Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik bezit een Mégane III, van na de facelift, uit 2015, met de 1.5 dCi 110pk motor (en EDC, maar dat lijkt me irrelevant).
De flexibele turboslang aan de achterzijde van het blok, zeg maar aan de zijde van het schutbord dus, zweet een klein beetje olie op de plek waar de slangklem zit. Het is niet veel, maar toch hou ik liever de olie aan de binnenzijde
Is deze slang los te krijgen en te vervangen, of moet dan meteen het hele buizenstelsel vervangen worden?
Renault Mégane Estate 1.5 dCi Limited, EDC, 2015, ca. 330.000km
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
(Renault megane estate 1.2 uit 2015)Op de terugweg van mijn vakantie in Oostenrijk is mijn auto stil komen te staan. Auto is naar de garage gebracht en uitgelezen. Diagnose klep op 3e cilinder kapot geen compressie motoroliepeil onder minimum motor...
Dit model heeft veel veiligheidsvoorzieningen inparkeerhulp, etc. etc. Wat mijn model niet heeft is een witte streep overschrijding signalering. In de handleiding wordt deze wel genoemd. Ik vraag mij af of iemand weet of dergelijke systemen bij de...
Vandaag te horen gekregen dat mijn Renault kadjar uit 2015 (90.000 km)een nieuwe motor nodig heeft omdat de 2e cilinder geen compressie meer heeft. Totaalkosten rond de 5 a 6 duizend euro. Nu is de vraag of dit nog rendabel is, maar...
Nieuw op dit forum, heb aan mn eigen auto merk forum altijd veel gehad. Nu hier beland omdat mijn moeder op haar Captur uit 2015 een kapotte / afgebroken antenne. Dermate afgebroken dat resten erin zitten en ik de nieuwe antenne er...
onze twingo 3 uit 2015 heeft een vervelend probleem, namelijk dat deze de ene keer wel, en de andere keer niet start.
ik heb het forum doorzocht, maar kon dit probleem niet vinden.
soms stap je in, drukt de koppeling en de rem in,...
Hallo allemaal. De chromenrand rond de navi is nogal beschadigd. Ik wil deze vervangen. Heeft Iemand deze nog liggen toevallig? Of een tip waar te vinden?
Is de rand los te vervangen of moet de hele voorzijde vervangen worden?