R-Link update 28-2-2019

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door avdb55 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik begrijp de verwarring/commotie niet helemaal.
Alle r-link updates worden of in je scherm in de auto gemeld of worden gemeld zodra je de sd-card in je computer prikt.
Dat gaat overigens niet altijd logisch. Mijn ervaring is ook wel dat het soms lijkt (en ook wordt gemeld) dat er geen updates beschikbaar zijn, maar bij langer contact op myrenault blijkt er dan toch opeens wel een update te worden geladen.
Ik heb al meerdere updates op die manier geladen. En ja, het opnieuw installeren in de auto duurt even. Systeem start soms 2 keer opnieuw op. Auto blijft het tijdens de installatie in de auto gewoon doen.
Tot nu toe echter nog nooit met een usb-stick altijd via de sd-card.
Ik zal straks eens kijken wat de actuele versie in mijn auto is.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Axel57 »

Is verder ook geen verwarring/ophef denk ik, alleen de eerste keer dat ze het via een externe USB doen en niet via de SD kaart.

Werkt verder precies zo als we gewend waren met de SD kaart.

En inderdaad update zijn soms lastig te vinden in R-link of auto, dat was eigenlijk mijn rede om deze Topic te maken, zie hier ook weleens mensen over updates praten die ik nog niet gezien had en soms moet je inderdaad zoeken of meerdere keren proberen. Was ook de eerste keer dat ik er een mail over gehad heb, was ook wel een belangrijke update.

Ik heb inmiddels ook de laatste kaart er al opstaan maar op mijn R-link blijft ie maar melding maken van dat er een update beschikbaar is.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door avdb55 »

Zoals beloofd even gekeken in de auto en ik heb versie 11.343.
SD-kaart meegenomen, in de PC gestoken en jawel update ging lopen. Nou, niet bepaald vlekkeloos. Om 13.04 begonnen en om 17.45 na enkele pogingen lijken er 2 updates te zijn gedraaid. Daarnaast en passant ook nog de update inderdaad via de USB-stick gedownload.

Straks maar eens in de auto proberen en kijken wat er ge-updated is (misschien ook wel een kaartupdate?)
Altijd verrassend, R-Link.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door rvsteentje »

Axel57 schreef:Is verder ook geen verwarring/ophef denk ik, alleen de eerste keer dat ze het via een externe USB doen en niet via de SD kaart.

Werkt verder precies zo als we gewend waren met de SD kaart.

En inderdaad update zijn soms lastig te vinden in R-link of auto, dat was eigenlijk mijn rede om deze Topic te maken, zie hier ook weleens mensen over updates praten die ik nog niet gezien had en soms moet je inderdaad zoeken of meerdere keren proberen. Was ook de eerste keer dat ik er een mail over gehad heb, was ook wel een belangrijke update.

Ik heb inmiddels ook de laatste kaart er al opstaan maar op mijn R-link blijft ie maar melding maken van dat er een update beschikbaar is.
Nog geen tijd gehad, zag 2 updates 1 voor R-Link(usb) en 1 voor kaart(sd-card)......1e usb en daarna de sd card is het toch?
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Axel57 »

Geen idee zou het wel zo doen, ik heb vorige week al mijn kaart geupdate en gisteren het systeem met de USB dus denk niet dat het uitmaakt.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door rvsteentje »

Axel57 schreef:Geen idee zou het wel zo doen, ik heb vorige week al mijn kaart geupdate en gisteren het systeem met de USB dus denk niet dat het uitmaakt.
Dat las ik een keer ergens , als het maar werkt toch!
Ik doe hier eigenlijk zelf nooit wat aan, meestal krijg ik een mailtje van de dealer als er updates zijn...
Wacht nog ff af [email]
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dirk50
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 feb 2018 14:04
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Dirk50 »

Waarom deze update?

Dit staat op de TomTom site:

R-LINK EVOLUTION

Vanwege het feit dat de GPS Week Number Roll Over wordt uitgevoerd, worden de prestaties van je navigatiesysteem verstoord als het systeem niet vóór zaterdag 6 april 2019 wordt geüpdatet.



Gr,

Dirk
Captur TCe120EDC Dynamique uit 2016.
Ooit eigenaar geweest van een R4TL (26,5 PK) en een R5TL (34 PK) en een Scenic TXR 1,6 aut.(een heerlijke auto) :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dirk50
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 feb 2018 14:04
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Dirk50 »

Ter aanvulling:

De GPS Week Number Rollover (WNRO) vindt eens in de 19 jaar plaats. De eerstvolgende rollover vindt plaats op 6 april 2019. Vergelijkbaar met odometers in oudere auto's die van 99.999 km overgaan op 0, zet de GPS WNRO de GPS-kalender terug op 0.

Het terugzetten van de kalender kan leiden tot miscommunicatie tussen GPS-satellieten en de GPS-ontvangers. Hierdoor kan een aantal chips in navigatiesystemen bepaalde functies niet langer verwerken.

Wat betekent dit voor jou? Het is tijd om je navigatiesysteem te controleren. Afhankelijk van je apparaat, kan het mogelijk zijn dat je het systeem moet updaten of upgraden.

Gr,

Dirk
Captur TCe120EDC Dynamique uit 2016.
Ooit eigenaar geweest van een R4TL (26,5 PK) en een R5TL (34 PK) en een Scenic TXR 1,6 aut.(een heerlijke auto) :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

markro
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mei 2017 09:38
Actief als: particulier
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door markro »

Vanmorgen tijdens het rijden de R-Link/TomTom-update vanaf USB-stick laten uitvoeren. Het systeem is er 19 minuten mee bezig geweest. Naderhand kon ik zien dat de juiste versie nu op het systeem staat.

Nog dank voor alle antwoorden.
In bezit van: Captur TCE 120 EDC Dynamique, Rouge Flamme/Noir Etoilé; sinds 07-07-2016.
Voorheen: Renault 14 - van 1978 tot 1986 / Renault Megane Scenic, 1.6-16V Air Automaat - van 2005 tot 2016.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door rvsteentje »

Ook bij mij de usb en daarna sd-card kaart update gedaan, beide succesvoll gedaan......in R-link staat nog wel als ik daar in kijk dat ik een kaart update moet doen , , maar deze toch echt gedaan via de toolbox!
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Axel57 »

ja heb ik ook, als het maar in de auto werkt vind ik het prima.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvsteentje
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 235
Lid geworden op: 24 jan 2017 19:25
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door rvsteentje »

Axel57 schreef:ja heb ik ook, als het maar in de auto werkt vind ik het prima.
En zo is het :thumb:
Captur Iconic E-Tech plug-in hybrid 160 ,two-tone noir étoilé / gris highland GNE+KQA, pack Bose premium sound, pack advanced driving assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Grad »

De update zaterdag volgens voorschrift geïnstalleerd.
downloaden en installeren verliep zonder problemen (dat de motor moet lopen is om te voorkomen dat de Rlink tijdens de update stopt)
Voor de update was mijn scherm van de navigatie redelijk identiek aan navigeren of gewoon zonder adres meelopen.
Tijdens navigeren heb ik hem nu weer normaal na het doorlopen en aanpassen van de instellingen, maar als ik geen adres in geef krijg ik niet het aangepast autosymbool maar alleen de pijl en de getoonde kaart bestrijkt een redelijk groot gebied en oogt daardoor vrij druk.
zijn er mensen die het zelfde hebben of moet ik nog iets aanpassen?
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 31508

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Verwijderd 31508 »

Bij deze update geeft Renault specifiek aan dat dit via een USB-stick dient te gebeuren.
Gewoon de eenvoudige procedure met de USB-stick volgen en je niet af gaan vragen waarom het niet via de reguliere weg kan (SD-kaart).
Werkt eenvoudig, simpel en snel.
Ik vraag me alleen af of iedere Captur-rijder wel bereikt wordt.
Niet iedereen heeft een MyRenault-account laat staan een e-mail-adres dat bij Renault bekend is.
Hoe gaat het dan na xx april 2019?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dirk50
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 feb 2018 14:04
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Dirk50 »

Capturbo schreef:Bij deze update geeft Renault specifiek aan dat dit via een USB-stick dient te gebeuren.
Gewoon de eenvoudige procedure met de USB-stick volgen en je niet af gaan vragen waarom het niet via de reguliere weg kan (SD-kaart).
Werkt eenvoudig, simpel en snel.
Ik vraag me alleen af of iedere Captur-rijder wel bereikt wordt.
Niet iedereen heeft een MyRenault-account laat staan een e-mail-adres dat bij Renault bekend is.
Hoe gaat het dan na xx april 2019?
Even een kopietje met uitleg van TomTom:

De GPS Week Number Rollover (WNRO) vindt eens in de 19 jaar plaats. De eerstvolgende rollover vindt plaats op 6 april 2019. Vergelijkbaar met odometers in oudere auto's die van 99.999 km overgaan op 0, zet de GPS WNRO de GPS-kalender terug op 0.

Het terugzetten van de kalender kan leiden tot miscommunicatie tussen GPS-satellieten en de GPS-ontvangers. Hierdoor kan een aantal chips in navigatiesystemen bepaalde functies niet langer verwerken.

Wat betekent dit voor jou? Het is tijd om je navigatiesysteem te controleren. Afhankelijk van je apparaat, kan het mogelijk zijn dat je het systeem moet updaten of upgraden.

Gr,

Dirk
Captur TCe120EDC Dynamique uit 2016.
Ooit eigenaar geweest van een R4TL (26,5 PK) en een R5TL (34 PK) en een Scenic TXR 1,6 aut.(een heerlijke auto) :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 31508

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Verwijderd 31508 »

Hier een uitgebreide beschrijving in Tweakers over de aanpassing van de GPS en de noodzaak tot updaten:
https://tweakers.net/nieuws/149878/oude ... geven.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

drefacteur
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:00
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door drefacteur »

Grad schreef:De update zaterdag volgens voorschrift geïnstalleerd.
downloaden en installeren verliep zonder problemen (dat de motor moet lopen is om te voorkomen dat de Rlink tijdens de update stopt)
Voor de update was mijn scherm van de navigatie redelijk identiek aan navigeren of gewoon zonder adres meelopen.
Tijdens navigeren heb ik hem nu weer normaal na het doorlopen en aanpassen van de instellingen, maar als ik geen adres in geef krijg ik niet het aangepast autosymbool maar alleen de pijl en de getoonde kaart bestrijkt een redelijk groot gebied en oogt daardoor vrij druk.
zijn er mensen die het zelfde hebben of moet ik nog iets aanpassen?

Hallo,
Op uw scherm rechts,staat een kompasje,ik denk dat uw kaart op 2D staat.Als ge op dat kompasje drukt,veranderd dat in 3D.
Groeten,

Dré
Captur Intens Energy TCe 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



John50
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 sep 2018 18:42
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door John50 »

En bij mij is het ook gelukt.

Eerst een systeem update met de USB stick en daarna de navigatie bijgewerkt met de SD kaart.
Renault Dauphine, R4, Express, 2 keer Scenic, Captur 1 (0.9TCe90) Intens, nu Captur 2, Evolution (1.0TCe90) 2023.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wouter47
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2017 10:57
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Wouter47 »

Ik heb enkele dagen geleden, toen ik een verzoek op mijn scherm in de auto kreeg, mijn SD-kaart op de gebruikelijke manier ge-update.
Gisteren kreeg ik een email met het verzoek om via een USB-stick een update te doen. Dat heb ik gedaan, maar ik vond het wel vreemd dat dat op een andere dan gebruikelijke manier moest. Ook vroeg ik me af of de updatevia de SD-kaart nu wel goed was geweest omdat in de email uitdrukkelijk stond dat je het niet via de SD-kaar moest doen.
Na het lezen van de discusdie indit forum heb ik de applicatie-versie van R-Link TomTom LIVE in mijn auto gecontroleerd en die is 11.344.

Voor de zekerheid heb ik de SD-kaart nog maar eens in mijn PC gestoken (omdat in dit forum wordt gezegd dat je errst de USB-update moet doen en dan pas de SD-update) en tot mijn verbazing worden er nu weer 2 updates opgezet (een kleine van 3 min en een grote van 11 min). Ik heb geen idee welke updates dat zijn, maar het zal wel goed zijn.

Ik heb de auto gestart en de SD-kaart er in gestopt en dan begint hijaan een update, maar al snelkomt de melding “update mislukt”. Alles uitgezet en opnieuw geproberrd, maar dan gebeurt er niets.
Ik kan het niet meer volgen: wat is er nu geupdate opde SD-kaart? Een nieuw kaart van Europa? Wat is de laatste versie van deze kaart?
D33F91E3-C980-4669-BEB6-EFB1D9B9800D.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



John50
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 sep 2018 18:42
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door John50 »

Voor zover ik het begrijp is de USB update voor het hele R-Link systeem en de SD kaart update voor TomTom navigatie etc.

De belangrijkste is dus de USB-stick update voor 06-04-2019.
Renault Dauphine, R4, Express, 2 keer Scenic, Captur 1 (0.9TCe90) Intens, nu Captur 2, Evolution (1.0TCe90) 2023.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Huite »

En bij ons doet dat rotding niks...
Misschien omdat onze usb sticks niet fat32 geformatteerd zijn?
Die mogelijkheid biedt win 10 ook niet eens meer. Is ook uit het jaar kruik.
Net als die klote navi in de Captur.
:discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansvw2
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 aug 2017 11:08
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door hansvw2 »

Huite schreef:En bij ons doet dat rotding niks...
Misschien omdat onze usb sticks niet fat32 geformatteerd zijn?
Die mogelijkheid biedt win 10 ook niet eens meer. Is ook uit het jaar kruik.
Net als die klote navi in de Captur.
:discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss:
Vreemd, ik heb mijn USB stick vorige week nog FAT32 geformatteerd in Windows 10. Wellicht heb je niet goed gekeken.
De navigatie in de Captur is ook prima hoor, of jij moet een andere Tomtom versie hebben dan de rest....Afbeelding
Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 31508

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Verwijderd 31508 »

Huite schreef:En bij ons doet dat rotding niks...
Misschien omdat onze usb sticks niet fat32 geformatteerd zijn?
Die mogelijkheid biedt win 10 ook niet eens meer. Is ook uit het jaar kruik.
Net als die klote navi in de Captur.
:discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss:
Onder W10 kunnen usb-sticks gewoon FAT32 geformatteerd worden.
Afhankelijk van de grootte van de stick stelt W10 in formatmethode voor die anders kan zijn dan FAT32, maar dat kun je gewoon aanpassen.
Net als je taalgebruik, dat zou ik in het vervolg ook even aanpassen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Wouter47
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2017 10:57
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Wouter47 »

Huite schreef:En bij ons doet dat rotding niks...
Misschien omdat onze usb sticks niet fat32 geformatteerd zijn?
Die mogelijkheid biedt win 10 ook niet eens meer. Is ook uit het jaar kruik.
Net als die klote navi in de Captur.
:discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss:
Je moet de zip-file wel zelf downloaden en dan uitpakken op de usb-stick. Als je de usb-stick in de verkenner kunt zien kun je er ook wat opzetten.
Bedoel je dat hij “niets doet” als je hem vervolgens in de usb-aansluiting in de auto stopt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



BusdriverTheo
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 nov 2018 12:53
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door BusdriverTheo »

je kunt in Windows 10 gewoon een usb stick fat 32 formatteren hoor!
ik draai ook met Windows 10 en formatteren was een makkie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door jiepie »

Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



John50
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 sep 2018 18:42
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door John50 »

Huite schreef:En bij ons doet dat rotding niks...
Misschien omdat onze usb sticks niet fat32 geformatteerd zijn?
Die mogelijkheid biedt win 10 ook niet eens meer. Is ook uit het jaar kruik.
Net als die klote navi in de Captur.
:discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss:
Heb je het zip-bestand wel uitgepakt in de USB-stick?

(dat deed ik ook eerst verkeerd)

Succes.
Renault Dauphine, R4, Express, 2 keer Scenic, Captur 1 (0.9TCe90) Intens, nu Captur 2, Evolution (1.0TCe90) 2023.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Axel57 »

@Huite wel met je goeie oog kijken....

Ik kon het ook gewoon in Windows 10 FAT32 formatteren, is de standaard stand volgens mij.

Waar je het bestand uitpakt maakt niks uit, als je hem na het uitpakken maar op de USB stick zet.

Het duurt wel even voor dat R-link je USB ziet, en anders kom je maar effe langs dan help ik je wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Huite »

@allemaal
Dank voor het meedenken! Heb het inmiddels voor elkaar.
Fat32 lukte hier niet via windhoos maar wel via een hulpproggie.
Daarna liep de update wel zoals het moest.
Soms helpt boos worden kennelijk... :dance:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 12
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Axel57 »

:thumb:

@Huite Gewoon straks de nieuwe Captur voor de vrouw kopen dan ben je van het R-link af, zag bij de nieuwe Clio ook al een ander systeem, kunnen ze alvast de kinderziektes eruit halen.

@Wouter ziet er hetzelfde uit als bij mij, dus alles is up to date.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 31508

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Verwijderd 31508 »

John50 schreef:
Huite schreef:En bij ons doet dat rotding niks...
Misschien omdat onze usb sticks niet fat32 geformatteerd zijn?
Die mogelijkheid biedt win 10 ook niet eens meer. Is ook uit het jaar kruik.
Net als die klote navi in de Captur.
:discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss:
Heb je het zip-bestand wel uitgepakt in de USB-stick?

(dat deed ik ook eerst verkeerd)

Succes.
Het zip-bestand hoeft niet op de USB uitgepakt te worden, heb ik eerst op de pc gedaan en daarna het uitgepakte bestand op de USB geladen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



John50
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 sep 2018 18:42
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door John50 »

Capturbo schreef:
John50 schreef:
Huite schreef:En bij ons doet dat rotding niks...
Misschien omdat onze usb sticks niet fat32 geformatteerd zijn?
Die mogelijkheid biedt win 10 ook niet eens meer. Is ook uit het jaar kruik.
Net als die klote navi in de Captur.
:discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss: :discuss:
Heb je het zip-bestand wel uitgepakt in de USB-stick?

(dat deed ik ook eerst verkeerd)

Succes.
Het zip-bestand hoeft niet op de USB uitgepakt te worden, heb ik eerst op de pc gedaan en daarna het uitgepakte bestand op de USB geladen.
Bij mij werkte dat niet, toen uitgepakt in de USB en toen ging het goed.
Maakt ook niet meer uit, hij doet het gewoon en daar gaat het om.

Groet.
Renault Dauphine, R4, Express, 2 keer Scenic, Captur 1 (0.9TCe90) Intens, nu Captur 2, Evolution (1.0TCe90) 2023.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Grad »

@ drefacteur
U had/heeft gelijk mijn Rlink doet het weer als vanouds, stom dat ik er zelf niet ben opgekomen, bedankt
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerardb
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2015 10:45
Actief als: particulier

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door gerardb »

Een hele commotie betreffende de update! Wellicht heb ik een tip betreffende het Fat32 en NTFS gebeuren. De huidige sticks zijn (meestal) NTFS geformatteerd. Als je dus nog een oudje hebt liggen is de kans groot dat deze wel Fat32 is geformatteerd. In eerste instantie had ik ook alleen een NTFS stick. Geformatteerd op Fat32 (dacht ik), maar nee hoor, bleef gewoon NTFS. Vandaag kwam ik er achter wat (waarschijnlijk) hier de oorzaak van was. Bij formatteren staat bij mij standaard het vinkje "Snel formatteren" aangevinkt. Toen ik die optie uitschakelde werd er netjes Fat32 geformatteerd.
Misschien een tip voor mensen die ook tegen dit probleem aanlopen. Wat bij mij echter veel vreemder was is het volgende. Al enige tijd werkte de bluetooth verbinding niet goed. In de auto kreeg ik wel een beltoon, maar als ik aannam was er een van beide partijen niet te verstaan. Diverse telefoons geprobeerd maar allemaal hetzelfde. Een telefoon fanaat dacht aan een (bluetooth) update en omdat de Captur volgende week toch voor een beurt naar de garage moet wilde ik het daar aankaarten. Maar wat schetst mijn verbazing: na de veel besproken GPS update werkte de telefoon ook weer normaal! Nu maar hopen dat hij het blijft doen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: R-Link update 28-2-2019

Bericht door Grad »

Bovenstaand probleem met het niet goed werken van de telefoon heb ik ook regelmatig. Ook dat wel de verbinding tot stand komt maar geen stemmen hoorbaar. Ik weet ook de oplossing: druk 5 x op de home toets op de rlink en het systeem reset zich( start opnieuw op). Daarna doet alles het weer een tijdje.
De rlink is in principe een computer die gewoon af en toe eens lekker fris moet opstarten.
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerardb
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2015 10:45
Actief als: particulier

R-Link update 28-2-2019

Bericht door gerardb »

Bedankt voor de tip Grad! Dit zal ik zeker proberen bij een volgende weigering.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • apple CarPlay R link - Capture 2019
    door Knoet » » in R-Link
    0 Reacties
    141 Weergaves
    Laatste bericht door Knoet
  • Update OpenR link 2.1.0
    door Tommy_M » » in Austral
    6 Reacties
    2397 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user
  • OpenR-Link Update 27-12-2023
    door Robin_Timothy » » in Austral
    6 Reacties
    1168 Weergaves
    Laatste bericht door Wildoit
  • R-link probleem na update garage
    door San19772 » » in R-Link 2
    0 Reacties
    321 Weergaves
    Laatste bericht door San19772
  • Hoe update ik mijn R-link TomTom?
    door jjannema » » in Renault TomTom Navigatie
    0 Reacties
    93 Weergaves
    Laatste bericht door jjannema
  • Info gevraagd update R link 2 van 7 naar 8 of 9
    door tremmal » » in R-Link 2
    8 Reacties
    1655 Weergaves
    Laatste bericht door tremmal
  • R link 2 Android auto loopt vast na update v2-> v3
    door Florian1998 » » in R-Link 2
    1 Reacties
    239 Weergaves
    Laatste bericht door Terrz