Scenic 2000 (soms) problemen met achteruit

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie

Topic author
hendrik76
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2019 11:15
Actief als: particulier

Scenic 2000 (soms) problemen met achteruit

Bericht door hendrik76 »

Beste Allen,

Sinds kort ben ik in het bezit van Scenic 2000 met 280K op de teller. Het is zeg maar een auto erbij en ook omdat mijn andere hobbie auto's (BMW E30) ff wat meer onderhoudt nodig hebben...

Tot voor gisteren was er niets aan de hand. Heb zelf de airco laten bijvullen en die deed het ook nog goed. Alleen sinds gisteren wil hij slecht in zijn achteruit. Soms helemaal niet, soms naar ff wat schakelen in zijn 1, 2,3. Als je hem in zijn achteruit krijgt dan hoor je hem er zeg maar ook goed in gaan. Aangezien het een schakelstang heeft en ook best wat kilometers heeft gedraaid... vroeg ik me af zijn er ook iets van revisiesetjes te komen, welke de busjes rubber etc ook weer helemaal strak zitten?

En is mijn aanname juiste dat de kleine ijzerenkabeltje wat bij de pook zit er alleen maar voor zorgt dat schakelknop voor de achteruit weer naar beneden gaat? Of zit er daadwerkelijk ook nog daar ergens een beveilig op... Reden is namelijk dat de betreffen kabeltje nu los ligt..

Daarnaast is er ook online onderdelen catalogus en mogelijk goede youtube site of werkplaats handenboeken sites?

Op BMW E30 gebied of ik niet veel meer bij te leren en weet ik me weg te vinden ook naar alle onderdelen sites etc.. Maar binnen Renault ben ik zeg maar een hele grote newbey... Ondanks dat ik zakelijk jaren lang verschillende Renaults gereden heb.

Als het mogelijk ook aan andere dingen kan liggen dan aan speling op de schakelstang dan hoor ik het natuurlijk graag.

Groeten,

Hendrik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3242
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Scenic 2000 (soms) problemen met achteruit

Bericht door Mathijs »

hendrik76 schreef:Daarnaast is er ook online onderdelen catalogus en mogelijk goede youtube site of werkplaats handenboeken sites?
Voor een electronic parts catalog (epc) : Renault EPC (kan je ook voor terecht met je BMW )
Voor handleidingen (weet niet of jouw scenic erbij staat hoor), zie https://drive.google.com/drive/folders/ ... DJ3TUF4c0E
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
hendrik76
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2019 11:15
Actief als: particulier

Re: Scenic 2000 (soms) problemen met achteruit

Bericht door hendrik76 »

Super alvast bedankt voor de informatie. Heb ik al iets meer om te verder te lezen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht