[Mégane 1.6 16v, 2002, aut.] Start niet mooi bij koude motor

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: [Mégane 1.6 16v, 2002, aut.] Start niet mooi bij koude motor

Bericht door maestro12 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Als ik het goed begrijp rij je op gas en wordt er zeer weinig benzine getankt, daar zit waarschijnlijk het probleem.
De geleerden zijn er nog niet helemaal uit, maar over het algemeen wordt gesteld dat e10 benzine niet langer houdbaar is dan 3 maanden ( er zijn er zelfs die nog korter beweren) tegen e5 ongeveer 6 maanden en 'e-loze' benzine circa een jaar.
Na de genoemde periode treed er vergomming op en zal er ook meer vocht in de benzine zitten (alcohol trekt water aan), beide zaken vindt een motor niet leuk.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: [Mégane 1.6 16v, 2002, aut.] Start niet mooi bij koude motor

Bericht door nikk »

Een onverwachte ontknoping! Tank zelf enkel E5 met mijn 1.6 16V. Die liters zijn wel wat duurder als E10 ( 95 ) maar hou het er toch bij.
Hoop voor je dat het probleem nu wegblijft want heb nog niet gehoord / verwacht niet, dat andere K4M motoren hetzelfde gedrag vertonen. Wellicht toch iets niet helemaal niet in orde met je blok.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Fientje
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 76
Lid geworden op: 02 nov 2016 22:43
Actief als: particulier

Re: [Mégane 1.6 16v, 2002, aut.] Start niet mooi bij koude motor

Bericht door Fientje »

De koude starts zijn tot nu toe nog steeds prima, dus ik ga er vooralsnog van uit dat er niks mankeert aan de motor of het brandstofsysteem.

Deze auto kan volgens https://www.e10check.nl/ wel tegen E10 en hij heeft er ook duizenden kilometers op gelopen voordat er een LPG-installatie in kwam. Mogelijk is dus toch veroudering/vergomming van de benzine de oorzaak geweest :?

Ik zou voortaan "e-loos" proberen te tanken. Een volle tank benzine krijg ik (vooral in de zomermaanden) niet op in een halfjaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: [Mégane 1.6 16v, 2002, aut.] Start niet mooi bij koude motor

Bericht door maestro12 »

Je bent niet de eerste (en waarschijnlijk ook niet de laatste) LPG rijder die tegen dit probleem aanloopt, iets wat mogelijk ook helpt is natuurlijk de tank niet vol gooien zodat er vaker verse in de tank zit (of zoals je wilt, minder lang oude benzine in de tank)
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: [Mégane 1.6 16v, 2002, aut.] Start niet mooi bij koude motor

Bericht door nikk »

Als je op gas rijdt verbruik je dus bijna geen benzine en zou ik er de beste in mikken die er is.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: [Mégane 1.6 16v, 2002, aut.] Start niet mooi bij koude motor

Bericht door A110 »

Wij hebben ook al diversen klachten over de E10 brandstof in de werkplaats binnen gekregen.

De meeste problemen zijn inderdaad slecht starten, diversen onverklaarbare storingen en een hoger brandstofverbruik.

Helaas kunnen wij als monteur hier niks aan doen. Ons advies is ook minimaal E5 te gaan tanken. En wij hebben de mogelijkheid om er een toevoeging bij de tank te doen wat een soort van beschermingslaag vormt op de gevoelige brandstofonderdelen. Dit spul zorgt voor een bescherming van ongeveer een half jaar of 5000 km.

Maar het is inderdaad de veroudering van de E10 brandstof wat voor problemen zorgt. Het is maar ongeveer 20 dagen houdbaar voordat de veroudering toe gaat nemen. Daarbij komt dat de ethanol die erin zit water/vocht aantrekt en hier zitten we zeker niet op te wachten in een brandstofsysteem.

puntje bij paaltje het is maar weer door onze strot geduwd door de overheid/Brussel maar ze hebben niet gekeken wat de praktijk gevolgen zijn.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht