R-Link geeft geen tijd meer weer

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Bericht door Marguerite »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Deze update ging om onduidelijke redenen NIET via de SD kaart, maar dmv een USB stick.



Ja!!! USB!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ooievaar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2019 11:40
Actief als: particulier

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Bericht door Ooievaar »

Toen ik in juli 2016 de wagen kocht ook steeds storingen en vreemde dingen in R-Link. Als ik de telefoon, Acer Liquid 530, gebruikte was de R-Link daarna van slag. Zelfs de technische man van mijn dealer kwam er niet uit en gaf het advies om de Bluetooth maar uit te zetten! Ik zei hem dat ik het vreemd vond dat ik een wagen had gekocht met een voorziening van handsfree bellen en dat maar moest uitzetten? Ik tipte: laat Renault bij de aankoop van een nieuwe wagen er een telefoon bij leveren die wel compatibel is met het Renaultsysteem. Scheelt storingen te behandelen en ergernis bij de klanten. Hij lachte er om! Moet eerlijk zeggen dat ik daarna weinig gebruik van de telefoon gemaakt heb omdat ik steeds bang was dat er weer storing zou optreden en de R-Link vast kwam te zitten. Eind mei 2017, voor afloop van de garantieperiode van het eerste jaar, een lijst met klachten laten zien en waar aan gewerkt zou worden. Ook het probleem met de telefoon weer aangekaart. Er is toen een update van R-Link gedaan, 11342, en daarna geen storing meer en heb ik de telefoon kunnen gebruiken.

Nu naar het probleem van hierboven met het wegvallen van de klok op het beeldscherm: via de site van Renault de nieuwste update (11344) op een stick gezet, uitgepakt waardoor TOM-TOM-bestand in zicht kwam. De stick in de auto geplaatst. Direct kreeg ik weer beeld maar de tijd bleef weg en toen ik in de instellingen keek bleek dat nog steeds de oude versie er op stond. Namelijk de 11342!!! Stick leeg gemaakt en nogmaals vanaf de site de 11344 op de stick gezet. Uitgepakt maar met geen mogelijkheid kreeg ik het nieuwe bestand op mijn R-Link. Dus naar de DEALER in Zwolle of zij voor mij dat konden doen. Prima, geen probleem. Ik kon de auto wel even missen en toen ik terug kwam bleek het gelukt te zijn maar kreeg ik te horen dat ik alles verkeerd had gedaan!!!!!! Ben gekke Eppie niet vertelde ik de persoon en kan best met een computer/stick omgaan. Wat ze anders gedaan hebben kreeg ik niet te horen. Wat ze ook niet vertelden is dat als je een update doet alle opgeslagen gegevens kwijt bent. Raar iets. Als je bij de computer een update doet blijven gegevens bewaard en is er alleen een aanpassing van het systeem.

Maar goed, dan ga je naar huis en dan kom je er wel achter dat alles opnieuw ingesteld moet worden. Dus ook je geluidssignalen van parkeerhulp, flitsers etc.. Je bent er wel even mee bezig en dan wil je de telefoon die het een paar dagen ervoor nog prima deed er in brengen. Alles gedaan zoals op de site van Renault aangegeven is. Mooi niet. Apparaat wordt niet herkend!!!! Na verschillende pogingen maar gestopt en eens op de site van Renault gekeken. Bij de 11344 is als geaccepteerde telefoon geen ACER te bekennen. Toen eens gekeken onder de oude versie 11342. Ook daar is geen ACER in het rijtje te zien. Vreemde zaak want die ACERtelefoon van mij deed het toch echt vorige week nog toen ik de 11342 er op had staan.
Straks maar even naar de dealer en vragen wat nu? Antwoord zal wel wezen dat ik een ander telefoon moet kopen!!
Dus: Renault pas uw software aan zodat iedere telefoon aangesloten kan worden of lever een telefoon aan de klant die wel herkend zal worden in uw systeem. Het is toch te gek voor woorden dat er een systeem in de auto zit die niet gebruikt kan worden maar waar je wel voor betaald hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ooievaar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2019 11:40
Actief als: particulier

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Bericht door Ooievaar »

Als vervolg op mijn vorige reactie m.b.t. het niet voor elkaar krijgen dat de telefoon door R-Link herkend wordt.
Bij de dealer alles opnieuw uitgelegd en vooral aangegeven dat ik het betreur dat de medewerker niet had aangegeven dat al mijn instellingen er waren gegaan na de update naar 11344 liet hij een technische man komen om mij te helpen. Ook bij hem lukte het niet maar hij wist een andere manier om de Bluetooth in de telefoon uit te schakelen. Toen dat eenmaal voor elkaar was kon de R-Link mijn telefoon wel vinden en nam de telefoongegevens op in het geheugen van de R-Link. Goed gedaan dus door de technische man van de dealer in Zwolle. Dit positieve nieuws wilde ik u even mededelen. Vreemd blijft dat in de lijsten van Renault, over goedgekeurde telefoons een ACER-telefoon niet voorkomt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Bericht door TheSarge »

Marguerite schreef:Deze update ging om onduidelijke redenen NIET via de SD kaart, maar dmv een USB stick.



Ja!!! USB!
Staat weer een nieuwe update klaar. Wordt weer om SD gevraagd en ook hieronder uitgelegd. Enkel R-link2 middels USB?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

R-Link geeft geen tijd meer weer

Bericht door TheSarge »

Om de volgende dag weer dit te zien?
Afbeelding

Maar update is middels USB gelukt en de tijd is weer zichtbaar.

Thanks voor alle hulp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Bericht door Theo-R-link »

Wat mij het meester stoort is dat ik hier veel klachten lees, en dat renault, zowel de klantendienst als de dealer, blijven zeggen dat ik de enige ben die problemen heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Bericht door TheSarge »

Bij elk merk is dit het probleem. Bij Peugeot is ook eigenlijk nooit iets bekend terwijl er gewoon een terugroepactie van bekend is. Ik vermoed een gebrekkige communicatie richting dealers. Op het peugeotforum zijn aardig wat technische leden en garagehouders. Die komen vaak sneller tot de oplossing die dan weer wordt getest door dealers om deze vervolgens weer te delen met Peugeot Nederland

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NaccoBreda1982
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2023 18:04
Actief als: particulier

Re: R-Link geeft geen tijd meer weer

Bericht door NaccoBreda1982 »

Ik kan de tijd van mijn nieuwe tweedehands Clio uit 2017 niet handmatig instellen. Kan knop wel vinden. Deze is niet in werking. Blijft op zomertijd staan. Wat nu?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht