Radio piept en valt uit

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
Stephanie_jame
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2021 16:13
Actief als: particulier

Radio piept en valt uit

Bericht door Stephanie_jame »

Mijn vader heeft een tweedehands Renault Clio gekocht, maar er is iets vreemds met de radio. Hij werkt, maar elke paar seconden is er een piepje te horen. Na 20 min valt hij telkens uit.
Wat kan dit zijn? Ik dacht misschien dat we de code opnieuw moesten ingeven (blijkbaar nieuwe batterij gestoken geweest) maar anderen denken dan weer dat de radio gewoon ‘stuk’ is.

Ps: we hebben de code niet en krijgen de radio er niet 1-2-3 uit dus we hebben dit nog niet kunnen testen als oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Brandon92
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2021 21:09
Actief als: particulier

Re: Radio piept en valt uit

Bericht door Brandon92 »

Hallo,

Heb je hem trouwens bij een bedrijf gekocht of particulier. Als het bij een bedrijf is zal ik terug gaan en zeggen dat je problemen hebt met de radio. Want dit hoort toch in de garantie te vallen en als je de radio moet vervangen is ook niet goedkoop.

Ik had ook een code moeten invoeren voor mijn radio (Medianav) omdat ik de accu er af gehaald heb. Maar zonder die code doet de radio dan ook helemaal niks meer. Dus als hij nog wel wat doet is het denk nik niet die code. Als je die code moet hebben kan je de radio er uit halen. Je kunt naar dit filmpje kijken hoe het moet, maar ik hoorde ook van iemand als je de my renault app installeert op je mobiel dan kan je via je VIN nummer ook die code krijgen :


Maar waarom hij piept na een paar seconden vind ik een goede vraag. Piept hij als je stilstaat of als je rijd. Want je kan ook opties aanzetten dat hij geluid maakt bij bijvoorbeeld een flitspaal. Misschien is de software een beetje corrupt. Had je al geprobeerd om de software te updaten. Echter verklaard dit niet waarom hij na 20 minuten uit valt.
Renault Clio IV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Stephanie_jame
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2021 16:13
Actief als: particulier

Re: Radio piept en valt uit

Bericht door Stephanie_jame »

Bedankt voor je reactie!
Hij is particulier gekocht dus toen ze het meldden wist de verkoper van niets, natuurlijk...
Het is een auto uit 2001 dus de auto ziet er helaas niet uit zoals in het filmpje. Het zal echt met van die pinnen moeten.
Bovendien zal er dus ook niet echt sprake zijn van software bij zo’n ouder model, vermoed ik.
Hij piept altijd, van zodra hij contact heeft, of je nu rijdt of stilstaat. Hele vreemde zaak...
Wat is trouwens een VIN nummer?
Edit : VIN nummer gevonden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Radio piept en valt uit

Bericht door RichTrip »

Ik zoek het even uit, even wat documentatie doorspitten.

Toegevoegd in 1 uur 8 minuten 55 secondes:
Je moet deze procedure volgen zoals bijgevoegd. Daardoor moet je wel eerst de code weten.Afbeelding

Toegevoegd in 2 minuten 32 secondes:
De code zou je eventueel kunnen achterhalen via de MyRenault app. Dan moet je in de app je VIN nummer ingegeven en daarna kun je de code inzien. Dan hoef je de radio niet uit te nemen. Dit werkt trouwens alleen als de radio nog origineel is. Als hij ooit is vervangen, dan moet je de code achterhalen middels het Radio code topic op dit forum. Maar daarvoor moet wel de radio er uit voor de gegevens op de sticker.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Stephanie_jame
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2021 16:13
Actief als: particulier

Re: Radio piept en valt uit

Bericht door Stephanie_jame »

Ondertussen had ik inderdaad eens geprobeerd met de app, en ik heb een code! Nu hopen dat het nog de originele radio is!
Ik geef de foto met de werkwijze door aan mijn ouders. Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht