Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door m.atthijs »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zoals je waarschijnlijk al vermoedde vind ik de kwalificatie "prutsdealer" niet terecht. Mijn vorige dealer, Stam in Bilthoven, vind ik een prutsdealer. Die presteerde het namelijk om na het monteren van nieuwe banden, een wiel niet goed vast te zetten. Mijn huidige dealer, Hans Jongerius, in IJsselstein, verdient die kwalificatie wat mij betreft absoluut niet. Kundig, vaak bereid een stapje extra te zetten en denkt ook goed mee. De leasemaatschappij is dit laatste overigens met mij eens.

In dit specifieke geval is waarschijnlijk de harde schijf van mijn Rlink2 beschadigd. Dat lukt je niet door te proberen een update te installeren, beamen ook de leasemaatschappij en Renault Nederland.

Vandaar mijn wat sarcastische reactie...
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zteven
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 jul 2019 23:55
Actief als: particulier
Locatie: [BE]

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Zteven »

Ik heb onlangs ook aan mijn dealer gevraagd om deze update te installeren.
was helaas (nog?) 'niet mogelijk' omdat dit blijkbaar afhangt van het chassisnummer.

Ondertussen wel zelf de update gedaan naar 3.3 voor AA.
:-)
Talisman Grandtour 'Initiale Paris' dCi 160 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Domi1963 »

Zteven schreef:Ik heb onlangs ook aan mijn dealer gevraagd om deze update te installeren.
was helaas (nog?) 'niet mogelijk' omdat dit blijkbaar afhangt van het chassisnummer.

Ondertussen wel zelf de update gedaan naar 3.3 voor AA.
:-)
Verwacht er maar niet te veel van hoor. Sinds de update naar 7.0.24.166 heb ik problemen met de airco. Dit is uiteindelijk opgelost door nieuwe software. Mijn R-Link 2 viel voorheen geregeld uit. Dit is nu niet anders. Ik heb meer problemen bij gekregen dan er werden opgelost...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zteven
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 jul 2019 23:55
Actief als: particulier
Locatie: [BE]

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Zteven »

Domi1963 schreef:Ik heb meer problemen bij gekregen dan er werden opgelost...
Niet goed… :?

Hopelijk is er een betere versie op komst!
Talisman Grandtour 'Initiale Paris' dCi 160 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ddejonge
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2019 15:10
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door ddejonge »

Bij mij een opvallend verschijnsel, ik heb vandaag de R-Link 2 Toolbox geïnstalleerd en een USB geprepareerd volgens instructie.

Onder systeem info van de R-Link geeft het systeem aan versie 7.0.24.166 te zijn.
Als ik echter R-Link toolbox start geeft deze aan dat er updates zijn, maar dat is versie 7.0.24.160

Raar toch, of mis ik iets...
Renault Megane 1.3 TCe 103kW Bose GPF estate

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheSarge »

Domi1963 schreef:
Zteven schreef:Ik heb onlangs ook aan mijn dealer gevraagd om deze update te installeren.
was helaas (nog?) 'niet mogelijk' omdat dit blijkbaar afhangt van het chassisnummer.

Ondertussen wel zelf de update gedaan naar 3.3 voor AA.
:-)
Verwacht er maar niet te veel van hoor. Sinds de update naar 7.0.24.166 heb ik problemen met de airco. Dit is uiteindelijk opgelost door nieuwe software. Mijn R-Link 2 viel voorheen geregeld uit. Dit is nu niet anders. Ik heb meer problemen bij gekregen dan er werden opgelost...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hoe bedoel je “problemen met de airco”.

Ik heb nu 2 weken de Espace in bezit met dezelfde software. Wat mij opviel is dat tijdens het regenen de ramen heel snel beslaan. A/C staat standaard uit in de “auto stand” en de ventilator staat in de normale stand op standje 2. Ik moet dan handmatig de A/C stand aanzetten. Het irritante is dat dan de “auto stand” wordt uitgeschakeld.

Ook de “soft” en “fast” stand maakt geen verschil in de “auto” stand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Domi1963 »

Sinds de software update naar 7.0.24.166 blies mijn airco rechts koude lucht en aan mijn kant,links dus, lauwe lucht en dit op het moment van de zomer met die 40° temperatuur.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ddejonge
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 sep 2019 15:10
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door ddejonge »

Hoe bedoel je “problemen met de airco”.

Ik heb nu 2 weken de Espace in bezit met dezelfde software. Wat mij opviel is dat tijdens het regenen de ramen heel snel beslaan. A/C staat standaard uit in de “auto stand” en de ventilator staat in de normale stand op standje 2. Ik moet dan handmatig de A/C stand aanzetten. Het irritante is dat dan de “auto stand” wordt uitgeschakeld.

Ook de “soft” en “fast” stand maakt geen verschil in de “auto” stand.
Dat probleem heb ik dus ook last van, ik zet het systeem dan een aantal seconden op "Vol" en dan is het weer verholpen.
Heb je ook geen last van dat de "auto stand" wordt uitgeschakeld.
Renault Megane 1.3 TCe 103kW Bose GPF estate

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door mrchivas »

hallo,

Weet iemand vanaf welke bouwjaar Talisman de 7 versie beschikbaar is? Ik heb een Talisman Intens van maart 2017. Dealer geeft aan dat versie 7.x niet voor mijn model beschikbaar is. Iemand wel de 7 versie en een TM van bouwjaar maart 2017 of eerder? Wil effe zeker weten wat de dealer heeft gezegd. Zal ook RN NL een mailtje sturen.

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheSarge »

Ik weet niet of dit per model verschillend is, maar volgens mij gekoppeld aan de Rlink-2.

Mijn Espace is uit maart 2015 en is voorzien van de versie 7?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door amvih »

mrchivas schreef:hallo,

Weet iemand vanaf welke bouwjaar Talisman de 7 versie beschikbaar is? Ik heb een Talisman Intens van maart 2017. Dealer geeft aan dat versie 7.x niet voor mijn model beschikbaar is. Iemand wel de 7 versie en een TM van bouwjaar maart 2017 of eerder? Wil effe zeker weten wat de dealer heeft gezegd. Zal ook RN NL een mailtje sturen.

Alvast bedankt.
Dat zal erom spannen, want vanaf maart/april 2017 zijn de r-link 2 systemen uitgerust met software/hardware versie 3.3, daarvoor versie 2.2.
Versie 2.2 kan door de dealer geupdate worden naar versie 7.x, dit omdat erbij versie 2.2 veel problemen waren. Versie 3.3 zal volgens Renault Frankrijk geen update krijgen naar een hoger versie nummer, omdat deze niet de problemen heeft welke 2.2 wel had.
Je moet dus effe kijken in je systeem welke versie je nu hebt om te zien of een update naar 7.x mogelijk is.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheSarge »

Ik weet eerlijk gezegd niet welke versie erop stond. Ik heb nav het forum na de aankoop enkele weken geleden aangegeven welke updates ik op de Espace wilde hebben voordat ik de auto op kwam halen (nu 2 weken geleden)

Alle updates waren gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door mrchivas »

amvih schreef:
mrchivas schreef:hallo,

Weet iemand vanaf welke bouwjaar Talisman de 7 versie beschikbaar is? Ik heb een Talisman Intens van maart 2017. Dealer geeft aan dat versie 7.x niet voor mijn model beschikbaar is. Iemand wel de 7 versie en een TM van bouwjaar maart 2017 of eerder? Wil effe zeker weten wat de dealer heeft gezegd. Zal ook RN NL een mailtje sturen.

Alvast bedankt.
Dat zal erom spannen, want vanaf maart/april 2017 zijn de r-link 2 systemen uitgerust met software/hardware versie 3.3, daarvoor versie 2.2.
Versie 2.2 kan door de dealer geupdate worden naar versie 7.x, dit omdat erbij versie 2.2 veel problemen waren. Versie 3.3 zal volgens Renault Frankrijk geen update krijgen naar een hoger versie nummer, omdat deze niet de problemen heeft welke 2.2 wel had.
Je moet dus effe kijken in je systeem welke versie je nu hebt om te zien of een update naar 7.x mogelijk is.
Ik had 2.2 en vervolgens zelf de update uitgevoerd naar 3.3. Nu gevraagd aan de dealer versie 7 te installeren tijdens een onderhoud. Geen probleem.
Na ophalen van de auto is mij door de dealer verteld dat versie 7 niet geschikt is voor mijn auto omdat deze voor medio maart 2017 is vervaardigd. Dus nog steeds de vraag voor mij. Zal het voorleggen aan RN BeNeLu. Ik ken anderen met een talisman die versie 3.3 hadden en nu versie 7 hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheSarge »

Dan zal het met eigen update maar versie 3.3 te maken hebben gehad misschien. Mijn auto is van maart 2015, maar nogmaals....ik weet niet welke versie erop stond

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door amvih »

mrchivas schreef:
amvih schreef:
mrchivas schreef:hallo,

Weet iemand vanaf welke bouwjaar Talisman de 7 versie beschikbaar is? Ik heb een Talisman Intens van maart 2017. Dealer geeft aan dat versie 7.x niet voor mijn model beschikbaar is. Iemand wel de 7 versie en een TM van bouwjaar maart 2017 of eerder? Wil effe zeker weten wat de dealer heeft gezegd. Zal ook RN NL een mailtje sturen.

Alvast bedankt.
Dat zal erom spannen, want vanaf maart/april 2017 zijn de r-link 2 systemen uitgerust met software/hardware versie 3.3, daarvoor versie 2.2.
Versie 2.2 kan door de dealer geupdate worden naar versie 7.x, dit omdat erbij versie 2.2 veel problemen waren. Versie 3.3 zal volgens Renault Frankrijk geen update krijgen naar een hoger versie nummer, omdat deze niet de problemen heeft welke 2.2 wel had.
Je moet dus effe kijken in je systeem welke versie je nu hebt om te zien of een update naar 7.x mogelijk is.
Ik had 2.2 en vervolgens zelf de update uitgevoerd naar 3.3. Nu gevraagd aan de dealer versie 7 te installeren tijdens een onderhoud. Geen probleem.
Na ophalen van de auto is mij door de dealer verteld dat versie 7 niet geschikt is voor mijn auto omdat deze voor medio maart 2017 is vervaardigd. Dus nog steeds de vraag voor mij. Zal het voorleggen aan RN BeNeLu. Ik ken anderen met een talisman die versie 3.3 hadden en nu versie 7 hebben.
Vreemd, er is namelijk nog geen versie beschikbaar om versie 3.3 te updaten naar 7, ook niet bij de dealer. Afgelopen week wel gelezen op een Frans forum dat deze begin volgend jaar alsnog zou komen, al waren eerdere berichten van Renault Frankrijk die dat ontkennen. Afwachten dus.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Domi1963 »

Klopt! Versie 7.0 is enkel gemaakt voor probleem R-Link’s met 2.2 versie. De 3.3 upgrade naar 7.0 is nog in ontwikkeling.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Domi1963 »

Weet iemand of je AA kan activeren eens je de 7.0.24.166 software versie hebt, via de développer modus en op dezelfde wijze als voor de 2.2.xx. xxx versie?? Ik vraag dit omdat ik een iPhone hebben deze aan vervanging toe is en dus voor mij bepalend zal zijn of ik een Android of iOS toestel moet aanschaffen??
Dus als AA niet activeerbaar is met software versie 7.0 dan wordt het opnieuw een iPhone. Indien wel dan koop ik een Google pixel 4.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ucaylan
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2019 18:25
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door ucaylan »

Bij de dealer software update gedaan naar 7.0x en in developer side Android Auto aangevinkt. Op mijn Note 9 Android Auto geïnstalleerd. Echter in Rlink2 zie ik geen Android Auto. Iemand tips voor mij?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door borry52 »

Ik heb uit alle verhalen begrepen dat je de telefoon met een USB-kabel moet aansluiten, bluetooth werkt niet met AA.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheWizardbc »

Een even resetten door aan/uit knop lang in te drukken. Wel opletten dat je een goede USB kabel gebruikt waarbij de data pinnen niet doorverbonden zijn (goedkope kabeltjes, alleen voor laden).

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LeoGroen
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 jun 2017 14:10
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door LeoGroen »

Aanvulling laatste post, Neem aan datje bedoeld data pinnen WEL doorverbonden, anders gaat AA niet werken
Een Austral techno 200 in gebruik, eerste ervaring positief

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ucaylan
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2019 18:25
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door ucaylan »

borry52 schreef:Ik heb uit alle verhalen begrepen dat je de telefoon met een USB-kabel moet aansluiten, bluetooth werkt niet met AA.

Ik heb mijn Note 9 verbonden met een origineel Samsung USB kabel en geprobeerd op beide USB poorten in de auto. Helaas zonder resultaten.
In de display van mij Rlink2 zou Android Auto zichtbaar moeten zijn maar helaas. Ik weet niet of de USB poorten niet geschikt zijn of dat de kabel niet geschikt is. 1 ding is een feit. Android Auto lukt bij mij niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheSarge »

Is je Rlink wel handmatig geschikt voor AA.
Ik weet de leeftijd van je auto niet, maar alles voor 11-2015 heeft de hardwarematige kant niet heb ik me laten vertellen...je kunt het dan wel aanvinken, maar zal nooit zichtbaar worden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ucaylan
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2019 18:25
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door ucaylan »

TheSarge schreef:Is je Rlink wel handmatig geschikt voor AA.
Ik weet de leeftijd van je auto niet, maar alles voor 11-2015 heeft de hardwarematige kant niet heb ik me laten vertellen...je kunt het dan wel aanvinken, maar zal nooit zichtbaar worden

Mijn Renault Megane is van november 2016.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheWizardbc »

Nee, anders interpreteren , ik bedoel doorverbinden in de stekker zelf, niet van begin tot eind. Bij laadkabels worden vaak de datalijnen gebruikt voor meer "laadcapaciteit", vaak zulke dunne kabeltjes waardoor de laadstroom lager is, dat lossen ze vaak op door de datakabeltjes te gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door haelewyn »

borry52 schreef:Renault is met de uitrol van 7.x gestopt omdat er fouten in de update zaten die eerst opgelost moeten worden.
Op het Duitse forum kwam ik een lijst met issues tegen die nog opgelost moeten worden.
Die lijst is gepost door iemand die beweerd dat hij bij een Renault-dealer werkt.
Vrij vertaald komt het hier op neer;

R-link 2: bij het starten van het voertuig wordt automatisch een nieuw radiostation ingesteld. ***
Het kompas geeft de noordelijke richting niet weer.
De akoestische waarschuwing "snelheidsvermindering" wordt continu herhaald in gebieden zonder radar. ***
Alle vertaalfouten.
Wanneer de Stop & Start-functie is geactiveerd, neemt het volume van de radio af en toe.
Het temperatuurdisplay van de airconditioning loopt vast.
Geen geluid op telefoonverbindingen. ***
De namen van radiozenders worden verkeerd weergegeven. ***
Bluetooth is losgekoppeld.


Het lijkt mij dat de update van 2.2 naar 7.x nog wel even gaat duren.
De problemen waar ik een *** bij heb geplaatst ondervond ik ook met de 2....19.300 software en ook dat ik vanuit de tablet in de auto geen telefoongesprek kan starten omdat hij telkens zegt dat de telefoon geen verbinding heeft met het netwerk.
Die blijft dan rood staan. Ik heb wel een telefoon met Android 9 nu.. Toen dat nog eentje met 6 was had ik geen probleem.
Na softwareupdates aan de telefoon is het allemaal ietsje beter. ik heb al eens EEN lange rit gehad waar de telefoon heel de tijd groen stond..
Toen deed het ding het dus wonderwel slecht maar toch goed.
Soms komt hij in het groen... het is nooit van lange duur.

Enfin, eens besproken met de technicus in de garage en die stelde voor om in garantie (verlengde garantie) op mijn tablet in de auto de nieuwe 7 software te plaatsen. Dat is vandaag gebeurd.
Wat al goed was : alle info van radiozenders, navigatie, persoonlijk profiel voor de multi sense waren behouden gebleven.
Nog geen idee wat er nu verbeterd is.
Eventueel bericht ik later nog daarover maar eerst even bijlezen wat anderen nu als verschil zien.

WimK schreef:Mijn auto heeft weliswaar maar een klein stukje update gehad van 7.x.126 naar 7.x.166 echter .. wat mij opgevallen is ..

- spraak besturing heeft het bij aankoop heel even gedaan maar later al niet meer … zonder dat er een update tussendoor kwam!
zal dit weer eens proberen
Ik heb dit ooit opgelost gekregen. Rond eind 2017 heb ik een andere kaart geinstalleerd en daar waren een paar files ontbrekend of slecht.
Aan de weet gekomen dat het aan de kaart lag en speciaal daarvoor opnieuw een abonnement gekocht op kaarten van Europa.
Na een nieuwe kaart van Europa geinstalleerd te hebben was het probleem opgelost en werkte de stembesturing weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door haelewyn »

Het was te verwachten. ik heb nu ook problemen met de stembesturing voor navigatie. Die werkt totaal niet. Het systeem zegt nu dat die niet beschikbaar is waar het voordien wel werkte.
Het is nu ook niet meer mogelijk om de stem in het Vlaams te kiezen.

Maar : de update hield blijkbaar ook een nieuwe kaart in, namelijk die van 2018/12 die bovenop de 2018/6 is gekomen.

Gezien mijn eerdere oplossing met een nieuwe kaart denk ik dat dat ook nu wel zo kan gedaan worden.
Er is op dit moment geen nieuwere kaart beschikbaar. Dat moet dan iets voor over een half jaar weer worden.
Ik twijfel of ik dat nog ga doen omdat de aankoop van de map update service 90 euro kost voor een jaar. Ik heb er stilaan wel genoeg van.
Over een goed jaar moet ik de navigatie en discovery service, tomtom traffic ook weer vernieuwen (eveneens tweede keer) en dat kost ook weer geld, ik dacht 70 euro.

In de RLinkstore is het downloaden van de mapversie 2018/12 mogelijk maar ik ben er nagenoeg zeker van dat het systeem die versie zal willen installeren op de RLink. En zelfs als het dat zou doen, dan nog is het twijfelachtig of die zelf gedownloade software een betere versie is.

Net zoals vorige keer zal ik daarvoor in de garage (!!) opnieuw de map update service moeten kopen.
Zelf toevoegen was vorige keer niet mogelijk maar de afleverdienst voor nieuwe voertuigen van mijn dealer kon die wel toevoegen, betalend natuurlijk.
Ik heb al kaarten op het toestel staan van 2015 tot eind 2018. Of dat voor 'overclutter' zorgt weet ik niet.

Tot nu toe nog gemerkt :
Er staat een icoon smartphone in het menu 'TELEFOON" als de telefoon tenminste is aangesloten.
Ik heb in developer mode de optie voor Android Phone nog niet aangezet en ik denk dat ook niet te zullen doen.
Mijn logica is dat ik me niet ga kunnen bedwingen om nog andere zaken uit te proberen (in designer mode) die dan ook weer hun eigen problemen zullen geven.

Ik heb nog gezien dat er in de instellingen voor navigatie of kaart een optie is bijgekomen waarbij je kan kiezen tussen 'opgenomen stem' en computerstem. ik verwacht niet dat ik ineens Vlaamse stemmen (opgenomen) erbij ga hebben. Dat ga ik later nog eens bekijken.

Storingen : het kwam bij mij niet zo vaak voor dat het systeem gestoord was door een of andere bug. Gewoon af en toe.
Het is nu tijdens die paar ritten die ik deed nog niet voorgevallen.

Ik denk dat ik ondertussen de waarschuwing 'verminder uw snelheid' niet meer heb gehoord maar ik rij nogal kalm en ik respecteer over het algemeen de maximumsnelheid. Wordt nog onderzocht.. Om te beginnen al eens kijken of het icoontje 'luidspreker' op de kaart zelf nog steeds aan staat.

Historiek van de navigatie, thuisadres, werkadres was verdwenen na het uitvoeren van de update. Heel veel settings waren wel bewaard gebleven, bv de presets van de radio.

Mijn softwareversie is van 2.19.300 naar de serie 7 gegaan met versienummer 166.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aub
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2019 22:51
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door aub »

ucaylan schreef:
borry52 schreef:Ik heb uit alle verhalen begrepen dat je de telefoon met een USB-kabel moet aansluiten, bluetooth werkt niet met AA.

Ik heb mijn Note 9 verbonden met een origineel Samsung USB kabel en geprobeerd op beide USB poorten in de auto. Helaas zonder resultaten.
In de display van mij Rlink2 zou Android Auto zichtbaar moeten zijn maar helaas. Ik weet niet of de USB poorten niet geschikt zijn of dat de kabel niet geschikt is. 1 ding is een feit. Android Auto lukt bij mij niet.
Zelfde probleem hier. Bij mij verschijnt Android Auto ook niet als optie op het scherm, ondanks dat ik de App draai op de telefoon.

Ik heb:
1. v7 van de software
2. via dev modus route "android auto" aangezet

Onder het "Telefoon" menu zie ik wel de Smartphone optie. Echter is deze niet actief. Klopt dat?

Volgens is mijn datakabel wel goed. Wants als ik inplug kan ik wel bestanden van mijn telefoon zien en openen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheWizardbc »

Heb je wel de R Link een reset gegeven? Aan/uit knop ingedrukt houden. Pas dan wordt alles opnieuw geladen.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aub
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2019 22:51
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door aub »

TheWizardbc schreef:Heb je wel de R Link een reset gegeven? Aan/uit knop ingedrukt houden. Pas dan wordt alles opnieuw geladen.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
De reset was inderdaad het probleem! AA doet het nu. Dank!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Nicky1968
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2019 20:07
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Nicky1968 »

Vandaag update naar 7x gekregen....
Mijn sandisk 128 GB usb stick werkte als een zonnetje met 80gb aan muziek... Nu niet meer...
Doet niets meer. R-link slaat vast... Reacties van de garage..... Wij weten ook niet wat er in een update zit.... Zij denken dat Renault nu een max heeft ingevoerd voor de usb stick.. Van 32 gb :naughty: :discuss:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door haelewyn »

De problemen die ik eerder beschreef zijn er nog altijd.. die gaan immers niet vanzelf weg en een nieuwere softwareversie is er niet meer..
Maar nu begint de RLINK2 ook wel te crashen, wat hij vroeger niet deed.

Eén keer herstartte hij vanzelf midden in een navigatietrip. Eén keer stond ik op het telefoonscherm en kreeg ik het met geen enkel middel nog naar een ander scherm. De radio speelde wel door, dus eigenlijk maar half gecrasht (?).

De aan / uit toets dan maar lang ingedrukt waarop het systeem een tijdje uit gaat om te resetten en daarna weer opstart.
Toen ik aankwam werkten dan de parkeersensoren en de camera niet meer.
Even uit en weer aan gezet : nog altijd niets.
Later bedacht ik dat de tablet dan nog steeds niet was uit gegaan omdat ik niet was uitgestapt..
Dus nog maar even geprobeerd. De unit deed er lang over om weer op te starten maar alles werkt wel weer.

Bij een dealer waar ik voorbij kwam even binnen gelopen om naar een paar promo's te gaan zien. Toen ik vertelde over de RLINK2 en zei dat met meer updates het alleen maar slechter werd kreeg ik een lachje van herkenning van dat commentaar.
Tja. Men probeert wel in de garage maar meer dan dat is er niet uit te krijgen.
Ik heb nog 2 jaar garantie en hoop dat, als het ding volledig wil gaan crashen, hij dat nog doet onder verlengde garantie.
Na 5 jaar zou ik er niet echt een nieuwe willen in plaatsen op eigen kosten en coulance zal er dan ook niet meer uit te pingelen zijn, vrees ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Domi1963 »

Die van mij wordt volgende week vervangen met dezelfde problemen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door brownie »

Nicky1968 schreef:Vandaag update naar 7x gekregen....
Mijn sandisk 128 GB usb stick werkte als een zonnetje met 80gb aan muziek... Nu niet meer...
Doet niets meer. R-link slaat vast... Reacties van de garage..... Wij weten ook niet wat er in een update zit.... Zij denken dat Renault nu een max heeft ingevoerd voor de usb stick.. Van 32 gb :naughty: :discuss:
Wen er maar vast aan LOL
Ik heb na de upgrade naar versie 7 compleet uitvallend scherm, Bluetooth verbinding die uitvalt (testen met 5 verschillende telefoons leerde dat dit probleem in de RLINK zit), traag scherm etc.
Ik ben het klagen bij Renault zat, zing mijn tijd wel uit tot einde lease contract.

Sent from my RMX1931 using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Domi1963 »

De mijne is binnen bij de dealer ook na upgrade van softwareversie 7.0:
R-Link 2 wordt vervangen
Nieuwe winterbanden
Linkerbuitenspiegel klapt niet meer dicht en wordt vervangen
Regen/licht sensor wordt vervangen, flipt helemaal
Achter bumper wordt opnieuw gespoten, er heeft weer een zeer vriendelijke bestuurder tegen gereden zonder bericht na te laten…


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Domi1963 »

Alles is vervangen buiten de R-Link 2. Er hebben er 2 nieuwe ingezeten maar waren niet in te lezen. Bleek de server in Frankrijk plat te liggen.
In januari moet ik terug voor mijn nieuwe R-Link 2.
Herspuiten van de bumper wordt ook in januari gedaan



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht