Megane 3, 2015 1.5 DCI EDC (aut) Automaat schakelt raar, wellicht software update?

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
japser1976
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2019 18:05
Actief als: particulier

Megane 3, 2015 1.5 DCI EDC (aut) Automaat schakelt raar, wellicht software update?

Bericht door japser1976 »

Allereerst een vraag, aangezien ik altijd in een traditionele automaat (Nissan Almera 1998) reed, ben ik gewend dat als ik mijn rem loslaat, dat de auto gelijk gaat rollen. Bij de Megane lijkt het wel of de versnelling er later in komt, hij gaat niet gelijk rollen maar laat een soort koppeling opkomen. Is dit normaal? Hij gaat op een hoogje zelfs eerst naar achteren en dan gaat ie pas rollen...verder merk ik dat ie af en toe een beetje bonkt met schakelen als je bijvoorbeeld eerst gas geeft, dan remt en dan weer gas geeft, is dit normaal? Heb ook gehoord dat er een software-update zou moeten zijn voor de EDC? Dan zouden ook veel problemen opgelost kunnen worden...enig idee waar ik dat kan laten doen? En hoe lang dat duurt en wat dan de kosten zijn?

Veel vragen iig, hoop op veel antwoorden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Megane 3, 2015 1.5 DCI EDC (aut) Automaat schakelt raar, wellicht software update?

Bericht door Renault47 »

het af en toe bonken bij gas-rem-gas kan worden veroorzaakt door een (bijna) versleten onderste motorsteun.Het blok kantelt dan teveel.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht