Easy link nieuwe captur

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Even een update : vandaag noodgedwongen mijn verplaatsingen met de auto moeten afbreken en recht naar de dealer gereden. Telkens bij het vertrekken bleef de automaat hangen tussen 30 en 40 km/Hr. Hierdoor bijna 2 auto's die achterin de auto reden aan het rode licht omdat mijn auto dus plots niet meer wou optrekken. Ik dacht eerst weer aan een storing tussen snelheidsbegrenzer en de automaat maar als ik die uitschakelde bleef het probleem. Ze hebben het nu zelf kunnen vaststellen in de garage. Auto moet helemaal worden doorgelicht (vooral de automaat). Over een software update wisten ze nog niks. Wel dat men er mee bezig is maar niet wanneer die zou uitkomen. Hopelijk gaan al die problemen snel van de baan. Meteen een vraagje er bij ivm. de GPS (Easly link). Sinds kort krijg ik in verschilldende straten de melding : Opgelet werken, wegversmalling terwijl er geen werken gaande of gepland zijn. Nog iemand met dit fenomeen???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder met onze Captur en is er nog niks opgelost en worden de problemen alleen erger. Vorig jaar september weigerde de automatische versnelling plots om te accelereren (dit op de snelweg in Duitsland toen ik vrachtwagens inhaalde op een helling). Toen ik na mijn vakantie dit meldde aan de garage konden ze mij niet helpen want inmiddels was dit al gereset zeiden ze.
ongeveer 1.5 maand geleden haperde hij weer. Bij het optrekken aan de verkeerslichten bleef hij hangen op 40 km/Hr, brullende motor gedurende 4-5 seconden om dan uiteindelijk verder te accelereren. Gelukkig had de bestuurder achter mij goeie reflexen of hij had er los ingereden. Recht naar de garage gereden waar ze het euvel gelukkig konden vaststellen. Oplossing : nieuwe software voor de transmissie.
Vandaag hetzelfde probleem en weer bijna een auto die op de achterzijde inreed omdat mijn auto niet meer wilde versnellen.

Voor ons is de maat vol. Wij voelen ons niet meer veilig op de baan in deze auto. Bedoeling was om onze dochter er ook mee te leren rijden maar die stuur ik niet de baan op met een onbetrouwbare wagen. Ik heb bij de verzekering al geinformeerd naar de rechtsbijstand moest het zijn dat de garage lastig doet. Deze auto gaat er na net geen jaar uit. De volgende zal alleszins geen renault meer zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Abdelitto
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 feb 2019 22:46
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Abdelitto »

Je hebt gewoon een pech gevalletje. Ben ook geen echte Franse auto liefhebber maar moet zeggen met mijn huidige Renault Megane heeft het wel mijn negativiteit over Renault wel weg genomen. Ik had de 1e phase Renault Megane 4 Estate in mijn bezit in 2016, in begin veel over verhitting van de automaat bak waardoor het niet meer kon schakelen soms.

Moet zeggen de dealer heeft dit snel en goed aangepakt en sindsdien niet meer voorgekomen. Daarna heeft hij weer een update gehad op de automaat.

Dit kan je bij elke merk krijgen, ben zelf echt een super Duitse autofan maar als ik van mensen hoor met hun nieuwste Duitse auto mankementjes, ja dan is dat niet erg veel anders. Fransen staan wel bekend om hun slechte electronica terwijl de Duitsers het beter doen op dat vlak maar moet toegeven dat Renault toch beter hun hoofd uit kunnen steken. Betreft feedback en hulp kunnen ze je wel in de steek laten maar het ligt ook aan de dealer waar je naartoe gaat of besteld heb. Mijn huidige Renault dealer in Rotterdam geef ik een goeie dikke 10 omdat ze vakkundig heel ver zijn vind ik. Euvel vinden ze heel snel.

Mijn nieuwe Captur moet nog komen volgende maand, dus ik hoop dat al die kinderziektes er al uit zijn, tenminste de meeste en bekendste dan. Het is ook een automaatbak dus hoop niet hetzelfde mankement als de jouwne.

Veel succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Capsnarf
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:27
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Capsnarf »

De laatste 2 weken bijna iedere rit re-start van Easylink. Soms zie ik na de herstart "update voltooid".

Kan me niet voorstellen dat er zoveel updates zijn. Versie systeem nu : 283C39022R
Kaarten 03-2021.

Hebben jullie ook een gelijkaardige ervaringen ?

Instellingen incl tripcomputer blijven wel staan.
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

Dit fenomeen heb ik nog niet voorgehad. Mijn wagen gaat op 12/7 nog maar eens naar de garage. Een mechanieker gaat er een hele week mee rijden tijdens en na de uren in de hoop dat ze de problemen kunnen vinden. Automaat weigert soms te schakelen, soms gaat hij niet in D of P en blijft hij dus in N hangen... :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Brummel »

Nee niet echt, ik heb dit in drie maanden maar 1 keer gehad geloof ik.

Ik heb hem wel zelf een keertje of 3 opnieuw op laten opstarten omdat hij soms de buitentemperatuur niet aangeeft.
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

batfink
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 aug 2020 19:02
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door batfink »

Ik heb het geloof ik 1x gehad in 4 maanden tijd. Wel een paar keer dat de dagteller op 0 gaat, rem assistent die roept dat ik moet remmen terwijl er niets aan de hand is, 2x automaat spontaan in N bij het afrijden van het woonerf. Buitentemperatuur indicatie herinner ik mij ook nog van de Clio hiervoor. Dat komt vanzelf weer goed. Verder top auto.
2021 Captur 1.3 TCE140 EDC Initiale Paris Bleu Iron/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Capsnarf
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:27
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Capsnarf »

Thx allen.
Vandaag een keer niet.
Bij vertrek kantoor zag ik wel weer update voltooid.
T'is geen grote ramp en wacht voorlopig nog even alvorens naar de dealer te gaan.
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

Heeft er eigenlijk iemand een idee wanneer die grote softwareupdate voor de captur 2020 er eigenlijk gaat komen.
Die werd al verwacht eerste kwartaal 2021 maar tot op heden weten ze bij mijn dealer van niks (of hebben er nog niet achter gehoord).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door puccini »

De nieuwste sofware in mijn Captur II (2020) is 283C34892R en die is door de dealer op 14 december j.l. geupdated.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

Mijn dealer weet dus van geen nieiwe software af. Zijn bij jou alle problemen intussen opgelost (reset tripteller etc...)?
Vrijdag met mijn captur weer naar garage gereden. Scherm zat potmaat. Kon geen navigatie gebruiken, telefoons beantwoorden, my wensen,.... Scherm reageerde op niks. Zegt de bediende van het onthaal dat ik toch Android auto heb en waze kan gebruiken... ja dat werkt als uw Scherm geblokkeerd zit. :fp:
Uiteindelijk hebben ze de batterij afgekoppeld en hem aan de pc moeten hangen om het scherm te deblokkeren.
Sindsdien werkt wel de my renault app (kan weer bestemmingen doorsturen) maar bij geluidsinstelligen kunnen we nu niet meer kiezen tussen man of vrouwenstem.... iedere keer weer nieuwe problemen .... hopelijk kunnen ze de week van 12 juli weer alles oplossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Florisdb
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 feb 2021 11:10
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Florisdb »

Capsnarf schreef: 29 jun 2021 21:32 De laatste 2 weken bijna iedere rit re-start van Easylink. Soms zie ik na de herstart "update voltooid".

Hebben jullie ook een gelijkaardige ervaringen ?
Ja, in mijn Espace met Easy link gehad. Kwam waarschijnlijk door een USB-STICK met muziek. Sinds ik die er uit heb gehaald heb ik het niet meer gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

Hier was gen usb stick in het spel. Gebruik die niet in de auto. Hopelijk komt het niet meer voor. Zeer vervelend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Capsnarf
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:27
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Capsnarf »

De post van @Florisdb bracht me op een idee.

Heb ook een (mini) usb stick met muziek erin zitten. Deze vanmiddag eruit gehaald. Nu even afwachten of het herstarten over is.
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Brummel »

Ik ben benieuwd of dit invloed heeft, ik gebruik zelf ook een usb stick met muziek.

Ik heb geen last van dat steeds herstarten van het systeem, maar ik wel wel de indruk dat de software niet echt stabiel is.

Fouten die ik tot nu toe ben tegengekomen:
1 - buitentemperatuur wordt soms niet weergegeven (is weer te zien na handmatige reset).
2 - usb stick wordt niet gezien en is bij bronnen ook niet te kiezen (is weer te kiezen na handmatige reset).
3 - 360 graden camerabeeld was deze week een keer compleet weg bij inschakelen van de R.
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

Jammer dat ze bij Renault geen oren hebben naar de klachten van de klanten. Die software problemen slepen nu al meer dan een jaar aan maar er wordt precies niks aan gedaan. Misschien moet ik er toch maar een advocaat opzetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



-WilliamB-
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2021 00:46
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door -WilliamB- »

Hallo Capsnarf.

Volgens mij betekent die melding "update voltooid" niet dat er nieuwe software ontvangen is, maar dat je media-systeem klaar is met het opnieuw inlezen van je USB-stick.

Ik ondervond in eerste instantie ook problemen met het inlezen van mijn 2 USB-sticks (1 van 128GB, en 1 van 256GB) die ik vol heb staan met MP3 muziekbestanden. Maar met de volgende acties gaat het nu goed:
- Formateer je USB-stick(s) als FAT32
- Als je op je USB-stick nieuwe bestanden heb toegevoegd (bijvoorbeeld nieuwe muziek ofzo) geef de USB-stick dan een andere naam, dit zorgt ervoor dat je media-systeem de USB-stick opnieuw gaat inlezen.
- Bij mij kan dan zomaar 5 minuten duren, maar als daarna de melding "update voltooid" verschijnt, is je USB-stick opnieuw ingelezen, en zijn je nieuwe bestanden zichtbaar.

Hopelijk heb je hier van aan.
Groetjes William.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Capsnarf
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:27
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Capsnarf »

Thx @Willian B.

Had al zo'n vermoeden hiervan.
Sticks moeten m.i. sowieso FAT32 zijn, dat was niet zo eenvoudig maar wel gelukt.

Alleen valt bij mij geregeld het Easylink systeem in een herstart.

Zal stick nog eens opnieuw samenstellen.
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Brummel »

@ Capsnarf,

Heb je al een test uitgevoerd zonder usb stick?
Herstart het systeem dan ook geregeld?
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Capsnarf
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 nov 2020 13:27
Actief als: particulier
Locatie: Zuid Holland

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Capsnarf »

[mention]Brummel[/mention] Ja, er licht uitgetrokken zodat deze niet meer gelezen wordt en tot nu toe geen uitval / herstart / melding update voltooid.
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

Ik heb zonet onze captur van ophalen nadat hij een week in de garage is geweest. Alle software issues zouden opgelost moeten zijn. Ben benieuwd. Eind van de maand moet hij wel terug binnen omdat men heeft gemerkt dat het kofferdeksel scheef gemonteerd werd (wij hadden dit zelf nog niet gemerkt) waardoor een al lakschade is. Ook kraakt de auto hard bij in- en uitstappen. Mogelijks een probleem met de achteras.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



-WilliamB-
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2021 00:46
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door -WilliamB- »

Dag Mark.

Ik ben zeer benieuwd wat jou bevindingen zijn, nu jou Captur weer terug is uit de garage.
Weet je misschien of ze er een nieuwe softwareversie op hebben gezet?

Ik heb een aantal forum-sites doorgelezen (ook Duitse), softwareversie 283C39022R die vanuit fabriek (april-2021) op mijn nieuwe Talisman staat, is volgens mij de meest recente. Maar hierin zitten dus de reeds eerder genoemde bugs.

Vriendelijke groet, William.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

William

Nu zou daar waar van toepassing de laatste nieuwe software geïnstalleerd moeten zijn. Hopelijk geen reset meer van het instrumentenpaneel., geen automaat meer die niet wil schakelen,..... ik hoop dus dat het opgelost is. Eind van de maand moet hij wel terug binnen omdat het kofferdeksel scheef gemonteerd werd en de auto kraakt bij in en uitstappen. Zou een probleem met de achteras kunnen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

Even een update : sinds onze captur vorige week een weekje op logement is geweest bij onze dealer (wij hebben toen ook telefoon gehad van Renault België dat zij ons dossier opvolgen en de dealer in kennis hadden gesteld welke software en beschikbaar was etc....) zijn de software problemen precies opgelost (hopelijk blijft het zo). Nu het gekraak nog opgelost krijgen en het kofferdeksel recht laten plaatsen dat sinds het bezoek aan de garage wel heel raar deed (volgens heeft er iemand tegen het openstaande kofferdekel gereden ofzo maar wordt kosteloos hersteld). Softwarematig lijkt het dus allemaal ok. Hopelijk gaat de automaat ook niet meer raar doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Perplex
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 mar 2020 15:33
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Perplex »

Ik heb vorige week kleine update gehad. Dagteller heeft zich nog niet gereset uit zichzelf. Andere problemen nog niet opgelost. Na net starten als de motor 1500 toeren draait kan je moeilijk weg rijden. Alleen schokkerig.
De zwarte embleem covers zitten erop. Zo mooi. Van diamond performence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



-WilliamB-
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2021 00:46
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door -WilliamB- »

Dag Marc, dankjewel dat je je bevindingen eventjes laat weten.

Zou ik mogen vragen of je misschien eens kan kijken welke software-versie nu op jou op jou Captur staat?
Bij mijn Talisman is dat te vinden door op INSTELLINGEN te drukken, dan -> INFO -> SOFTWARE UPDATE -> HUIDIGE SOFTWAREVERSIE.

Zoals gezegd draait mijn EasyLink-systeem op softwareversie 283C39022R, wat bij levering van de auto april-2021 erop stond.
Alvast vriendelijk dank voor je hulp, William.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

William

Ik heb nu versie 283C34892R

Hopelijk kan je hiermee verder.

Mvg

Marc
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



-WilliamB-
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2021 00:46
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door -WilliamB- »

Marc, super-bedankt voor je antwoord!!
William.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

William

Ik weet niet of dit de software is van het instrumentenpaneel (dat zich regelmatig resette) of van de gps/radio....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 26
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Grad »

Weet iemand hoe je de easy link zelf kunt resetten, ik bedoel eigenlijk eens opnieuw laten opstarten.(bij de vorige moest je 5 x op homeknop drukken)
als ik selecteer om naar thuis te rijden , krijg ik de melding, route wordt berekent, maar kan ik vervolgens deze niet starten omdat die button niet verschijnt. Dit gebeurd ook met sommige favorieten of recente bestemmingen
NB: Mijn software problemen zijn allemaal niet opgelost. Moet wel zeggen dat ik het allemaal al een jaartje voor lief neem, niet goed natuurlijk, maar het is trekken aan een dood paard
Het goede nieuws: de auto rijdt als de brandweer :D
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brummel
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 jan 2020 13:33
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Brummel »

Je moet de aan/uit knop ongeveer 5 seconden ingedrukt houden.

Ik doe dit altijd als er iets niet in orde is (bijvoorbeeld als de buitentemperatuur niet aangegeven wordt of usb stick niet gezien wordt).
2023 Renault Captur TCe 160 EDC, Iconic, Rouge Flamme/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



-WilliamB-
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2021 00:46
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door -WilliamB- »

Hallo Grad.

Tja, welkom bij Renault zou ik zeggen.
Ik heb me er ondertussen ook bij neergelegd dat ik momenteel moet leven met de softwarebugs in het EasyLink-systeem van m'n Talisman.
Antwoord op jou vraag, in het EasyLink manual staat het volgende:

Persoonlijke informatie verwijderen
Bij het verkopen van uw auto is het belangrijk
dat alle persoonlijke informatie wordt verwijderd
die in de auto of daarbuiten is opgeslagen.
Om dit te doen, reset u het ingebouwde
systeem en verwijdert u de auto uit uw MY
Renault-account.
Resetten van het systeem
Om dit te doen, schakelt u het multimediasysteem
van uw auto in.
Klik in het hoofdmenu op “Info” en daarna op
“Systeem” om “Volledige reset” te openen.
De auto verwijderen uit uw MY Renaultaccount
Als u de auto verkoopt, moet u deze ook verwijderen
uit uw MY Renault-account.
Maak verbinding met uw MY Renaultaccount
en selecteer “Auto verwijderen”.

Hopelijk heb je hier wat aan. Groet, William.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



prometheus53
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2018 09:33
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door prometheus53 »

ik heb ook vele problemen ervaren bij onze Captur van augustus 2020 afgelopen zaterdag een gesprek hierover gehad met de verkoopleider en verkoper nu wordt er contact opgenomen met renault nederland om naar een passende oplossing te zoeken bijvoorbeeld garantie verlenging voor 5 jaar met gratis onderhoud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

Onze auto Captur is in juli en augustus nog terug in de garage geweest. Alle software werd up to date gezet. Sindsdien hebben we geen problemen met ervaren. Geen reset van de instellingen, automaat dieet niet meer raar,... het ziet er naar uit dat het bij ons opgelost is.

Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Abdelitto
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 feb 2019 22:46
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Abdelitto »

Dat is het nadeel als je een nieuwe model of een nieuwe systeem (in dit geval Easeylink) aanschaft o.d.. Zoveel bugs en fouten.

Mijn Captur e-shift automaat is van eind juni van dit jaar, ondervind totaal geen enkel problemen. Bij opstarten van auto duurt het wel langer dan voorheen voordat alles opgestart is maar that's it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Easy link nieuwe captur

Bericht door Marc_1970 »

Helaas, maar een 4 ax5 maanden na mijn laatste bezoek aan de garage is de miserie terug begonnen. Veiligheidssystemen die zich aan en uitzetten, automaat die soms weer niet wou schakelen, voortdurend wisselend hoog en laag toerental en ook een nieuwe probleem dat zich voordoet. Aan de rechterkant, vermoedelijk vooraan, maakt de auto en vreemd rolgeluid. Precies of er een slag in het wiel zit. We dachten met de bandenwissel dat het mss weg zou zijn maar helaas. Intussen is er voor het probleem met de automaat een volledig nieuwe automaat besteld welke na bijna 2 maanden eindelijk geleverd gaat worden. Ik heb het stilaan gehad met deze wagen. Mijn volgende gaat zeker geen renault meer zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht