Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Als ik het goed begrijp rij je op gas en wordt er zeer weinig benzine getankt, daar zit waarschijnlijk het probleem.
De geleerden zijn er nog niet helemaal uit, maar over het algemeen wordt gesteld dat e10 benzine niet langer houdbaar is dan 3 maanden ( er zijn er zelfs die nog korter beweren) tegen e5 ongeveer 6 maanden en 'e-loze' benzine circa een jaar.
Na de genoemde periode treed er vergomming op en zal er ook meer vocht in de benzine zitten (alcohol trekt water aan), beide zaken vindt een motor niet leuk.
Een onverwachte ontknoping! Tank zelf enkel E5 met mijn 1.6 16V. Die liters zijn wel wat duurder als E10 ( 95 ) maar hou het er toch bij.
Hoop voor je dat het probleem nu wegblijft want heb nog niet gehoord / verwacht niet, dat andere K4M motoren hetzelfde gedrag vertonen. Wellicht toch iets niet helemaal niet in orde met je blok.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
De koude starts zijn tot nu toe nog steeds prima, dus ik ga er vooralsnog van uit dat er niks mankeert aan de motor of het brandstofsysteem.
Deze auto kan volgens https://www.e10check.nl/ wel tegen E10 en hij heeft er ook duizenden kilometers op gelopen voordat er een LPG-installatie in kwam. Mogelijk is dus toch veroudering/vergomming van de benzine de oorzaak geweest
Ik zou voortaan "e-loos" proberen te tanken. Een volle tank benzine krijg ik (vooral in de zomermaanden) niet op in een halfjaar.
Je bent niet de eerste (en waarschijnlijk ook niet de laatste) LPG rijder die tegen dit probleem aanloopt, iets wat mogelijk ook helpt is natuurlijk de tank niet vol gooien zodat er vaker verse in de tank zit (of zoals je wilt, minder lang oude benzine in de tank)
Wij hebben ook al diversen klachten over de E10 brandstof in de werkplaats binnen gekregen.
De meeste problemen zijn inderdaad slecht starten, diversen onverklaarbare storingen en een hoger brandstofverbruik.
Helaas kunnen wij als monteur hier niks aan doen. Ons advies is ook minimaal E5 te gaan tanken. En wij hebben de mogelijkheid om er een toevoeging bij de tank te doen wat een soort van beschermingslaag vormt op de gevoelige brandstofonderdelen. Dit spul zorgt voor een bescherming van ongeveer een half jaar of 5000 km.
Maar het is inderdaad de veroudering van de E10 brandstof wat voor problemen zorgt. Het is maar ongeveer 20 dagen houdbaar voordat de veroudering toe gaat nemen. Daarbij komt dat de ethanol die erin zit water/vocht aantrekt en hier zitten we zeker niet op te wachten in een brandstofsysteem.
puntje bij paaltje het is maar weer door onze strot geduwd door de overheid/Brussel maar ze hebben niet gekeken wat de praktijk gevolgen zijn.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Een paar weken in bezit nu, starten > lopen, maar als ik deze start als die koud is, dan maakt die een dieselend geluid. Na enkele tientallen meters rijden is het weg. Geen idee of dit een teken is van achterstallig onderhoud, of dat misschien - ik...
Ik heb onlangs een zeer jongeRenault Austral E-Tech Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine aangeschaft. Dit betrof een demo, die voorzien was van side steps. (zie foto’s.)
IMG_3579.jpeg
IMG_3711.jpeg
De meningen over de side steps lopen nogal uiteen....
Ik heb de stekker van het scherm voor de bandenspanning er in gedaan en het werkt weer.
Nu zie ik de 2 voorbanden en rechts achter op het scherm. Links achter staat uit. Er is verder geen lampje aan. Het ventiel van die band is wel anders dan de 3...
goedemiddag mensen,
wie kan mij helpen aan een bedradingsschema van bovenstaande renault?
krijg geen spanning op pompje...doet het wel direkt op 12 v zekering is nergens te vinden(dealer zelf weet het ook niet.....???????)
Momenteel zo goed als elke dag, wanneer ik mijn Megane start, begint de motor te ratelen, lijkt het alsof hij onder mijn motorkap vandaan wilt schudden, en valt de hele boel weer uit. (Beter kan ik het...
Ik heb onder de kap kunnen zien dat er veel blad in de motor terecht is gekomen. Heb het meeste eruit kunnen vissen. De motor draaide wel, echter plotseling hield die er mee op. Motor doorgebrand?...