Dashcam op zekeringskast aansluiten Kadjar Bose 2015

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
XMP
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2019 21:06
Actief als: particulier

Dashcam op zekeringskast aansluiten Kadjar Bose 2015

Bericht door XMP »

In mijn vorige wagen had ik een dashcam aangesloten op de zekeringskast waardoor deze van de parking mode gebruik kon maken, er was zelfs een schakeldoosje bij die het voltage van de autobatterij in de gaten hield en de dashcam kon uitschakelen wanneer die onder een bepaalde limiet ging, zodat de auto nooit met een lege batterij zou achterblijven.

Nu zou ik deze dashwam in mijn Renault Kadjar Bose edition van 2015 willen monteren, kan ik ergens een goede handleiding of instructievideo vinden om dit te doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PedroN
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 apr 2019 07:37
Actief als: particulier

Re: Dashcam op zekeringskast aansluiten Kadjar Bose 2015

Bericht door PedroN »

Welke dashcam en hardwirekit je hebt weet ik uiteraard niet maar in het algemeen geldt het volgende:
- bij b.v. de Viofo A119 V3 heb je een 3 draads hardwirekit nodig met het schakelkastje waarop je aan kan geven wanneer de dashcam moet stoppen als je accu onder een bepaalde waarde komt, je hebt er immers niets aan dat de camera opneemt tot je accu helemaal leeg is, dus het beste kan je het kastje op b.v. 12 V zetten. Komt de spanning van je accu onder die 12V kan schakelt de camera uit en stopt dus met opnemen
- Bij een 3 draads hardwirekit moet je in je zekeringkastje op zoek naar een zekering waar altijd spanning op staat, deze wordt gebruikt voor de parking mode( rode draad over het algemeen in de hardwirekit), voor de constante spanning kan je b.v. de zekering gebruiken voor de alarmlichten. En je moet op zoek naar een zekering waar alleen spanning op staat als je contact aan staat (of in de Accessoires mode), hier komt de gele draad, die wordt gebruikt tijdens het normale auto rijden, hier kan je b.v. de zekering voor de sigarettenaansteker gebruiken.
- Verder moet je een punt vinden om de aarde draad aan vast te maken maar dat zal niet zo'n probleem zijn want er zijn punten zat waar een schroef in de carrosserie gedraaid zit.
Als je de juiste zekeringen gevonden hebt moet je daar een zgn. piggyback of add-a-fuse gebruiken, dit is zeg maar een tweewegstekker voor je betreffende zekering
add-a-circuit-fuse-holder-micro-mini-low.jpg
In de onderste plaats komt de originele zekering, in de bovenste de zekering voor je dashcam

Van belang is verder dat je de add a fuse connector op de juiste wijze plaatst, de kant waar de draad uitgaat is de "afvoer" de andere zijde is de aanvoer, die moet op de spannigsvoerende kant geplaatst worden.
Hier heb je nog een filmpje waar e.e.a. wel wat duidelijker wordt, dit is toevallig voor een A129 maar het principe met de hardwirekit is gelijk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5/2019)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Kaart Europe v1105.v11793

In bestelling:
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist en City Premium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
XMP
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2019 21:06
Actief als: particulier

Re: Dashcam op zekeringskast aansluiten Kadjar Bose 2015

Bericht door XMP »

Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik heb reeds alle onderdelen maar moet nog de juiste zekeringen vinden om ze op aan te sluiten via een standaard piggyback systeem. De dashcam is een Blackvue DR470-2ch (kan ook als een voorste dashcam gebruikt worden als je de achterste dashcam er niet op aansluit).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PedroN
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 apr 2019 07:37
Actief als: particulier

Re: Dashcam op zekeringskast aansluiten Kadjar Bose 2015

Bericht door PedroN »

In je instructieboekje moet je de juiste zekeringen kunnen vinden, maar die van je alarmlichten en sigarettenaansteker (accessoireaansluiting heet dat tegenwoordig geloof ik) zouden goede keuzes kunnen zijn
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5/2019)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Kaart Europe v1105.v11793

In bestelling:
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist en City Premium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
XMP
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2019 21:06
Actief als: particulier

Re: Dashcam op zekeringskast aansluiten Kadjar Bose 2015

Bericht door XMP »

Bedankt! Ik probeer het één van de komende dagen ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht