kaarten V2018.12 downloaden lukt niet

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

kaarten V2018.12 downloaden lukt niet

Bericht door Dirk_P. »

Allen,

Ik ben nu reeds 2 weken aan het proberen om de kaarten te downloaden, maar om een of andere reden lukt het niet. Ik had eerst een usb 32gig met muziek erop, die werd herkend door de R-Link toolbox, en begon te downloaden. Maar l a n g z a a mmmmm. plots stop en niks meer. Opnieuw geprobeerd, en toen de melding dat de usb corrupt was??? Getest, en niks corrupt, de muziek kon ik gewoon afspelen in de auto. Dus opnieuw geprobeerd, en toen plots ging de dl verder waar hij gestopt was om even later weer te melden dat de stick corrupt was en dat die moest geformateerd. OK, enkele dagen later maar de 32 gig stick geformateerd, eerst een quick format, de stick in de auto en daarna weer in de pc. Rlink toolbox gaat open en herkent de stick, en begint weer te downloaden. na ongeveer 4 uren staat het er op, zegt 100% maar de melding dat ik de stick niet mag verwijderen blijft staan. Ik laat de stich een overnachting maken in de pc, maar 's morgens nog steeds de melding dat de stick niet verwijderd mag. Toch maar de stick eruit en in de auto gestoken, de auto gestart en toen de melding dat de upgrade ok was en ongeveer een 15 tal minuten zou duren. Ik blij en tik OK. 's anderendaags, ik start de auto, en krijg de melding dat de upgrade klaar staat en kan opgestart, vreemd, maar weer klik ik OK, en vandaag weer dus, er wordt niks geupdated. In alle hopeloosheid denk ik mss is 31 gig wat teveel van het goede, ik koop een 16 gig, ik plug die in de auto, daarna in de pc, toolbox gaat open en herkent de stick, zegt dat ik de kaartupdate op de stick kan zetten, ik zeg OK, en nu al een uurtje staat in de toolbox 0% in afwachting en graag niet de stick verwijderen. Ik wordt er moedeloos van. Is er nu geen mogelijkheid om dat binnen te krijgen? Ik koop een nieuwe Kadjar Black Edition en een simpele kaarupdate wil niet lukken. Is er geen andere server waar ik die update kan halen?

mvg

Dirk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rick1973
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2019 08:54
Actief als: particulier

Re: kaarten V2018.12 downloaden lukt niet

Bericht door Rick1973 »

Hallo Dirk,

is hier al wat meer bekend over bij jou ? ,ik wil namelijk ook een kaartupdate doen.

Grt Rick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Re: kaarten V2018.12 downloaden lukt niet

Bericht door Dirk_P. »

@Rik1973

Ja het is me gelukt, in de instellingen van de toolbox staat standaard bij > Toegang tot het internet de optie "de systeeminstellingen gebruiken" aangevinkt, ik heb die veranderd naar "directe internetverbinding" en alles ging probleemloos.
mvg

Dirk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LeoGroen
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 jun 2017 14:10
Actief als: particulier

Re: kaarten V2018.12 downloaden lukt niet

Bericht door LeoGroen »

Hoe lang heeft de update in de auto geduurd?
Via kaart info kan je controleren welke versie kaarten je hebt.
Heb nl ook gehad dat na de update het systeem bij de volgende keer opstarten weer vraagt om de update uit te voeren.
Dit kun je negeren. Wil je in het vervolg van de update vraag af zijn, moet je op de USB stick even de RLINK deleten.
De stick weer in de auto en de RLINK map wordt opnieuw aangemaakt en gevuld met de fingerprint.
Het deleten van de RLINK map heb ik al meerdere keren gedaan in het geval er iets niet functioneert. Heb op dezelfde stick nl ook muziek en video bestanden staan. Opnieuw formatteren is dus geen noodzaak met bovenstaande actie.
Een Austral techno 200 in gebruik, eerste ervaring positief

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Re: kaarten V2018.12 downloaden lukt niet

Bericht door Dirk_P. »

de upgrade duurde ongeveer 20 minuten, is wel eens opnieuw begonnen omdat ik de eerste keer slechts een ritje had van 10 minuten. Toen de volgende rit opnieuw gestart en geen probs meer.

Dirk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rick1973
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2019 08:54
Actief als: particulier

Re: kaarten V2018.12 downloaden lukt niet

Bericht door Rick1973 »

Dirk_P. schreef:@Rik1973

Ja het is me gelukt, in de instellingen van de toolbox staat standaard bij > Toegang tot het internet de optie "de systeeminstellingen gebruiken" aangevinkt, ik heb die veranderd naar "directe internetverbinding" en alles ging probleemloos.
mvg

Dirk
en dat met een 32 gig stick of lager ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Re: kaarten V2018.12 downloaden lukt niet

Bericht door Dirk_P. »

16 gig

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Laden met Webasto box lukt niet
    door Renault-Zoë-Q210 » » in Opladen Zoe
    2 Reacties
    397 Weergaves
    Laatste bericht door Renault-Zoë-Q210
  • systeem update lukt niet
    door CorBerg » » in R-Link
    4 Reacties
    544 Weergaves
    Laatste bericht door CorBerg