Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door haelewyn »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

borry52 schreef:Renault is met de uitrol van 7.x gestopt omdat er fouten in de update zaten die eerst opgelost moeten worden.
Op het Duitse forum kwam ik een lijst met issues tegen die nog opgelost moeten worden.
Die lijst is gepost door iemand die beweerd dat hij bij een Renault-dealer werkt.
Vrij vertaald komt het hier op neer;

R-link 2: bij het starten van het voertuig wordt automatisch een nieuw radiostation ingesteld. ***
Het kompas geeft de noordelijke richting niet weer.
De akoestische waarschuwing "snelheidsvermindering" wordt continu herhaald in gebieden zonder radar. ***
Alle vertaalfouten.
Wanneer de Stop & Start-functie is geactiveerd, neemt het volume van de radio af en toe.
Het temperatuurdisplay van de airconditioning loopt vast.
Geen geluid op telefoonverbindingen. ***
De namen van radiozenders worden verkeerd weergegeven. ***
Bluetooth is losgekoppeld.


Het lijkt mij dat de update van 2.2 naar 7.x nog wel even gaat duren.
De problemen waar ik een *** bij heb geplaatst ondervond ik ook met de 2....19.300 software en ook dat ik vanuit de tablet in de auto geen telefoongesprek kan starten omdat hij telkens zegt dat de telefoon geen verbinding heeft met het netwerk.
Die blijft dan rood staan. Ik heb wel een telefoon met Android 9 nu.. Toen dat nog eentje met 6 was had ik geen probleem.
Na softwareupdates aan de telefoon is het allemaal ietsje beter. ik heb al eens EEN lange rit gehad waar de telefoon heel de tijd groen stond..
Toen deed het ding het dus wonderwel slecht maar toch goed.
Soms komt hij in het groen... het is nooit van lange duur.

Enfin, eens besproken met de technicus in de garage en die stelde voor om in garantie (verlengde garantie) op mijn tablet in de auto de nieuwe 7 software te plaatsen. Dat is vandaag gebeurd.
Wat al goed was : alle info van radiozenders, navigatie, persoonlijk profiel voor de multi sense waren behouden gebleven.
Nog geen idee wat er nu verbeterd is.
Eventueel bericht ik later nog daarover maar eerst even bijlezen wat anderen nu als verschil zien.

WimK schreef:Mijn auto heeft weliswaar maar een klein stukje update gehad van 7.x.126 naar 7.x.166 echter .. wat mij opgevallen is ..

- spraak besturing heeft het bij aankoop heel even gedaan maar later al niet meer … zonder dat er een update tussendoor kwam!
zal dit weer eens proberen
Ik heb dit ooit opgelost gekregen. Rond eind 2017 heb ik een andere kaart geinstalleerd en daar waren een paar files ontbrekend of slecht.
Aan de weet gekomen dat het aan de kaart lag en speciaal daarvoor opnieuw een abonnement gekocht op kaarten van Europa.
Na een nieuwe kaart van Europa geinstalleerd te hebben was het probleem opgelost en werkte de stembesturing weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door haelewyn »

Het was te verwachten. ik heb nu ook problemen met de stembesturing voor navigatie. Die werkt totaal niet. Het systeem zegt nu dat die niet beschikbaar is waar het voordien wel werkte.
Het is nu ook niet meer mogelijk om de stem in het Vlaams te kiezen.

Maar : de update hield blijkbaar ook een nieuwe kaart in, namelijk die van 2018/12 die bovenop de 2018/6 is gekomen.

Gezien mijn eerdere oplossing met een nieuwe kaart denk ik dat dat ook nu wel zo kan gedaan worden.
Er is op dit moment geen nieuwere kaart beschikbaar. Dat moet dan iets voor over een half jaar weer worden.
Ik twijfel of ik dat nog ga doen omdat de aankoop van de map update service 90 euro kost voor een jaar. Ik heb er stilaan wel genoeg van.
Over een goed jaar moet ik de navigatie en discovery service, tomtom traffic ook weer vernieuwen (eveneens tweede keer) en dat kost ook weer geld, ik dacht 70 euro.

In de RLinkstore is het downloaden van de mapversie 2018/12 mogelijk maar ik ben er nagenoeg zeker van dat het systeem die versie zal willen installeren op de RLink. En zelfs als het dat zou doen, dan nog is het twijfelachtig of die zelf gedownloade software een betere versie is.

Net zoals vorige keer zal ik daarvoor in de garage (!!) opnieuw de map update service moeten kopen.
Zelf toevoegen was vorige keer niet mogelijk maar de afleverdienst voor nieuwe voertuigen van mijn dealer kon die wel toevoegen, betalend natuurlijk.
Ik heb al kaarten op het toestel staan van 2015 tot eind 2018. Of dat voor 'overclutter' zorgt weet ik niet.

Tot nu toe nog gemerkt :
Er staat een icoon smartphone in het menu 'TELEFOON" als de telefoon tenminste is aangesloten.
Ik heb in developer mode de optie voor Android Phone nog niet aangezet en ik denk dat ook niet te zullen doen.
Mijn logica is dat ik me niet ga kunnen bedwingen om nog andere zaken uit te proberen (in designer mode) die dan ook weer hun eigen problemen zullen geven.

Ik heb nog gezien dat er in de instellingen voor navigatie of kaart een optie is bijgekomen waarbij je kan kiezen tussen 'opgenomen stem' en computerstem. ik verwacht niet dat ik ineens Vlaamse stemmen (opgenomen) erbij ga hebben. Dat ga ik later nog eens bekijken.

Storingen : het kwam bij mij niet zo vaak voor dat het systeem gestoord was door een of andere bug. Gewoon af en toe.
Het is nu tijdens die paar ritten die ik deed nog niet voorgevallen.

Ik denk dat ik ondertussen de waarschuwing 'verminder uw snelheid' niet meer heb gehoord maar ik rij nogal kalm en ik respecteer over het algemeen de maximumsnelheid. Wordt nog onderzocht.. Om te beginnen al eens kijken of het icoontje 'luidspreker' op de kaart zelf nog steeds aan staat.

Historiek van de navigatie, thuisadres, werkadres was verdwenen na het uitvoeren van de update. Heel veel settings waren wel bewaard gebleven, bv de presets van de radio.

Mijn softwareversie is van 2.19.300 naar de serie 7 gegaan met versienummer 166.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aub
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2019 22:51
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door aub »

ucaylan schreef:
borry52 schreef:Ik heb uit alle verhalen begrepen dat je de telefoon met een USB-kabel moet aansluiten, bluetooth werkt niet met AA.

Ik heb mijn Note 9 verbonden met een origineel Samsung USB kabel en geprobeerd op beide USB poorten in de auto. Helaas zonder resultaten.
In de display van mij Rlink2 zou Android Auto zichtbaar moeten zijn maar helaas. Ik weet niet of de USB poorten niet geschikt zijn of dat de kabel niet geschikt is. 1 ding is een feit. Android Auto lukt bij mij niet.
Zelfde probleem hier. Bij mij verschijnt Android Auto ook niet als optie op het scherm, ondanks dat ik de App draai op de telefoon.

Ik heb:
1. v7 van de software
2. via dev modus route "android auto" aangezet

Onder het "Telefoon" menu zie ik wel de Smartphone optie. Echter is deze niet actief. Klopt dat?

Volgens is mijn datakabel wel goed. Wants als ik inplug kan ik wel bestanden van mijn telefoon zien en openen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheWizardbc »

Heb je wel de R Link een reset gegeven? Aan/uit knop ingedrukt houden. Pas dan wordt alles opnieuw geladen.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aub
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2019 22:51
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door aub »

TheWizardbc schreef:Heb je wel de R Link een reset gegeven? Aan/uit knop ingedrukt houden. Pas dan wordt alles opnieuw geladen.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
De reset was inderdaad het probleem! AA doet het nu. Dank!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Nicky1968
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2019 20:07
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Nicky1968 »

Vandaag update naar 7x gekregen....
Mijn sandisk 128 GB usb stick werkte als een zonnetje met 80gb aan muziek... Nu niet meer...
Doet niets meer. R-link slaat vast... Reacties van de garage..... Wij weten ook niet wat er in een update zit.... Zij denken dat Renault nu een max heeft ingevoerd voor de usb stick.. Van 32 gb :naughty: :discuss:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door haelewyn »

De problemen die ik eerder beschreef zijn er nog altijd.. die gaan immers niet vanzelf weg en een nieuwere softwareversie is er niet meer..
Maar nu begint de RLINK2 ook wel te crashen, wat hij vroeger niet deed.

Eén keer herstartte hij vanzelf midden in een navigatietrip. Eén keer stond ik op het telefoonscherm en kreeg ik het met geen enkel middel nog naar een ander scherm. De radio speelde wel door, dus eigenlijk maar half gecrasht (?).

De aan / uit toets dan maar lang ingedrukt waarop het systeem een tijdje uit gaat om te resetten en daarna weer opstart.
Toen ik aankwam werkten dan de parkeersensoren en de camera niet meer.
Even uit en weer aan gezet : nog altijd niets.
Later bedacht ik dat de tablet dan nog steeds niet was uit gegaan omdat ik niet was uitgestapt..
Dus nog maar even geprobeerd. De unit deed er lang over om weer op te starten maar alles werkt wel weer.

Bij een dealer waar ik voorbij kwam even binnen gelopen om naar een paar promo's te gaan zien. Toen ik vertelde over de RLINK2 en zei dat met meer updates het alleen maar slechter werd kreeg ik een lachje van herkenning van dat commentaar.
Tja. Men probeert wel in de garage maar meer dan dat is er niet uit te krijgen.
Ik heb nog 2 jaar garantie en hoop dat, als het ding volledig wil gaan crashen, hij dat nog doet onder verlengde garantie.
Na 5 jaar zou ik er niet echt een nieuwe willen in plaatsen op eigen kosten en coulance zal er dan ook niet meer uit te pingelen zijn, vrees ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Domi1963 »

Die van mij wordt volgende week vervangen met dezelfde problemen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door brownie »

Nicky1968 schreef:Vandaag update naar 7x gekregen....
Mijn sandisk 128 GB usb stick werkte als een zonnetje met 80gb aan muziek... Nu niet meer...
Doet niets meer. R-link slaat vast... Reacties van de garage..... Wij weten ook niet wat er in een update zit.... Zij denken dat Renault nu een max heeft ingevoerd voor de usb stick.. Van 32 gb :naughty: :discuss:
Wen er maar vast aan LOL
Ik heb na de upgrade naar versie 7 compleet uitvallend scherm, Bluetooth verbinding die uitvalt (testen met 5 verschillende telefoons leerde dat dit probleem in de RLINK zit), traag scherm etc.
Ik ben het klagen bij Renault zat, zing mijn tijd wel uit tot einde lease contract.

Sent from my RMX1931 using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Domi1963 »

De mijne is binnen bij de dealer ook na upgrade van softwareversie 7.0:
R-Link 2 wordt vervangen
Nieuwe winterbanden
Linkerbuitenspiegel klapt niet meer dicht en wordt vervangen
Regen/licht sensor wordt vervangen, flipt helemaal
Achter bumper wordt opnieuw gespoten, er heeft weer een zeer vriendelijke bestuurder tegen gereden zonder bericht na te laten…


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Domi1963 »

Alles is vervangen buiten de R-Link 2. Er hebben er 2 nieuwe ingezeten maar waren niet in te lezen. Bleek de server in Frankrijk plat te liggen.
In januari moet ik terug voor mijn nieuwe R-Link 2.
Herspuiten van de bumper wordt ook in januari gedaan



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



3r1k
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2020 09:52
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door 3r1k »

Hallo allemaal,
Na wat problemen met mijn bijna 3 jaar oude Renault Megane IV Estate kom ik hier op het forum terecht en ik herken een aantal veelvoorkomende problemen. Even een vraagje uit nieuwsgierigheid: wat rekent jullie dealer voor de update van de R-Link?
Mijn dealer wilde vorig jaar de update niet doen (toen de auto nog in de garantie zat) vanwege de hier ook genoemde problemen met de slechte update. Nu moest de auto toch weer naar de garage maar toen kreeg ik een factuur met daarop €72 voor de update. Laat het voldoende zijn dat ik het hier niet mee eens was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door TheWizardbc »

Je hebt het aangegeven in de garantie periode en was dus een bekend probleem. Dat houdt nog als garantie afgehandeld te worden.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Domi1963 »

Gratis! Dit hoort bij de garantie periode


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



3r1k
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2020 09:52
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door 3r1k »

Domi1963 schreef:Gratis! Dit hoort bij de garantie periode
Dank jullie wel, dat was ook mijn reactie...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bokkoman
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jun 2018 18:14
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Bokkoman »

Heeft iemand al geprobeerd zelf te updaten met de update bestanden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Skamba
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2019 18:59
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door Skamba »

Excuses voor het omhoog werken van dit oude topic.

Ik heb net een tweedehandse talisman gekocht die op 2.2 zit. Mijn lokale dealer geeft aan dat ze dit niet willen updaten naar v7.

Kennen jullie een dealer die dit wel zou kunnen en willen? Ervoor betalen is geen probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ReneBR58
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2021 13:27
Actief als: particulier

Re: Renault start met upgrade 2.2 naar 7.x !?!

Bericht door ReneBR58 »

Hallo.
In april heb ik mijn Talisman occasion gekocht. Is voorzien vd nieuwste software en kaart abbo voor 3 jaar.
Was vandaag eens begonnen met de Renault toolbox en zo. USB stick in auto en laten uitlezen.
Bleek er een nieuwere versie vd kaart beschikbaar te zijn…
Ga ik morgen eens proberen te downloaden en installeren. Het forum lezend is dat nog wel een dingetje (soms)
Mocht het niks worden dan is toch echt de dealer aan de beurt. Auto zit ook nog in de garantie trouwens.
Bijgaand een foto van de software versie ( 8.0 )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Talisman Grand Tour, Initiale Paris 225 pk (2019)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht