Problemen GS 2007

Alle overige technische vragen over de Scenic

Topic author
Ser078
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2016 10:01
Actief als: particulier

Problemen GS 2007

Bericht door Ser078 »

Beste Allemaal,

Sinds februari dit jaar in het bezit van een Grand Scenic uit 2007. Hoewel de auto voor mij erg prettig bezit is en fijn rijdt, blijken er toch wel wat problemen te zijn. Morgen gaat de auto terug naar de garage voor verdere diagnose (Renault Dordrecht). Mijn "eigen" vaste garage heeft mij geadviseerd niet veel meer aan de auto uit te geven, dus ik ben benieuwd.

De problemen zijn als volgt:

Gaat om de volgende punten:

- Vorige maand kreeg ik de motor niet uit. De auto reageerde nergens meer op en was niet meer te bedienen. (Verlichting, radio, sloten etc etc) ANWB gebeld en na het los trekken van de bougies de motor uit gekregen. Na enig onderzoek van de beste man, kwamen we tot de ontdekking dat er een kabel op de accu niet vast zat. Na het opnieuw bevestigen van de kabel was het probleem verholpen. In de periode dat de motor niet uit ging is de temperatuur van de auto gestegen, met als gevolg de melding op het display dat de motor te heet was en een rokende auto. (Koelvloeistof) Na dit alles heeft de anwb de auto weer bijgevuld met koelvloeistof, maar kon mij uiteraard niet vertellen of er blijvende schade is. Super vervelend en nog nooit eerder meegemaakt!

Nu twee keer eerder de melding gehad dat de motor te heet is. Dit lijkt in verband te staan met het inschakelen van de airco, hoewel deze niet werkt. (zie problemen hieronder)

- Raam rechts achter werkt niet. Stekker zat niet meer in de motor en opnieuw plaatsen gaf helaas ook geen sjoege.. (vervangen zou +/- €200,- kosten..Iemand een tip voor goedkoper?
- Af en toe schokken bij schakelen (dient de automaatolie gespoeld te worden?)
- IK blij bij één band de melding "lekker band" krijgen. (Ik heb stalen ventielen. Volgens Renault Dordrecht kan het systeem niet uitgeschakeld worden en dienen er nieuwe ventielen geplaatst te worden. € 120,-. Is dit zo?)
- Airco koelt niet (Is reeds bijgevuld en ontdaan van een foutcode. Helaas slaat de pomp niet aan. De garage gaat verder onderzoeken of dit aan de pomp of sensor ligt.. bekend probleem?)
-Rubber van dakraam laat los. Hoe kan ik dit zelf vastzetten/plakken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht