Foutcodes na een aantal noodlopen

Alles wat met de motor van de Kangoo te maken heeft.
Plaats reactie

Topic author
vidio.barth
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mei 2015 18:27
Actief als: particulier
Locatie: eindhoven

Foutcodes na een aantal noodlopen

Bericht door vidio.barth »

Even het verhaal: heb de afgelopen tijd een aantal noodlopen gehad, de eerste 2x toen de tank precies even leeg was. De eerste x kon ik meteen een parkeer plaats op en zag ik luchtbellen in de het brandstof systeem.Het liep wel beroerd, maar geen waarschuwingslampjes. Na uitzetten en na enige tijd weer starten gaf een perfect lopend motortje zonder problemen. De tweede x, voelde ik een bonk en had ik het zelfde euvel (vermogensverlies) Ik moest nu iets verder rijden voor ik er af kon en hij sloeg op de oprit naar een tankstation af. Tank precies even leeg, maar sloeg niet meteen aan, na 3 pogingen sloeg hij aan en ik zag weer die belletjes maar liep verder goed. Weer geen lampjes gezien.

Alles goed en wel, ik de tank steeds max de helft leeggereden en het probleem bleef weg tot gisteren...toen heb ik een keer of 7/8 een noodloop gehad en een aantal keer het motorlampje even kort zien oplichten. Na het uitzetten bleef het uit en startte de motor gewoon.

Het probleem doet zich telkens voor na een 150/200 km rond de 100km/h op de snelweg, niet als ik die afstand op 80/100 wegen afleg.

Vandaag laten uitlezen en 3 codes kwamen naar boven.
De codes:
1x P1008 -Motor, referentiewaarde sensorcircuit
- intermitterend
- toepassingswaarde onsamenhangend
1x P1107 -motortoerentalsensor
- intermitternd
-geen signaal
1x P1008 -motor, referentie waarde sensorcircuit
- intermitterend
-geen signaal

Wat is de betekenis van deze codes, of te wel waar ik de problemen gaan aanpakken?

Als vast hartelijk dank! Groet, vidio.barth

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
vidio.barth
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mei 2015 18:27
Actief als: particulier
Locatie: eindhoven

Re: Foutcodes na een aantal noodlopen

Bericht door vidio.barth »

Ben gewoon maar begonnen...eerst foutcode's scoren:buiten het motorlampje ook een gloeispiraal gescoord (nog niet uit laten lezen).

Om het moeilijk te maken heb ik het luchtfilter vervangen en de luchtdruk meter gereinigd. Gevolg, ik hoef geen 100+ km meer te rijden om het probleem te triggeren...als de motor nu warm is gaat hij (na uitzetten en opnieuw starten) 1 op 3 in noodloop bij elke snelheid.

Vandaag dat roetopzuigende onderdeel (EGR?) losgetrokken en gangbaar gemaakt...vervuiling viel mee, maar zat wel vast.Na montage en testen niet eens durven rijden, het was duidelijk dat er een misfire is. Eens naar de injectors geluisterd en de gene aan de bestuurderskant zei tiktiktik en de rest zei toktok. ???

Groet, barth

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht