Olieverbruik Clio Estate GT 2014 // 120 PK

Alle overige technische vragen over de Clio.

Topic author
Apexje
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2019 19:23
Actief als: particulier

Olieverbruik Clio Estate GT 2014 // 120 PK

Bericht door Apexje »

Beste,

Ik heb helaas bijzonder weinig kennis van auto's vandaar dat ik mij in dit bericht tot jullie richt.

Ik heb tussen kerst en nieuwjaar 2018 een Renault Clio Estate GT uit heb bouwjaar 2014 gekocht (bezine, automaat) met een KM stand van 30.000 KM bij een niet merkgerelateerde autodealer.
De auto is toen afgeleverd met een beurtje en alle vloeistoffen waren aangevuld. Nu heb ik echter op 30 maart 2019 1,5 liter olie moeten aanvullen.
De Km stand was op dat moment 35.264. Toen direct even contact opgenomen met de Firma waar ik mijn auto had gekocht, omdat ik dit zelf erg snel vond. Ze wisten mij er echter van te overtuigen dat dit geheel normaal verbruik is.

Vandaar 11 juni 2019 (dus nog geen 3 maanden later) wederom 1.75 liter olie moeten aanvullen. De KM stand is nu 39.216 KM.

Mijn huidige garage en mijn gehele omgeving schreeuwt zo ongeveer dat dit absurd olieverbruik is.

Nu ga ik mij morgen telefonisch melden bij de betreffende garage aangezien ik nog tot 24 juni garantie heb. (gelukkig)
Maar ik was dus even benieuwd naar de mening van jullie ervaringsdeskundige op gebied van Renault. Op Google kom ik soortgelijke problemen namelijk niet tegen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, en wat de autodealer hier volgens jullie aan zou moeten doen.
Dit is toch iets wat in de garantie valt neem ik aan ?

Met vriendelijke groet,

Rob Verspeek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht