Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
In Frankrijk tijdens de vakantie een probleem gehad met de wagen. Deze is getakeld en de benzinepomp is vervangen. Sindsdien schokt hij in lage toeren (tussen 1500 en 4000) en dan zie je op het cluster het toerental met 1000 teruglopen op het dashboard. Als je dit een 30tal keer forceert dan lijkt de wagen te ontgrendelen (centrale vergrendeling) en verdwijnt de uitlezing van het toerental en de snelheid op het dashboard. Het rode ledje brand dan ook en je krijgt een hoop storingsmeldingen op het dashboard. Als je het probleem dan nogmaals forceert dan krijg je opnieuw het toerental en de snelheidsaanwijzing op het dashboard. Het rode lampje blijft branden, samen met het uitroepteken en de ABS medling, de anderen verdwijnen. Bij het afzetten en aanzetten van de motor zijn de meldingen op het dashboard weg. Bobines en bougies heb ik al (preventief) vervangen en de motor draait mooi rond als je het gaspedaal niet te hard induwt. In hoge toeren met het gaspedaal hard ingeduwd is er (of lijkt er?) geen probleem. Iemand die weet waar ik moet zoeken?
Controleren op foutcodes is stap 1 vermoed ik zo.
Ook kan het wellicht zo zijn dat er een euvel is met de boordspanning. Accu/dynamo.
Neem aan dat de pomp reparatie met nieuwe delen en correct is uitgevoerd?
Ik heb even gekeken naar de foutcodes, en met een universele OBD lezer heb ik geen foutcodes (met dezelfde OBD lezer kan ik wel bijvoorbeeld een foutcode krijgen als een bobine slecht is). De boordspanning lijkt me ook goed. Ik begin stilaan te vermoeden dat de brandstof pomp die ze erin geplaatst hebben niet genoeg debiet/druk geeft. Kan men hier makkelijk aan? Iemand het correcte onderdeelnummer?
Toegevoegd in 21 minuten 44 secondes:
Na verder opzoeken lijkt het me dat de eerste phase espace met een turbo blok een 4 bar brandstofpomp heeft en vanaf 2005 zou deze een 2,3 bar brandstofpomp hebben. kan iemand dit bevestigen?
Er zou een nieuwe geplaatst zijn, maar een goedkopere dan de originele. Ze hebben alles in 1 keer vervangen: pomp, vlotter, filter, het hele ding. Ik heb echter geen onderdeelnummer ofzo op de factuur staan. weet jij of de pomp/het renault onderdeelnummer anders is tussen beide modeljaren?
Ik geraakte er niet aan uit en heb de wagen binnengebracht bij een Renault dealer waar ik goed mee overeenkom. Ze hebben er al 6 uur naar gekeken en komen er zelf ook niet uit. De wagen geeft stroringen op 5 computers als dit vooorvalt, maar de oorzaak is nergens te vinden Iemand een gouden tip?
Even een update voor de geinteresseerden: alles wat ik omschrijf werd veroorzaakt door een of meerdere slechte bougies, hier bestaat een technische nota van bij Renault.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Vroeger was ik lid van dit forum, en na een lange tijd en veel omwentelingen ben ik weer terug, dit keer met een nieuwe gebruikersnaam: enfin.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een probleem dat ik ondervind met mijn auto.
Sinds kort in het bezit van een Laguna Coupe 2.0 automaat Monaco gp uit 2011. Eerst gaf de benzinemeter een kwart te veel aan en kwam daardoor met een lege tank te staan. Na het vervangen vd pomp incl vlotter geeft ie nou een kwart te weinig aan....
Een aantal dagen geleden kreeg ik problemen met het automatisch schakelen in mijn Megane Estate RS uit 2022 (automaat).
Op het moment dat ik de auto in de Drive zet en de rem loslaat bleef deze stilstaan. Een beetje gas geven zorgde ervoor...
Mijn Kadjar 1.2 tce stottert iets bij lage snelheid. Koud wat meer dan warm.
Ben er achter gekomen dat het compleet weg is als ik de nokkenassensor los koppel. Voor test zo een klein stukje mee gereden.
Ik heb een twingo I uit 2007 (lpg G3) met een slippende koppeling, is die handbak eenvoudig te vervangen door een volautomaat uit een '98-er?
( die heb ik nog kompleet staan maar daar zit (te)veel laswerk aan ).
wat zijn de grootste...