Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Gebruikersavatar

Nicksurfer
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2020 20:36
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door Nicksurfer »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hallo, vorige week mijn nieuwe Clio V 100 tce Intens Bi-Fuel opgehaald. Urban Gris met 17 inch velgen. Nu kom ik (en ook de dealer) erachter dat de boordcomputer nagenoeg volledig is uitgeschakeld. Schijnt met de combi LPG/benzine te maken te hebben.. Geen tripteller, geen verbruik enz. De enige teller die ik kan zien is de totale km teller stand! Hoe kan ik nu in vredesnaam zien en bepalen hoe ik zuinig rij? Eco modus? Wat heb er daar aan als ik geen vergelijk heb. Een auto afleveren met alleen een totale km teller kan echt niet in 2020! Meerdere rijders met deze klacht? Ik heb al een klacht bij Renault en mn dealer neergelegd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kulter20
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2019 01:52
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door Kulter20 »

Nicksurfer schreef: 12 jun 2020 20:46 Hallo, vorige week mijn nieuwe Clio V 100 tce Intens Bi-Fuel opgehaald. Urban Gris met 17 inch velgen. Nu kom ik (en ook de dealer) erachter dat de boordcomputer nagenoeg volledig is uitgeschakeld. Schijnt met de combi LPG/benzine te maken te hebben.. Geen tripteller, geen verbruik enz. De enige teller die ik kan zien is de totale km teller stand! Hoe kan ik nu in vredesnaam zien en bepalen hoe ik zuinig rij? Eco modus? Wat heb er daar aan als ik geen vergelijk heb. Een auto afleveren met alleen een totale km teller kan echt niet in 2020! Meerdere rijders met deze klacht? Ik heb al een klacht bij Renault en mn dealer neergelegd.
Van mij hadden ze de wagen teruggekregen en weer kunnen bellen als ‘t verholpen zou zijn. Inderdaad het probleem bij Renault leggen en ‘t onder garantie laten verhelpen. Het is inderdaad te gek voor woorden.

Ikzelf heb m’n wagen 1,5 maand na ophalen teruggebracht met een probleem aan de camera voor bij ‘t raam. Forward Collision, Lane Keeping e.d. functioneerde niet meer. En het stuur stond scheef erop. Niet goed uitgelijnd in de fabriek. Is wel allemaal verholpen nu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door amvih »

In de prijslijst wordt het ontbreken van de dagteller en de verbruiksmeter wel vermeld.

Quote prijslijst Cio:
* In combinatie met de TCe 100 Bi-Fuel motor vervallen de functies van de dagteller en de verbruiksmeter.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kulter20
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2019 01:52
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door Kulter20 »

amvih schreef: 17 jun 2020 16:34 In de prijslijst wordt het ontbreken van de dagteller en de verbruiksmeter wel vermeld.

Quote prijslijst Cio:
* In combinatie met de TCe 100 Bi-Fuel motor vervallen de functies van de dagteller en de verbruiksmeter.
Dan is het een ander verhaal. Wel raar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 24
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door Huite »

Goed lezen is een vak. :lol:
Ben daar zelf ook niet goed in hoor!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Nicksurfer
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2020 20:36
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door Nicksurfer »

amvih schreef: 17 jun 2020 16:34 In de prijslijst wordt het ontbreken van de dagteller en de verbruiksmeter wel vermeld.

Quote prijslijst Cio:
* In combinatie met de TCe 100 Bi-Fuel motor vervallen de functies van de dagteller en de verbruiksmeter.
Helaas wist de dealer dit niet en heeft hij mij hier ook niet op gewezen. Je kunt in 2020 toch niet een auto verkopen waar alleen een totale km stand in staat? De rest is uitgeschakeld begreep ik. Er ligt nu een officiële klacht bij Renault Nederland.
Enige manier om te kijken 1 op hoeveel ik rij is ouderwets de km stand opschrijven en dan bij het tanken het aantal liters. Moet niet gekker worden :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ruud65
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2020 23:44
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door Ruud65 »

Hallo,
Ik had precies hetzelfde probleem. Contact opgenomen met Renault en een klacht ingediend. Binnen een week kreeg ik een reactie via de dealer dat het probleem via een software update verholpen kon worden. Dit is gebeurd en nu werkt alles prima. Ik heb een dagteller. Verbruik lpg teller enz. Dus het is iig mogelijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jermaiiin
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2016 09:22
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door jermaiiin »

Ruud65 schreef: 02 jul 2020 23:50 Hallo,
Ik had precies hetzelfde probleem. Contact opgenomen met Renault en een klacht ingediend. Binnen een week kreeg ik een reactie via de dealer dat het probleem via een software update verholpen kon worden. Dit is gebeurd en nu werkt alles prima. Ik heb een dagteller. Verbruik lpg teller enz. Dus het is iig mogelijk
Kan je daar toevallig fotos van delen hoe dit er uit ziet ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ruud65
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2020 23:44
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door Ruud65 »

Ja dat wil ik wel, maar hoe moet dat? 😬

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JBr
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2019 19:15
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door JBr »

In een bijlage de foto toevoegen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RickvB_
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2020 20:07
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door RickvB_ »

Hallo allemaal,

Afgelopen week mijn allereerste auto opgehaald :D ! Een nieuwe Clio 5 Intens Bi-fuel, Zwart met Pack Style Intens Noir en exterieur rouge.

Net als andere gebruikers met de bi-fuel stoor ik mij ook aan het missen van de verbuiksmeters, actieradius, tripteller en dagteller, ik heb hier al een bericht over gestuurd naar Renault Nederland of dit gefixt kan worden, tot op heden nog geen antwoord. De dealer is ook nog aan het zoeken naar de dagteller (want die zat er volgens hun wel in), ze zouden bellen als ze hem hadden gevonden...

Een puntje wat mij opvalt is dat de versnellingspook in zijn 5e versnelling wel redelijk wat naar achteren beweegt bij het accelereren (en weer terugvalt bij decellereren, ongeveer 1cm bij de pook). In de andere 4 versnellingen is dit niet het geval. Hebben jullie dit ook?
Vanochtend even langs de dealer geweest en een rondje gereden met de monteur, hij vond het ook wel opvallend maar kon er weinig op zeggen nog, het beinvloed het rijden verder niet maar het valt wel op. Er wordt nog gekeken of dit normaal is en andere modellen dit ook hebben, hier hoor ik nog van.

Verder ben ik erg tevreden met de auto, hij is ook een stuk stiller dan ik had gedacht. Het interieur is ook echt top!
Op benzine rijdt ik als ik het zelf uitreken ongeveer 1 op 19, voornamelijk snelweg. Op LPG heb ik nog niet gereden want volgens de dealer was dit het beste om pas te doen na ongeveer 2 bezinetanks leegrijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door A110 »

Vandaag wezen proefrijden met de nieuwe Clio hybride 140.

We waren gelijk weg van deze auto. Wij vinden het bijzonder lekker rijden. Hij doet qua comfort en wegligging niet onder de Megane IV die ik hiervoor heb gereden (inmiddels verkocht). Verder is de binnenruimte achterin en kofferbak iets kleiner dan de Megane maar voorin vinden wij het enorm meevallen.
Het hybride systeem werkt goed. Je voelt nauwelijks dat er overgeschakeld word tussen elektrische of verbrandingsmotor. De verbrandingsmotor komt boven de 60 km/h er wel bij. Je kunt dus tot 60 km/h elektrische rijden er werd gezegd in de ECO stand zelfs tot 70 km/h.

We hebben nu een offerte op laten maken voor een Clio hybride in de Intens uitvoering met nog een paar optie's erbij in de kleur gris titanium met 17" velgen met zwarte inleg.

We hadden gevraagd of de automatische binnenspiegel standaard zou zijn en volgens de verkoper wel maar thuis bij het nakijken van de offerte en de configurator op de Renault site staat dat het niet standaard is bij de Intens uitvoering en dat het in een pakket zou zitten. Na contact met de verkoop gaan ze dit maandag nog nakijken hoe dit zit.

Ik houd jullie op de hoogte of de koop door gaat en de Clio in bestelling gaat. Het zou dan een levertijd zijn van +/- 3 maanden. In November zou hij dan geleverd worden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door A110 »

Vandaag onze handtekening neergezet voor de nieuwe Clio Hybrid in de intens uitvoering.
Als extra hebben we gekozen voor parkeersensoren voor en achter met camera.
Pack style intens noir en pack comfort intens. Met als extra luxe de stoelverwarming.
Als kleur gekozen voor gris titanium.

Nu ongeveer 3 maanden wachten.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016 12:35
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door MaHeDu »

Gisteren onze Renault Clio V Bifuel Intens met diverse optiepakketten opgehaald. Inmiddels is er een update van de diverse functionaliteiten van de boordcomputer. Ik moet nog even uitvogelen wat allemaal maar de dealer kan dit sinds eind juli voor je updaten. Hierover is een schrijven van Renault geweest aan alle dealers.
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RickvB_
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2020 20:07
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door RickvB_ »

MaHeDu schreef: 29 aug 2020 11:32 Gisteren onze Renault Clio V Bifuel Intens met diverse optiepakketten opgehaald. Inmiddels is er een update van de diverse functionaliteiten van de boordcomputer. Ik moet nog even uitvogelen wat allemaal maar de dealer kan dit sinds eind juli voor je updaten. Hierover is een schrijven van Renault geweest aan alle dealers.
Zojuist gebeld door Renault Nederland.

Voor mijn Clio Bifuel komt er geen update voor de boordcomputer, ze zijn er blijkbaar vanaf gestapt vanwege onbetrouwbare informatie (?). Dus geen verbruiksmeter en dus ook geen dagteller, tripteller etc. Alleen totale kilometerstand is te lezen. (Als je de totale km-stand kan loggen zou je imo toch ook wel een dag- en tripteller kunnen loggen?)

Ik had een netwerkprobleem waardoor ik geen live informatie had en niet kon verbinden met de app, daarvoor moet ik naar de dealer. Voor de My-sense kleurinstelling bug van de LED strip is nog geen oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bintwink
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2020 15:58
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door Bintwink »

Hallo,

Ik rijd sinds een paar weken ook in een Clio bifuel intens. Ik heb dezelfde problemen geconstateerd van het ontbreken van de boordcomputergegevens. Ik ben daar vanochtend voor naar de dealer geweest. De importeur geeft aan dat de verbruiksgegevens voor het LPG-deel nog onbetrouwbaar waren. Ze zijn de software aan het aanpassen en verwachten in november een update uit te geven. Tot zover de informatie die mij is gegeven. Begin november ga ik de importeur mailen als ik nog niets heb gehoord.

Mvg Erwin

PS Overigens bevalt de rest van de auto meer dan goed!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door A110 »

Gisteren te horen gekregen dat onze nieuwe Clio Hybride op 7 oktober in productie is gegaan en op 8 oktober van de band is gerold.
Dus hij staat klaar voor transport. De dealer kon zien dat de Clio op 8 november aan moet komen op een soort van tussen station en vanuit daar word hij naar de dealer gebracht. Dus alles bij elkaar uit zal het denk ik nog ongeveer 3 weken duren. Ik verwacht levering eind november of begin december.
We wachten maar geduldig af. Belangrijkste is dat hij in ieder geval klaar staat.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door HenkRenting »

Dat tussenstation is waarschijnlijk ergens in Belgie. Wellicht moeten de auto’s daar nog gecontroleerd worden op transportschade e.d. Sowieso willen ze daar nog wel es een tijdje stil staan is mijn ervaring. Wil niet negatief doen of zo, maar ik zou met wat meer levertijd rekening houden, dan valt het mss alsnog mee.

Maar gefeliciteerd! En alvast heel veel fijne kilometers gewenst.
Wat voor uitvoering krijg je?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door A110 »

[mention]HenkRenting[/mention], Clio Hybrid in de intens uitvoering.
Als extra hebben we gekozen voor parkeersensoren voor en achter met camera.
Pack style intens noir en pack comfort intens. Met als extra luxe de stoelverwarming.
Als kleur gekozen voor gris titanium.

We wachten maar geduldig af.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door HenkRenting »

Klinkt goed hoor, mooie keuze!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door A110 »

Yes, vandaag gebeld door de dealer dat de Clio binnen is gekomen. Volgende week zaterdag ophalen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Cliorougeflamme
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2020 08:46
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door Cliorougeflamme »

Sinds derde week oktober ook in bezit van een Clio 5, betreft een TCe 130 EDC RS-line in Rouge Flamme met Easy-life pakket en Highway & Traffic Jam companion pakket. Een demonstratiemodel uit februari 2020 met 15.500 kilometer op de teller op dat moment.

Auto bevalt erg goed, twee opmerkingen tot nu toe:
- Easy link systeem geeft constant verkeerde tijd en datum weer. Ik heb inmiddels het patroon ontdekt. Als ik vorige avond om 19:45 thuis heb geparkeerd, dan gaat het systeem deze morgen op die tijd verder. Als ik later deze ochtend weer vertrek geeft het systeem de tijd weer waarop ik zojuist heb geparkeerd en ben uitgestapt. Heel bijzonder.. Ik heb inmiddels het systeem een reset gegeven naar fabrieksinstellingen en de instellingen voor datum en tijd meerdere malen aangepast. Allemaal zonder succes, zijn er meer die dat hebben?

- Kraakje vanuit kofferbak, ik denk het kunststof aan de binnenkant van de kofferbak, zal ik bij de onderhoudsbeurt laten controleren.

Ik zal kijken of ik wat foto's van de auto kan plaatsen, moet even kijken hoe dat werkt op dit forum!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CapturIvoire
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2016 19:05
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door CapturIvoire »

Ik vroeg me af, wie heeft er al een Clio V 100 TCE met de nieuwe 6 bak?
Nadat de nieuwe Dacia Sandero standaard werd uitgerust met 6 bak icm deze 100 TCE motor viel het wel te verwachten dat ook de Renault modellen de 6 bak kregen.
Ik zag deze week bij Munsterhuis Hengelo de Clio staan met de nieuwe 6 bak.
Zo te voelen schakelt deze bak veel lichter en vloeiender dan de oude 5 bak. Maar dat is het gevoel bij stilstand. Ermee kunnen rijden heb ik nog niet.
Denk ook dat door de kortere overbrengingen de 100 TCE motor heel wat pittiger zal zijn geworden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RemondeGoeij
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2021 07:31
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door RemondeGoeij »

Goedenmorgen,

inds Januari 2021 rij ik een Clio Bi-Fuel ,bouwjaar Oktober 2020.
Rijdt prima, stuk 'volwassener 'dan de Clio 4.
Zuinig(1 op 14/15), vlot genoeg en een fijne wegligging.
Ik heb hem gekocht met 4000 km op de teller, inmiddels staat er 30.000 op.
Maar…. Inmiddels is de versnellingsbak al vervangen vanwege een gierend lager en afgelopen week is ook de airco compressor vernieuwd.
Gelukkig onder fabrieksgarantie , (2800 euro en 1300 euro) maar toch twijfel je daardoor wel aan de kwaliteit van de nieuwe Clio. Kinderziektes?
Gelukkig heb ik nog 15 maanden fabrieksgarantie, geen overbodige luxe vermoed ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door haelewyn »

Ik ben gisteren gaan proefrijden met een Clio en een Duster.

Kan iemand de rijervaring van een Clio plaatsen tov een Mégane ? Ik heb nogal de indruk dat de Clio waar ik mee reed een 'rammelbakje' was.
Wel goede wegligging en vinnig motortje.

Zijn er al vaak voorkomende problemen met deze motor of met de Clio bekend ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door haelewyn »

Het gerammel in de achterkant van de auto / in de buurt van de koffer viel me trouwens ook op aan de Clio5. Heeft iemand dat al kunnen (laten) verhelpen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PeterKrabbe72
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2020 08:59
Actief als: particulier

Re: Wie rijdt er al in de nieuwe Clio 5?

Bericht door PeterKrabbe72 »

Jaaaaaa, ik rijd sinds 2 weken een gebruikte Clio 5 0.9 Bi-Fuel. Heerlijke volwassen auto met (bijna) alles erop en der aan. Ik ben er blij mee. Verbruik is redelijk en ligt uiteraard aan je rechtervoet. Prima koppel en vlot in 't verkeer.
101 pk is voldoende om deze auto vooruit te krijgen.
G3 installatie vanuit de fabriek geleverd en zit op de plek van het reservewiel.
En wat erg mooi is, zijn de details: Schitterende 17"lichtmetalen velgen, prachtige chroom accenten een prachtig interieur met carbon-look. Zetels half leer, half stof en zitten prima. En ik ben zeker de kleinste niet.
Ook achterin kan ik prima zitten, al moet ik niet tot in Zuid Frankrijk achterin gaan zitten.:)
Twee opvallende dingen die wellicht voor kritiek kunnen zorgen is de hogere tildrempel bij de kofferbak. En, wat me erg tegenvalt is, het ontbreken van een plafondlampje achterin. Ik leg nog wel eens een jas of ander klein spul op de achterbank en dan is er geen verlichting als de portieren opengaan. Minpunt.
Verder een uitstekende auto die zeker meekan in zijn segment.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht