Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Hallo,
Ik ben sinds kort eigenaar van een hele nette scenic 2 uit 2004.
Overgenomen via garage van eerste eigenaar.
Nu heb ik het volgende probleem, als ik optrek dan stottert de motor tussen de 2500 en 3500 rpm.
Ben ik boven de 3500 dan gaat hij als de brandweer.
Maar daaronder lijkt het wel op 3 cylinders.
Trek ik heel rustig door is er niets aan de hand.
De vorige eigenaar heeft in 18 jaar maar 153000 gereden. Volgens mij ook erg rustig. Misschien te rustig.
Ik heb de bougies, luchtfilter, map sensor al vervangen.
Ik heb een bobine besteld die ik op elke cylinder ga testen.
Wat zou het nog meer kunnen zijn?
Gr, Meindert.
Ik ben sinds kort eigenaar van een hele nette scenic 2 uit 2004.
Overgenomen via garage van eerste eigenaar.
Nu heb ik het volgende probleem, als ik optrek dan stottert de motor tussen de 2500 en 3500 rpm.
Ben ik boven de 3500 dan gaat hij als de brandweer.
Maar daaronder lijkt het wel op 3 cylinders.
Trek ik heel rustig door is er niets aan de hand.
De vorige eigenaar heeft in 18 jaar maar 153000 gereden. Volgens mij ook erg rustig. Misschien te rustig.
Ik heb de bougies, luchtfilter, map sensor al vervangen.
Ik heb een bobine besteld die ik op elke cylinder ga testen.
Wat zou het nog meer kunnen zijn?
Gr, Meindert.
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Ik ben vergeten er bij te vermelden dat het een 2.0 16V is. Een f4r.
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 22 nov 2015
- Laatste bezoek: 20 nov 2024 21:12
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
JDK bobine ,meteen 4 nieuwe erin
Laguna 3 2.0 Turbo BJ 2009
Megane 2 2.0 Cabrio BJ 2004
Megane 2 2.0 Cabrio BJ 2004
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Bedankt voor de reactie. Ik ga testen met die ik besteld heb. Maar ben nu wel geneigd om ze alle 4 te vervangen.
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Alle 4 bobines zijn vervangen maar probleem blijft aanhouden.
Net nieuwe apk er op en 4gas meting was goed.
Ook al 2x een injector-reiniger bij de brandstof gedaan maar heeft weinig resultaat gehad.
Er zijn ook geen opgeslagen storingen die er mee te maken kunnen hebben.
Ik heb hem zelf uitgelezen want de dealer vraagt hier 80 euro voor. (Diagnose stellen)
Ook de ontluchtingsklep van de tank (electroklep) heb ik afgedopt. Ook geen resultaat.
De benzinefilter zit in de brandstofpomp ingebouwd, die kan ik niet vervangen.
De lambdasondes lijken goed. Nr 1 is constant aan het regelen en nr 2 is stabiel. Dat klopt volgens mij ook.
Enige wat ik mij nog kan bedenken is een defecte injector, de andere 3 compenseren dat dus het mengsel in de uitlaat is dan wel goed maar er is dus misschien 1 cylinder die veel te rijk of arm loopt.
Iemand misschien nog ideeen?
Net nieuwe apk er op en 4gas meting was goed.
Ook al 2x een injector-reiniger bij de brandstof gedaan maar heeft weinig resultaat gehad.
Er zijn ook geen opgeslagen storingen die er mee te maken kunnen hebben.
Ik heb hem zelf uitgelezen want de dealer vraagt hier 80 euro voor. (Diagnose stellen)
Ook de ontluchtingsklep van de tank (electroklep) heb ik afgedopt. Ook geen resultaat.
De benzinefilter zit in de brandstofpomp ingebouwd, die kan ik niet vervangen.
De lambdasondes lijken goed. Nr 1 is constant aan het regelen en nr 2 is stabiel. Dat klopt volgens mij ook.
Enige wat ik mij nog kan bedenken is een defecte injector, de andere 3 compenseren dat dus het mengsel in de uitlaat is dan wel goed maar er is dus misschien 1 cylinder die veel te rijk of arm loopt.
Iemand misschien nog ideeen?
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16406
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 dec 2024 14:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Wat je zegt is juist.
Fuel trims kun je uitlezen, maar daar kriig je gewoonlijk wel een foutcode van.
Laat er een garage eens naar kijken.
Is de klacht er daadwerkelijk, of valt het je simpelweg nu op.
Fuel trims kun je uitlezen, maar daar kriig je gewoonlijk wel een foutcode van.
Laat er een garage eens naar kijken.
Is de klacht er daadwerkelijk, of valt het je simpelweg nu op.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Toevallig dat ik een fuel trim op 95% zag staan, daar heb ik naar gezocht o.a op dit forum. Ik heb erg veel posts gelezen . Daar kwam ik allerlei mogelijkheden tegen.
Toegevoegd in 46 secondes:
Wat bedoel je trouwens met klacht?
Toegevoegd in 46 secondes:
Wat bedoel je trouwens met klacht?
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16406
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 dec 2024 14:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Het inhouden..
Zeg niet dat het zo is, in de werkplaats kwamen vaker klanten met een 'klacht' welke er niet bleek te zijn.
Of dat het bij de auto/motor hoorde.
Je hebt elk geval genoeg leesvoer om eea na te zoeken.
Zeg niet dat het zo is, in de werkplaats kwamen vaker klanten met een 'klacht' welke er niet bleek te zijn.
Of dat het bij de auto/motor hoorde.
Je hebt elk geval genoeg leesvoer om eea na te zoeken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
De klacht is overduidelijk. Zelfs op zo'n manier dat als ik het gaspedaal op 3/4 heb de acceleratie 0 is. Net alsof de gehele ontsteking kort uitvalt. Echt bokken als in aan/uit/aan/uit/aan.
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Ik heb foto's gemaakt van de schermen van pyclip. Zou ik ergens kunnen vinden wat de verschillende waardes moeten zijn onder normale omstandigheden?
Toegevoegd in 46 minuten 40 secondes:
Toegevoegd in 46 minuten 40 secondes:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Update:
Uitgelezen met meldingen Misfire cyl1 en hapering verbranding cyl1.
Ik zit er nu aan te denken een compressietest te doen.Misschien is er iets met de kleppen of de zuigerveren.
Uitgelezen met meldingen Misfire cyl1 en hapering verbranding cyl1.
Ik zit er nu aan te denken een compressietest te doen.Misschien is er iets met de kleppen of de zuigerveren.
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16406
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 dec 2024 14:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Cilinder 1 is aan de transmissie zijde van de motor. Het komt wel eens voor dat er een kabelbundel te strak is en deze ergens schuurt.
Ook de injectoren hebben bij de 2.0 vaker euevels dan bij de 1.6. Mogelijk is er daar dus een slecht van, geeft ook deze code.
Ook de injectoren hebben bij de 2.0 vaker euevels dan bij de 1.6. Mogelijk is er daar dus een slecht van, geeft ook deze code.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Bedankt voor de tip!
Ik zal de injector nog eens vervangen en de kabelboom ook helemaal nakijken.
Ik zal de injector nog eens vervangen en de kabelboom ook helemaal nakijken.
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16406
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 dec 2024 14:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Meteen vervangen kan maar is wellicht zonde.
Wellicht is testen en reinigen van de injectoren een optie, dan weet je ook of er iets mis mee is.
Er zijn namelijk heel veel slechte kwaliteit onderdelen, dat vervangen vaak het euvel erger kan maken.
Wellicht is testen en reinigen van de injectoren een optie, dan weet je ook of er iets mis mee is.
Er zijn namelijk heel veel slechte kwaliteit onderdelen, dat vervangen vaak het euvel erger kan maken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Ik heb laatst de gehele rail met alle 4 injectoren overgezet van een andere scenic. Daar zit vast wel een goede tussen.
Maar hoe test ik een injector? gewoon `12v er op? En hoe krijg ik er druk op?
Maar hoe test ik een injector? gewoon `12v er op? En hoe krijg ik er druk op?
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16406
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 dec 2024 14:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Door deze te laten testen bij een bedrijf welke deze servicetaanbiedt, en daarvoor de juiste middelen geeft.
Gokken is dokken komt hier op get forum vaker voorbij, vervangen is niet altijd uitsluiten dat datgene de oorzaak was. Vooral niet met gebruikte of slechte onderdelen.
Heb ook geen idee of dit de oorzaak is natuurlijk.
De motor is in de basis goed, draait immers buiten genoemde toeren prima.
Toch is er een overslag code, de ontsteking is haast uitgesloten (nieuw goede kwaliteit?), dan is er waarschijnlijk een aanvoer probleem.
Gokken is dokken komt hier op get forum vaker voorbij, vervangen is niet altijd uitsluiten dat datgene de oorzaak was. Vooral niet met gebruikte of slechte onderdelen.
Heb ook geen idee of dit de oorzaak is natuurlijk.
De motor is in de basis goed, draait immers buiten genoemde toeren prima.
Toch is er een overslag code, de ontsteking is haast uitgesloten (nieuw goede kwaliteit?), dan is er waarschijnlijk een aanvoer probleem.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Penbobines en bougies zijn ook al vernieuwd. Misschien de opbrengst van de brandstofpomp dan.
Misschien toch maar een keer laten testen zoals je zegt.
Bedankt voor de info.
Als er nieuws is dan zal ik dat posten.
Toegevoegd in 3 minuten 32 secondes:
Het heeft trouwens niet alleen met de touren te maken maar scijnbaar ook met de belasting, met airco aan of met de caravan er achter is het erger. het is eigenlijk net alsof dit gebeurt als de motor het meeste prestatie moet leveren. Zeg maar als het koppel het hoogst is.
Toegevoegd in 2 minuten 55 secondes:
Ergens heb ik het vermoeden dat de distributieriem is vervangen door een niet-dealer en hij niet helemaal op tijd staat maar ik weet uberhaupt niet of dat mogelijk is.
Misschien toch maar een keer laten testen zoals je zegt.
Bedankt voor de info.
Als er nieuws is dan zal ik dat posten.
Toegevoegd in 3 minuten 32 secondes:
Het heeft trouwens niet alleen met de touren te maken maar scijnbaar ook met de belasting, met airco aan of met de caravan er achter is het erger. het is eigenlijk net alsof dit gebeurt als de motor het meeste prestatie moet leveren. Zeg maar als het koppel het hoogst is.
Toegevoegd in 2 minuten 55 secondes:
Ergens heb ik het vermoeden dat de distributieriem is vervangen door een niet-dealer en hij niet helemaal op tijd staat maar ik weet uberhaupt niet of dat mogelijk is.
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 7
- Berichten: 16406
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 dec 2024 14:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Na verloop van tijd is het vaak niet meer 1 oorzaak want alles op/aan de auto is oud.
De riem welke niet op tijd staat is eigenlijk onmogelijk want het is een getande riem welke bij een tand uit het lood de motor in de soep laat draaien. Zuiger tegen klep.
Het zou kunnen dat er een euvel is met de nokkenas versteller, maar als die niet ratelt na het starten is het ook vrijwel uitgesloten.
De riem welke niet op tijd staat is eigenlijk onmogelijk want het is een getande riem welke bij een tand uit het lood de motor in de soep laat draaien. Zuiger tegen klep.
Het zou kunnen dat er een euvel is met de nokkenas versteller, maar als die niet ratelt na het starten is het ook vrijwel uitgesloten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 12
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 sep 2022
- Laatste bezoek: 30 okt 2024 12:32
- Actief als: particulier
Re: Inhouden tussen 2500 en 3500 rpm
Top! Dat is weer en hele geruststelling. bedankt voor de info!
It's the way i feel.......behind the wheel!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 551 Weergaves
-
Laatste bericht door Capsnarf
-
- 4 Reacties
- 527 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 113 Weergaves
-
Laatste bericht door VerstappenE