R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

dmenace
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jan 2013 16:33
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door dmenace »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Heb ook alles uitgevoerd, werkt perfect .

Op zich ook handig dat je onderdelen van de fingerprint af kan halen, staan standaard een aantal Franse eilandkolonies op waar mijn Kadjar toch niet komt..

Heb in verleden nog wat met navigatiesoftware geknutseld en vraag me nog wat dingen af. In originele iGO content map stond naar mijn idee ook een map voice, maar neem aan dat omdat ze ook niet net als bv de auto's in de fingerprint voorkomen ze niet aan te passen zijn.
Ben nog wel van plan om een global_cfg aan te passen om te kijken of er wat visuele aanduidingen te veranderen zijn, gewoon uit nieuwsgierigheid.

Verder is dit gewoon de perfecte manier om altijd met de nieuwste kaarten te rijden, was het zelf nog niet tegengekomen dus superpost..
Laguna 2.0i RT => Megane Scenic 1.6i RT => Grand Scenic II 2.0 16v Dynamic => Grand Scenic III 1.6 dci Dynamic => Kadjar 1.6 dci Intens & Captur TCe 120 Signature wave...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door densoft »

dmenace schreef:Heb ook alles uitgevoerd, werkt perfect Afbeelding.

Op zich ook handig dat je onderdelen van de fingerprint af kan halen, staan standaard een aantal Franse eilandkolonies op waar mijn Kadjar toch niet komt..

Heb in verleden nog wat met navigatiesoftware geknutseld en vraag me nog wat dingen af. In originele iGO content map stond naar mijn idee ook een map voice, maar neem aan dat omdat ze ook niet net als bv de auto's in de fingerprint voorkomen ze niet aan te passen zijn.
Ben nog wel van plan om een global_cfg aan te passen om te kijken of er wat visuele aanduidingen te veranderen zijn, gewoon uit nieuwsgierigheid.

Verder is dit gewoon de perfecte manier om altijd met de nieuwste kaarten te rijden, was het zelf nog niet tegengekomen dus superpost.. Afbeelding
Top dat het ook gelukt is. Ik heb er inmiddels al 4 wagen gedaan(collega's) en zonder problemen. Voor degene met de licentiefout kun je de problemen het best hier bespreken met de ontwikkelaar. https://www.gpspower.net/renault-nissan ... als-5.html. Ik zag dat @AartO inmiddels dit probleem heeft aangekaart. Ik vermoed zelf dat het een kaart issue is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AartO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2017 11:19
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door AartO »

Heb een nieuwe versie van Nederland erop gekregen. Ik heb alleen sterk de indruk dat de verkeersinformatie niet meer functioneert. Ben net over de A2 gereden en had enige vertraging die voorheen te zien was. Ook even een route ingesteld waarvan ik zeker wist dat er file stond, geen vertraging volgens het systeem. Kan dat wellicht met te nieuwe kaarten te maken hebben op versie 2.2.19.300 of aan iets anders?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkus
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2014 11:22
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door henkus »

densoft schreef:
henkus schreef:Ik wil het ook gaan proberen. Heb de nodige spullen al gedownload. Echter als ik de mappen wil downloaden zie ik wel de bestanden staan (rar) maar ik krijg ze niet op mijn computer. Als ik er op klik kan hij ze niet vinden en als ik ze met de rechtermuisknop wil opslaan als bestand lukt het niet. Wat doe ik fout ? Gr.Henk
Je kunt het beste de Magnet links gebruiken om te downloaden. Dit kan met de software uTorrent of als je een Synology nas hebt met de download station.
Bedankt voor je reactie. Ik ga het met Magnet proberen. ;-)
Voorheen Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2012.
Daarna Renault Kadjar Intens 1.5 Dci uit 2015.
Nu een Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PHESPACE
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:16
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door PHESPACE »

Ik kan bevestigen dat het een kaart issue is of dat ik zelf iets fout doe met SKU
Heb 2x Europa gedownload als geheel en built gedaan. Zowel teleatlas als andere. Beide licentiefout.

Echter ik heb een NL map gedownload (RLINK folder) en deze op USB gezet en deze werkt en heb nu weer Nederlandse navi kaart.
Nu nog de rest...

Ga eens op zoek naar juiste kaart. Ik zal ook in Engels forum de werkende folder delen en de niet werkende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AartO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2017 11:19
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door AartO »

Wat ik zelf (wellicht) fout (had mijn probleem package ook gedeeld met de maker van het tooltje) deed was ook *.ftr bestanden uit de map-directory meenemen in m'n package. Dit schijn je niet te moeten doen (dat vermoeden heeft althans de maker van het tooltje). Heb nog niet kunnen uitproberen of dat inderdaad het licentiefout probleem oplost (vandaar de wellicht).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dmenace
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jan 2013 16:33
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door dmenace »

.ftr bestanden zijn voor trucks dus heb je in principe toch niet nodig, ik heb ze er zelf ook niet opgezet scheelt toch weer ruimte.

Zou er iemand die nog geen speedcam.txt overgezet heeft kunnen kijken op de fingerprint of deze standaard al een .scdb bestand bevat en zo ja of de datum hiervan gelijk is aan die van de .scp bestanden?
Bij voorbaat dank..
Laguna 2.0i RT => Megane Scenic 1.6i RT => Grand Scenic II 2.0 16v Dynamic => Grand Scenic III 1.6 dci Dynamic => Kadjar 1.6 dci Intens & Captur TCe 120 Signature wave...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PHESPACE
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:16
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door PHESPACE »

Zojuist nogmaals poging gedaan.
Hierbij heb ik bewust content folder geselecteerd en niet hoofdmap (Dit deed ik eerder wel en tool lijkt te werken).
Maar ik zag wel dat er ook een license folder in die map zat, wellicht dat SKU dan toch teveel meeneemt. Moet ik nog verder testen..
Tweede wijziging: Ik heb enkel de bestanden voor Belgie uit TeleAtlas map overgelaten en FTR bestand verwijderd.

Daarna opnieuw laten creeren. USB in de auto en Success.
Nu staat ook Belgie er ook op.

Ik ga nog wat meer testen.
Of ik heb verkeerde folder geselecteerd, maar zelf denk ik dat de selectie niet goed werkt voor creator.
Als ik nl. enkel belgie selecteer wordt de RLINk folfder nog steeds >6Gb.
Als ik alle bestanden weggooi en alleen belgie overhoud -> dan is Rlink map ook stuk kleiner (Nu 131Mb).
Als selectie niet goed werkt en FTR bestand is het issue dan moet je deze eerst verwijderen en dan de tool draaien.

Ander voordeel is dat aanmaken, kopieren naar USB en installatie op auto aanzienlijk sneller zijn.
Zeker aanrader als je aan testen bent en werkt niet.
Maak kopie en selecteer 1 land en zorg dat werkt, doe dan de rest..

Als ik meer weet dan laat ik het weten. Voor mijzelf is het grootste probleem opgelost, heb weer navi van NL en BE (en oude kaarten van de rest).
Dus nu rustig complete EU map maken met alleen bestanden en landen die ik nodig heb en die bijwerken...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door densoft »

Top dat je het toch weer werkend hebt gekregen. Zo komen er toch nog wat issues bij kijken en worden ze toch opgelost. Misschien later even de handleiding aanpassen, zodat iedereen een gelijk werkende kaart heeft. Overigens wel vreemd dat ik deze issues nog niet bent tegen gekomen, maar misschien is dat meer geluk dan wijsheid... :D

Edit: Misschien overigens wel een goed idee om alleen de kaarten te updaten die je nodig hebt, i.p.v. heel Europa. Scheelt tijd en ruimte!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door densoft »

AartO schreef:Heb een nieuwe versie van Nederland erop gekregen. Ik heb alleen sterk de indruk dat de verkeersinformatie niet meer functioneert. Ben net over de A2 gereden en had enige vertraging die voorheen te zien was. Ook even een route ingesteld waarvan ik zeker wist dat er file stond, geen vertraging volgens het systeem. Kan dat wellicht met te nieuwe kaarten te maken hebben op versie 2.2.19.300 of aan iets anders?

Bij mij werkt de verkeersinformatie gewoon. Gisteren ook nog. Ik weet niet of @PHESPACE dit ook getest heeft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PHESPACE
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:16
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door PHESPACE »

Ik heb de verkeersinformatie nog niet kunnen testen.
Ik heb 2 dagen filevrij thuisgewerkt :-)

Nu ik de laatste kaarten heb en dit allemaal werkt ben ik wel van plan om TomTomLive traffic te gaan aanschaffen.
Begreep dat deze behoorlijk accuraat is en tot op heden is dat reden waarom ik voorheen altijd met Google Maps reed. Beter dan TMC info.

Ik heb mijn Espace pas net geimporteerd dus alles is nog nieuw voor mij...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PHESPACE
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 aug 2019 12:16
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door PHESPACE »

PHESPACE schreef:Ik heb de verkeersinformatie nog niet kunnen testen.
Ik heb 2 dagen filevrij thuisgewerkt :-)

Nu ik de laatste kaarten heb en dit allemaal werkt ben ik wel van plan om TomTomLive traffic te gaan aanschaffen.
Begreep dat deze behoorlijk accuraat is en tot op heden is dat reden waarom ik voorheen altijd met Google Maps reed. Beter dan TMC info.

Ik heb mijn Espace pas net geimporteerd dus alles is nog nieuw voor mij...
Vandaag gekeken, verkeer info komt gewoon binnen, zie bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nelger
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2015 19:24
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door nelger »

Misschien dat iemand me kan vertellen hoe ik de poi bestanden hernoem zonder dat er een volgnummer achter komt zoals Austria.poi(2) en Austria.poi(3) bij voorbaat hartelijk dank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AartO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2017 11:19
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door AartO »

Na een spontane herstart van mijn R-Link systeem doet de navigatie het bij mij gelukkig ook weer. Vroeg me nog af of er een mogelijkheid is om nieuwere flitsers toe te voegen. Iemand die dat weet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AartO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2017 11:19
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door AartO »

Mijn vraag was wat onduidelijk. Ik bedoel eigenlijk meer of iemand een bestand met recente flitsers heeft dat met deze methode gebruikt kan worden. Dat zou dan dus of een spc of een txt bestand moeten zijn als ik het goed begrijp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door densoft »

is dit wat je zoekt? https://www.gpspower.net/attachments/ig ... 1.2019.rar

Uitpakken met 7-zip(gratis) of winrar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AartO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2017 11:19
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door AartO »

Dank je. Is het dan een kwestie van de drie netherlands.txt bestandjes samenvoegen en in de speedcam map zetten? En moet ik dan iets met het bestaande Netherlands.spc bestand of kan ik dat ongemoeid laten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door densoft »

Inderdaad de .spc verwijderen. Van alle bestanden die je in de speedcam map zet wordt automatisch door het r-link2 systeem een database gemaakt.
Mocht je spc files willen gebruiken, heb ik ze toegevoegd in de bijlage. Wel even hernoemen..... :)

Edit: Zijn wel iets oudere database...

Voor txt files kun je ook van heel europa erin zetten... Maar ook per land is mogelijk. Samen voegen kan, maar is niet noodzakelijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MeganeRene1111
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2019 12:04
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door MeganeRene1111 »

densoft schreef:Patchen van het R-link 2 systeem:
Hierbij de uitleg voor het patchen van het R-link 2 systeem. De patch zorgt ervoor dat er een klein stukje software wordt aangepast in het systeem. Deze patch maakt alleen maar een aanpassing in het navigatie gedeelde en niet aan het hele R-link 2 systeem. Met deze patch is het mogelijk om eigen nieuwere kaarten te uploaden naar je R-link 2 systeem en niet meer afhankelijk te zijn van Renault wanneer die "verouderde" kaarten vrijgeeft. Het patchen is volledig veilig, zolang je maar de handleiding volgt! En alles is ook weer terug te draaien naar origineel.
Zie uitleg : https://www.gpspower.net/renault-nissan ... rials.html
Voor het downloaden van de nieuwste kaarten zou ik adviseren om de TeleAtlas kaarten te gebruiken. Deze zijn veel gedetailleerder. Gebruik bij voorkeur geen TomTom_Here kaarten, maar de gewone Tomtom kaarten van TeleAtlas. zie download link: https://www.gpspower.net/igo-maps.html
Het gebruik van de SKU Creator is eenvoudig, zolang je de stappen maar netjes volgt. Wel is het belangrijk dat je alle bestandsnamen van het gedownloade kaart te hernoemen, zodat dit wordt overschreven in het r-link 2 systeem. Doe je dit niet, dan loopt het systeem vol. Zie bijlage voor de landen namen. Gebruik deze land benaming in alle mappen, behalve in de map phoneme. verwijder in deze map alle namen waar Sampa_UCL in voorkomt, dus gebruik alleen de LH+ files. Hernoem deze bestanden naar alle landnamen + -Nuance erachter! dus: Netherlands-Nuance.ph enz....
Veel succes!
Ondanks dat er weinig fout kan gaan is het gebruik hiervan wel op eigen risico!

@densoft Vraagje? Welke versie van de Rlink2 heb je? Ik heb de eerste lichting uit 2016: 2.2.19.300. Kan het hier ook op? En woon je misschien ook ergens in het noorden van het land? Voor een beetje hulp hierbij?

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door densoft »

Ik heb zelf versie 7. Maar met jouw versie kan het ook. Helaas woon ik niet in het noorden, maar zuid-west. Maar als je de handleiding volgt, gaat het verder goed komen. Zolang je wel de bestandsnamen hetzelfde houd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AartO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2017 11:19
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door AartO »

Ik heb wel 2.2.19.300. Na wat initiële probleempjes werkt het nu helemaal prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door Dirk_P. »

Ik woon in Limburg Belgie, Is er iemand die tegen betaling deze patch wil uitvoeren op mijn Kadjar Black Edition? de auto is geleverd in Juli van dit jaar, geen idee welke versie erin zit, en ikzelf ben niet technisch genoeg om het zelf te proberen. Indien iemand het wil doen, geef maar een seintje.

alvast bedankt

Dirk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rene1111
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 apr 2015 19:10
Actief als: particulier
Locatie: Friesland

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door rene1111 »

:arrow:
Inmiddels is mijn systeem geüpdate door de dealer naar versie 7.0.24.166 en de laatste kaart van 12-2018. Toch zou ik graag zelf kaarten via TOMTOM kopen en installeren. Iemand in het noorden van NL die hier ervaring mee heeft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Peter Wessels
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2019 14:33
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door Peter Wessels »

Klein vraagje.

Op de engelse site staat met rood:
Never put an iGO configuration file (global_cfg.zip) other than those offered in the latest Renault official map package.
If in doubt, keep the one already present in your R-LINK 2, the latest maps always work well with it.
Failure to do so will render the navigation of your R-LINK 2 unusable!

Als ik het tutorial volg, is er nergens een global_cfg.zip file. Ik zie hem wel als ik mijn fingerprint decrypt. Wat wordt hier precies mee bedoeld? Mis ik iets?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

dmenace
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jan 2013 16:33
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door dmenace »

Er zijn diverse global_cfg bestanden voor iGO in omloop, maar aangeraden wordt om degene die al in je fingerprint voorkomt niet te overschrijven. Op zich ook niet nodig want dingen die je wilt updaten zijn toch alleen maar kaarten, POI's en speedcams..
Laguna 2.0i RT => Megane Scenic 1.6i RT => Grand Scenic II 2.0 16v Dynamic => Grand Scenic III 1.6 dci Dynamic => Kadjar 1.6 dci Intens & Captur TCe 120 Signature wave...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



overflower
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2016 10:37
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door overflower »

He vraagje,

Als je de update uitgevoerd hebt via de beschreven procedure zie je dan in de navigatie ook de nieuwe versie van de kaart bij het overzicht?
Lijkt bij mij namelijk niet zo te zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



overflower
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2016 10:37
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door overflower »

Ben er al achter gekomen zelf. Als je door klikt naar de extra details dan zie je welke versie van de kaarten er geïnstalleerd is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mugtango
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2020 08:58
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door mugtango »

Deze oplossing heb ik stap voor stap gevolgd en met uitstekend resultaat.... De kaarten van TomTom 2019.06 staan er intussen op. Jammer is nu wel dat er een fout zit in de snelheidsaanduiding hier in de streek. (slechts 1 baan voorlopig, dus ook wel leefbaar)

Maar nu een bijkomende vraag: In het menu van de R-link2 kan ik enkel kiezen tussen een mannelijke of een vrouwelijke stem. Is er na deze patch ook een mogelijkheid om andere stemmen in te laden? Iemand al een poging ondernomen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wimtalisman
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2020 15:12
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door wimtalisman »

Dag Densoft,

Als ik veel tijd had en kans zou zien om nog heel veel te leren, zou het me misschien lukken om een eigen set kaarten te maken.
Ik heb een Talisman (RD-478-L) met de laatste R-Link 2 kaarten.

Maar ik zou best een door u ontwikkelde nieuwere Europa update willen kopen.
Kan dat? Wat zijn de kosten? (Ik betaal ze graag).

Bij voorbaat hartelijk dank voor een antwoord.

Hartelijke groet,
Wim van der Hart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PeterBijns
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jan 2019 12:49
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door PeterBijns »

densoft schreef:Na het R-link hacking periode is het weer even stil geweest wat betreft het aanpassen van het R-link 2 systeem. Maar nu is er weer groot nieuws te melden. Het R-link 2 systeem is te patchen, en die geeft nu de mogelijkheid om (nieuwe) kaarten te uploaden naar je r-link 2 systeem. Ook als je geen abonnement meer hebt. Ook eigen POI is mogelijk. De aanpassing is redelijk veilig en is in allertijden terug te draaien.
Ter info: Het zijn IGO kaarten en de downloadlinks(torrents) stan erbij.

Engelse forum link: https://www.gpspower.net/renault-nissan ... rials.html

In PDF Nederlandse vertaling.

Ik rijd al een tijdje met 2019 Q2 maps. Deze is via een JTAG op het module geupload (niet een alledaags klusje). De software heb ik zelf nog niet getest, maar zal ik binnenkort doen.

Inmiddels is er een SKU Creator versie 5.0 deze hernoemd de bestanden automatisch.
Ik heb vandaag die versie gebruikt en deze werkt naar behoren al schijnt het nog wel een bèta versie te zijn.
Trouwens de Link welke Densoft geeft in deze quote leidt je naar die versie 5.0 met aangepaste omschrijving hoe het kunstje te doen.
Dank voor je aanwijzing naar deze methode.
Groet, Peter
Renault Mégane 140pk automaat nov 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door densoft »

wimtalisman schreef:Dag Densoft,

Als ik veel tijd had en kans zou zien om nog heel veel te leren, zou het me misschien lukken om een eigen set kaarten te maken.
Ik heb een Talisman (RD-478-L) met de laatste R-Link 2 kaarten.

Maar ik zou best een door u ontwikkelde nieuwere Europa update willen kopen.
Kan dat? Wat zijn de kosten? (Ik betaal ze graag).

Bij voorbaat hartelijk dank voor een antwoord.

Hartelijke groet,
Wim van der Hart
Beste Wim,

Als u de instructies volgt via de link eerder gepost, dan is het heel eenvoudig. Er is nu inderdaad versie 0.5 met Nederlandse vertaling en automatisch renamer van de bestanden. Enkel wat u hoeft te doen is een Igo versie downloaden van de kaart en de patch installeren. Het installeren van de patch is ook heel eenvoudig en veilig te gebruiken. Tevens is het ook mogelijk om de patch te verwijderen, zodat de firmware weer origineel wordt.
En u hoeft hiervoor niets te betalen. Dit is ook bij mij niet mogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wimtalisman
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2020 15:12
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door wimtalisman »

Dag!

Ik ga het er toch eens op wagen.
Wie weet ben ook ik niet te oud om te leren.
In ieder geval dank voor de tips en ik kom er in ieder geval op terug!

Wim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkus
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2014 11:22
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door henkus »

hallo medeforumleden. Ik heb me er eindelijk een beetje in verdiept en ben de boel gaan downloaden. Dat is gelukt op 1 ding na. Het gepatchte mm2014 upgrade igo 221930x patched.zip. Die heb ik gedownload maar krijg een foutmelding bij het downloaden. Hier in het forum is het bestand 43,6 Mo groot en die is niet meer beschikbaar en op de site van gpspower is hij ineens 33 Mb. Die probeer ik uit te pakken maar krijg continue foutmelding. Pak hem overigens uit met Winrar maar dat zal het probleem niet zijn. Heeft iemand toevallig nog het bestandje van 43,6 Mo. Die zal wel werken neem ik aan. Vr.gr.Henk
Voorheen Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2012.
Daarna Renault Kadjar Intens 1.5 Dci uit 2015.
Nu een Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PeterBijns
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jan 2019 12:49
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door PeterBijns »

henkus schreef:hallo medeforumleden. Ik heb me er eindelijk een beetje in verdiept en ben de boel gaan downloaden. Dat is gelukt op 1 ding na. Het gepatchte mm2014 upgrade igo 221930x patched.zip. Die heb ik gedownload maar krijg een foutmelding bij het downloaden. Hier in het forum is het bestand 43,6 Mo groot en die is niet meer beschikbaar en op de site van gpspower is hij ineens 33 Mb. Die probeer ik uit te pakken maar krijg continue foutmelding. Pak hem overigens uit met Winrar maar dat zal het probleem niet zijn. Heeft iemand toevallig nog het bestandje van 43,6 Mo. Die zal wel werken neem ik aan. Vr.gr.Henk
Ik kreeg met Winrar ook een foutmelding, daarna met Winzip uitgepakt en toen werkte het wel.

Suc6 met de patching en de kaartupdate,

Groet, Peter
Renault Mégane 140pk automaat nov 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkus
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2014 11:22
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door henkus »

Hoi Peter. Je had helemaal gelijk. Heb het nu met Winzip gedaan en geen probleem. Helaas heb ik nu een ander probleem. Licentiefout. Pfff. Nog bedankt voor je tip over Winzip. :D
Voorheen Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2012.
Daarna Renault Kadjar Intens 1.5 Dci uit 2015.
Nu een Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henkus
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 dec 2014 11:22
Actief als: particulier

Re: R-link 2 Patch voor eigen kaarten (software)

Bericht door henkus »

Probleem is inmiddels opgelost. Foutje van mijn kant. Ik had die eerste knop niet ingedrukt om de fouten te repareren. Werkt nu naar behoren. Top. Bedankt voor de tips. :D
Voorheen Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2012.
Daarna Renault Kadjar Intens 1.5 Dci uit 2015.
Nu een Renault Megane Estate Bose 1.5Dci uit 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht