Beste
Hotmail gebruikers,

Wij geven op, we stoppen er mee uw contactverzoeken nog langer via hotmail email adressen te beantwoorden.

Reden:
Hotmail smijt alles van ons in de spammap, en niemand lijkt nog online(!) bij hotmail te kijken in de spammap.
De hoeveelheid werk en tijd die dit beantwoorden en wederom beantwoorden en nogmaals proberen te beantwoorden kost is gewoon te veel aan het worden.

Nadien zien we dat deze mensen ook nooit meer online komen, allicht in de veronderstelling dat wij hen nooit beantwoord hebben. Nog NOOIT echter hebben wij een contactverzoek NIET beantwoord (uitgesloten technische vragen, zoals aangegeven op het contactformulier)

Het spijt ons zeer, maar ook onze online-uren zijn beperkt, en deze tijd besteden we beter om het forum op peil te houden.

Als een bijproduct zijn nieuwe hotmail aanmeldingen gedurende een maand in elk geval (en mogelijk permanent) geblokkeerd.

Tip:
Gmail als het gratis moet blijven of gewoon uw eigen internetprovider email adres, wij verkopen namelijk geen email adressen en spammen doen we óók al niet.

R-Link update 28-2-2019

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

avdb55
Lid
Lid
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Berichtdoor avdb55 » 03 mar 2019 11:47

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik begrijp de verwarring/commotie niet helemaal.
Alle r-link updates worden of in je scherm in de auto gemeld of worden gemeld zodra je de sd-card in je computer prikt.
Dat gaat overigens niet altijd logisch. Mijn ervaring is ook wel dat het soms lijkt (en ook wordt gemeld) dat er geen updates beschikbaar zijn, maar bij langer contact op myrenault blijkt er dan toch opeens wel een update te worden geladen.
Ik heb al meerdere updates op die manier geladen. En ja, het opnieuw installeren in de auto duurt even. Systeem start soms 2 keer opnieuw op. Auto blijft het tijdens de installatie in de auto gewoon doen.
Tot nu toe echter nog nooit met een usb-stick altijd via de sd-card.
Ik zal straks eens kijken wat de actuele versie in mijn auto is.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
Ook in de stal: SAAB 9-3 Estate 1.8t Hirsch stage1

Topic starter
Axel57
Donateur
Donateur

Berichtdoor Axel57 » 03 mar 2019 13:26

Is verder ook geen verwarring/ophef denk ik, alleen de eerste keer dat ze het via een externe USB doen en niet via de SD kaart.

Werkt verder precies zo als we gewend waren met de SD kaart.

En inderdaad update zijn soms lastig te vinden in R-link of auto, dat was eigenlijk mijn rede om deze Topic te maken, zie hier ook weleens mensen over updates praten die ik nog niet gezien had en soms moet je inderdaad zoeken of meerdere keren proberen. Was ook de eerste keer dat ik er een mail over gehad heb, was ook wel een belangrijke update.

Ik heb inmiddels ook de laatste kaart er al opstaan maar op mijn R-link blijft ie maar melding maken van dat er een update beschikbaar is.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017.

avdb55
Lid
Lid

Berichtdoor avdb55 » 03 mar 2019 18:06

Zoals beloofd even gekeken in de auto en ik heb versie 11.343.
SD-kaart meegenomen, in de PC gestoken en jawel update ging lopen. Nou, niet bepaald vlekkeloos. Om 13.04 begonnen en om 17.45 na enkele pogingen lijken er 2 updates te zijn gedraaid. Daarnaast en passant ook nog de update inderdaad via de USB-stick gedownload.

Straks maar eens in de auto proberen en kijken wat er ge-updated is (misschien ook wel een kaartupdate?)
Altijd verrassend, R-Link.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
Ook in de stal: SAAB 9-3 Estate 1.8t Hirsch stage1

rvsteentje
lid
lid

Berichtdoor rvsteentje » 03 mar 2019 18:20

Axel57 schreef:Is verder ook geen verwarring/ophef denk ik, alleen de eerste keer dat ze het via een externe USB doen en niet via de SD kaart.

Werkt verder precies zo als we gewend waren met de SD kaart.

En inderdaad update zijn soms lastig te vinden in R-link of auto, dat was eigenlijk mijn rede om deze Topic te maken, zie hier ook weleens mensen over updates praten die ik nog niet gezien had en soms moet je inderdaad zoeken of meerdere keren proberen. Was ook de eerste keer dat ik er een mail over gehad heb, was ook wel een belangrijke update.

Ik heb inmiddels ook de laatste kaart er al opstaan maar op mijn R-link blijft ie maar melding maken van dat er een update beschikbaar is.

Nog geen tijd gehad, zag 2 updates 1 voor R-Link(usb) en 1 voor kaart(sd-card)......1e usb en daarna de sd card is het toch?
Tce 90 Edition One (PH2),kleur:Blanc Nacré/Noir Etoile,interieur:Ambiance Ivoire Foncé,veiligheid:Easy Life Pack,verlichting:Led pure vision,banden: Michelin Cross Climate,kentekenplaten:opgelegde letters, antenne:Originele RN haaievin dab+ , verbruik 6,1l/100km

Topic starter
Axel57
Donateur
Donateur

Berichtdoor Axel57 » 03 mar 2019 19:03

Geen idee zou het wel zo doen, ik heb vorige week al mijn kaart geupdate en gisteren het systeem met de USB dus denk niet dat het uitmaakt.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017.

rvsteentje
lid
lid

Berichtdoor rvsteentje » 03 mar 2019 20:32

Axel57 schreef:Geen idee zou het wel zo doen, ik heb vorige week al mijn kaart geupdate en gisteren het systeem met de USB dus denk niet dat het uitmaakt.

Dat las ik een keer ergens , als het maar werkt toch!
Ik doe hier eigenlijk zelf nooit wat aan, meestal krijg ik een mailtje van de dealer als er updates zijn...
Wacht nog ff af [email]
Tce 90 Edition One (PH2),kleur:Blanc Nacré/Noir Etoile,interieur:Ambiance Ivoire Foncé,veiligheid:Easy Life Pack,verlichting:Led pure vision,banden: Michelin Cross Climate,kentekenplaten:opgelegde letters, antenne:Originele RN haaievin dab+ , verbruik 6,1l/100km

Dirk50
Lid
Lid

Berichtdoor Dirk50 » 04 mar 2019 10:16

Waarom deze update?

Dit staat op de TomTom site:

R-LINK EVOLUTION

Vanwege het feit dat de GPS Week Number Roll Over wordt uitgevoerd, worden de prestaties van je navigatiesysteem verstoord als het systeem niet vóór zaterdag 6 april 2019 wordt geüpdatet.

Gr,

Dirk
Captur TCe120EDC Dynamique uit 2016.
Ooit eigenaar geweest van een R4TL (26,5 PK) en een R5TL (34 PK) en een Scenic TXR 1,6 aut.(een heerlijke auto) :cry2:

Dirk50
Lid
Lid

Berichtdoor Dirk50 » 04 mar 2019 10:19

Ter aanvulling:

De GPS Week Number Rollover (WNRO) vindt eens in de 19 jaar plaats. De eerstvolgende rollover vindt plaats op 6 april 2019. Vergelijkbaar met odometers in oudere auto's die van 99.999 km overgaan op 0, zet de GPS WNRO de GPS-kalender terug op 0.

Het terugzetten van de kalender kan leiden tot miscommunicatie tussen GPS-satellieten en de GPS-ontvangers. Hierdoor kan een aantal chips in navigatiesystemen bepaalde functies niet langer verwerken.

Wat betekent dit voor jou? Het is tijd om je navigatiesysteem te controleren. Afhankelijk van je apparaat, kan het mogelijk zijn dat je het systeem moet updaten of upgraden.

Gr,

Dirk
Ooit eigenaar geweest van een R4TL (26,5 PK) en een R5TL (34 PK) en een Scenic TXR 1,6 aut.(een heerlijke auto) :cry2:

markro
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Contacteer:

Berichtdoor markro » 04 mar 2019 12:28

Vanmorgen tijdens het rijden de R-Link/TomTom-update vanaf USB-stick laten uitvoeren. Het systeem is er 19 minuten mee bezig geweest. Naderhand kon ik zien dat de juiste versie nu op het systeem staat.

Nog dank voor alle antwoorden.
In bezit van: Captur TCE 120 EDC Dynamique, Rouge Flamme/Noir Etoilé; sinds 07-07-2016.
Voorheen: Renault 14 - van 1978 tot 1986 / Renault Megane Scenic, 1.6-16V Air Automaat - van 2005 tot 2016.

rvsteentje
lid
lid

Berichtdoor rvsteentje » 04 mar 2019 12:52

Ook bij mij de usb en daarna sd-card kaart update gedaan, beide succesvoll gedaan......in R-link staat nog wel als ik daar in kijk dat ik een kaart update moet doen , , maar deze toch echt gedaan via de toolbox!

Topic starter
Axel57
Donateur
Donateur

Berichtdoor Axel57 » 04 mar 2019 14:04

ja heb ik ook, als het maar in de auto werkt vind ik het prima.

rvsteentje
lid
lid

Berichtdoor rvsteentje » 04 mar 2019 14:18

Axel57 schreef:ja heb ik ook, als het maar in de auto werkt vind ik het prima.

En zo is het :thumb:

Grad
Donateur
Donateur

Berichtdoor Grad » 04 mar 2019 22:27

De update zaterdag volgens voorschrift geïnstalleerd.
downloaden en installeren verliep zonder problemen (dat de motor moet lopen is om te voorkomen dat de Rlink tijdens de update stopt)
Voor de update was mijn scherm van de navigatie redelijk identiek aan navigeren of gewoon zonder adres meelopen.
Tijdens navigeren heb ik hem nu weer normaal na het doorlopen en aanpassen van de instellingen, maar als ik geen adres in geef krijg ik niet het aangepast autosymbool maar alleen de pijl en de getoonde kaart bestrijkt een redelijk groot gebied en oogt daardoor vrij druk.
zijn er mensen die het zelfde hebben of moet ik nog iets aanpassen?
Captur fase 2 TCe 1.2 EDC, edition one, two tone rouge flamme/Noir Etoilé, easy life pack, luxe kenteken platen, afgeleverd 12-10-2017

Capturbo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor Capturbo » 05 mar 2019 09:13

Bij deze update geeft Renault specifiek aan dat dit via een USB-stick dient te gebeuren.
Gewoon de eenvoudige procedure met de USB-stick volgen en je niet af gaan vragen waarom het niet via de reguliere weg kan (SD-kaart).
Werkt eenvoudig, simpel en snel.
Ik vraag me alleen af of iedere Captur-rijder wel bereikt wordt.
Niet iedereen heeft een MyRenault-account laat staan een e-mail-adres dat bij Renault bekend is.
Hoe gaat het dan na xx april 2019?

Dirk50
Lid
Lid

Berichtdoor Dirk50 » 05 mar 2019 09:57

Capturbo schreef:Bij deze update geeft Renault specifiek aan dat dit via een USB-stick dient te gebeuren.
Gewoon de eenvoudige procedure met de USB-stick volgen en je niet af gaan vragen waarom het niet via de reguliere weg kan (SD-kaart).
Werkt eenvoudig, simpel en snel.
Ik vraag me alleen af of iedere Captur-rijder wel bereikt wordt.
Niet iedereen heeft een MyRenault-account laat staan een e-mail-adres dat bij Renault bekend is.
Hoe gaat het dan na xx april 2019?

Even een kopietje met uitleg van TomTom:

De GPS Week Number Rollover (WNRO) vindt eens in de 19 jaar plaats. De eerstvolgende rollover vindt plaats op 6 april 2019. Vergelijkbaar met odometers in oudere auto's die van 99.999 km overgaan op 0, zet de GPS WNRO de GPS-kalender terug op 0.

Het terugzetten van de kalender kan leiden tot miscommunicatie tussen GPS-satellieten en de GPS-ontvangers. Hierdoor kan een aantal chips in navigatiesystemen bepaalde functies niet langer verwerken.

Wat betekent dit voor jou? Het is tijd om je navigatiesysteem te controleren. Afhankelijk van je apparaat, kan het mogelijk zijn dat je het systeem moet updaten of upgraden.

Gr,

Dirk

Capturbo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor Capturbo » 05 mar 2019 17:21

Hier een uitgebreide beschrijving in Tweakers over de aanpassing van de GPS en de noodzaak tot updaten:
https://tweakers.net/nieuws/149878/oude ... geven.html

drefacteur
Lid
Lid

Berichtdoor drefacteur » 05 mar 2019 19:05

Grad schreef:De update zaterdag volgens voorschrift geïnstalleerd.
downloaden en installeren verliep zonder problemen (dat de motor moet lopen is om te voorkomen dat de Rlink tijdens de update stopt)
Voor de update was mijn scherm van de navigatie redelijk identiek aan navigeren of gewoon zonder adres meelopen.
Tijdens navigeren heb ik hem nu weer normaal na het doorlopen en aanpassen van de instellingen, maar als ik geen adres in geef krijg ik niet het aangepast autosymbool maar alleen de pijl en de getoonde kaart bestrijkt een redelijk groot gebied en oogt daardoor vrij druk.
zijn er mensen die het zelfde hebben of moet ik nog iets aanpassen?

Hallo,
Op uw scherm rechts,staat een kompasje,ik denk dat uw kaart op 2D staat.Als ge op dat kompasje drukt,veranderd dat in 3D.
Groeten,

Dré
Captur Intens Energy TCe 90

John50
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor John50 » 06 mar 2019 08:46

En bij mij is het ook gelukt.

Eerst een systeem update met de USB stick en daarna de navigatie bijgewerkt met de SD kaart.
Renault Dauphine, R4, Express, 2 keer Scenic en nu een Captur Energy 0.9TCe90 Intens 2018.

Wouter47
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor Wouter47 » 06 mar 2019 10:55

Ik heb enkele dagen geleden, toen ik een verzoek op mijn scherm in de auto kreeg, mijn SD-kaart op de gebruikelijke manier ge-update.
Gisteren kreeg ik een email met het verzoek om via een USB-stick een update te doen. Dat heb ik gedaan, maar ik vond het wel vreemd dat dat op een andere dan gebruikelijke manier moest. Ook vroeg ik me af of de updatevia de SD-kaart nu wel goed was geweest omdat in de email uitdrukkelijk stond dat je het niet via de SD-kaar moest doen.
Na het lezen van de discusdie indit forum heb ik de applicatie-versie van R-Link TomTom LIVE in mijn auto gecontroleerd en die is 11.344.

Voor de zekerheid heb ik de SD-kaart nog maar eens in mijn PC gestoken (omdat in dit forum wordt gezegd dat je errst de USB-update moet doen en dan pas de SD-update) en tot mijn verbazing worden er nu weer 2 updates opgezet (een kleine van 3 min en een grote van 11 min). Ik heb geen idee welke updates dat zijn, maar het zal wel goed zijn.

Ik heb de auto gestart en de SD-kaart er in gestopt en dan begint hijaan een update, maar al snelkomt de melding “update mislukt”. Alles uitgezet en opnieuw geproberrd, maar dan gebeurt er niets.
Ik kan het niet meer volgen: wat is er nu geupdate opde SD-kaart? Een nieuw kaart van Europa? Wat is de laatste versie van deze kaart?
D33F91E3-C980-4669-BEB6-EFB1D9B9800D.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

John50
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Berichtdoor John50 » 06 mar 2019 11:21

Voor zover ik het begrijp is de USB update voor het hele R-Link systeem en de SD kaart update voor TomTom navigatie etc.

De belangrijkste is dus de USB-stick update voor 06-04-2019.
Renault Dauphine, R4, Express, 2 keer Scenic en nu een Captur Energy 0.9TCe90 Intens 2018.

Huite
Donateur
Donateur

Berichtdoor Huite » 06 mar 2019 12:00

En bij ons doet dat rotding niks...
Misschien omdat onze usb sticks niet fat32 geformatteerd zijn?
Die mogelijkheid biedt win 10 ook niet eens meer. Is ook uit het jaar kruik.
Net als die klote navi in de Captur.
:discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss:
In bestelling Clio V TCe 130 EDC IP en een Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Electronica Captur”