Trafic vs Vivaro tussen 2012-2014: welke zou je kiezen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
VosV
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2020 18:13
Actief als: particulier

Trafic vs Vivaro tussen 2012-2014: welke zou je kiezen?

Bericht door VosV »

Dag allen!

Ik wil graag een Opel Vivaro of Renault Traffic L2H1 bestelbus kopen met euro-5 motor, liefst van een zo vers mogelijk bouwjaar en nu kijk ik naar bussen tussen 2012 en 2014 (in 2015 zijn de 1.6 motors gekomen geloof ik). Ik trek niet vaak zware lasten maar zal wel met permanente dakdrager op de bus rijden, of er dan nog een bepaalde cilinderinhoud beter is om zo zuinig mogelijk te rijden...ik heb geen idee (2.0 CDTI met 115pk zie je het meest aangeboden, maar misschien bestaat er ook een 2.5 uitvoering die mogelijk zuiniger is?).

Als eerste vraag ik me af: zijn er noemenswaardige verschillen tussen de Vivaro en de Renault voor de genoemde bouwjaren?

En verder: zijn er bepaalde uitvoeringen van deze bus met motoren die het meest betrouwbaar zijn, of is het allemaal hetzelfde (bijv. ketting ipv distributieriem, specifieke probleempjes)? Ik ben heel benieuwd naar de motornummers van de betrouwbare uitvoeringen als dit onderscheid te maken is.

Super veel dank voor een tip!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Trafic vs Vivaro tussen 2012-2014: welke zou je kiezen?

Bericht door mechanic »

Een 2.5dci/cdti kun je het best laten staan.
De 2.0dci (m9r) is een prima motor over het algemeen.
Over de 1.6 kan ik je niets zinvols vertellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: Trafic vs Vivaro tussen 2012-2014: welke zou je kiezen?

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Zelf heb ik nu bijna 250.000 km met de 1.6 gereden en enkel Opel verkocht toen net de lichtste motorversie zonder dubbele turbo. Dat bespaarde me 2.000 EUR waardoor in meteen met dat budget bijna alle toen mogelijke opties bestelde.

Zeeer tevreden van deze Renault Trafic, of moet ik zeggen Opel Vivaro?

Enige wat veranderde was dat de tankinhoud beduidend minder was en ik mijn zuinigheidsrecord van mijn voeige Renault Trafic niet heb kunnen breken (>2000 km in een keer van België naar Bulgarije met een tank, schuinstaand >100 l, nu max. zo’n 75 liter ipv officiële 80) en dat de boordcomputer niet meer zo precies is als in die Trafic.

Op https://www.spritmonitor.de/en/detail/715050.html vind je alle gegevens en kun je ook vergelijken met andere motorisaties.

Nu is de Opel Vivaro een Peugeot geworden van PSA omdat ze beiden daaronder vallen. Hij is lager dus mijn motorfiets kan er niet meer in (Kawasaki 1400GTR) dus blijf ik ditmaal wellicht met deze wagen rijden omdat deze geen AdBlue nodig heeft en nog net Euro 5B is (2015).

Jean Marc. +je
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: Trafic vs Vivaro tussen 2012-2014: welke zou je kiezen?

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Denk inderdaad dat je met bagagedrager beter voor oudere trafic gaat 2 liter (meer dan krachtig genoeg). Mijn 1.6 is de allerlichtste enkel bij Opel even bestelbaar was voor AdBlue uitkwam en enkel tot 140 km/h gaat en dan verbruikt die echt veel. Het feit dat ik onder zes liter duik, ligt dan ook aan mijn cruise control rijden op camionsnelheid (90 km/h).

Maar ik heb zo wel al boven de 350.000 km dus ontevreden kun je mij echt niet noemen want mijn eerste Mercedes Vito had het toen al opgegeven. +je
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: Trafic vs Vivaro tussen 2012-2014: welke zou je kiezen?

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Kleine update: 1.6 motor van RENAULT is een heel goede keuze met nog de oude zware ontkoppelingsschijven... Bijna 380.000 km al nu...

Bravo voor Renault. Nieuwe wagens van beide hebben meer problemen en Opel verliet de Renault Trafic zodat mijn motorfiets niet meer in een nieuwe Opel Vivaro zou kunnen maar wel in de nieuwe Renault Trafic nog...

AdBlue geeft heel veel kosten en problemen bij alle merken overigens... Dus goede keuze van mij net voor de verplichting nog de laatste zonder AdBlue te kopen! Mis wel de grotere dieseltank van tot 112 liter want er kan maar 75 liter in deze versies (door voorziening AdBlue ook al heb ik die niet). Als iemand ooit een optie heeft voor extra dieseltank in de Trafic, graag laten weten op bagrentsi@abv.bg graag. +je
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht