Kaartupdate V2018.06

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door adinsx »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De vorige keer raakte hij in de war toen ik de achteruit inschakelde en dus de achteruitrijcamera activeerde. Nu de auto zo neergezet bij mijn schoonouders (dochter even afzetten ivm oppassen) langs de weg dat ik zo weer rechtdoor verder kon. Auto dus wel even laten lopen, dochter naar binnen gebracht en meteen door :lol:

Hier nog geen verschillen gevonden.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Fremer
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2018 14:50
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Fremer »

Vanochtend de nieuwe kaarten gedownload.Viel mij nog enigszins mee, duurde net geen uurtje.
Daarna de kaarten geïnstalleerd, 25 minuten, zonder problemen. Zijn weer bij de tijd tot een jaar terug.
Renault Megane IV Energy TCE 130 BOSE, Blue Cosmos,Aug2018-Febr2022
Renault Capture II Intens Tce 140 Edc, Blanc Nacre, Febr2022-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CasR
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jan 2016 13:26
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door CasR »

Ik kreeg gisteren ineens de update aangeboden voor mijn Kadjar 2016, 7 inch scherm en SW versie 2.2.19.300. Het downloaden ging redelijk voorspoedig en ook de installatie ging beter dan ik me van vorige versies kon herinneren. Al met al een half uurtje.

Maar waar kan ik nou zien dat inderdaad de laatste versie V2018.06 staat geïnstalleerd en door het systeem wordt gebruikt?
Renault Kadjar TCe 130 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Domi1963 »

Hoe komt het dat sommigen onder jullie nogsteeds de software versie 2.xx hebben terwijl hiervoor vervangende software bestaat, met name 7.xx.166?? Deze software heeft bij mij heel wat problemen opgelost:
1) uitvallen van R-Link2 8,7 inch scherm
2) verbeterde DAB ontvangst
3) mijn Bose installatie welke krachtiger speelt op elke bron nu.
4) snellere koudstart van de navigatie
5) een aparte app voor smartphone instellingen.
Enz...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door adinsx »

CasR schreef:
Maar waar kan ik nou zien dat inderdaad de laatste versie V2018.06 staat geïnstalleerd en door het systeem wordt gebruikt?
Menu -> Navigatie -> Instellingen dacht ik, en dan versie informatie? Daar ergens moet je het zoeken.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



paqbro
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jan 2019 12:58
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door paqbro »

Ook de oude 2018-06 aan het downloaden, we zullen zien. Voor de flitsmeldingen en live routes vind ik tomtom wel handig, voor de rest gebruik ik liever maps via android auto.

Binnenkort krijgen we tomtom live via android auto
Renault Megane Estate E-tech plugin hybride

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cojack1316
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 dec 2018 13:43
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Cojack1316 »

Weten jullie ook of we bij Renault of Tomtom ergens feedback (max. snelheid) kunnen geven op de kaarten.
In mijn straat / wijk mag je meer dan 10jr max 30km/u echter blijft onze navigatie ook na de laatste update een max van 50km/u aangeven.

Een groen mannetje met een vlaggetje en een 30km/u per uur sticker op z'n buik werkt helaas ook nog afdoende in mijn straat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door mrchivas »

Voor mij nu ook beschikbaar: Talisman - mrt 2017 - 8.7 inch scherm.

Groet,
Dennis

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door jiepie »

Domi1963 schreef:Hoe komt het dat sommigen onder jullie nogsteeds de software versie 2.xx hebben terwijl hiervoor vervangende software bestaat, met name 7.xx.166?? Deze software heeft bij mij heel wat problemen opgelost:
1) uitvallen van R-Link2 8,7 inch scherm
2) verbeterde DAB ontvangst
3) mijn Bose installatie welke krachtiger speelt op elke bron nu.
4) snellere koudstart van de navigatie
5) een aparte app voor smartphone instellingen.
Enz...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
5) een aparte app voor smartphone instellingen.
Wat kan je instellen met deze app?
Bij mijn Huawei licht er niets op, geen instellingen dus.
Bij mijn vrouw haar Iphone enkel Siri.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door bvstrien »

Installatietijd 1u 15 minuten :-(

Maar we gelukt...
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



megabose
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2019 05:30
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door megabose »

Weet iemand of je de installatie ook zonder draaiende motor en/of tijdens het rijden kan doen? Of valt Rlink2 van zelf uit als je het installeert met stilstaande motor dus op accu?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door A110 »

update altijd met draaiende motor of onder het rijden. Er moet voldoende accuspanning op het systeem staan en blijven. Verder overal vanaf blijven is mijn advies. Dus niet aan het scherm komen tijdens de update. Laat het systeem rustig zijn werk doen.

Downloaden duurde bij mij ongeveer een uur. De update duurde 40 minuten tijdens de rit naar huis (wel een ommetje gemaakt).
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Domi1963 »

Ja en het is beter voor de wagen ook. Als hij een half uur stationair draait staat de motor op temperatuur en de rest zoals versnellingsbak koud als ook de mekaniek en in mijn geval ook de 4 control. Daarom download ik steeds de kaart en als ik dan een ritje moet doen steek ik er de USB in en blijf van alles af want dat geeft storingen tijdens de installatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door adinsx »

De EDC zal weinig bewegen als je in de P staat (koppelingen beide open), en 4Control beweegt sowieso niets aan als je je stuur niet draait ;).

Overigens heb ik ook de update al rijdend gedaan, gewoon omdat een blokje om met een goed excuus véél te leuk is met de GT205 :lol: .

Auto even laten draaien terwijl ik m'n dochter bij opa en oma afzette, en weer door via een omweg naar kantoor (wat is de Posbank om de hoek toch fijn 8) )
https://www.google.nl/maps/@52.0230332, ... 312!8i6656
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Domi1963 »

adinsx schreef:De EDC zal weinig bewegen als je in de P staat (koppelingen beide open), en 4Control beweegt sowieso niets aan als je je stuur niet draait ;).

Overigens heb ik ook de update al rijdend gedaan, gewoon omdat een blokje om met een goed excuus véél te leuk is met de GT205 :lol: .

Auto even laten draaien terwijl ik m'n dochter bij opa en oma afzette, en weer door via een omweg naar kantoor (wat is de Posbank om de hoek toch fijn 8) )
https://www.google.nl/maps/@52.0230332, ... 312!8i6656
Juist dat is niet goed voor de wagen. Dat staat in iedere handleiding van eender welke wagen: starten en wegrijden. Als je de motor gewoon een half uur voor de deur laat draaien komt hij op temperatuur terwijl de rest koud blijft en das niet goed...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

i2paq
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 83
Lid geworden op: 21 nov 2014 11:37
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door i2paq »

Domi1963 schreef: Juist dat is niet goed voor de wagen. Dat staat in iedere handleiding van eender welke wagen: starten en wegrijden. Als je de motor gewoon een half uur voor de deur laat draaien komt hij op temperatuur terwijl de rest koud blijft en das niet goed...
Ik heb hier toch echt 2 mannen in de straat die steevast voor elke vertrek de auto 15min. (of meer) laten "opwarmen".
Renault Mégane 1.5 DCI Hatchback 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Domi1963 »

i2Paq schreef:
Domi1963 schreef: Juist dat is niet goed voor de wagen. Dat staat in iedere handleiding van eender welke wagen: starten en wegrijden. Als je de motor gewoon een half uur voor de deur laat draaien komt hij op temperatuur terwijl de rest koud blijft en das niet goed...
Ik heb hier toch echt 2 mannen in de straat die steevast voor elke vertrek de auto 15min. (of meer) laten "opwarmen".
Ja dat kan best zijn, maar kijk maar eens in iedere handleiding van een wagen. Daar staat het tegenovergestelde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door adinsx »

Domi1963 schreef: Juist dat is niet goed voor de wagen. Dat staat in iedere handleiding van eender welke wagen: starten en wegrijden. Als je de motor gewoon een half uur voor de deur laat draaien komt hij op temperatuur terwijl de rest koud blijft en das niet goed...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wel even goed lezen hè. Ik zeg niet dat de motor zo lang laten draaien goed is, juist niet! Maar de EDC en 4Control hebben er technisch gezien echt weinig mee te maken. Het is meer dat de motor langzaam opwarmt (motorolie) en de oliedruk niet al te hoog is stationair. In de winter de motor warm laten draaien gedurende lange tijd om de ruiten te laten ontdooien is sowieso killing op den duur inderdaad..

Dus ja, ik adviseer ook zeker om te gaan rijden ipv stationair draaien, maar wat ik wilde ontkrachten is dat dit te maken heeft met de EDC (er draait wel iets, maar geen van de aandrijf-/versnellingsassen want de koppelingen staan 'open', en al helemaal niet de 4Control.


Edit: Een temperatuursverschil tussen de motor en de EDC geeft geen issues. Dat is bij normaal rijden ook het geval. De motor is vele malen sneller opgewarmd dan de EDC en de olie daarin. Feit blijft wel: Niet de motor lang stationair laten lopen, zeker niet in de winter.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SimonK
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2019 11:14
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door SimonK »

FFDEEB22-F6E6-4AE1-9FFE-D9BE6D0B4471.jpeg
Bij mij is de update geslaagd, echter heb het idee dat ik nu oudere kaarten heb. Oude wegen bij mij in de nieuwbouw wijk staan er opeens weer in. Is het normaal dat ze oude kaarten ook blijven staan(zie afbeelding)?

Edit: foto op de kop :shock: iOS bugje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Izzy »

[quote="Domi1963"]Hoe komt het dat sommigen onder jullie nogsteeds de software versie 2.xx hebben terwijl hiervoor vervangende software bestaat, met name 7.xx.166?? Deze software heeft bij mij heel wat problemen opgelost:
1) uitvallen van R-Link2 8,7 inch scherm
2) verbeterde DAB ontvangst
3) mijn Bose installatie welke krachtiger speelt op elke bron nu.
4) snellere koudstart van de navigatie
5) een aparte app voor smartphone instellingen.
Enz...



Ik begrijp dat alleen de dealer de upgrade naar 7.xx kan doen. Klopt dat?
Toen ik in december voor mijn laatste beurt bij de dealer was, was dit nog niet bekend,voor zover ik weet.
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door adinsx »

Klopt, kan alleen bij de dealer. En de dealer heeft veelal op de opdracht: Als Rlink met 2.* systeem kuren vertoond, dan upgraden naar 7.*. Geen problemen, dan niet upgraden.

Maar je kan er altijd om vragen natuurlijk, of aangeven dat je klaar bent met het uitvallen van Rlink.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Domi1963 »

Ja. Is enkel door de dealer uit te voeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Izzy »

ok, dank jullie wel.
Dat ga ik vragen.
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Musicmaker
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mar 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Musicmaker »

adinsx schreef:Vanmiddag duurde het slechts een uurtje om binnen te halen. En ook hier ga ik hem morgenvroeg laten installeren op de rit naar kantoor. Half uurtje, dus zou moeten lukken.
"Slechts een uurtje"? Dat vind ik behoorlijk lang. Bij mij was hij binnen de 24 minuten klaar. Het brakke aan dit mechanisme is dat hij de data download en tegelijk schrijft naar de USB. Het was mooier geweest om eerst de data naar je lokale schijf te schrijven en dan pas naar je USB.
Bij mij is de R-link Toolbox zelf twee keer gecrashed vlak voor het einde. En dit gebeurde zowel op macOS als op Windows. Behoorlijk irritant omdat je dan niet weet of de data op je USB-stick wel/niet corrupt is. Dus dan maar helemaal opnieuw beginnen helaas :? Gelukkig heb ik een aardig snelle USB stick voor deze actie gebruikt :-). Dat kan ik iedereen aanraden die deze update nog moet uitvoeren. Morgen naar mijn werk de update in de wagen maar eens uitvoeren en kijken hoe lang dat duurt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Domi1963 »

Maar hoe weet je dat je een juiste USB stick hebt?
Ik heb recent een nieuwe gekocht en deze is op geen enkele manier te formatteren in FAT32???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door adinsx »

Hmm.. volgens mij zou Windows toch elke USB naar FAT32 moeten kunnen formatteren
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Domi1963 »

Neen. Hij staat geformatteerd in Ex-Fat en in Windows in het keuze menu vind ik niet de optie FAT32?? Dus kan ik ze ook niet kiezen. En ik heb hem zo gekocht. Op de Mac kan ik hem wel formatteren in journaled en alle andere opties, maar die accepteerd de Talisman niet...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door RigolleM »

Met Disk Management de partitie verwijderen, een nieuwe partitie aanmaken en dan kan je wel formateren in FAT32: https://lmgtfy.com/?q=windows+10+how+to ... +partition
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Musicmaker
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mar 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Musicmaker »

Domi1963 schreef:Neen. Hij staat geformatteerd in Ex-Fat.....
Ex-Fat is inderdaad de optie die je in macOS in Disk Utility hebt. Als het goed is heb je daar ook de optie "FAT". Zou je dat eens kunnen proberen? Ik werk zelf ook op macOS maar heb toch uiteindelijk de Windows Applicatie gebruikt. De R-Link Toolbox crashte bij mij steeds op macOS.
Je kunt in jouw geval dus proberen om het via macOS in FAT te formatteren. Vervolgens in je wagen te stoppen en te kijken wat er gebeurt (voor de fingerprint). Daarna terug in de Mac stoppen en kijken of de R-link Toolbox je USB-stick kan lezen en ook herkent als UBS-stick specifiek voor jouw wagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Domi1963 »

Ik heb ook een iMac en een Win 10 laptop. En alles wat met R-Link 2 te maken heeft doe ik steeds met de Windows laptop want de iMac geeft dikwijls storingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door RigolleM »

Domi1963 schreef:Ik heb ook een iMac en een Win 10 laptop. En alles wat met R-Link 2 te maken heeft doe ik steeds met de Windows laptop want de iMac geeft dikwijls storingen.
Zal dan aan de config van uw iMac liggen, want ik heb de laatste update gedownload via mijn Macbook Pro en probleemloos geïnstalleerd in de wagen.
Via MacOS moet je inderdaad MS-DOS formaat kiezen om deze in FAT32 te formateren.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door TheWizardbc »

Domi1963 schreef:Neen. Hij staat geformatteerd in Ex-Fat en in Windows in het keuze menu vind ik niet de optie FAT32?? Dus kan ik ze ook niet kiezen. En ik heb hem zo gekocht. Op de Mac kan ik hem wel formatteren in journaled en alle andere opties, maar die accepteerd de Talisman niet...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boven een bepaalde capaciteit is de FAT32 optie niet te kiezen, in Windows is dit bij 32 GB of groter. Vermoedelijk ook op Mac systemen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Domi1963 »

TheWizardbc schreef:
Domi1963 schreef:Neen. Hij staat geformatteerd in Ex-Fat en in Windows in het keuze menu vind ik niet de optie FAT32?? Dus kan ik ze ook niet kiezen. En ik heb hem zo gekocht. Op de Mac kan ik hem wel formatteren in journaled en alle andere opties, maar die accepteerd de Talisman niet...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boven een bepaalde capaciteit is de FAT32 optie niet te kiezen, in Windows is dit bij 32 GB of groter. Vermoedelijk ook op Mac systemen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Zou kunnen kloppen. Het is er ene van 64GB.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door Knippie »

Er zijn via Google gratis programma’s te downloaden. Hiermee kun je de grotere cap sticks formatteren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PatrickSn
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2019 21:07
Actief als: professional

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door PatrickSn »

De versie V2018.06 heeft enkele gekke toeren.
1. de kaarten zijn verouderd, zelfs de straten van 2017 die in de oude TomTom van de Espace zaten, zijn nog niet aanwezig. Zeer gevaarlijke situaties.
2. de coördinaten van adressen zijn gewoon fout. Meestal moet je het laatste stuk te voet doen. De route wordt naast de weg getoond.
3. de route die berekend wordt rijdt gewoon het blokje rond. Als je rechtdoor kan, wordt toch even omgereden.
4. de snelste route is gewoon een route, met snelheid heeft het niets te maken. Gewoon een willekeurige rit wordt gekozen.
5. de snelheden op de wegen zijn iets willekeurig en onbetrouwbaar.

wanneer worden de problemen opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Kaartupdate V2018.06

Bericht door RigolleM »

PatrickSn schreef:De versie V2018.06 heeft enkele gekke toeren.
1. de kaarten zijn verouderd, zelfs de straten van 2017 die in de oude TomTom van de Espace zaten, zijn nog niet aanwezig. Zeer gevaarlijke situaties.
2. de coördinaten van adressen zijn gewoon fout. Meestal moet je het laatste stuk te voet doen. De route wordt naast de weg getoond.
3. de route die berekend wordt rijdt gewoon het blokje rond. Als je rechtdoor kan, wordt toch even omgereden.
4. de snelste route is gewoon een route, met snelheid heeft het niets te maken. Gewoon een willekeurige rit wordt gekozen.
5. de snelheden op de wegen zijn iets willekeurig en onbetrouwbaar.

wanneer worden de problemen opgelost.
1. wat is er zo gevaarlijk aan straten die niet aanwezig zijn? Ik kan die stelling wel beamen, want mijn eindbestemming op vakantie kende hij ook niet en we waren er 2 jaar geleden ook geweest, dus zo nieuw was het adres nu ook niet.
2. herken ik niet, we zijn op vakantie op verschillende locaties geweest waar ik nog nooit was geweest en de R-Link 2 navigatie zette ons gewoon af op het juiste punt
3. hebben we ook gemerkt dat op het einde niet onmiddellijk naar de eindbestemming (locatie hotel) maar hij een nog een alternatief baantje erbij nam
4. dit kan ik niet bevestigen. Tijdens terugreis nam hij dezelfde route als mijn TomTom Rider (met de nieuwste kaart en kaartupdates) die ik (gelukkig) als backup (leg ik hieronder uit waarom ik die mee had) gebruikte.
5. dat was in de vorige kaartversie ook al het geval, maar op de autosnelwegen in Frankrijk en Spanje was die wel accuraat (kon dit vergelijken met de TomTom Rider).

Waarom had ik nu mijn TomTom RIder ook mee?

- om mijn reële snelheid te zien, dit mis ik toch bij de R-Link
- afslagbegeleiding: is niet altijd duidelijk bij R-LInk 2 welke afrit je moet nemen als er meerdere mogelijkheden zijn, bv. in drukke steden
- vorig jaar is mijn R-Link, eenmaal we over de grens met Frankrijk reden, in freeze modus geraakt en kon ik er niks meer mee aanvangen. Apple Carplay en Android Auto werkte ook niet, dus dan maar verder gereden op het smartphone scherm. Tijdens onze tussenstop in Frankrijk startte hij gelukkig wel op. Blijkbaar (na het lezen van een tip) moest je gewoon ff de R-Link 2 resetten.
- in Parijs was er een omleiding waar het R-Link 2 systeem volledig tilt sloeg, gelukkig kon ik met de TomTom Rider verder. R-Link 2 stuurde ons volledig door het centrum van Parijs en toen we aan een bouwwerf uitkwamen begon het R-Link 2 systeem te flippen, dan maar overgeschakeld op de navigatie van de TT en zo terug op de periferique van Parijs geraakt om zo onze tocht verder te kunnen zetten richting tussenstop. Eénmaal voorbij Parijs waren TT en R-Link 2 terug syncroon.
- Na onze tussenstop kende het R-Link 2 systeem onze eindbestemming niet, en dan maar het centrum van het dorp ingegeven als eindbestemming. Achteraf tijdens onze lokale ritjes manueel het adres van het hotel aangeduid en dan kon we wel navigeren als eindbestemming.

Ik blijf het R-Link 2 navigatie systeem onbetrouwbaar vinden. Had dit gevoel al vorig jaar bij onze trip naar Italië, maar nu werd dit toch terug bevestigd.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Mislukte kaartupdate R-Link 2
    door Den Ouwe » » in R-Link
    16 Reacties
    1734 Weergaves
    Laatste bericht door Willem055