Import Occasion EV als ondernemer/zzp nu erg aantrekkelijk?

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Plaats reactie

Topic author
4f4hogehoed
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 okt 2018 21:04
Actief als: particulier

Import Occasion EV als ondernemer/zzp nu erg aantrekkelijk?

Bericht door 4f4hogehoed »

Ik heb een geimporteerde Renault Zoe Zen 52kw 110 (+ city en winterpack) Batterijkoop aangeschaft uit december 2020 met 5 km op de teller. Auto is dus nieuw maar heeft een halfjaar stilgestaan. Het is op dit moment volgens mij een zeer aantrekkelijk moment om een overjarig IMPORT model aan te schaffen en die zakelijk te rijden. Ik kan nog 4,5 jaar genieten van 8% bijtelling ipv 12% en de auto heeft me 12000 euro minder gekost dan de nieuwprijs in Nederland. Ik heb een extra MIA (milieu investerings aftrek) aftrekpost van 3240€ eenmalig, en verder kan ik uiteraard alle kosten (inclusief laadpaal aan huis) zakelijk laten boeken.

Wat scherts mijn verbazing: Volgens de verkoper betaal ik straks bijtelling over ca 28000 ipv 36000 omdat de auto in Duitsland is gekocht met accuhuur en de batterij in Nederland wordt gekocht door de garage bij Renault. Dat betekent dat ik slechts een bijtelling heb van 93€ netto per maand ipv 114€. Een onverwachte meevaller. Al vraag ik mij wel af of er nog addertjes onder het gras kunnen zitten? Is de auto ook minder waard bij total-loss omdat de accu bijvoorbeeld niet is meeverzekerd. De auto staat straks immers bij de RDW genoteerd alszijnde een auto met een catalogusprijs van 28000€ De fabrieksgarantie tot eind 2022 en de garantie op de accu is volgens verkopende partij geen probleem.

Als de restwaarde straks minder is hierdoor heb ik daar overigens geen probleem mee want het plan is om de Zoe mogelijk over 4,5 jaar naar prive te halen.

Ik moet nog effe checken of de juiste kabel (mennekes?) er wel bijzit. En voor snel-laden 22kw heb je toch iets van een Cameleon nodig oid? Is dat een aparte kabel of een soort verloopstekker?

Ik moet overigens nog een week of twee wachten tot ik m kan rijden, maar ik ben nu al gegrepen door het electrische rijden......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 290
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Import Occasion EV als ondernemer/zzp nu erg aantrekkelijk?

Bericht door Andere Peter »

Lijkt mij een geweldige deal👌
De verzekering van de accu is al eens eerder besproken maar nog niet op met deze input,
Je kan de verzekering natuurlijk vertellen dat de accu er bij zit en dus de rdw catalogusprijs niet klopt.
Reken op 8.000 euro.

Een kabel voor de 22 kW moet er wel bij zitten dat heet een mennekes (naar de uitvinder) daarmee kan je in Nederland op 99% van de laadpalen terecht
voor de snelladers zit een aansluiting op de lader zelf
Het kameleon idee komt volgens mij door de verschillende laad mogelijkheden 11/22/50 kW verder ook niks om je zorgen om te maken iig. 😏
Alvast veel plezier.....
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • gpx-import of eigen maps in ingebouwde Google-navigatie
    door mvantoll » » in Austral
    18 Reacties
    854 Weergaves
    Laatste bericht door Frobeltech
  • ZE50 occasion prijs accu
    door ErmoZE50 » » in Algemeen Zoe
    1 Reacties
    337 Weergaves
    Laatste bericht door Mastah