Ruit valt naar beneden

2019 - Heden
Plaats reactie

Topic author
Ooievaar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2019 11:40
Actief als: particulier

Ruit valt naar beneden

Bericht door Ooievaar »

Bij mijn Captur intens mild hybrid 140 EDC van 17-08-2022 valt tot nu toe 3x de ruit van rechtsachterportier zomaar naar beneden. Ik kan hem wel weer via de knop naar boven transporteren maar het lijkt mij toch niet normaal. Bij de dealer, Terwolde in Zwolle, hebben ze een paar keer de ruit op en neer gehaald en dan werkt het prima!! Verder heb ik tijdens een actie een onderhoudscontract afgesloten maar wacht nog steeds op het contract dat toegezonden zou worden. NA aflevering kwam ik er ook achter dat mijn buitenspiegels niet inklapten. Toen ik er naar vroeg was het antwoord "O ja, er zit geen chip in"!!!! Of de verwarming in de buitenspiegel ook door die zelfde chip wordt aangestuurd zal de toekomst uitwijzen. Maar vertrouwen heb ik niet meer in die service. Verder verbaas ik mij over de tegenstrijdigheden die zelfs op de site van Renault aangegeven worden m.b.t. de hoeveelheid kg die met een geremde aanhanger getrokken mag worden. Het ene moment is dat namelijk 1200 en ook 1500kg. Wettelijk t.o.v. het gewicht van de auto heb ik zo mijn twijfels over die 1500kg.
Het rijden met de nieuwe auto t.o.v. die van mij uit 2016 is zeer prettig. Veel minder geluid van de motor, goede stoelen. een nadeel vind ik nog steeds dat het zicht door de voorruitstijlen geblokkeerd wordt. Bij zon is er een erg hinderlijke kaatsing van het dashboard die zich spiegeld in de voorruit. Dat komt door de vormgeving, bolling, boven het instrumenten beeldscherm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1402
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Ruit valt naar beneden

Bericht door Pepone »

Wat betreft de (aanhanger) gewichten zijn de gegevens op RDW leidend.

Als je controle krijgt zit je dan altijd goed.

Bij mijn camper zie ik ook meerder verschillende as lasten en aanhangergewichten, dus niks nieuws hier.
RDW zegt bij navraag: "de RDW is leidend".

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ooievaar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2019 11:40
Actief als: particulier

Re: Ruit valt naar beneden

Bericht door Ooievaar »

Bedankt Ron voor je snelle reactie. Op mijn kenteken staat ook die 1500kg maar het gaat mij er om dat je bij Renault tegenstrijdigheid hebt. Slechte zaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 41109

Re: Ruit valt naar beneden

Bericht door Verwijderde gebruiker 41109 »

Voor wat betreft het inklappen van de buitenspiegels is er een apart draadje in dit forum. Bij de meeste Captur's die in 2021/begin 2022 zijn besteld ontbrak de optie voor het inklappen en is achteraf door de dealer de chip ingebouwd (een klusje van drie keer niks). De spiegelverwarming werkt onafhankelijk van de chip, dus die doet het.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ooievaar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2019 11:40
Actief als: particulier

Re: Ruit valt naar beneden

Bericht door Ooievaar »

bedankt Herman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht