middenarmsteun demonteren

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
exroosje
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

middenarmsteun demonteren

Bericht door exroosje »

De vergrendeling van mijn middenarmsteun klep is lam waardoor de klep omhoog veert. Met de hand kan ik de drukknop wel uittrekken zodat hij alsnog blijft zitten. Ik vermoed dus een gebroken veertje oid.

Nu zitten er 2 schroeven aan de onderkant van de klep dus die heb ik losgeschroefd, waarna ik verwachtte de bekleding van de klep te kunnen loshalen, maar daarna kon ik nog steeds niet gemakkelijk de boel lostrekken. Ik durfde er niet te veel kracht op te zetten? Weet iemand hoe ik deze klep kan demonteren /open krijgen?
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nasolini
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2021 10:40
Actief als: particulier

Re: middenarmsteun demonteren

Bericht door nasolini »

Hallo Exroosje,

Ik heb helaas niet de oplossing (tenminste niet officieel) maar wil wel graag aan je vragen of je middenarmsteun open blijft staan. Ik heb namelijk een middenarmsteun die niet uit zichzelf open blijft.

Overigens het probleem dat jij hebt met de drukknop had ik ook. Ik heb er toen wat WD40 in gespoten en er nooit meer last van gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
exroosje
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: middenarmsteun demonteren

Bericht door exroosje »

Ja, hij blijft open staan. Hij veert omhoog dus. Op he duitse talisman forum heb ik inmiddels een topic gevonden hierover, er zit een veertje in en die raakt los. Maar nog steeds de vraag hoe je daarbij komt (met beleid)
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ericgo1965
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2021 17:52
Actief als: particulier

Re: middenarmsteun demonteren

Bericht door Ericgo1965 »

Hoi exroosje
Ik heb hetzelfde probleem. Zojuist het deksel met bekleding verwijderd en het probleem gevonden. Het veertje zit met een kunstof asje vast aan de binnenkant. Dat asje is afgebroken. Wordt dus een compleet bovenstuk van je armsteun ten koste van 140,- (slik)
Als je de bovenste 2 schroeven hebt verwijderd zit er nog een veiligheidshamerhouder gemonteerd(tenminste bij mij). Die zit vast met 2 torx 15 schroeven. Heb je die ook verwijderd dan dmv een platkop schroevendraaier van boven naar beneden het kunstof los wrikken van de bovenkant.
Is dat je gelukt dat zie je een vierkant plaatje die met 4 schroeven vast zit, die losdraaien en dan heb je het mechanisme in je handen en kun je de oorzaak achterhalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
exroosje
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: middenarmsteun demonteren

Bericht door exroosje »

Deze oorzaak heb ik ook gelezen op het duitse form en daar hebben ze ook een hack bedacht om het te repareren door er een stukje metaal oid tussen te zetten.
https://www.talisman-forum.de/forum/thr ... sgeleiert/


Alleen kon ik daar nergens vinden of de 2 schroeven en wrikken voldoende zou moeten zijn (ja dus - ik heb geen hamer daar)

Ga het zelf ook eens proberen
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
exroosje
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: middenarmsteun demonteren

Bericht door exroosje »

Nou, ik heb de boel ook losgekregen, gelukkig is de bovenkant heel gebleven, want er zit een hele rij haakjes..

Inderdaad ook bij mij is het pennetje afgebroken
Neues Bild (1).jpg
Ik heb het pennetje weer vastgelijmd met superlijm maar ik krijg het veertje er niet meer tussen zonder het pennetje opnieuw af te breken. Het onderdeel bestaat uit 2 delen die in elkaar verschoven zijn en dan vergrendelen, kennelijk moet het weer uit elkaar om de voor ordentelijk te plaatsen. En dat lijkt me erg lastig, ik heb even wat geprobeerd, maar wil het onderdeel zelf graag heel houden

Makkelijkst is de veer op een andere manier vast te houden en de methode op het duitse forum lijkt me een goede:

Neues Bild (2).jpg
Neues Bild (3).jpg
Dat ga ik ook maar eens proberen.

Toegevoegd in 2 uren 41 minuten 13 secondes:
Ik heb een nog eenvoudigere oplossing gevonden - met een sluitclipje van een boterhamzakje. Deze spant de veer nu aan.
2021-08-19 10.51.00 (Small).jpg
Er zit een metalen draadje in dus heel snel zal deze niet breken. Heb er voor de zekerheid maar 2 lange clips omheen gedaan en deze 2 maal rond gedaan en strak aangedraaid zodat de veer op spanning staat.
Eenmaal gemonteerd werkt het weer uitstekend.
2021-08-19 11.25.17 (Small).jpg
2021-08-19 11.25.27 (Small).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sebastiaan1977
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jul 2016 22:09
Actief als: particulier

Re: middenarmsteun demonteren

Bericht door sebastiaan1977 »

Bij mij is dat pennetje ook afgebroken ben nu ook bezig met superlijm. Ik zat ook te denken dat je een kleine tiewrap kan gebruiken om te spannen?
Talisman Estate Tce150 EDC intens 2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
exroosje
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: middenarmsteun demonteren

Bericht door exroosje »

Ja, dat pennetje lijmen lijkt te werken maar krijg die veer dan maar weer terug. Een tiewrap of dus zelfs een boterhamzakje sluitclip werkt ook.
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DennisK
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 sep 2018 10:15
Actief als: particulier

Re: middenarmsteun demonteren

Bericht door DennisK »

Hallo, er staat een filmpje over het demonteren van de middenarmsteun op youtube.(Hakan heh)

Ik heb het ook gehad en via een onderdelen site een oude armsteun op de kop kunnen tikken en die gebruikt .


Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bart Mennen
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2022 15:51
Actief als: particulier

Re: middenarmsteun demonteren

Bericht door Bart Mennen »

Ook onze Talisman had idem probleem met de sluiting van het middenconsole. Na 999x het knopje handmatig naar voren te hebben getrokken, op weg naar de camping in Frankrijk, was de maat vol. Op de camping aangekomen hebt ik de bovenste 2 schroefjes aan de binnenkant losgedraaid en daarna die 2 van de noodhamerhouder (indien aanwezig). Vervolgens het beklede en plastic gedeelte van boven naar beneden voorzichtig losgewrikt met een platte schroevendraaier. Hierna kan de sluiting middels de 4 zichtbare schroefjes gedemonteerd worden. Omdat ik dus op de camping zat en geen metalen plaatje had (zoals omschreven op het Duitse forum) heb ik een ronde tentharing gepakt die precies door het oog van het veertje paste. Deze heb ik met de metaalvijl van mijn leatherman net iets korter dan de breedte van het sluitingsplaatje gemaakt om, na positionering van de veer, vervolgens met een overdaad aan duct tape vast te plakken zodat dit alles op zijn plaats blijft zitten. Voor diegene die het nog niet door heeft, ik ben van de MacGyver generatie 😉. Na even te testen of het sluiten werkt en het sluitingsplaatje nog past, alles weer netjes in elkaar zetten en vast geschroefd. Nu kijken hoe lang het houdt, maar bij MacGyver werkte het ook altijd, dus ik heb er alle vertrouwen in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht