ESP uitgeschakeld, motor valt uit.

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
dekraan
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jul 2018 08:06
Actief als: particulier

ESP uitgeschakeld, motor valt uit.

Bericht door dekraan »

Hallo allemaal,

We zijn op vakantie in Frankrijk met onze Renault Grand Scénic - 1.4 TCe uit 2009. De rit hier naartoe ging prima, maar toen we vanochtend wilden gaan rijden, kregen we nog op de camping (dus langzaam rijdend in z'n 2), de melding ESP uitgeschakeld. Vervolgens viel de motor uit en stond er: ontkoppelen + start. Daarvoor merkten we dat de auto wat schokkerig leek te rijden.

Ik omschrijf dit vast niet helemaal goed, maar wanneer we hierna de auto wilden starten ging dit, maar viel de motor bijna gelijk weer uit. Toch konden we wel wegrijden door dit meteen na starten te doen, dus voor de motor kennelijk weer uitvalt. Dan rijdt de auto, maar bij terugschakelen van 3 naar 2 en afremmen, kregen we weer de ESP melding en uitvallen motor.

Met wat zoeken hier op het forum en t internet zag ik dat het uitzetten van abs kan helpen. Toen ik dat deed, kon de auto opeens wel stationair draaien na opstarten. Vervolgens abs weer aangezet en opnieuw gestart. Problemen leken hierdoor weg!

We zijn hier pas een paar dagen en blijven nog 1,5 week. We hebben ANWB voor in Europa, maar als dat niet nodig is laat ik ze liever niet langskomen.

Maar ik kan me ook niet voorstellen dat de storing nu is opgelost.

Wat maken jullie hiervan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault47
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
Actief als: particulier

Re: ESP uitgeschakeld, motor valt uit.

Bericht door Renault47 »

Je hebt ANWB Europa dus je zou contact kunnen opnemen met de helpdesk. Op dit moment is de situatie misschien niet spoedeisend maar ik zou toch vragen of de auto kan worden uitgelezen door de wegenwacht. Je moet over een aantal dagen weer terug naar Nederland. De storing zal zijn opgeslagen in het geheugen.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
dekraan
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jul 2018 08:06
Actief als: particulier

Re: ESP uitgeschakeld, motor valt uit.

Bericht door dekraan »

Vandaag was de storing er weer, en dit keer wat verder van de camping vandaan. En zelf niet op te lossen. Weer ESP uitgeschakeld. Auto is naar een Renault garage voor diagnose, daar waren we gelukkig 20 minuten lopen vanaf. Hopelijk horen we vandaag wat het is!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht