Graffiti Fuego

Fuego specifieke technische vragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Graffiti Fuego

Bericht door Meerten Welleman »

Hoi,

Geen zorgen. Ik hou het netjes. Maar aan mijn zilverkleurige Fuego moet wel wat worden gedaan om hem er weer fatsoenlijk uit te laten zien. Heel subtiel. Zo wil ik de bumpers graag ook zilverkleurig verven. Maar welke verf gebruik ik daarvoor? Gewoon uit de spuitbus?

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Janbert
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 jul 2007 12:49
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Janbert »

Hoi Meerten,

Ik neem aan dat je de bumpers in de kleur van de carrosserie wilt spuiten. Je kunt daarvoor inderdaad dezelfde spuitbussen gebruiken als die voor de carrosserie. Je hebt waarschijnlijk Renault kleur nummer 490, en daar heeft de automaterialenzaak wel een Motip of Duplicolor vervanger voor.
Maar vóórdat je begint, moeten de bumpers 100% schoon en vetvrij gemaakt worden. Gebruik hiervoor terpentine of petroleum, maar absoluut geen thinner, dit is te agressief en lost het kunststof op. Daarna de bumpers iets opruwen d.m.v. fijn schuurpapier, minstens korrel 400.
Omdat autolak niet goed op kunststof hecht, moet je eerst een hechtlaag aanbrengen, bijvoorbeeld Motip kunststof-primer. En dan pas eindelijk... de kleurlaag. En omdat je een metallic-lak hebt, moet er ook nog een laag blanke lak overheen gezet worden.
Plak de carrosserie rondom de bumpers wel royaal af, omdat de verfnevel verder uitwaaiert dan je in de gaten hebt. Nog beter is natuurlijk om de bumpers te demonteren, maar ik kan je al vast voorspellen dat je de gecorrodeerde aluminium torx-schroeven niet zonder schade los zult krijgen.

Groeten,
Janbert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Meerten Welleman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58

Bumpers spuiten in de kleur van de auto

Bericht door Meerten Welleman »

Bedankt, Janbert!

Wat is het toch heerlijk om aan je eigen auto te werken, ookal ben ik daar geen ster in. Maar jouw verhaal motiveert wel om het zo goed mogelijk te doen.

Groet, Meerten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in