nieuwe captur 2020


roadster
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2017 12:16
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door roadster »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Brummel schreef: 18 dec 2020 15:46 Dat van die sfeerverlichting ga ik even proberen, bedankt voor de tip.Vraagje van mij wat betreft de airco:Als ik de airco met de schakelaar aanzet dan gaat het rode lampje branden.Als ik de vervolgens de knop van de airco indruk om hem op Auto te zetten gaat het rode lampje van de airco weer uit.Is dit normaal?
Sorry, ik dacht dat ik begreep hoe je de helderheid ervan kan verstellen/bevestigen maar soms keert hij terug naar een andere stand en soms niet, dus ik snap er niks van en de video laat toch zien dat het eenvoudig werkt dus zal idd een programma fout in zitten :https://nl.e-guide.renault.com/nld/Captur-2/Videos

En wat de airco betreft; geen idee, maar ik weet wel dat als je hem niet nodig hebt je ervoor moet zorgen dat het airco lampje uit staat want anders kost dat energie. Er zijn mensen die de airco/climatcontrol het hele jaar aan laten staan want daar heb je climatcontrol voor en dat klopt wel maar als het buiten niet te warm is (en dus in de auto ook), dan is dat onzinnig.

De Captur 2 is een extreem fijne auto :D ; fijne grote stoelen, fijne zithouding achter het stuur, mooi uitzicht; je kan er daardoor lekker vlot mee door het verkeer flitsen :thumb: . Wat daarbij ook helpt is dat hij een stevige sportief onderstel heeft met grote wielen (Intens met 17") en grote banden.

Regelbare sfeerverlichting ? Wat een overbodige onzin toch als je er eens over nadenkt.
Zelfs cruisecontrol gebruik ik niet want dat is ook onzin en zou zelfs verboden moeten worden want ik denk dat er heel wat ongelukken door gebeuren doordat de mensen hun hoofd niet meer voldoende bij het rijden houden vanwege dat automatische gaspedaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe 120 8211
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2014 16:34
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door TCe 120 8211 »

Plato1 schreef: 20 dec 2020 16:58 Wij hadden onze nieuwe Captur op 27-11 opgehaald en meteen na een paar kilometers weer ingeleverd. Bleek uiteindelijk een kapotte versnellingsbak te zijn. Dit verhaal heeft drie weken gekost omdat de dealer een heel protocol van Renault moest afwerken. De dealer had ook meteen het vermoeden dat het aan de versnellingsbak lag, maar kon die dus niet meteen vervangen.
De dealer valt in dit geval niets te verwijten en gisteren is de auto bij mij afgeleverd met een extra bos bloemen en een leuke waardecheque van zowel de dealer als RN.
Hoewel ik als een stekker gebaald heb, toch mijn petje af voor de medewerkers die er alles aan hebben gedaan om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Zijn er ook mensen die een E-tech Plug-in Hybrid hebben aangeschaft?
Ja, eind augustus hebben wij een E-tech Plug-in Hybrid besteld. Aflevering was gepland in de week van 3-10 december.
Laatste bericht over de aflevering bij de dealer stond op 17 december. Helaas is dat niet gelukt. Ik verwacht nu dat mijn kenteken op 2021 komt te staan.
TCe 120 8211
Captur E-TECH Plug-in Hybrid 160 Intens
Two tone Bleu Marine/Gris Highland
Besteld op 31-08-2020. Aflevering op 31-12-2020.
26-03-2018: Captur Phase 2 TCe 120 EDC Intens
Two tone Marine Bleu Fumé/Noir Étoilé
04-05-2014: Captur TCe 120 EDC Dynamique
Two tone Noir Étoilé/Ivoir

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Plato1
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 aug 2015 21:20
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Plato1 »

Jammer ban de vertraging, maar dan heb je wel een 2021-auto.
Een wijs man zei in de vorige eeuw “elk nadeel hep z’n voordeel”.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoil􏰮􏰹􏰚􏰡􏰼􏰞é met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Perplex
Lid
Lid
Posts in topic: 50
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 mar 2020 15:33
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Perplex »

Vandaag auto voor onbepaalde tijd terug naar garage om te 7 punten te onderzoeken.
Geen tijdsdruk, heb perfecte leen auto. Moet echt laatste keer garage zijn nu, en dan genieten.
Ik vind de Paris initial met 155 pk echt een heel erge fijne auto.

Wie heeft ervaring met het active remsysteem ook voor voetgangers en fietsers en heeft ooit een alarmmelding van dit systeem gehad en zo ja hoe waren de omstandigheden?

Ik kan proberen wat ik wil en heb alleen aantal bijna botsingen gehad maar krijg nooit een melding of ingreep. het is dan echt millimeter werk ! De Nissan qashqai gaf in dezelfde situatie wel alarm en enkele keer ingreep.

Ben benieuwd of iemand het heeft meegemaakt.Dank alvast

Bedankt en vast fijne feestdagen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1398
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Pepone »

"Bedankt en vast fijne feestdagen"

Kan je ook hier plaatsen.
de-beste-wensen-hoek-t32576.html

Al is het om hem weer even omhoog te halen, het loopt niet echt storm.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 80
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Brummel »

@ Perplex,

Ik hoop voor jou dat het allemaal goed komt, het is zeker een fijne auto en al helemaal met 155 pk.

Ik heb nog geen ervaring met het actieve remsysteem van de Captur.
De Captur die we nu hebben is van mijn vrouw en ik rijd er niet echt vaak in.

Bij de Qashqai werkt het inderdaad, maar ook niet perfect, het systeem gaat nog wel eens de mist in :lol:
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Capsnarf
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:27
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Capsnarf »

Nu "iets"meer info op RN NL site. Nu wel als TCE140.
Uitstoot staat nu als 134-135 g/km aangegeven.
Nog altijd geen nadere info of het nu de micro-hybrid is.
Buitenlandse websites staat veelal dat de TCE 130 vervangen wordt door de TCE 140 micro-hybrid.
Wel duurder geworden (volgens mij Euro 1400)
Initiale Paris nu wel als Plug-in Hybrid leverbaar maar plus ca Euro 2700.
Dat valt niet terug te verdienen met een jaar kilometrage van max 15000 km p/jr waarvan denk ca de helft elektrisch te rijden zou zijn.
Jammer dat het verschil zo groot is, tot Euro 1500 had ik er wel voor gekozen...
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Neco75
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2020 23:34
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Neco75 »

Hi,
Ik heb sinds 7 november een Captur Intens tce100 met stuur- en voorruitverwarming. Hier heb ik totaal geen problemen mee. Het klopt dat de voorruitverwarming na een paar minuten zichzelf uitschakelt, maar het ijs is dan al gesmolten.

@perplex
Ik heb ook problemen met de sfeerverlichting, echter enkel wanneer ik de sportmodus inschakel. Dan staat de sfeerverlichting automatisch op 0%. Wanneer ik dit op 100 zet en de auto opnieuw start, staat deze weer op 0%. Dit heb ik enkel in de sportstand, de overige standen werken goed.

Ik heb nog een andere vraag: heb de easylink navigatie + 10,25 inch cluster. Normaal gesproken zou ik het navigatiescherm op mijn cluster kunnen toveren, dmv het navigatieknop te selecteren in het scherm. Echter zie ik dan alleen pijltjes welke kan ik op moet gaan ipv het navigatiemap. Bij de dealer geweest, het antwoord wat im krijg is dat deze versie dit blijkbaar niet heeft. Dat vind ik wel opmerkelijk, want navigatiepakket+10,25 cluster moet dit wel hebben.

Hebben anderen dit ook? Is het jullie gelukt om de navigatie te tonen op het 10,25 clusterscherm? Zie bijlage met de foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ivusking
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 okt 2013 19:28
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Ivusking »

[mention]Neco75[/mention]

Ik heb een IP155, deze week geleverd, was al in het land half oktober, maar wachten was op een alarm. Dat is er helaas nog steeds niet, maar auto maar laten komen na een paar weken wachten. Denk één van de laatste met de oude motor. Hu zijn het allemaal de 140 met micro hybride blijkbaar.

Ik heb ook het cluster en mijn navigatie laat een kaart zien en niet het rechthoekige raster zoals op jouw foto. Dat lijkt op de plaatjes uit de brochure en doen vermoeden dat de kaartfunctie nog niet af was. Vraag is nu of in jouw auto de laatste updates zitten voor Easylink. Ik denk dat het een software update zou kunnen zijn dat je mist.

De kaartfunctie is erg prettig moet ik zeggen, geeft een volwassen uitstraling aan het cluster.

Met de sfeerverlichting nig geen problemen gehad, maar tot nu toe alléén in de multi-sense stand gereden.

Had wel een probleem met de 360 view nadat ik eerst Apple carplay had aangesloten en daarna verwijderd om uit ge proberen zonder de opnieuw gestart te hebben. Dat gaf later een probleem bij parkeren dus. Denk een bugje.

Verder na 700Km geen andere problemen of kraakjes gehad en in vergelijken met mijn 1e en 2e generatie Captur’s die ik gehad heb een fantastische auto om in te rijden, echt stukken volwassener.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door EjT64 »

Na 5 maanden en 5000 km wilde ik een paar dingen aan de dealer voorleggen:
- bij het afremmen en vaart minderen bij lagere snelheid (< 30 km/u) is er van achteren een geluid hoorbaar dat me doet denken aan een hydrolisch pompje, alsof er ergens lucht uitloopt of iets aanloopt
- in de rubberrand aan passagierskant bij de drempel zit een knik
- airco krijgt de zijramen niet goed ontwasemd (voorruit wel)
- diverse software ergernisjes: dagteller reset zichzelf, sfeerverlichting zet zichzelf op nul, of juist op 99%, soms staat de helderheid van het 10,25 clusterscherm bijna helemaal uit, regelmatig vragen om een bandenspanning reset.
- Ik wilde ook weten hoe ik de navigatiekaart op het clusterscherm kon krijgen, maar vergeten te vragen.

Het weekend voordat ik de auto naar de dealer zou brengen liet de Captur zich van zijn onhebbelijke kant zien. Ik had een route ingepland en ging onderweg even tanken. Toen ik na het tanken instapte stond de verlichting van het schermcluster op minimaal, de sfeerverlichting was uit, mijn bandenspanning moest ingesteld worden en de navigatie meldde dat er geen route kon worden gevonden. Na een softe reset (Uitknop een paar seconden indrukken, systeem herstart dan) deed alles het weer.

De dealer kwam met de volgende antwoorden:
- geluid bij afremmen: hebben zij ook geconstateerd. Contact gehad met RNL, ze gaan met een soortgelijke auto na of daar dit geluid ook hoorbaar is, daarna stemmen ze met RNL af hoe verder.
- rubberrand: er wordt een nieuwe besteld.
- airco: ze hebben nieuwe software voor de airco unit ingelezen. Ik heb daarna niet uitgebreid kunnen testen, maar bij één regenachtig ritje had ik de indruk dat de ramen inderdaad beter werden ontwasemd.
- software glitches: ze hebben nieuwe software ingelezen. Helaas, bij de eerste beste rit (iemand van het station afhalen, even de auto uit, na instappen), weer geen sfeerverlichting, en helderheid scherm weer op minimaal. Zucht.
En geen navigatiekaart in het clusterscherm.


De auto moet toch terug voor de rubberrand en het rem geluid, dan ga ik dit maar weer aankaarten. Wordt vervolgd.
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Neco75
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2020 23:34
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Neco75 »

Ik ben vooral benieuwd naar hoe ik het navivatiemap op het clusterscherm kan toveren. Moet wel zeggen dat ik de 7inch multimedia scherm heb ipv de 9 inch. Maar dat zou niet moeten uitmaken.

Hoe kan ik een software upgrade uitvoeren? Moet je hiervoor naar de dealer?

Alvast bedankt.

Edit: Zojuist via het menu gezocht naar een update, er is geen nieuwe beschikbaar. Dus dat zou het niet kunnen zijn. Wat zou het anders zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Perplex
Lid
Lid
Posts in topic: 50
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 mar 2020 15:33
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Perplex »

[mention]EjT64[/mention]

Wat een geduld heb je. Mijn 155 pk PI staat nu al drie van de vier weken dat ik m heb in de garage. Dealer heeft 4 weken gekregen om alles op te lossen. Zo niet dan nieuwe bestellen .
Eigenlijk wel slecht dit allemaal voor een nieuw model auto.
Ga desnoods Radar inschakelen. Zijn altijd wel gedupeerden die mee willen doen . Nu eerst rechtsbijstand.
Heb precies dezelfde auto waarin ik in kan rijden dus ze kunnen de tijd nemen. Nog drie weken! Dan ontbinden als niet alles is opgelost.

Navigatie ga ik nakijken. Airco werkte goed alleen voorruit verwarming is heel zwak. Ruit is al vervangen.
Weet zeker dat noodstop systeem niet werkt!! Mensen hier die ooit een waarschuwings signaal hebben gehad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Neco75
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2020 23:34
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Neco75 »

[mention]Perplex[/mention]

1x een noodstop waarschuwings melding gehad terwijl er geen voorganger was. De auto remde ook niet af, enkel een keiharde piep en een rood lampje in het cluster. Ik schrok ervan, misschien was het een dwarrelend blad o.i.d. daarna niet meer voorgekomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Perplex
Lid
Lid
Posts in topic: 50
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 mar 2020 15:33
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Perplex »

Goed om te weten dat het wel kan werken.
Ik ga een skippy bal kopen om het uit te proberen :fp: :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Neco75
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2020 23:34
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Neco75 »

Normaal gesproken moet de auto remmen, dus of het correct werkt weet ik niet :doh:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Perplex
Lid
Lid
Posts in topic: 50
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 mar 2020 15:33
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Perplex »

Hallo Neco 75

Met knopje op stuur navigatie in het midden van 10.25cluster gezet.

Krijg niet als bij jouw een pijl, maar een grote kaart met navigatie in het midden.
De twee klokken die ik altijd wil in het 10.25 cluster worden met deze actie kleiner.

Het lijkt in mijn leenauto een 155 pk PI te werken.

Grts

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Neco75
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2020 23:34
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Neco75 »

@perplex

Bedankt voor het nakijken, vreemd dat het bij mij niet lukt.
Nog 1 vraag, zou je kunnen kijken wat de huidige softwareversie is van je IP?

Zij bijlage voor de mijne...

Alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Abdelitto
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 feb 2019 22:46
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Abdelitto »

Neco75 schreef: 27 dec 2020 16:44 Ik ben vooral benieuwd naar hoe ik het navivatiemap op het clusterscherm kan toveren. Moet wel zeggen dat ik de 7inch multimedia scherm heb ipv de 9 inch. Maar dat zou niet moeten uitmaken.

Hoe kan ik een software upgrade uitvoeren? Moet je hiervoor naar de dealer?

Alvast bedankt.

Edit: Zojuist via het menu gezocht naar een update, er is geen nieuwe beschikbaar. Dus dat zou het niet kunnen zijn. Wat zou het anders zijn?
Je bedoel ipv de 10 inch? en volgens mij kan jij geen navigatiescherm op een 7inch tevoorschijn toveren. Tenminste heb dat nergens gezien of gehoord. Kan enkel alleen met de Cluster 10inch.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Neco75
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2020 23:34
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Neco75 »

[mention]Abdelitto[/mention]

Nee ik heb de 10,25 inch cluster i.c.m. de 7 inch navigatiescherm in het middenconsole. Het zou wel moeten kunnen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Abdelitto
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 feb 2019 22:46
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Abdelitto »

Als u direct reageert op het vorige bericht, wilt u dan niet de "citaat" knop gebruiken.Moderator

Oh zo bedoel je, sorry. Ja dan zou het inderdaad zeker moeten kunnen. Vreemd. Maar ik was ook één van de eerste met de Megane 4 Estate, bleek ook heel veel kinderziektes te zijn. Mijn les: koop nooit iets nieuws kwa model of type. Wacht er maar effe mee. Mijn Captur wordt dan ergens na 1e kwartaal pas geleverd en hopen dat de meeste (liefst alle) kinderziektes opgelost zijn. Maar ik krijg wel de nieuwe motor, dus de TCe140 ipv de TCe130, maar die 140 heb je al op de Megane dus iets nieuws is het ook niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Perplex
Lid
Lid
Posts in topic: 50
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 mar 2020 15:33
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Perplex »

Hallo Neco 75

Op mijn leenauto zit een andere software versie.

283C39164R

Met het starten ging de software een controle rondje maken met oa banden spanning initialiseren, ECS ingeschakeld, hierna in mijn gewone scherm met dagteller.

JA HOOR , ONGEVRAAGD GERESET EN OP NUL GEZET.

ECHT ZO KANSLOOS DIT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 11
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door EjT64 »

Dit is mijn versie.
Zoals je kunt zien, laatste update (door de dealer) is van 23-12-2020.
En toch lijkt het dat ik een oudere softwareversie heb dan jullie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe 120 8211
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2014 16:34
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door TCe 120 8211 »

Vandaag, 29-12 is onze Captur E-TECH Plug-in Hybrid 160 bij de dealer bezorgd.
Aflevering op 31-12-2020. En dus toch op de valreep nog in 2020 afgeleverd.
TCe 120 8211
Captur E-TECH Plug-in Hybrid 160 Intens
Two tone Bleu Marine/Gris Highland
Besteld op 31-08-2020. Aflevering op 31-12-2020.
26-03-2018: Captur Phase 2 TCe 120 EDC Intens
Two tone Marine Bleu Fumé/Noir Étoilé
04-05-2014: Captur TCe 120 EDC Dynamique
Two tone Noir Étoilé/Ivoir

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Capsnarf
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:27
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Capsnarf »

Vandaag bevestiging gekregen van RN dat de TCE 140 inderdaad met het 12-volt microhybride systeem uitgerust zal zijn.
Zou wat verbruik moeten schelen en wellicht iets betere start/stopervaring.

Wanneer "mijn" Captur komt onverwachts onduidelijk. Mocht tot 4/1/21 kleur aanpassen en heb dat al op 22 december gedaan.

Dealer liet vorige week weten dat de datum voor aanpassen toch al voorbij was.

Is wel zo "sportief" een nieuwe order aan te maken en de oude dan maar op voorraad te nemen.
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Perplex
Lid
Lid
Posts in topic: 50
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 mar 2020 15:33
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Perplex »

Hopelijk krijg je een exemplaar zonder software problemen.
Instelling sfeerverlichting en ongevraagd reset dagteller moet met update kwartaal een verleden tijd zijn.
Ik heb nu elke dag nieuwe verassingen.

Bij deur openen om parkeerbeugel naar beneden te doen staat camera stil en melding initialisatie bandenspanning.
Met net wegrijden vanmorgen melding: prioriteit motor draait.
Met aan komen lopen werden de deuren ontgrendeld maar bleven de spiegels ingeklapt staan

Renault Nl reageert niet meer

Hopelijk worden de software problemen snel verholpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Abdelitto
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 feb 2019 22:46
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Abdelitto »

[mention]Capsnarf[/mention]

Wat is dat voor techniek? voor start/stop? ik dacht zit alleen in de hybride modellen.

Mijn TCE140 moet nog besteld worden, zit ook nog steeds te wachten dus ben wel benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Capsnarf
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:27
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Capsnarf »

[mention]Abdelitto[/mention]

Zie pag 9 in deze topic ;

viewtopic.php?p=237146#p237146
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe 120 8211
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2014 16:34
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door TCe 120 8211 »

Hierbij onze "Oudejaars" Captur E-TECH Plug-in Hybrid 160.
Inmiddels de nodige kilometers gemaakt en het elektrisch rijden bevalt uitstekend.
Tot op heden nog geen onvolkomenheden kunnen ontdekken.

Captur 2020, foto jan. 2021.jpg
Captur 2020, foto jan. 2021, 2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TCe 120 8211
Captur E-TECH Plug-in Hybrid 160 Intens
Two tone Bleu Marine/Gris Highland
Besteld op 31-08-2020. Aflevering op 31-12-2020.
26-03-2018: Captur Phase 2 TCe 120 EDC Intens
Two tone Marine Bleu Fumé/Noir Étoilé
04-05-2014: Captur TCe 120 EDC Dynamique
Two tone Noir Étoilé/Ivoir

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 80
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Brummel »

Mooie auto en fijn dat je nog géén problemen bent tegengekomen :D
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Plato1
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 aug 2015 21:20
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Plato1 »

Gefeliciteerd TCe 120 8211.
Ik heb er inmiddels al een paar honderd kilometer op zitten en nog geen rare dingen kunnen ontdekken.

Het lijkt er wel op dat ik met een volle batterij steeds minder kilometers kan afleggen.
Met rustige stadsritjes zat ik vanmorgen volgens mijn Renault app op een bereik van 30 kilometer.
Ik rijd uiteraard op "B".
Ben benieuwd naar de ervaring van anderen.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoil􏰮􏰹􏰚􏰡􏰼􏰞é met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

pvhpsb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 sep 2013 23:23
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door pvhpsb »

Wij hebben sinds eind December een Plug-in Hybrid 160 Intens.
Nog niet zoveel km,s gemaakt maar ik heb een vraagje. nl Bij het wegrijden circa 10-20 km/u licht schudden rechts voor.
Komt dit meer voor?
Met vriendelijke groet,
Patrick
INTENS E-TECH Plug-in Hybrid Highlandgrijs met dak in Sterzwart - YPE

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Plato1
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 aug 2015 21:20
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Plato1 »

Hoi Patrick,
Ik weet niet precies wat jij met het schudden bedoelt, maar dat kan volgens mij nooit goed zijn.
Je kunt het beste hiermee naar de dealer.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoil􏰮􏰹􏰚􏰡􏰼􏰞é met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

pvhpsb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 sep 2013 23:23
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door pvhpsb »

Hallo,
Ben er al mee naar de dealer geweest, komt wel meer voor!
Is moeilijk uit te leggen schudden / trillen maar alleen bij een lage snelheid.
Maar ik was benieuwd of het meer voorkomt.
Mvg
INTENS E-TECH Plug-in Hybrid Highlandgrijs met dak in Sterzwart - YPE

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe 120 8211
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2014 16:34
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door TCe 120 8211 »

@Plato1: Merk wel dat na de melding dat de accu volledig is geladen de ene keer 59 km. als elektrisch bereik in de app wordt aangegeven en de volgende keer levert een volle accu maar 34 km. op als bereik.
Wellicht dat dit ook met de buitentemperatuur te maken heeft. Bij kou levert een volle accu minder kilometers.
Ook ik rijd standaard in B.

@Patrick: Van schudden of trillen tijdens het wegrijden en met geringe snelheid merk ik niets.
TCe 120 8211
Captur E-TECH Plug-in Hybrid 160 Intens
Two tone Bleu Marine/Gris Highland
Besteld op 31-08-2020. Aflevering op 31-12-2020.
26-03-2018: Captur Phase 2 TCe 120 EDC Intens
Two tone Marine Bleu Fumé/Noir Étoilé
04-05-2014: Captur TCe 120 EDC Dynamique
Two tone Noir Étoilé/Ivoir

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Plato1
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 aug 2015 21:20
Actief als: particulier

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Plato1 »

Hoi TCe 120 8211,
De auto staat altijd in de garage met een zoo goed als vaste temperatuur van 12 graden.
gisteren weer opgeladen en nu een bereik van 34 km :)
Ben benieuwd wanneer het bereik weer boven de 50 uitkomt (zou mij een redelijk bereik lijken)
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoil􏰮􏰹􏰚􏰡􏰼􏰞é met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Capsnarf
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:27
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

Re: nieuwe captur 2020

Bericht door Capsnarf »

@pvhpsb / Schudden

Dit fenomeen hoorde ik ook in deze video.
https://youtu.be/LTmxEqmXsnM (op ca 18.25 min).
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht