Renault grand scenic 2 kaarten niet meer herkend

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Nightquest
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2020 18:20
Actief als: particulier

Renault grand scenic 2 kaarten niet meer herkend

Bericht door Nightquest »

Goedendag,

Sinds vanmiddag lijkt mijn Scenic 2 uit 2004 allebei zijn keycards vergeten.

Zowel bij het deuren openen/sluiten als het starten gebeurt er niets. Deuren reageren niet en dashboard zegt kaart niet herkend bij het starten.

Naar mijn weten zijn dit twee losse systemen en is het meestal zo dat als de deuren niet openen de batterij leeg is, als hij met 1 kaart niet start de kaart stuk is en met 2 kaarten niet start de lezer stuk is. Maar over situaties waarbij voor allebei de kaarten allebei de systemen niet reageren kan ik online niets vinden.

De 2 kaarten zijn wel relatief nieuw. Iets minder dan een half jaar oud. Maar 1 daarvan is als reserve bijna nooit gebruikt en de ander dagelijks. Dat ze allebei op exact hetzelfde moment stuk zouden gaan lijkt me ook apart.

Heeft iemand een idee? Kan de computer de kaarten “vergeten” zijn. Is er iets te resetten wat kan helpen? De auto heeft ook niet lang stil gestaan oid. Lampen ed doen het ook gewoon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Renault grand scenic 2 kaarten niet meer herkend

Bericht door Renault47 »

in de kaartlezer zit ook de ontvanger van de afstandsbediening van de kaarten en het vrijgeven van de stuurkolomvergrendeling. Ik denk dat de kaartlezer stuk is. Check voor de zekerheid of de accessoirestand (kaart er half in) ook niet meer werkt. Toch nog even accuspanning meten.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Nightquest
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2020 18:20
Actief als: particulier

Re: Renault grand scenic 2 kaarten niet meer herkend

Bericht door Nightquest »

Ik heb uiteindelijk de ANWB laten komen in de hoop dat die hem aan de praat kon krijgen (ik wilde toch wel graag nog naar huis ;) ).
Die heeft een harde reset gedaan dmv de accu los te koppelen. Daarna deed hij het weer. Wel met de kanttekening dat die kerel van ANWB ook niet weet wat er mis is en dat ik er rekening mee moet houden dat het weer kan gebeuren.

Maar het zou een goed idee zijn dus om te gaan kijken voor een nieuwe kaartlezer. Of denk je dat, nu een reset van computer blijkt te helpen, het probleem eerder in de computer dan in de lezer zit?
De ANWB man vond de accu spanning wel iets te laag.

De accessoirestand ken ik trouwens niet. Ik heb nooit echt verschil gemerkt tussen kaart er half in of helemaal niet erin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 527
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: Renault grand scenic 2 kaarten niet meer herkend

Bericht door Renault47 »

Bij het ontgrendelen van de auto gaat de verlichting van de kaart l ezer aan. Dit gebeurt ook bij het invoeren van de kaart. Wanneer je de motor uiitzet en bij het uitstappen de kaart zou vergeten, gaat de kaartlezer knipperen. Als de verlichting van de kaartlezer niet werkt, moet deze worden vervangen.
De kaart halverwege in de lezer is de accessoirestand. Je kan dan bv de elektrische ramen bedienen. Handig voor de pasagiers als je even de auto uit gaat om een boodschap te doen of om te tanken of zo.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht