Oliedruk defect Renault Modus

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Renm0d14
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2019 08:17
Actief als: particulier

Oliedruk defect Renault Modus

Bericht door Renm0d14 »

Ik heb recent een Renault Modus 1.4 16V uit 2005 overgenomen met slechts 45.000 op de teller.

Bij een warme motor krijg ik een Oliedruk defect melding en weigert de auto te starten. Pas na zo'n 2 uur wachten (blijkbaar als de motor voldoende afgekoeld is) is de melding verdwenen en start ie weer. Bij een koude motor geen probleem ook tijdens het rijden is er niets aan de hand.
Enige wat me is opgevallen, is dat na 90 min stilstaan bij dit weer de koeling fan aan gaat. Misschien logisch, maar ik zou denken dat de motor voldoende afgekoeld zou moeten zijn na zoveel tijd.

Oliedruk sensor leek de boosdoener, deze is vervangen en tevens oliefilter en nieuwe olie, echter zonder resultaat.

Bij een Renault garage eventuele foutcodes uit laten lezen, maar er waren geen foutcodes opgeslagen, dus alles lijkt correct. Hun advies was oliefilter en olie te vervangen, omdat het oliefilter niet origineel is... Dit heb ik niet laten uitvoeren, omdat deze net vervangen is en het me geen logisch verhaal leek.

Terug gegaan naar de garage waar de oliedruk sensor vervangen is, maar die moest eerlijk toegeven dat hij geen duidelijke oorzaak kan aanwijzen.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Oliedruk defect Renault Modus

Bericht door A110 »

Lijkt me zinvol om dan eens oliedruk te gaan meten. Dan weet je of er druk is in het systeem en van daaruit verder gaan nadenken.

Het lijkt erop dat alles een beetje verstopt zit. Je zou ook eens een goede motoroliereiniger bij de olie kunnen doen en de motor eens goed warm rijden een paar keer en daarna olie aftappen en weer voorzien van verse olie en oliefilter. Uiteraard moet je dit doen nadat je weet of er oliedruk word opgebouwd in de motor d.m.v. oliedruk testen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht