TPMS Megane IV

Plaats reactie

Topic author
19ton62
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2022 16:19
Actief als: particulier

TPMS Megane IV

Bericht door 19ton62 »

Hallo, ik heb een Megane IV Break (10-2020). De kleur is Brun Cuivre Solaire CNY. Volgens de originele Renault garage komt die kleur alleen maar voor in Duitsland. De RDW-app geeft echter aan dat de auto niet geïmporteerd is.

Volgens een bandenexpeert hebben alle Duitse Renault Meganes TPMS sensoren en daarbij behorende software. Mijn originele banden hadden echter geen TPMS sensoren. En volgens de garage heeft mijn auto indirecte bandenspanningscontrole (o.b.v. ABS-sensor). Dit systeem geeft alleen maar aan dat er iets met de banden is als de bandenspanning afwijkt. Dus niet de waarde van de bandenspanning.

Ik heb sinds kort echter tweedehands winterbanden aangeschaft op originele LM Renault velgen. Deze banden hebben een TPMS sensor.

Mijn vraag: Is mijn auto voorbereid op deze TPMS sensoren? Is het systeem zodanig aan te passen dat hij de juiste bandenspanning in kPa weergeeft?

Gr, Ton

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



scarface450
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 643
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: TPMS Megane IV

Bericht door scarface450 »

Misschien wat laat maar als je auto het via de abs doet ( mocht er zich een verschil in bar zijn met 1 van de banden) ... Dan geeft ie het toch aan?
Die speciale ventielen hebben in mijn ogen dus niks nut... Zodra er dus 1 band platter staat geeft je auto sowiso toch een melding?
De ventielen worden Maw niet "gelezen /herkend" maar zodra er zich een probleem voordoet krijg je toch een melding?
Ik heb een nieuwe clio V en deze werkt ook gewoon via het abs-systeem. Het zou me verbazen dat ik speciale ventielen zou kunnen "lezen".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
19ton62
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2022 16:19
Actief als: particulier

Re: TPMS Megane IV

Bericht door 19ton62 »

Hallo, beter laat dan nooit… Toch dank voor jouw reactie.
Je krijgt inderdaad een melding als de ABS-sensoren een verschil in bandenomtrek (lek) constateren. Alleen bij registratie via een TPMS sensor krijg je ook de exacte bandendruk door. Dat is de reden dat ik er naar vraag.
Gr, Ton

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht