De Scenic wordt bij ons nog altijd verkocht. Met de Rlink erin. Dus de drie jaar aftelling is nog niet begonnen. Maar het updatesysteem trekt ook op niks. Heb Renault hierover dus gemaild, maar nog geen deftig antwoord gekregen. De Supervisor zou er nog mee bezig zijn.
Misschien ter info, de mail die ik stuurde hieronder.
Hetgeen mij het meeste ergert, is dat ik mijn wagen gekocht heb in 2021, en er kaarten inzitten van december 2019 zo te zien. Vinden jullie dit niet een beetje raar?
Bij TomTom zit men voor de updates bij release juni 2021!
Toen ik dit najaar in Nederland was, reed ik op de kaart op drie plaatsen dwars door het veld!
En dat Renault daar ,als ik me niet vergis, 85€ per jaar voor vraagt voor dus géén enkele kaartupdate. Ik ken een klant die al 1.5j op een update wacht(heeft dus waarschijnlijk dezelfde versie als mezelf)Akkoord de kleinere , werken en snelheidsbeperkingen komen wel door, maar is dit dan niet via Traffic?
Bij mijn vorige Scenic was dit TomTom home, ook met een abonnement, maar bij TomTom zelf, wat mij +- 50€ per jaar kostte, en ik 4 kaartupdates per jaar kreeg! Waarbij de kaarten meer straatinfo gaven dan deze nu bij de R link.
Wat ik ook nog wil vermelden. Toen ik deze wagen kocht stond in alle brochures 3 jaar gratis updates, later op de site van R Link bij mijn auto bleek dit ineens maar 1 jaar meer. Heb dit dan ook gemeld, en prima er is een jaar bijgekomen als compromis, maar ja voor wat eigenlijk(lege doos).
Als ik nu op de site (zie hieronder)kijk staat daar ineens weer : bij aankoop nieuwe wagen krijgt U 3 jaar gratis kaartupdates. Sorry hoor, maar wat moet ik nu nog geloven.
https://renault-connect.renault.be/nl/s ... /no-update
Kaartupdates
Elk jaar verandert 15% van de Europese wegen. Met de kaartupdates uit de R-LINK Store weet u altijd zeker dat u goed rijdt. Heeft u net een nieuwe Renault met R-LINK 2 gekocht? Dan kunt u voortaan 3 jaar lang profiteren van gratis updates.
Gelukkig dat ik heel tevreden ben over de rest van de wagen en over de garage. Maar ivm technologie heeft Renault mij zeer teleurgesteld. Ik kan eigenlijk best een apart toestel of app aanschaffen en gebruiken ipv de ingebouwde als ik accurate kaarten wil. Als Renault dit niet wil onderhouden, laat de mensen dan zelf een systeem zoeken, en eventueel een abonnement bij (TomTom) betalen, want dit trekt eigenlijk nergens op. De mensen laten betalen voor iets dat men niet krijgt,…..?