Problemen met automaat

Plaats reactie

Red-Devil84
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 mar 2023 20:01
Actief als: particulier

Re: Problemen met automaat

Bericht door Red-Devil84 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

het probleem is niet zo erg heb ook nooit eerder een automaat gehad
hij trekt ook wel netjes op enz alleen als ik het gas vol intrap en dan in eens loslaat moet die altijd wel een seconde denken welke versnelling die dan pakt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

konrad
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2011 14:03
Actief als: particulier

Re: Problemen met automaat

Bericht door konrad »

Mijn conclusie is dat er eigenlijk niets aan de hand is. De reactie van de EDC op vol gas trappen en onverhoeds los laten van het gaspedaal is heel normaal.
Renault Dauphine R1094, Scenic II 2.0 aut, Grand Scenic III 1.4, Grand Scenic III 2.0 cvt, KADJAR TCE 130 EDC BOSE, easy life pack, pack lumière en trekhaak, gris titanium kpn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red-Devil84
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 mar 2023 20:01
Actief als: particulier

Re: Problemen met automaat

Bericht door Red-Devil84 »

ah okey dan maak ik me er niet druk meer om. dit is trouwens voor ons ook de eerste automaat.
binnenkort met de caravan erachter zal ik wel merken wat de koppeling doen



Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder uw bericht schrijven bij "Snelle reactie"of met de knop "Plaats reactie".
Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Problemen met automaat

Bericht door m.atthijs »

m.atthijs schreef: 13 nov 2021 07:50
Gerard vd Aar schreef: 01 apr 2020 10:14 Ik ben in het bezit van een scenic1,5dci automaat bizar oktober 2017,. 60000km
Probleem schokkerig wegrijden in 1,2en3e verversnelling en rijden bij100km/pu een schommelend toerental .
Aan gegeven bij de dealer,conclusie defecte versnellingsbak ,nu2jaar en7maanden oud
Kosten #
6000euro na gesprek dealer en Renault Nederland vergoeden zij 85% kosten eigen rekening toch nog 900euro,. Krijg nog wel van de dealer omdat de auto aan de60000km zit een gratis beurt
Keurig gebaar moet ik zeggen maar toch blijft het een hoop geld zeker voor een auto van 2,7jaar en slechts 60000km
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Mijn Kadjar 1.5 dCi EDC uit 2018 heeft hetzelfde probleem, en ik heb nog meer dan 9 maanden garantie...
Misschien toch aardig om nog even te melden dat Stam in Nieuwegein in december 2021 nieuwe motor- en versnellingsbaksoftware heeft geladen en sindsdien is het probleem goeddeels weg. Bijkomend voordeel: bij kick-down boven 110 km/u schakelt de bak nu óók terug naar 5; oorspronkelijk gebeurde dat niet (ook niet bij mijn eerste, vergelijkbare Kadjar uit mei 2016). Jammer alleen dat daarmee mijn chiptuning hierdoor ongedaan was gemaakt (van 110 naar 130 pk); die heb ik daarom daarna opnieuw laten doen.
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht