Concrete keuze maken tussen Q210 en R240 bouwjaar 2015 - wat zou jij doen en waarom?

Plaats reactie

Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Concrete keuze maken tussen Q210 en R240 bouwjaar 2015 - wat zou jij doen en waarom?

Bericht door theritz »

Als je nu met een budget <10.000 euro moest kiezen voor een Q210 of een R240, wat neem je dan? Bezien vanuit technisch oogpunt en betrouwbaarheid.

(Ik scope m even op wat ik te koop zie staan: 2015 ruim onder 100.000km en via RDW voor subsidie)

De vraag ontstond omdat ik in Nederland weinig verschil zie (gekeken met ABRP) perse de Q te moeten nemen. Buitenland ritjes doe ik niet of misschien eens per jaar ruim onder de 500km en dan maakt een uur of twee extra mij echt niks uit). Bleeker net gebeld, die gaf aan dat de Q210 minder betrouwbaar is dan de R240 en dan niet alleen de issues met snelladen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Concrete keuze maken tussen Q210 en R240 bouwjaar 2015 - wat zou jij doen en waarom?

Bericht door zoe2goe »

Exclusief het laden: De R is ietsje zuiniger, dus een paar km meer bereik (stel je er niks merkbaars van voor). Ik ben zelf prima tevreden met mij Q, maar onder de streep maakt het weinig uit. Ik zou zelf als al het andere gelijk was gewoon voor de beste deal, mooiste kleur, uitrusting en zo gaan.

Laden: 43 kW AC laders is een uitstervend ras. Wel lekker hoor als je net een lader hebt op een ritje waar je klem raakt, maar in de 9 jaar dat ik mijn Q nu heb is dat toch allemaal wel op 2 a 3 handen te tellen. Daarbij aangemerkt dat ik kan opladen op mijn pad en de batterij dus eigenlijk altijd vol is. Als dat allemaal wat onhandiger is kan ik me een lichte voorkeur voor de Q voorstellen: thuis of op werk wachten is niet wachten, wachten bij een publieke lader onderweg wel.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Concrete keuze maken tussen Q210 en R240 bouwjaar 2015 - wat zou jij doen en waarom?

Bericht door Mastah »

Ik zou gezien je beschrijving van de situatie voor een R-model gaan.
De Q-modellen kunnen sneller laden, en dat is fijn, maar gezien jouw situatie niet relevant.
Minpunt van de Q-modellen is dat ze vaker problemen hebben bij regulier laders in de straat dat ze niet willen starten met laden (bijvoorbeeld als er een andere auto aan hetzelfde laadpunt aan het laden is) dan de R-modellen. Zelfs met de nieuwste software. Dus als betrouwbaarheid belangrijk is zou de R voor jou beter passen.

Het R-model is misschien ook net iets beter te krijgen qua prijs (je kunt immers afdingen met de reden dat deze niet zo snel kan laden als de Q....)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: Concrete keuze maken tussen Q210 en R240 bouwjaar 2015 - wat zou jij doen en waarom?

Bericht door theritz »

Dank voor deze twee reacties. Ik zal wel eens langere ritjes maken maar alles in Nederland ziet er inderdaad ongeveer hetzelfde uit met de R240 en Q210. Behalve Maastricht wat een stuk langer is met de R240, maar die kant ga ik ook maar 2x per jaar op. Die paar uurtjes per jaar bijten niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: Concrete keuze maken tussen Q210 en R240 bouwjaar 2015 - wat zou jij doen en waarom?

Bericht door theritz »

Het werd een R90 Entry van dec 2016 met 18.000km op de teller. Wit. Geen LMV. (import en officieel heet 'ie in de app Life type 2)
Verder keurig zo te zien. Krijg 'm over een paar dagen. Dank voor de paar reacties, die bevestigden wel een beetje mijn beeld dus prima gevoel bij deze koop!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RunLiftCode
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2022 15:14
Actief als: particulier

Re: Concrete keuze maken tussen Q210 en R240 bouwjaar 2015 - wat zou jij doen en waarom?

Bericht door RunLiftCode »

Ha! Ik had precies dezelfde opties in kiezen als jij en gisteren ook exact dezelfde keuze gemaakt om een Witte R90 Entry 22kWh uit 2016 aan te schaffen, ook import uit Frankrijk. Hopelijk volgende week de levering. Nu moet ik alleen nog beslissen of ik wel of geen 6 Maand Bovag erbij neem voor een extra 700,-

Heb jij advies? Wat heb jij gedaan?
Zoë R90 Entry 22kWh 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
theritz
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2022 16:45
Actief als: particulier

Re: Concrete keuze maken tussen Q210 en R240 bouwjaar 2015 - wat zou jij doen en waarom?

Bericht door theritz »

Ik heb dat gewoon gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht