Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Marc1970
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2015 15:54
Actief als: particulier

Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Bericht door Marc1970 »

Beste Forumleden,

Sinds 14 mei ben ik de trotse eigenaar van een Zoe R90 en wat een genot! Tenminste...het rijden ermee wel, maar het laden is een drama :fp:

Ik kan NERGENS in Amsterdam de Zoe laden bij een Nuon laadpaal...en laat Amsterdam er nu mee vol staan! Na 3 dagen in bezit te hebben, is de Zoe terug gegaan naar de Renault dealer. Zij hebben alles nagekeken en de nieuwste software erop gezet en getest...en de Zoe laadt gewoon op. In Amsterdam heb ik de Zoe gelijk aan de Nuon laadpaal gehangen en........niks!

Ik ben langs Renault Amsterdam gegaan en jawel: Renault Amsterdam kent het probleem. Het ligt aan de laadpaal die Nuon in Amsterdam heeft geplaatst. Heijmans plaatst de palen in opdracht van Nuon. Ik had iemand van Heijmans aan de lijn en die zegt, dat het aan de Renault Zoe ligt, Renault zegt dat het aan de laadpaal ligt, want rijd Amsterdam uit en pak een laadpaal en de Zoe laadt op!

Ik ben dus nu genoodzaakt om aan een snellader te laden of ergens buiten Amsterdam aan een gewone publieke laadpaal.

Zijn er hier meer mensen met een Zoe die in Amsterdam wonen en hetzelfde probleem hebben??

Groet,
Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:59
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Bericht door NielsO »

Heb ook vaak problemen in Amsterdam. Heeft denk ik iets te maken met het minimale vermogen dat de ZOE nodig heeft i.c.m. het flexible charging op de NUON palen.
Mijn ZOE (q210) is negen van de tien keer gestopt met laden als ik bij mijn auto terug kom...
Renault Zoe Q210 uit 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jdgh72
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jul 2014 12:45
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Bericht door jdgh72 »

Je kan overwegen een 1 fase kabel te gebruiken. Dan ervaar je waarschijnlijk geen problemen meer. Alleen de potentiële laadsnelheid is natuurlijk wel lager.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Bericht door Riesbak »

Ik had hier bij mijn flat ook problemen, helemaal als ook de i3 van de buren aan de Allego paal hangt. Alles geprobeerd bij Renault Nieuwegein (inmiddels de dealer gezet op de ZE dealer Veenendaal, ik werk er 100 meter vandaan), daar kwam ik niet verder mee, Allego heeft de paal wat aangepast, maar hield problemen. Hen een 1 fase kabel gekocht, en nu totaal geen problemen meer, opladen is uiteraard wel traag 3,4kW, maar loopt wel door.

Bijkomend voordeel voor mij persoonlijk: langzaam laden is in de stad Utrecht een gratis parkeren bonus, i.d.d. gratis MITS je aan het opladen bent.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Marc1970
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 okt 2015 15:54
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Bericht door Marc1970 »

Dank jullie wel voor de tips en reacties. Ik heb Renault Amsterdam gevraagd naar zo'n 1-fasekabel...hoor morgen of ik er 1 even kan testen in Amsterdam.

Gisteren in Duivendrecht aan een Liander paal gehangen en...daar deed hij het....vandaag op Schiphol idem dito....het ligt dus echt aan de Nuon laadpaal in Amsterdam.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Urloc
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2019 11:27
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Bericht door Urloc »

Ik heb ook problemen met de publieke laadpalen van NUON in Amsterdam.
Als ik bij Fastned, Essent of EV-box ga inpluggen laadt de Zoë zonder problemen. Lastig dat er bij mij in de buurt alleen NUON-laadpalen zijn. :( :twisted: Stom van de gemeente hier een monopolie te creëren.
Ik hoop dat Renault dit snel samen met NUON kan oplossen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Bericht door zoe2goe »

Het is al erg lang geleden, maar indertijd waren we wel wat problemen met de aarding van de Amsterdamse palen. Met CanZE kun je dat keurig zien (shameless self plug, SSP) in het Technical > Charging sherm, tamelijk onderaan. Alles boven de 100 moet je toch wel als een probleem beschouwen. Hoewel je er zelf helemaal niets mee kunt, is een bezoek je van de monteur meestal wel voldoende; stevig aandraaien van de verbindingen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Bericht door OlafH »

De laadpalen in Amsterdam hebben tegenwoordig een te lage startstroom voor de eerdere Zoe's. Daar heb je meestal alleen last van als er een ander al staat te laden en je koppelt aan, of andersom, als er een ander komt laden als jij er al staat. Met de R110 heb ik hier geen last meer van, het lijkt of die wacht met laden tot de paal de stroom omhoog zet.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

blauwe baby
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2016 21:43
Actief als: particulier

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Bericht door blauwe baby »

De Nuonpalen laden de Zoë met een 1 fase-kabel eigenlijk altijd op. Kreeg die kabel in april 2016 als service van de dealer mee bij mijn showroom-model met het verhaal dat het snel opgelost zou zijn. Nu drie-en-een-half jaar later is dit nog steeds een probleem. Zo'n kabel kost rond 300 euro.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadproblemen publieke laadpalen Amsterdam

Bericht door Sordone »

Nou nou voor de helft koop je 1 fase kabel op ebay. Wel goed zoeken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht