Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een 155 PI sinds eind december geleverd. Rijdt heel fijn maar er zijn wel een aantal software problemen zoals vaker beschreven.
Ik heb een cluster scherm, heel fijn vooral met de navigatie erin. Echter al een paar keer in een soort van bevroren toestand gekomen waarbij je geen ander scherm meer kan kiesen. Al een paar gehad en bij een volgende start doet hij het dan wel weer. Nu echter niet vandaag en de mij renault app krijgt ook geen informatie meer. Deze geeft aan dat de auto heel ergens anders is terwijl hij tientallen kilometers elders is.
Komt dit bekend voor? En heeft iemand een idee hier je een geforceerde reset kan geven aan het cluster?
Vraag aan diegenen die pas in een TCE140 rijden of E-Tech afgeleverd dit jaar, hoe is het met het kraken van de middenconsole, ook een vaak gehoord probleem ?
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak
mijn auto heb ik sinds eind 2020.
geen enkel kraakje en ook geen rare nukken van de software.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoilé met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology
Ook ik heb sinds de aflevering op 31-12-2020 geen krakende onderdelen kunnen ontdekken.
En evenmin software-problemen.
TCe 120 8211
Captur E-TECH Plug-in Hybrid 160 Intens
Two tone Bleu Marine/Gris Highland
Besteld op 31-08-2020. Aflevering op 31-12-2020.
26-03-2018: Captur Phase 2 TCe 120 EDC Intens
Two tone Marine Bleu Fumé/Noir Étoilé
04-05-2014: Captur TCe 120 EDC Dynamique
Two tone Noir Étoilé/Ivoir
Na 4 jaar een kadjar te hebben gereden, vandaag een Captur IP 140 besteld.
Kan niet wachten! Levering ergens in september, dat wordt lekker in de handjes wrijven
22-03-2021 Besteld Captur Initiale Paris TCe 140 EDC GPF Blanc Nacré / Noir Etoilé
31-05-2017 Kadjar 1.5 DCi Bose Blanc Glacier \ Easy Park \ Lumiere
Hopen dat het chip tekort verder géén roet in het eten gooit.
Ik hoorde gisteren dat Renault hierdoor bepaalde uitvoeringen zonder navigatie gaat leveren.
Verder kan het zijn dat de draadloze oplader voor smartphone als optie geschrapt wordt.
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé
[mention]Brummel[/mention] Dankje! Jij ook natuurlijk
[mention]Abdelitto[/mention] Nee kreeg alleen het bericht door van de lease maatschappij, verder maakt het mij ook niet heel veel uit kan ik nog even van de Kadjar genieten
22-03-2021 Besteld Captur Initiale Paris TCe 140 EDC GPF Blanc Nacré / Noir Etoilé
31-05-2017 Kadjar 1.5 DCi Bose Blanc Glacier \ Easy Park \ Lumiere
30 maart avond, Captur in garage gezet met melding Min. 10 liter tanken.
Van morgen wilde ik gaan tanken, maar er was geen enkel leven geen scherm en niet te starten.
Renault gebeld, monteur komt langs.
Conclusie 12 volt accu leeg, starthulp eraan het gaat weer.
Ook gelijk een afspraak gemaakt om alles nog een keer door te meten.
INTENS E-TECH Plug-in Hybrid Highlandgrijs met dak in Sterzwart - YPE
[mention]pvhpsb[/mention] : Waar laat u de sleutelkaart?
Deze moet minstens 4,7 meter vandaan zijn als de auto op slot staat.
Had ik ook met mijn Clio. Als de sleutelkaart zich binnen de 4,7 meter bevind dan gaat de auto niet compleet in "slaap" zoals dat heet.
Er blijven dan functies actief en dit trekt de 12V accu zeer snel leeg bij een E-tech.
Dit is een bekend probleem en is ook bekend binnen de Renault organisatie. Als het goed is komt hiervoor ook een update, wanneer is mij ook nog niet duidelijk.
Advies is om sleutelkaart verder dan 4,7 meter van de auto neer te leggen of in een metalen blikje zodat er geen signalen meer uitgezonden kunnen worden richting de auto.
De 12V accu word namelijk niet meer opgeladen door een dynamo maar vult zich weer via de hoogspanningsbatterij dit gaat minder snel en als dan de auto ook nog niet helemaal in slaap gaat dan is zo'n 12V accu zeer snel leeg.
Ik rijd momenteel veel kleine stukjes en als ik mijn auto van slot heb gedaan en het portier open hebt staan dan krijg ik binnen een minuut al de melding accu zwak over op spaarstand.
Aankomende weken staan er 3 langere afstanden gepland dat zal de accu en auto even goed doen.
Ik merk inderdaad dat ik een eind van de auto moet zijn, wil alles echt uit gaan. In het begin twijfelde ik nog wel of ik de auto echt "uit" had gezet omdat als ik weg wilde gaan het multisense nog aan was. Pas als ik de garagedeur dicht deed en een twee meter weg was, dan hoorde ik de auto echt op slot gaan. Wanneer ik de volgende keer weer de garagedeur opende, dan was alles echt zwart.
Gelukkig nog nooit met een dode auto gezeten. Moest inderdaad na drie maanden maar eens tien liter tanken.
Overigens heb ik over het algemeen genoeg aan de batterij (enkele reis max.75 km) en ergens gelezen dat het dan niet nodig is om altijd maar met een volle tank te rijden. De auto is tenslotte al meer dan zwaar genoeg. dus eerst maar eens een halve tank leeftijden en wanneer ik weer eens moet tanken, omdat de benzine te oud wordt er maar een beetje ingooien....
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoilé met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology
pvhpsb schreef: ↑31 mar 2021 20:54
Mijn sleutel is in huis meer dan 10 meter verwijderd van de garage.
Nou dat is dan ruim voldoende, kan het daar niet aan liggen.
Dan kan er nog een stroomafname zijn, dit zal de dealer dan moeten nakijken.
Of de 12V accu heeft het gewoon begeven. Zoals ik ook al schreef vind ik die bij mij ook zeer snel leeg. Ik vermoed dat er een te kleine accu gemonteerd zit.
Capsnarf schreef: ↑31 mar 2021 21:35
Zo gisteren mijn Captur in ontvangst mogen nemen.
Was al even binnen maar begreep wel dat en door Corona en chips e.d. levertijden behoorlijk oplopen.
Momenteel is er geen leverdatum meer bekend.
Mij IP besteld eind januari en nu bericht gekregen van de dealer dat er geen 10"displays meer voorhanden zijn.
Levering was voorzien midden mei maar kan nu evengoed eind van het jaar zijn.
Tenzij ik kies voor het 7"display...
Vanaf nu hebben de afwerkingen RS Line en Initiale Paris niet langer standaard 10-inch digitale instrumenten. Het item is vervangen door de 7 inch versie. Deze verandering is het gevolg van de halfgeleidercrisis , die vooral de auto-industrie treft. Het is tijdelijk.
Renault heeft geen zicht en nodigt klanten die willen profiteren van de 10-inch meters uit om te wachten in de hoop dat de situatie zal verbeteren! Alleen de E-Tech Plug-in 160-versie behoudt de 10-inch instrumenten vanwege de essentiële informatie met betrekking tot het hybride systeem. Ook de levertijden worden niet bestraft.
In bestelling Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé, Auto Drive pack 1.
Idem dito. Van krijg je maanden eerder. Ik van wat voor nut heeft het als ik er bewust voor gekozen had. Toen zei Renault van misschien dat het toch eerder geleverd wordt maar kans is heel klein.
Ik betaalde 299 voor het 10.25 cluster
Was vorig jaar niet standaard op de Paris Initial.
Eerst auto kwam binnen met 7 inch cluster.
Sukkels bij Zeeuw hadden wijziging niet verwerkt. Auto geweigerd en opnieuw besteld met 10 inch cluster.
Uiteindelijk 10 maanden levertijd.
Nu na vier maanden krakend dashboard.diverse software problemen en problemen met de automaat bij koud weer en niet werkende voorruit verwarming ook al is deze grof vervangen door deze prutsers. Schade aan dorpels ect
Pas in kwartaal drie software update.
Hierin is Renault waardeloos en arrogant. Hoop dat de nieuwe directie wat gast verbeteren in NL.
Spatlappen van Ali .
Renault gebruikt de spatlappen van de vorig Capture en snijd ze bij.
Met montage 230€.
Nu nog 20€ en persoonlijk vind ik ze mooier.
Achter moet ook bijgesneden worden aan binnen kant om te kunnen monteren maar is niet moeilijk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb de spatlappen ook van Ali, maar moet ze er nog onder zetten.
TCe 120 8211
Captur E-TECH Plug-in Hybrid 160 Intens
Two tone Bleu Marine/Gris Highland
Besteld op 31-08-2020. Aflevering op 31-12-2020.
26-03-2018: Captur Phase 2 TCe 120 EDC Intens
Two tone Marine Bleu Fumé/Noir Étoilé
04-05-2014: Captur TCe 120 EDC Dynamique
Two tone Noir Étoilé/Ivoir
Bij mijn ZOE staat er 12-03-2021.
Zou inderdaad de dagteller kunnen zijn.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
Bij mij zie je ook alleen streepjes. Blijkbaar is onze Captur wat minder geavanceerd dan een ZOE, maar blijkbaar zal het te maken hebben met een nulstelling/reset van de dagteller.
Blijft bij mij een beetje gissen, omdat ik de dagteller nooit op nul heb gesteld en ook geen reset heb gedaan.
Het zal bij de Captur wel een bugje zijn.....download/file.php?mode=view&id=25172
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur Plug-in Hybrid 160 Edition One, two tone Bleu Iron met een Noir Etoilé met een Easy Life pack
Kadjar energy TCe 130 Intens, rood, pack technology
Wat betreft die streepjes. Die zijn bij mij nu verdwenen en zie je de datum van de laatste reset.
Ik heb recent 2 over the air updates gehad en geïnstaleerd.
Zojuist getankt en dan reset ik altijd de boordcomputer gegevens en vanaf nu zie ik dus de datum staan.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
(Eigenlijk een Nissan NV300 Westfalia, maar goed, dat is hetzelfde)
De meeste start-stop instructies gaan naar BatteryGuage, maar die laat bij mij geen startstop zien, maar na lang zoeken heb ik hem gevonden
Ik zoek op termijn een vervanger voor mijn tweede wagen, een super Honda FRV. Ik dacht aan de recordhouder in verbruik een Megane of een Clio in dieselversie met lang onderhoufsinterval zoals diesels gewoon zijn.
Vraagprijs: € 25
ik heb een reservewiel voor mijn Captur 2019 aangeschaft. De banden reparatie set bestaande uit compressor, bandenvulmiddel en bijbehorende zwarte kunststof bak is te koop.
Voor wij op vakantie gingen nog even de ruitensproeier vullen, oliepeil nakijken daar schrok ik wel van vieze smurrie aan de peilstok.
Naar de dealer die zei dat het condens was, dat komt omdat u veel elektrisch rijdt meneer dan wordt de olie niet...