Past een dakkoffer van Thule op de "spoiler" ???

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Past een dakkoffer van Thule op de "spoiler" ???

Bericht door Chicco »

Weet iemand of ik een adapter nodig heb om een Thule dakkoffer aan de "dakspolers" vast te maken?
Ik ben namelijk van plan om, voordat ik op vakantie ga, een Thule dakkoffer aan te schaffen maar vraag me af of dit te doen is qua breedte van de klem en de "dakspoiler".....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ccu
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 sep 2007 16:04

Bericht door ccu »

Hoi Chicco,

van het duitse forum weet ik dat je een adapter setje moet gebruiken. De dragers van de espace zijn een stuk dikker dan de 'normale' dakdragers.

De dealer zal ze wel hebben, maar wellicht dat je ook op marktplaats of ebay
(http://cgi.ebay.de/Dachreling-Adapter-R ... dZViewItem) kunt zoeken.

succes,

Marcel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

Hey super bedankt! Ze staan nu qua bod op € 22,83 (excl. verzendkosten) en kosten nieuw € 45,22.....
Voor mensen die ook nog evt interesse hebben het artikelnummer betreft 6025313356

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Charley
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 apr 2008 09:33
Actief als: particulier
Locatie: Zeist

Bericht door Charley »

Ik kan me nog herinneren dat toen ik overstapte van een Espace II naar een Espace III, dat ik andere beugeltjes nodig had, en dat ik even een nieuw gaatje in de Thule-box moest boren... de beugels zijn ook dikker, en zijn ca 10 cm breed (dus veel breder dan je nodig hebt).

Volgens mij was zo'n setje (orgineel van Thule) iets van 15 euro bij een automaterialen-handel....zou eerst dus maar eens daar informeren...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

Charley schreef:Ik kan me nog herinneren dat toen ik overstapte van een Espace II naar een Espace III, dat ik andere beugeltjes nodig had, en dat ik even een nieuw gaatje in de Thule-box moest boren... de beugels zijn ook dikker, en zijn ca 10 cm breed (dus veel breder dan je nodig hebt).

Volgens mij was zo'n setje (orgineel van Thule) iets van 15 euro bij een automaterialen-handel....zou eerst dus maar eens daar informeren...
k heb geluk dat ik een Thule-koffer kan lenen van een collega, echter daarbij komt dus wel het "probleem" dat ik daar niet zo maar gaten in kan boren.
Begrijp ik het goed dat er volgens jou een originele set van Thule is welke ik kan gebruiken waardoor en dus wel een Thule-box kan gebruiken en de drager-accessoires van Renault dan niet meer nodig heb?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Charley
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 apr 2008 09:33
Actief als: particulier
Locatie: Zeist

Bericht door Charley »

Even goed teruglezen wat je nu vraagt: ja, inderdaad, ik heb een orgineel setje gekocht van Thule. Daarbij kreeg ik dus 4 u-beugels die om de dakdragers heen pasten.... En ik moest inderdaad 1 gat erbij boren... omdat de afstand ongeveer 1 1/2 keer de 'kleine afstand' was....

Dat setje staat nu trouwens nu ook weer op marktplaats...
http://link.marktplaats.nl/166140212

Nadeel lijkt me dat de koffer nu 4 centimeter hoger komt, en dat hij maar op 4 punten steund, ipv volledig op de dakspoiler...

succes ermee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

Oke thx, het setje op Marktplaats is inderdaad het originele setje van Renault.
Ik denk echter dat ik geen andere oplossing heb dan het kopen van een Renault-set, zeker gezien het feit dat de Thule-koffer niet van mij is en ik er niet zo maar een gat in kan gaan boren ;)
Toch bedankt voor je reactie !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RPS
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 193
Lid geworden op: 09 jul 2007 17:32
Actief als: particulier
Locatie: Schiedam

dakkoffer

Bericht door RPS »

Hallo, ik zag je vraag van enige tijd geleden, en ja zoals al bekend de spoilerdelen zijn breder als gewone dragers.
voor een geleende skikoffer heb ik nieuwe plaatjes gemaakt om een bredere "steek" te krijgen( de andere gaatjes waren al opengeboord), en de gaatjes die niet gebruikt worden tape ik dicht.
Voor de afgelopen zomervakantie heb ik geinvesteerd in een bagagebox, een van Thule, de RANGER 90.
Echt een geweldig ding, hij is namelijk opvouwbaar! Hierdoor lekker makkelijk op te bergen in schuur of kelder.
Het bevestigings mechanisme, want daar mag je bij deze koffer wel van spreken, is echt fantastisch. Het is een snelsluit systeem en zit als een huis, de U beugeltjes zijn lekker groot(breed) en passen makkelijk om de spoilerdelen, je hebt zelfs nog wat ruimte over dus geen gepriegel. Alle gaten zijn voorgeboord en er worden stickers bijgeleverd om de niet gebruikte gaten af te dichten. Moet eerlijk toegeven meer vertrouwen te hebben in een stuk ducktape omdat bij de terugreis er toch met de hevige regen in Belgie wat vocht in de box is gekomen, geen liters of zo maar net genoeg om het te merken. Wat betreft de breedte past deze box precies tussen de gekromde zijkanten echt alsof hij ervoor is gemaakt.
groetjes Robert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht