R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door rvdgaag »

De nieuwe komende IOS13 zal een flink aantal mooie nieuwe verbeteringen hebben, meer info:

https://www.gps-rlink.com/2019/07/22/ap ... #more-1318
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door Domi1963 »

rvdgaag schreef:De nieuwe komende IOS13 zal een flink aantal mooie nieuwe verbeteringen hebben, meer info:

https://www.gps-rlink.com/2019/07/22/ap ... #more-1318
Jammer dat er enkel wijzigingen zijn voor CarPlay bezitters op de R-Link 2.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door rvdgaag »

Hoezo ?

Dit is Apple's werk, niet van Renault !
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door Domi1963 »

Dat bedoel ik nou net. Apple CarPlay krijgt nieuwe features van Apple. Maar RENAULT doet zelf niks aan de R-Link 2. Ik heb nu een airco probleem. Links niks van debiet en lauwe lucht en rechts volle debiet en ijskoude lucht... Dus er is voldoende gas aanwezig in het systeem. Er is hiervoor een software update, maar deze zit er al in. En nog geen beterschap... Ik heb ook geïnformeerd naar het nieuwste systeem, Easylink, gelanceerd in de nieuwe Clio, en dat blijkt nog slechter dan R-Link 2...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door larsdijkstra 16v »

Domi1963 schreef:Dat bedoel ik nou net. Apple CarPlay krijgt nieuwe features van Apple. Maar RENAULT doet zelf niks aan de R-Link 2. Ik heb nu een airco probleem. Links niks van debiet en lauwe lucht en rechts volle debiet en ijskoude lucht... Dus er is voldoende gas aanwezig in het systeem. Er is hiervoor een software update, maar deze zit er al in. En nog geen beterschap... Ik heb ook geïnformeerd naar het nieuwste systeem, Easylink, gelanceerd in de nieuwe Clio, en dat blijkt nog slechter dan R-Link 2...
Dit gaat over CarPlay features, niet over je airco toch? :wink: en wat is debiet...?

En heb je zelf al met Easylink gewerkt? Dit werkt zoveel makkelijker en sneller dan RLink 2. Echt een verbetering en goede integratie met Android Auto en Apple CarPlay
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door adinsx »

Domi zit al heel lang op de zeurstoel heb ik het idee. Goed is het niet, dat de climatecontrol niet helemaal zijn ding goed doet, maar ik geloof niet dat de oplossing hier op het forum ligt.

En inderdaad, probeer Easylink eerst zelf in plaats van anderen maar napraten. Ik heb het ook uitgeprobeerd en werkt écht duidelijker dan Rlink2. Hoewel ik daarover ook weinig te klagen heb. In mijn GT werkt het vlot genoeg en ik weet de weg er goed te vinden. Qua graphics kan het absoluut beter en Easylink heeft dat.

De facelift Mégane en Talisman krijgen waarschijnlijk ook Easylink, dus dat gaat de goede kant op met uiteindelijk de Google Cloud-oplossing vanaf 2021 o.i.d.


@lars,
Debiet is belgisch denk ik, maar ook een technische term voor hoeveelheid vloeistof/gas per tijdseenheid. Kortweg, hoe meer debiet, hoe meer water uit de tuinslang komt, of hoe meer koude lucht je uit de uitstroomopening voelt komen. Zeg maar standje 1 van de ventilator versus standje 8.

Debiet, mee dood gegooid op de HTS :lol:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door Domi1963 »

Goed! Ik zeg al niets meer! Één ding weet ik nu wel zeker. Dit was mijn eerste en meteen ook mijn laatste Renault. Het houd maar niet op. Het één is nog maar hersteld en het andere probleem meld zich al aan. Dan kan ik mijn account hier stop zetten. Ik heb alvast een mooie offerte binnen van een Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line stockwagen. En ik denk dat ik daar volgende week, na mijn verlof maar eens werk ga van maken. Hij kost wel een hele hap meer, maar dan zal ik tenminste eieren voor mijn geld hebben. Bruto catalogusprijs is 103.000€ maar ik krijg een heel mooie korting dankzij mijn buurman welke daar al meer dan 20 jaar klant is. En ik kan U verzekeren met het kortingsbedrag kan ik gemakkelijk een nieuwe Clio kopen. En dan niet te vergeten het overname bedrag voor mijn Talisman. Als ik alles samen tel komt de Tourareg full option op een prijs welke 10.000€ hoger ligt dan de duurste Espace V. Dat heb ik er wel voor over :thumb:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door adinsx »

Nou, helemaal super de puper voor je joh :lol: En vergeet het mondkapje bij die sjoemeldiesel niet 8)
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door Domi1963 »

Sjoemelen doet ieder merk, alleen zijn ze er bij VAG achter gekomen. Maar dit is voltooid verleden tijd. De 3.0 TDI is euro 6 d Temp gekeurd en reeds volgens de WLTP norm. Het verbruik ligt rond 7,5 liter gemiddeld, wat ik nu zeker ook verbruik met mijn benzine Renault, 8 liter gemiddeld. Alleen is de brandstofprijs iets duurder dan Euro 95. Er zit een roetfilter met NOx trap op en een vaatje ad blue. Dus volledig in orde. Als ik mijn vinger in de uitlaat zal steken bij de VW, weet ik dat mijn vinger proper zal zijn en nu steek ik mijn vinger in mijn benzine Talisman en daar hangt dan zwart roet aan. Ik denk er aan eerder bij deze Renault een mondkapje te moeten aanschaffen...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door amvih »

Er is geen enkel merk perfect, zit net even op wat volkswagen fora wat doortelezen, maar ook daar zijn de klachten enorm.
Het is dus maar net wat je krijgt, ik heb nu bijna twee jaar een nieuwe megane estate, bijna 70K op de teller, maar in de steek gelaten heeft hij me nog nooit, zelfs geen pech. Zelfs Rlink2 is hier nog nooit uitgevallen en natuurlijk zijn er altijd wensen en zaken die net iets beter anders kunnen.
Het enige wat ooit de eerste maand heeft gespeeld was dat de bestuurdersstoel aan de onderzijde kraakte bij het remmen, maar dat was schijnbaar een bekend euvel en snel opgelost door Renault.
Dit is overigens al mijn 6e Renault en in 17 jaar tijd nog nooit stilgestaan, ook zelfs geen gekke reparaties of iets dergelijks. Zijn ook afgelopen week in Zuid Spanje aangekomen, in twee dagen ruim 2300 km, maar ook nu zonder ook maar een probleem.
Dus over ruim een jaar zal de keuze waarschijnlijk weer op Renault uit komen.
Houd er dus maar rekening mee dat elk merk zijn gebreken kent en lees zeker de VW fora eens door voor je een besluit neemt.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door Domi1963 »

Ik heb zonet ook wat zitten lezen en over de touareg 2018 (nieuw model) valt er nog bitterweinig te zeggen. Wel over oudere modellen, anno 2008 - 2017 en dan nog niets ergs. Maar daar ga ik mij op voorzien. Ik heb ook een offerte gekregen voor een We-care contract bij Volkswagen en dit loopt tot 8 jaar. Wat houd dit in: 8 jaar garantie, 8 jaar vervangen van alle defecte onderdelen + uurloon, met uitzondering van de banden. Alle onderhoud wat nodig is gedurende 8 jaar een vervangwagen gedurende 10 dagen, repatriëring indien defect in buitenland etc... dus ik kan op mijn 2 oren slapen. En zoals gezegd, geen enkel merk is perfect. Maar bij Renault is de hulp van hogerhand ver te zoeken. Mijn dealer heeft ook gedaan wat binnen zijn mogelijkheden ligt voor mijn airco probleem. De Talisman heeft aan de airco machine gehangen en er is voldoende gas op. Dan aan de clip, en daar stond een nota met update voor een significant temperatuur verschil tussen links en rechts. De update is uitgevoerd maar het probleem is er nog. Wat kan hij verder nog doen? Alles beginnen demonteren? Ik dacht het niet. En daar wringt de schoen, daar laat Renault de klant in de steek. Het probleem is gekend mits er een nota over is...
Voorheen steeds Citroën gereden zonder noemenswaardige problemen welke steeds opgelost werden. Maar Citroën maakt geen mooie wagens meer. Spijtig dat ik het moet zeggen, maar de Talisman is mijn eerste wagen waar ik al zoveel problemen mee heb gehad. En het zinnetje: “dat is normaal” krijg ik ook dikwijls te horen van Renault. Ik heb nog nooit een wagen gehad waarbij ik mij een expert moest raadplegen om problemen opgelost te krijgen. Zou toch niet mogen. Een merk dat zijn 120e verjaardag viert, maar verder de klant in de steek laat als puntje bij paaltje komt...
Ik krijg er stilaan genoeg van en ben hier blijkbaar niet de enige...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door larsdijkstra 16v »

adinsx schreef:Domi zit al heel lang op de zeurstoel heb ik het idee. Goed is het niet, dat de climatecontrol niet helemaal zijn ding goed doet, maar ik geloof niet dat de oplossing hier op het forum ligt.

En inderdaad, probeer Easylink eerst zelf in plaats van anderen maar napraten. Ik heb het ook uitgeprobeerd en werkt écht duidelijker dan Rlink2. Hoewel ik daarover ook weinig te klagen heb. In mijn GT werkt het vlot genoeg en ik weet de weg er goed te vinden. Qua graphics kan het absoluut beter en Easylink heeft dat.

De facelift Mégane en Talisman krijgen waarschijnlijk ook Easylink, dus dat gaat de goede kant op met uiteindelijk de Google Cloud-oplossing vanaf 2021 o.i.d.


@lars,
Debiet is belgisch denk ik, maar ook een technische term voor hoeveelheid vloeistof/gas per tijdseenheid. Kortweg, hoe meer debiet, hoe meer water uit de tuinslang komt, of hoe meer koude lucht je uit de uitstroomopening voelt komen. Zeg maar standje 1 van de ventilator versus standje 8.

Debiet, mee dood gegooid op de HTS :lol:
Aha, weer wat geleerd!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefanbrm
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 apr 2019 09:17
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door stefanbrm »

ik hoop dat je bepaalde apps ook kan uitschakelen met carplay, zoals die klote update van flitsmeister en google maps waardoor je standaard navigatie onbruikbaar wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefanbrm
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 apr 2019 09:17
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door stefanbrm »

Latest news, we will be able to interact on the iPhone without this affecting what is displayed on the car screen.

^dit geeft me wel hoop dat dat gaat werken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door adinsx »

Waar ik ook op hoop, is dat ondanks dat de iPhone is aangesloten, je wel gewoon de andere USB-poort kan gebruiken voor muziek. Nu zet apple deze uit. Ontzettend irritant als je alleen je telefoon wil opladen.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: R-LInk2 Carplay IOS13 wijzigingen

Bericht door rvdgaag »

Nee dat werkt niet, ik heb al een IOS13 draaien op mijn XS Max en v8.x update op mijn R-Link2 en de 2e USB gaat uit.

Je kan je USB kabel steken in de lader van de middenconsole voor de achterbank, die geeft alleen stroom.

Of je zoekt een laadt only kabel die niet met data transfer werkt, die schijnen te bestaan.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Carplay
    door N Jaspers » » in Austral
    18 Reacties
    1203 Weergaves
    Laatste bericht door Bergie1964
  • Carplay
    door derk » » in Arkana
    0 Reacties
    538 Weergaves
    Laatste bericht door derk
  • Carplay of niet
    door dikkiediknr1 » » in Talisman
    0 Reacties
    158 Weergaves
    Laatste bericht door dikkiediknr1
  • Apple carplay dongel
    door Raymon » » in Kadjar
    4 Reacties
    1396 Weergaves
    Laatste bericht door Roland 65
  • Apple carplay traag
    door Grebnesieh » » in R-Link 2
    13 Reacties
    1086 Weergaves
    Laatste bericht door Frank’scar
  • Geen navigatie in R-Link2
    door RolfiePolfie » » in R-Link 2
    0 Reacties
    47 Weergaves
    Laatste bericht door RolfiePolfie