Laden - bezig met controleren

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laden - bezig met controleren

Bericht door Riesbak »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Bij mijn Q210 was de dealer eerst niet van plan om een BMS update te doen, lepelde een printje op vanuit Frankrijk dat mijn accu nog goed was ipv de 78% die CanZE aangaf. Pas na aandringen, de berg oplaadproblemen gingen ze overstag. Range ineens heel veel beter na de BMS update. Nu zwalkt mijn SOH tussen de 85% en 94%. Niet echt belangrijk, heb gewoon de normale range zoals na de BMS update.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groninge
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jul 2020 10:25
Actief als: particulier

Re: Laden - bezig met controleren

Bericht door groninge »

Ik ga volgende week even langs bij Stockman in Alkmaar om te vragen of zij de updates willen uitvoeren.

Moet gewoon onder de bovag garantie kunnen lijkt mij.

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groninge
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jul 2020 10:25
Actief als: particulier

Re: Laden - bezig met controleren

Bericht door groninge »

De BMS update is gisteren uitgevoerd door Stokman. Omdat het op eigen verzoek was, was de rekening ook voor ons.

Ik had gevraagd of ze na de update de Zoe konden opladen. Dit hebben ze gedaan en met 100% lading is de range 157 km (!).
Nadat ik echter 18 km gereden heb is de range gedaald tot 115 km. Is dit onderdeel van het opnieuw 'inleren' van de computers om de range te schatten? Is het dan nu ook 'beter' om de batterij zo leeg mogelijk te rijden zodat de computer de extremen weer leert kennen? En heeft het uitvoeren van de 2 pedalen reset nog zin?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Laden - bezig met controleren

Bericht door Knarf93 »

Heb je de ZOE daar vandaan? Bij ons is de update daar onder garantie uitgevoerd.. ze verkochten mij de auto met 99% soh, en na de check met canze was deze 78%. Ik heb dan ook om deze update gevraagd.

Als ik de snelweg op sjees red ik 150km ook niet :)
Als je vaak op de snelweg rijd past de gom zich vanzelf aan.
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Laden - bezig met controleren

Bericht door Riesbak »

Ik zou over de rekening contact opnemen met de Renault klantenservice. Bij mij en andere mede Zoe rijders is het onder "garantie" gedaan. Wat ik merkte dat het nu lijkt of de eerste 75% sneller "leeg" gaat en het laaste gedeelte langzamer "leeg" gaat en de range heel aardig klopt met je rijstijl (snelheid) op dat moment.

2 pedalen reset is leuk voor het getal boven het accu symbool, maar heeft geen zin.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Laden - bezig met controleren

Bericht door Mastah »

groninge schreef: 25 jul 2020 08:09 De BMS update is gisteren uitgevoerd door Stokman. Omdat het op eigen verzoek was, was de rekening ook voor ons.

Ik had gevraagd of ze na de update de Zoe konden opladen. Dit hebben ze gedaan en met 100% lading is de range 157 km (!).
Nadat ik echter 18 km gereden heb is de range gedaald tot 115 km. Is dit onderdeel van het opnieuw 'inleren' van de computers om de range te schatten? Is het dan nu ook 'beter' om de batterij zo leeg mogelijk te rijden zodat de computer de extremen weer leert kennen? En heeft het uitvoeren van de 2 pedalen reset nog zin?
Dat ze geld hebben gevraagd voor de update is niet netjes. Als jij het probleem van "kan regelmatig niet opladen" en "er is minder range dan behoort bij deze accu" neerlegt, zouden zij juist degenen moeten zijn die deze oplossing (die al wordt aanbevolen vanuit Renault op iedere Zoe te installeren) eigenlijk vinden en toepassen onder garantie. Jij hebt juist al (via dit forum) al een deel van hun werk gedaan...

De geprojecteerde range van de Guess-O-Meter (GOM) is gebaseerd op je (recente) rijgedrag. Deze geeft dus enkel een indicatie van hoe ver je kan komen op basis van jouw recente gebruik. De 2-pedalen reset enkel het verbruiksgetal waar mee gerekend wordt naar de fabriekswaarde, en verandert niks aan de echte range/capaciteit. De auto hoeft verder niets in te leren over de accu, dus je hoeft niet van 0% naar 100% te gaan, want het BMS houdt nauwkeurig alle accucellen zelf in de gaten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groninge
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jul 2020 10:25
Actief als: particulier

Re: Laden - bezig met controleren

Bericht door groninge »

Bedankt voor de reacties. Ik ga maandag even contact opnemen met de klantenservice van Renault.

De auto komt niet bij Stokman vandaan maar bij een Nissan dealer uit Amsterdam. En we leren nu pas wat er allemaal komt kijken bij een EV. Wat dat betreft is de Q210 wel een goeie auto om mee te beginnen.

Vwb de gom: het gemiddeld verbruik tot nu toe is 15 kwh/100 km. Dus we zouden rond de 145 km moeten kunnen uitkomen. We gaan het meemaken...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht