Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Hoe bevalt de 130Pk? Lijkt me ruim voldoende maar toch? Hoeveel km rij je er met deze temperaturen mee?Megane E-TECH ELECTRIC
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 9
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
- Actief als: particulier
Re: Megane E-TECH ELECTRIC
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 6
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Megane E-TECH ELECTRIC
De 130 pk is zeker genoeg. Tot ca. 70 km/u is hij lekker vlot, daarboven kom je gewoon goed mee met het verkeer.
Met temperaturen rond het vriespunt, haal ik zo'n 300-320 km. Dat is dan wel 95% snelweg met snelheden boven de 100 km/u. Op dagen dat de temperaturen stijgen richting de 8-10 graden, zag ik de actieradius-voorspelling richting de 360km gaan.
Met temperaturen rond het vriespunt, haal ik zo'n 300-320 km. Dat is dan wel 95% snelweg met snelheden boven de 100 km/u. Op dagen dat de temperaturen stijgen richting de 8-10 graden, zag ik de actieradius-voorspelling richting de 360km gaan.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 9
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
- Actief als: particulier
Re: Megane E-TECH ELECTRIC
Netjes. Dank je wel.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
- Actief als: particulier
Re: Megane E-TECH ELECTRIC
Geachte Megane E-Tech Electric rijders,
Ik had een paar vraagjes met betrekking over de Megane.
Ik rijd nu, naar volle tevredenheid een Clio E-Tech hybrid.
Alleen de auto is eigenlijk net iets te klein en de bestuurdersstoel is aan de korte kant voor mij, ben 1.92 lang.
Ook de in en uitstap is soms wat lastig als ik weer last van mij rug hebt.
Daarom zit ik in overweging te nemen om eens te gaan kijken voor een Megane Electric. Hele mooie auto qua vormgeving.
Maar heb daar toch graag wat vragen/informatie over van eigenaren die al rijden met zo'n auto.
Mijn dagelijkse auto bewegingen zijn voornamelijk over binnenwegen (60 en 80 km/h) over een afstand woon/werk van 30 km per dag (15 km enkele reis). Jaarlijks zit ik ongeveer op 10.000km
Ik kan de auto niet opladen bij mijn woning. Nog geen voorziening en geen eigen plek. Meestal kan ik wel gewoon voor mijn woning parkeren dus het zou een optie kunnen worden in de toekomst (zijn wel openbare plekken dus kans is groot dat ik niet altijd voor mijn woning kan staan). Zonnepanelen heb ik wel op dak liggen maar niet genoeg, ik kon er maar 5 kwijt. Optie voor meer is er als we de tuin gaan aanpakken. Dan kan ik er meer kwijt.
In de straat staat er wel een openbare laadpaal. En ik kan op mijn werk gewoon gratis opladen.
Verder zullen in het weekend de wat langere afstanden op de snelweg gemaakt worden.
Uiteraard zal ik ook een bezoek gaan brengen aan een dealer maar ik ben me nu voornamelijk aan het oriënteren.
Het hangt ook helemaal af wat de toekomstplannen gaan doen op gebied van de elektrische auto, en dan bedoel ik qua wegenbelasting.
Vanaf 2026 moet je 100% wegenbelasting gaan betalen. De meeste EV modellen zijn zwaarder dan een benzine variant en ga je dus beduidend meer wegenbelasting betalen waardoor de maandelijkse kosten behoorlijk hoger worden dan een benzine variant en het dus niet meer aantrekkelijk is om elektrische te gaan rijden. Hoe kijken jullie hierover.
Uiteraard zijn het nog plannen maar ik moet hier wel goed over na gaan denken.
Mijn vragen:
- hoe is de in en uitstap van de Megane? ofwel is deze wat hoger dan de Clio?
- zijn de stoelen wat langer qua zitting?
- is de binnenspiegel automatisch dimbaar? dit kan ik nergens terugvinden en is voor mij wel een must ivm nachtblindheid
- wat zou de betere keuze zijn, de EV40 of EV60? qua verbruik en actieradius.
- er is al veel over gepraat maar heeft een warmtepomp een meerwaarde?
Verder is alle informatie welkom.
Jeroen
Ik had een paar vraagjes met betrekking over de Megane.
Ik rijd nu, naar volle tevredenheid een Clio E-Tech hybrid.
Alleen de auto is eigenlijk net iets te klein en de bestuurdersstoel is aan de korte kant voor mij, ben 1.92 lang.
Ook de in en uitstap is soms wat lastig als ik weer last van mij rug hebt.
Daarom zit ik in overweging te nemen om eens te gaan kijken voor een Megane Electric. Hele mooie auto qua vormgeving.
Maar heb daar toch graag wat vragen/informatie over van eigenaren die al rijden met zo'n auto.
Mijn dagelijkse auto bewegingen zijn voornamelijk over binnenwegen (60 en 80 km/h) over een afstand woon/werk van 30 km per dag (15 km enkele reis). Jaarlijks zit ik ongeveer op 10.000km
Ik kan de auto niet opladen bij mijn woning. Nog geen voorziening en geen eigen plek. Meestal kan ik wel gewoon voor mijn woning parkeren dus het zou een optie kunnen worden in de toekomst (zijn wel openbare plekken dus kans is groot dat ik niet altijd voor mijn woning kan staan). Zonnepanelen heb ik wel op dak liggen maar niet genoeg, ik kon er maar 5 kwijt. Optie voor meer is er als we de tuin gaan aanpakken. Dan kan ik er meer kwijt.
In de straat staat er wel een openbare laadpaal. En ik kan op mijn werk gewoon gratis opladen.
Verder zullen in het weekend de wat langere afstanden op de snelweg gemaakt worden.
Uiteraard zal ik ook een bezoek gaan brengen aan een dealer maar ik ben me nu voornamelijk aan het oriënteren.
Het hangt ook helemaal af wat de toekomstplannen gaan doen op gebied van de elektrische auto, en dan bedoel ik qua wegenbelasting.
Vanaf 2026 moet je 100% wegenbelasting gaan betalen. De meeste EV modellen zijn zwaarder dan een benzine variant en ga je dus beduidend meer wegenbelasting betalen waardoor de maandelijkse kosten behoorlijk hoger worden dan een benzine variant en het dus niet meer aantrekkelijk is om elektrische te gaan rijden. Hoe kijken jullie hierover.
Uiteraard zijn het nog plannen maar ik moet hier wel goed over na gaan denken.
Mijn vragen:
- hoe is de in en uitstap van de Megane? ofwel is deze wat hoger dan de Clio?
- zijn de stoelen wat langer qua zitting?
- is de binnenspiegel automatisch dimbaar? dit kan ik nergens terugvinden en is voor mij wel een must ivm nachtblindheid
- wat zou de betere keuze zijn, de EV40 of EV60? qua verbruik en actieradius.
- er is al veel over gepraat maar heeft een warmtepomp een meerwaarde?
Verder is alle informatie welkom.
Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 13 dec 2018 16:48
- Actief als: particulier
Re: Megane E-TECH ELECTRIC
Aantal vragen kan ik geen antwoord op geven, ik ben een kop kleiner.
Binnenspiegel is volgens mij automatisch dimbaar. Maar de Techno heeft ook een digitale binnenspiegel (camera, als je hem op de nachtstand zet). Verder is de achterruit heel erg klein. Weet niet of goedkopere uitvoeringen dat ook hebben.
Van mij had de EV40 ook gemogen, maar mijn partner wilde 60kWh. Grotere batterij is alleen prettig/comfortabel op lange afstanden naar het buitenland. Heb zelf eerst een Zoe gehad en die actieradius (±250km) vond ik ook goed genoeg. Ook naar het buitenland.
Ik heb het nog niet kunnen testen, maar een warmtepomp is wel fijn om in de winter snel te kunnen laden. Met de Zoe werd het laden in de winter allemaal toch wel erg traag.
Hoe die aan gaat is nog wel fuzzy voor mij. Ik geloof dat de batterij verwarmd wordt als je een snellader in de navigatie kiest als bestemming. Maar ja, mijn 1e winter met de Megane moet nog komen.
De meeste vragen zijn toch wel erg persoonlijk. Dus iemand anders kan een hele andere mening hebben.
Binnenspiegel is volgens mij automatisch dimbaar. Maar de Techno heeft ook een digitale binnenspiegel (camera, als je hem op de nachtstand zet). Verder is de achterruit heel erg klein. Weet niet of goedkopere uitvoeringen dat ook hebben.
Van mij had de EV40 ook gemogen, maar mijn partner wilde 60kWh. Grotere batterij is alleen prettig/comfortabel op lange afstanden naar het buitenland. Heb zelf eerst een Zoe gehad en die actieradius (±250km) vond ik ook goed genoeg. Ook naar het buitenland.
Ik heb het nog niet kunnen testen, maar een warmtepomp is wel fijn om in de winter snel te kunnen laden. Met de Zoe werd het laden in de winter allemaal toch wel erg traag.
Hoe die aan gaat is nog wel fuzzy voor mij. Ik geloof dat de batterij verwarmd wordt als je een snellader in de navigatie kiest als bestemming. Maar ja, mijn 1e winter met de Megane moet nog komen.
De meeste vragen zijn toch wel erg persoonlijk. Dus iemand anders kan een hele andere mening hebben.
Renault Zoe Q90, bouwjaar 10-2017
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022
Renault Megane E-Tech EV60 Techno, bouwjaar 06-2022
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 41
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 12 dec 2012 13:37
- Actief als: particulier
Re: Megane E-TECH ELECTRIC
Ik ben 5cm kleiner maar vind de stoelzitting eigenlijk net te kort, prima zit maar zou bv zo'n kleine extender mogen hebben als ik in vorige auto's had die je in en uit kon schuiven. Ik rijd met een Techno EV60 zonder warmtepomp, heb geen last van laad snelheid verschil in zomer of winter, bereik is in de winter rond de 350km in de zomer 400+km ik rijd daarbij altijd in sport modus. Als ik het zo lees is de 40 genoeg voor je maar ik zou vooral adviseren, ga eens proefrijden dan weet je wat ik bedoel met de zit.
Overigens ben ik uiterst tevreden over de Megane, heb hem precies een jaar een 15Kkm gereden met gemiddeld verbruik van 15kwh/100km. Ik heb wel het voordeel van een eigen oprit met laadpaal, zonnepanelen, daltarief etc. Ga er ook geregeld mee naar het buitenland.
Overigens ben ik uiterst tevreden over de Megane, heb hem precies een jaar een 15Kkm gereden met gemiddeld verbruik van 15kwh/100km. Ik heb wel het voordeel van een eigen oprit met laadpaal, zonnepanelen, daltarief etc. Ga er ook geregeld mee naar het buitenland.
Daily driver: Megane e-tech Techno 60kW
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.
Trackday speeltjes: BMW e46 328, Ducati 996SPS
Verleden: Golf 7 GTI, 3xPassat, Mercedes CLA AMG, DS5, Volvo XC70, BMW X5, Volvo V40, Alfa 33, 146, 156, Twingo en paar slopels.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
- Actief als: particulier
Re: Megane E-TECH ELECTRIC
Dank jullie wel voor de antwoorden.
Uiteraard weet ik ook dat het allemaal heel erg persoonlijk is maar alle tips en ervaringen zijn altijd welkom.
Ik ben er nog niet uit. Ik heb een excel bestand gemaakt met alle kosten en ja ik ben nu voor de komende 2 jaar nog goedkoper uit met de Megane E-Tech. Maar als er vanaf 2026 de MRB weer word ingevoerd ben ik toch echt een heel stuk meer kwijt dan mijn huidige Clio E-tech.
Ik moet er nog eens goed over na gaan denken.
Uiteraard weet ik ook dat het allemaal heel erg persoonlijk is maar alle tips en ervaringen zijn altijd welkom.
Ik ben er nog niet uit. Ik heb een excel bestand gemaakt met alle kosten en ja ik ben nu voor de komende 2 jaar nog goedkoper uit met de Megane E-Tech. Maar als er vanaf 2026 de MRB weer word ingevoerd ben ik toch echt een heel stuk meer kwijt dan mijn huidige Clio E-tech.
Ik moet er nog eens goed over na gaan denken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
- Actief als: particulier
Re: Megane E-TECH ELECTRIC
Goedemiddag,
Ben gisterenmiddag eens bij de Renault dealer binnengestapt om de Megane Electric eens van dichtbij te bewonderen.
Het is een schitterende auto en wat mij opvalt is dat hij ook zeker niet groot oogt in het echt.
Wat betreft de stoelen kan ik zeggen dat ik het met Surfroy01 eens bent. De zitting is inderdaad nog steeds kort. Wel iets langer dan mijn Clio maar had wat mij betreft toch nog iets langer gemogen.
Als ik de voorstoel op mijn lengte instel kan ik wel achter mij eigen op de achterbank zitten. Alleen door de verhoogde vloer kunnen mijn voeten niet onder de stoel waardoor ik niet lekker kan zitten. Nu komt het zeer weinig voor dat ik achter mij eigen gaat zitten, maar toch.
De in en uitstap is wel iets makkelijker dan de Clio. Mede ook door de hogere bodem.
Wat mij ook opviel is dat ik met mijn rechter knie tegen de "punt" van de middenconsole, het gedeelte waar je je telefoon draadloos kan opladen, zit en dat zat niet prettig.
Al met al een zeer mooie auto maar ga er nog eens goed over nadenken. Een proefrit te zijner tijd zal een doorslag moeten gaan geven.
Ben gisterenmiddag eens bij de Renault dealer binnengestapt om de Megane Electric eens van dichtbij te bewonderen.
Het is een schitterende auto en wat mij opvalt is dat hij ook zeker niet groot oogt in het echt.
Wat betreft de stoelen kan ik zeggen dat ik het met Surfroy01 eens bent. De zitting is inderdaad nog steeds kort. Wel iets langer dan mijn Clio maar had wat mij betreft toch nog iets langer gemogen.
Als ik de voorstoel op mijn lengte instel kan ik wel achter mij eigen op de achterbank zitten. Alleen door de verhoogde vloer kunnen mijn voeten niet onder de stoel waardoor ik niet lekker kan zitten. Nu komt het zeer weinig voor dat ik achter mij eigen gaat zitten, maar toch.
De in en uitstap is wel iets makkelijker dan de Clio. Mede ook door de hogere bodem.
Wat mij ook opviel is dat ik met mijn rechter knie tegen de "punt" van de middenconsole, het gedeelte waar je je telefoon draadloos kan opladen, zit en dat zat niet prettig.
Al met al een zeer mooie auto maar ga er nog eens goed over nadenken. Een proefrit te zijner tijd zal een doorslag moeten gaan geven.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
www.inwendige-motorreiniging.nl
Renault Clio Hybrid 140
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 1-hit-wonder
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 apr 2024 13:29
- Actief als: particulier
Re: Megane E-TECH ELECTRIC
Mijn Renault Megane E-TECH nu enkele dagen in gebruik. Hij rijdt heerlijk.
Maar... ik wil graag de hoogste stand voor regenereren standaard of default instellen. Nu moet ik telkens als ik ga rijden dat weer opnieuw instellen.
Weet iemand hoe dat moet?
En klopt het dat je via de Google Play store van de auto een beperkt aantal apps kan downloaden?
Ik werk nu via Android Auto omdat ik dan bij de apps van mijn telefoon kan. Zo kan ik Flitsmeister niet downloaden via de appstore van de auto.
Hoe verander je trouwens de apps op het startscherm van Android Auto?
Maar... ik wil graag de hoogste stand voor regenereren standaard of default instellen. Nu moet ik telkens als ik ga rijden dat weer opnieuw instellen.
Weet iemand hoe dat moet?
En klopt het dat je via de Google Play store van de auto een beperkt aantal apps kan downloaden?
Ik werk nu via Android Auto omdat ik dan bij de apps van mijn telefoon kan. Zo kan ik Flitsmeister niet downloaden via de appstore van de auto.
Hoe verander je trouwens de apps op het startscherm van Android Auto?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 9
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 09 mar 2016 22:22
- Actief als: particulier
Re: Megane E-TECH ELECTRIC
Regeneratie is niet als default in te stellen. Misschien dat het ooit komt met een software update, maar dat is gissen. Bij de nieuwe Scenic kan het wel.
Google playstore is beperkt. Je hebt ook een data abonnement nodig voor apps die je daar download. Lekker in Android auto gebruiken. Je kan via de launcher op je telefoon de apps aanvinken die je wilt gebruiken in de auto, mits Google ze vrij heeft gegeven voor gebruik in de auto.
Google playstore is beperkt. Je hebt ook een data abonnement nodig voor apps die je daar download. Lekker in Android auto gebruiken. Je kan via de launcher op je telefoon de apps aanvinken die je wilt gebruiken in de auto, mits Google ze vrij heeft gegeven voor gebruik in de auto.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 23 nov 2019 18:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Oost-Souburg
Re: Megane E-TECH ELECTRIC
Na een proefritje eerder deze week en wat puzzelen met de optielijst vandaag de knoop doorgehakt. Het wordt de EV60 Comfort Range Techno met pack Winter en Pack augmetned vision & advanced driving assist. Rouge Flamme. MY 2024. Volgens de nieuwe lijsten word die nu standaard met warmtepomp geleverd. Verwachte levertijd 2 maanden. Hopelijk dus eind juni ophalen. Kan ze begin juli gelijk terugrijden naar haar vaderland voor de zomervakantie. Wordt mn eerste EV.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 440 Weergaves
-
Laatste bericht door vunnie
-
- 1 Reacties
- 141 Weergaves
-
Laatste bericht door ffonz
-
- 0 Reacties
- 65 Weergaves
-
Laatste bericht door R4YIV
-
- 5 Reacties
- 1223 Weergaves
-
Laatste bericht door tschoofs
-
- 2 Reacties
- 511 Weergaves
-
Laatste bericht door Pierre2
-
- 2 Reacties
- 602 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 0 Reacties
- 165 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone