Na maanden vertraging private lease ik sinds 17 maart jl. dan eindelijk mijn Renault Captur Hybrid E-Tech PHEV 145. In augustus 2022 bewust (rechtstreeks) besteld bij de Renault dealer Bochane en niet via een leasemaatschappij.
Ook ik heb jammer genoeg de Captur niet helemaal geleverd gekregen met wat er standaard op zou moeten zitten. Van het ontbreken van de handgrepen tot het niet kunnen opladen via de USB-poorten en de niet in de kleur van het dak meegespoten sharkvin antenne (waarvan ik niet op de hoogte was dat dat tot een keuzeoptie behoorde) tot aan het ontbreken van de
electrisch INKLAPBARE buitenspiegels. Die laatste voor mij een heel belangrijke optie die ik er nu dus tot mijn grote teleurstelling niet op heb zitten, hetgeen echt een bummer is waar ik de komende vijf jaar mee moet leven.
Ik werk/parkeer in Amsterdam en vind het gewoon erg belangrijk dat deze functie op de auto zit.
Bij de aflevering is de Captur overigens niet eens in afgesloten stand aan mij getoond. Op 29 maart heb ik een e-mail naar de dealer gestuurd met daarin alle bijzonderheden en zaken die mij opvielen m.b.t. de Captur na deze bijna twee weken te hebben gereden en dus ook het ontbreken van genoemde functie.
Lang verhaal kort: het zou gaan om het ontbreken van een knopje etc. plus het verhaal van het microchiptekort, maar dit zou met een terugroepactie hersteld worden. Vervolgens ik dus geduldig afwachten en bij de herprogrammering die in juni moest worden uitgevoerd op mijn auto nog maar eens in de garage nagevraagd betreffende de terugroepactie.
E.e.a. moest worden uitgezocht en wat blijkt nu? In een e-mail van 18 juli jl. word ik geïnformeerd dat de electrisch inklapbare spiegelfunctie niet is ingebouwd in de fabriek en ook niet kan worden hersteld. Dus helemaal geen terugroepactie voor mijn Captur!?
Een typisch gevalletje “SORRY” waar ik nu doodleuk genoegen mee moet nemen, maar van welgemeende excuses maken is helaas geen sprake in bovengenoemde e-mail van Bochane, laatstaan een poging om tot een oplossing of compensatie te komen. Ik vind dit superslecht en onacceptabel uiteraard. Natuurlijk ben ik voornemens om een klacht in te dienen bij Renault Nederland, maar ik ben even benieuwd wie deze stap al heeft gezet en met welk resultaat. En tips om de functie er alsnog op te laten zetten zijn ook welkom. Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,