Spontane herstart easylink

Plaats reactie

Topic author
Florisdb
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 feb 2021 11:10
Actief als: particulier

Spontane herstart easylink

Bericht door Florisdb »

Sinds enige tijd rij ik in een Espace V PH2 met easy-link multimedia systeem. Er vallen mij 2 zaken op:

- Het is systeem heeft zich de afgelopen tijd 3 x spontaan opnieuw opgestart. Dat was tijdens een rit. Opeens scherm op zwart, audiogeluid valt weg en daarna een herstart. Daarna doet het alles weer zoals daarvoor. Alleen als je nou net in een complexe navigatie situatie zit lijkt mij dit niet heel prettig.

- Ik heb nu een paar keer de melding gezien “update voltooid” zonder dat ik info heb gekregen dat er een update beschikbaar was. Ook de softwareversie (283C32219R) is vanaf begin hetzelfde.

Iemand enig idee waar dit vandaan komt. Vooral die spontane herstart vind ik vervelend.

Gr Floris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Cstef »

Er is sinds vandaag een update via u update instellingen beschikbaar 283C39022R. over the air .
Mvg stefaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Tomaso
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 94
Lid geworden op: 10 nov 2020 20:37
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Tomaso »

Dag Florisdb,

Ik heb weliswaar een Zoe ZE50 R135......echter beide klachten heb ik ook !
Volgens mijn garage kan het scherm restarten, er kan blijkbaar een update onder het rijden uitgevoerd worden.
Dit bleek nadat mijn garage over dit verschijnsel contact heeft gehad met Renault.

Die update voltooid zie ik ook heel veel. Gewoonlijk bij een koude start van de auto. Deze moet dan welk enige tijd stil gestaan hebben !
Dus in de ochtend als de auto voor het eerst gestart wordt zie ik hem consequent. Even zo als ik in de middag weer de auto start om naar huis te rijden. Bij mij zijn die meldingen weg als ik de USB stick(s) uitneem op beide aanwezig USB poorten !
Dus gebruik je iets op de in jouw auto aanwezige USB poorten....neem alles eens los en kijk of de meldingen ook weg blijven.

Opvallend......de bovenstaande software update heeft mijn Zoe ook ontvangen, heb deze de 7e mrt gemeld :wink:
(Zoe ZE50 update topic)

Succes Groet Tomaso
New Zoe ZE50 R135 intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Cstef »

Onnodig citaat verwijderd.Moderator

Euhm de easylink radio's hebben verschillende Branches , voor captur bv zijn er al 3 updates geweest ! De Espace V Phase 2 heeft nu pas eindelijk zijn update gekregen en was echt super nodig ! Er waren verschillende problemen vooral instellingen verliezen dashboard en Mysense verlichting steeds naar 0% .Easy acces (comfort instap) zetel instelling en parkeer functie rechter spiegel met alzheimer. Misschien waren er nog meer problemen die ik niet gemerkt heb maar ander Espace V Phase 2 wel . zouden ook problemen met de Bose instellingen zijn geweest echter heb ik die nog niet ondervonden. Als na deze update alles slecht moest werken wordt er aangeraden de UCH computer te laten updaten of resetten in de garage . UCH is de Hoofdunit die alle onderliggende computers verbind die te maken hebben met de binnen uitrusting van het voertuig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Florisdb
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 feb 2021 11:10
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Florisdb »

Gisteren even langs de garage geweest ivm een kleinigheid en gelijk aangegeven van de spontane herstart. Dealer gaf aan dat er een update was voor het systeem, anders dan “over the air”
Afgelopen weekend had ik de OTA update naar versie 283C39022R uitgevoerd.

Omdat de dealerupdate zo groot was, enkele GB, auto een nacht laten staan omdat de update per auto uit Frankrijk moest worden gedownload. De update hebben ze vanochtend uitgevoerd.

Zojuist mijn wagen opgehaald en nu staat er bij versienummer: “283C32421R”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Cstef »

Raar dat je nu na zaterdag de OTA hebt gehad en nu vandaag weer een nieuwere update hebt gekregen , ik heb dit nu op mail gevraagd aan de dealer
om te zien of hij dit kan bevestigen , dan kan ik hier ook afspraak voor in plannen , bedankt in elk geval voor dit te melden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Cstef »

Florisdb schreef: 18 mar 2021 12:51 Gisteren even langs de garage geweest ivm een kleinigheid en gelijk aangegeven van de spontane herstart. Dealer gaf aan dat er een update was voor het systeem, anders dan “over the air”
Afgelopen weekend had ik de OTA update naar versie 283C39022R uitgevoerd.

Omdat de dealerupdate zo groot was, enkele GB, auto een nacht laten staan omdat de update per auto uit Frankrijk moest worden gedownload. De update hebben ze vanochtend uitgevoerd.

Zojuist mijn wagen opgehaald en nu staat er bij versienummer: “283C32421R”
Vraagje zijn nu al de problemen opgelost dat de alzheimer (verliezen van de instelingen ) weg is ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Florisdb
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 feb 2021 11:10
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Florisdb »

Ik merk geen verschil eigenlijk. Volgens mij springt de sfeerverlichting weer naar 100 als de auto gestart wordt. Maar moet zeggen dat ik er niet erg op gelet heb. Niet meer in het donker gereden :)

Andere ‘problemen’ heb ik gelukkig niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Cstef »

Is het mogelijk om eens een scherm afbeelding te plaatsen van jou Radio met de info Update scherm, mijn Garage zegt dar er geen update meer is na 283C39022R
Welke type Espace rij je ? een diesel of benzine ? misschien daarom het verschil tussen 283C39022R => 283C32421R
Ook een initiale Paris ? Bij iedereen verliest het bose surround systeem zijn settings , en als je dan even de mid of low aantikt springt het volume geluid surround terug op.Dit gebeurt telkens als men de auto verlaat en een tijd later terug instapt en vertrekt. visueel zie je niets mis aan de settings op de display , maar tik je het aan start de surround terug , of op de de door jou ingestelde setting bv immersion.
Daarom zou het tof zijn om eventjes een screenschot te plaatsen van deze laatste update , dan heb ik iets om mee verder te gaan.
dank bij voorbaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Florisdb
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 feb 2021 11:10
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Florisdb »

Mijn auto betreft een Espace PH2 IP benzine.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Cstef »

Super bedankt !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door puccini »

Mijn auto (captur II) heeft in december j.l. een update gekregen en heeft software versie 283C34892R met de 2019-12 kaarten.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



-WilliamB-
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2021 00:46
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door -WilliamB- »

Sinds 2 weken rijd ik een nieuwe Talisman (Phase 2) Sedan Business Initiale Paris op benzine.
Schitterende auto, rijdt heerlijk, ben er heel blij mee.

Echter viel mij direct al op, dat er bugs in de software zitten.
Na wat zoeken op internet, ben ik op dit forum terecht gekomen.
Vanuit de fabriek is bij mij EasyLink-versie 283C39022R geïnstalleerd.
Ik ondervind dezelfde problemen met de software zoals beschreven hier op het forum.

Wat echt vervelend is, is dat bij het selecteren van een ander gebruikersprofiel,
de instelling van de electrische bestuurdersstoel niet correct onthouden.
Met mijn lengte en zwakke rug betekent dit iedere keer als m'n vriendin in de Talisman heeft gereden,
pijn in m'n rug totdat ik de juiste stoel-instelling weer gevonden heb. Zijn er meer mensen die tegen deze software-bug aan lopen?

Tevens wordt bij mij de Bass-instelling van de Bose-systeem niet onthouden.
Ondanks dat de schuifregelaars visueel hetzelfde staan, klinkt het geluid bij een volgende keer instappen in de auto,
weer als de default-instelling. Ik hoor de lagere Bass-instelling pas weer, als ik de schuifregelaar een positie verplaats.

Op internet lees ik dat Renault (deels) op de hoogte is van de software-bugs in deze EasyLink-versie.
Weet iemand misschien wanneer Renault met een software-update komt, waarin deze problemen verholpen zouden moeten zijn?

Groet, William.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Florisdb
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 feb 2021 11:10
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Florisdb »

Tomaso schreef: 14 mar 2021 16:35 Dus gebruik je iets op de in jouw auto aanwezige USB poorten....neem alles eens los en kijk of de meldingen ook weg blijven.
Nu enige tijd verder lijkt het hier idd mee te maken te hebben. Onlangs startte het systeem opnieuw op tijdens twee korte ritjes van ongeveer 10 kilometer. Nu rijd ik al enige tijd zonder usb-stick in de poort en gedraagt het systeem zich keurig!

Usb-stick is volgens mij een SanDisk 32 Gb. Niets bijzonders dus. Iemand een idee hoe het kan dat Easylink zo allergisch reageert op deze usb-stick?

@williamb het enige dat je er aan kan doen is volgens mij een officiële melding laten maken door je dealer bij Renault NL. Sommige bugs waren al reeds bekend voor de afgelopen updates maar zijn helaas nog niet verholpen.

Gr Floris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Cstef »

@williamb. ik gebruik de usb poorten niet ,
heb nu zelfs al voorgehad dat plots tijdens het rijden het volledige systeem uitviel inclusief lcd van de kilometer teller
Dag daarna kreeg ik foutmelding dat mijn bandendruk sensoren vooraan links en rechts niet meer werkten .deze fout heeft heeft de dag geduurd
zelfs na herhaaldelijk terug opnieuw interen banden spanning reset.
2 dagen later kon ik het volume niet meer regelen van de Radio visueel ging de schuifbalk wel naar harder volume , echter geen hoorbaar geluid verschil.
toen dit voorviel begon de auto zich als een vrachtwagen te gedragen en alle settings van comfort werden naar standaard gezet.
De auto staat nu al van maandag bij de dealer om te zien of er geen defecte computer tussen zit !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



-WilliamB-
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 apr 2021 00:46
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door -WilliamB- »

Beste Florisb, Cstef. Dankjewel voor jullie reacties.

Na jullie tip over USB-sticks, heb ik gekeken of er enige verandering is, als ik bijvoorbeeld alle USB-sticks verwijder voordat ik een rit beëindig, en opnieuw een rit begin. Ik heb ook USB-sticks van een ander merk geprobeerd. Maar helaas blijven de problemen onveranderd.

Ik ben voornemens deze week een overzichtje te maken van de software-problemen die ik in de Talisman tegenkom. Samen met mijn dealer wil ik dan een officiële melding naar Renault Nederland gaan maken.

Groet William.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cstef
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 feb 2019 18:55
Actief als: particulier

Re: Spontane herstart easylink

Bericht door Cstef »

Mijn auto staat nog steeds bij de dealer ! ondertussen al Meer dan 14 dagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht