Proefrit en aankoop Austral Onderwerp is opgelost


Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Er staan wel degelijk in het overzichtelijkste lijstje, wat standaard is, optie of niet verkrijgbaar. Alleen de techno heeft de optie easy parking de overige type niet. Dit geldt ook voor de inductielader, dit is een optie op alle types, 149 €. Wat betreft de motor hapering maak ik me weinig zorgen. De grand scenic (diesel) had ook een vertraging, na een software update was dit verholpen, ga er vanuit dat dit bij de Austral ook het geval zal zijn.
Waar en wanneer kan je nog sportief rijden, zonder het krijgen van een bekeuring. Nachts of in Duitsland waar overigens het einde van het tijdperk onbeperkt hard rijden ook aan breekt.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Matt1980
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2023 12:01
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Matt1980 »

Marcello schreef: 04 feb 2023 16:17 Er staan wel degelijk in het overzichtelijkste lijstje, wat standaard is, optie of niet verkrijgbaar. Alleen de techno heeft de optie easy parking de overige type niet. Dit geldt ook voor de inductielader, dit is een optie op alle types, 149 €. .
Niet in november 2022, beste vriend. De inductielader was toen niet opgegeven als optie, vandaar het onbewuste gedachtengoed dat dit standaard was, gezien de marketing en videomateriaal.

Hetzelfde geldt voor Easy Parking. Dit is geen optie die je kan aanvinken. Je verwacht dat de functie er gewoon, gezien de marketing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Tja marketing, reclames geven altijd een rooskleurige wereld weer dan in de werkelijkheid. Ben er niet bij geweest, maar het klinkt als of je dealer je niet volledig heeft geïnformeerd van de mogelijkheden en of de opties. Hij kan ook bij zichzelf gedacht hebben als de klant er niet naar vraagt hoef ik geen antwoorden te verzinnen. Ik heb het hemd van de dealer zijn lijf gevraagd over alle opties en mogelijkheden. Nogmaals gefeliciteerd met je wagen je gaat er vast blijde km mee maken.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisant
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2019 10:56
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door chrisant »

Tja, Marcello verwacht ook dat het probleem van een traag reagerende motor wel even door software update opgelost wordt. Niet iedereen heeft goede ervaringen met zijn Renault dealer. Bij de Kadjar hadden ze het bij mij ook over een software update die het probleem zou verhelpen. Tweemaal is er tegen mij gezegd dat er een software update was gedaan. Misschien hebben ze ook wel een update gedaan maar het probleem was nooit weg. Die 1.2 TCE motor heeft nooit goed gelopen. De enige keren waar ik het probleem opgelost heb zien worden is bij auto's die gechiptuned waren. Voor de verdere rest hoefde je van Renault garage niets te verwachten, behalve het commentaar "het beste is wanneer je Super 98 tankt".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Wat jammer chrisant dat je slechte ervaringen hebt met je dealer, ook ik heb in het verleden niet altijd goede ervaringen gehad, vooral op het moment dat ze mij een Nissan (Kadjar) verkochten ipv een echte Renault. Maar dit werd weer ruimschoots goedgemaakt bij het leveren en rijden van een grand scenic. Maar aankopen gaan vaak met het nemen van een drempel. Voordat ik deze Austral had besteld had ik een Skoda besteld. Naast het wegvallen van opties door chips tekorten, werd de lever tijd 5 keer uitgesteld. 2 keer mijn vakantie er voor uitgesteld, lever tijd zou zijn week 27 2022 dit werd op een gegeven ogenblik week 49 met 3 opties minder, maar de prijs bleef het zelfde, gelukkig heb ik de bestelling kunnen annuleren.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Valkie77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:25
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Valkie77 »

Gefeliciteerd met de aanschaf! Prachtige wagen, jammer dat je even moet wachten, al valt de levertijd alsnog mee! Hopelijk lang genieten en veel veilige kilometers!
Ik heb zaterdag mijn Austral mogen ophalen (een volledig zwarte Iconic). Ik heb een wagen gekocht die al in bestelling stond (vanwege zeer ontevreden over de Kodiaq die ik reed) en vond (gelukkig is dat persoonlijk) de Iconic wat mooier dan de Esprit Alpine.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Gefeliciteerd met je mooie nieuwe wagen. Prachtige wagen. Nog maar een maandje dan wordt de mijne geleverd. Ik ben benieuwd naar je ontevredenheid van de kodiaq? Ik had er namelijk een besteld maar wegens leverproblemen afbesteld.
Welke verschillen heb jij ontdekt tussen de Iconic en de iconic esprit? Fijne kilometers toegewenst.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Valkie77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:25
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Valkie77 »

Dank Marcello! Jij ook gefeliciteerd met je aanschaf, ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt en hoop dat je er erg blij mee bent! Het verschil zit mijns inziens voor het grootste gedeelte puur in het visuele (zwart, velgen,bekleding en stiksels) en ik vond de Iconic wat chiquer ogen ipv sportief.
Wat betreft de Kodiaq, die heb ik in Februari 2022 nieuw gekocht (dsg sportline, heb er een Espace op ingeruild); de stoelen bleken (rugleuning) snel door te zitten waardoor ik de punten van de electrische stoelen in mn rug voelde, ik heb 2x stilgestaan met een dashboard aan kerstverlichting en ik kreeg een continue melding van het niet werken van de lane assistent wat de garage niet oploste.. ontzettend teleurstellend. Wel positief was de mega ruimte! Ik ben weer teruggegaan naar m'n "eigen" merk nu.. ga ook niet meer zo snel shoppen
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.

Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

[mention]Valkie77[/mention] blij dat de koop van de Kodiaq niet is doorgegaan, het had zo moeten zijn, precies wat je zegt lekker bij het vertrouwende merk blijven, ik rij al Renault vanaf ‘99. Ik zit op het puntje van mijn stoel te wachten op het telefoontje voor de levering. We hebben er heel veel zin in.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Aan de moderator; "Onnodige citaten verwijderd."

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder, bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.

Of de knop "Plaats reactie" gebruiken.
Moderator

Ook bij mij heb je dit al eens gedaan, maar leg mij eens uit waar ik moet klikken om een snelle reactie te geven op een bericht. Ik zie namelijk naast de knop "plaats reactie" verder geen snelle opties om te kunnen reageren op een bericht!!!! Alvast bedankt voor je uitleg.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Pepone »

Wat ik nu ook doe, op de knop "Plaats reactie" klikken, het bericht schrijven en op "Verstuur" klikken.
Er onder zie je de voorafgaande berichten waar je doorheen kunt scrollen.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Valkie77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:25
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Valkie77 »

Dank voor het antwoord! Marcello was me net voor met de vraag!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Pepone »

Kijk, hier leer ik ook weer van, heb de "Prik on" wat aangepast.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Dank je wel Ron, want je gele post-it klopte Kwa tekst niet helemaal. Ik zocht dus naar de snelle reactie, die er niet is.
Maar gewoon de button plaats reactie gebruiken dus.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Pepone »

Webopname_21-2-2023_155611_www.renaultforum.nl.jpg
Waarom hij er wel is en soms niet, is mij nog steeds niet duidelijk. :think:
Daarom vermeld ik ze maar allebei.

Ben er al achter, als er nog geen reacties zijn staat deze knop er.
search.php?search_id=unanswered


Groet, Ron.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robesc
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2023 14:59
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Robesc »

Ik rij inmiddels een maand in mijn austral iconic esprit alpine full hybrid. Over hoe dat bevalt hierbij een paar eerste indrukken.

- ziet er van binnen en buiten gelikt uit.
- vermoedelijk vanwege 4-control is het rijden erg volgzaam en lichtvoetig.
- prachtige sound door Harman Kardon.
- Google Assistent is een plus.

Over een paar dingen ben ik tot nu wat minder enthousiast.

- als zuinige rijder stel ik elke rit handmatig eco en regeneratief remnivo in. Dat is standaard anders ingesteld en dat kan niet worden aangepast.
- hoe ik ook mijn best doe, de beloofde verbruiksscores zijn voorlopig lang niet haalbaar.
- er is een hinderlijk grommend geluid van de benzinemotor bij lagere snelheden.
- er zit een "klikje" in het linkervoorportier bij openen en sluiten.
- duidelijk hoorbaar windgeruis door het linkerraam bij hogere snelheid.
- schakelen verloopt niet heel soepel, soms een beetje stoterig.

Ik moet waarschijnlijk nog een beetje wennen aan de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Matt1980
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2023 12:01
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Matt1980 »

Het geluid van de benzinemotor moest ik ook flink aan wennen. Helaas is dat coherent aan een driecilinder motor in combinatie met een hybride opstelling. Zo'n type motor klinkt altijd wat rauwer, helemaal als diezelfde motor harder moet werken om niet alleen de auto voort te duwen, maar ook om de batterij op te laden. Maar gelukkig schakelt 'ie vrij vlot uit, als de batterij genoeg is opgeladen.

Mijn tip om langer op de accu te rijden tijdens lagere snelheden (en daarmee hinder van motorgeluid te minimaliseren): Als je net wegrijdt heeft het geen zin om gelijk de verwarming aan te zetten. Zet de ventilatie volledig uit, of zet deze gelijk aan de buiten temperatuur op stand 1. Zet beter stoel en stuurverwarming aan. De ventilatie kun je dan aanzetten als je op tempo bent en de motor warm genoeg is. In de zomer, gewoon ramen open doen als je net wegrijdt. Dat is sowieso algemeen het advies voordat je de airco aanzet.

Hierdoor belast je de motor niet extra en minimaliseer je de overlast van de motor. Hetzelfde pas ik toe als ik aankom op bestemming of een wijk inrijd. Ik zet dan de ventilatie uit of op minimale stand of doe een raampje open.

Ik rijd sinds half februari in dezelfde uitvoering. Mijn gecombineerd verbruik is momenteel 5,9L/100. Met wat rustiger rijden kan ik dat naar 5,8L brengen. Op snelweg haal ik gemiddeld tussen de 4,6 en 4.8L met snelheden tot maximaal 110KM/h. Je kan elke rit een nieuwe meting laten doen en opslaan.

Problemen met schakelen: heb je de service update al laten uitvoeren bij je Renaul dealer? Dat verhelpt een issues met de brandstofinjectie. Vaak merk je dat aan trage gasresponse of dat stoterig gevoel. Mijn auto voelt nu veel beter aan na deze update.
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder uw bericht schrijven bij "Snelle reactie". Of met de knop "Plaats reactie".
Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Daar is hij dan, gisteren opgehaald, de Austral, blij als een kind in de snoepwinkel. In de eerste instantie whauw wat een auto, wat een hoop toeters en bellen erop. Veel knoppen en mogelijkheden. Nou eerst de wagen maar eens ontdekken voordat ik een review ga geven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Valkie77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:25
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Valkie77 »

[mention]Marcello[/mention] Gefeliciteerd met je aanschaf.. prachtige wagen en wat een mooie kleur!!!! Veel veilige kilometers en hopelijk ben je er net zo blij mee als dat ik ermee ben 😉

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



kds450
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2022 22:42
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door kds450 »

Weet iemand waarom bij 4control de Austral zowel voor als achter grotere remschijven krijgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

De eerste 500 km zitten erop, wat een heerlijke wagen, zelf file rijden wordt een stuk plezieriger met de “volg” optie, zelf rijdt en remt de wagen netjes achter de voorligger. Als ik nadelen zou moeten noemen is dat de wagen niet alle instellingen onthoudt, het remmen op de motor bv, als je echo hebt gereden staat hij bij de volgende rit weer op comfort. Kms harder of zachter bij herkenning van verkeersborden onthoudt hij ook niet. Maar dat zijn dingetjes waar aan te wennen valt. Enige wat niet werkt is bij mij de USB-c aansluiting kan geen muziek vanaf een flashdrive spelen. (Maar zou ook zomaar aan de adapter usb-c naar usb-a kunnen liggen) al met al zeer tevreden over deze wagen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

De eerste 1000 km met de Austral

Bericht door Marcello »

WoW wat een wagen, de eerste 1000 km zit erop, ik ben super tevreden. De wagen rijdt (zoeft) heerlijk. Optrekken is waanzinnig, de opties werken prefect. De draaicirkel is lekker klein met de 4control advanced. Het geluid met de Harmon Kordon is als een geluidsstudio. Heb je een paar euro over dan adviseer ik de kopers ook de head-up Display te nemen deze wordt op het voorruit geprojecteerd ipv op zo’n stom stukje plastic. Voor mij een perfecte wagen.

Wat minder is het bij elke rit 3 opties opnieuw te moeten instellen, als je eco wil rijden moet je deze telkens instellen. Ook de marge bij verkeersbord instelling en remmen op de motor moet bij elke nieuwe rit worden ingesteld. Helaas werkt de usb-c met een verloop stekkertje naar usb normaal niet. (Zou ook aan het verloopstekkertje kunnen liggen)

Al met al, super, super tevreden over deze wagen, prijs mezelf gelukkig dat de aankoop van de Skoda kodiaq niet is doorgegaan.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Valkie77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:25
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Valkie77 »

[mention]Marcello[/mention] Dat die aankoop niet doorgegaan is dat is echt het beste wat je kon overkomen!!! Ik ben ook erg tevreden, inmiddels 1500km erop zitten. Wel, weet niet of jij dat ervaart, merk ik dat de auto een hick-upje geeft als hij overschakelt van en naar EV (niet altijd overigens).. het is wel genieten he?! Veel plezier 😉

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

[mention]Valkie77[/mention] ik zei niet het beste, ik prees mij gelukkig. Er zijn vele mooie momenten. Ik had het zelfde met de grand scenic die had ook een hikje tijdens het optrekken. Het went. LoL.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenMegane
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2018 16:21
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door RenMegane »

Ervaren jullie ook veel windgeruis bij de ruit aan de bestuurderskant /spiegel? Ik lees hier in meerdere reviews over terug en ervaarde dit ook bij mijn Kadjar. Dit is toen opgelost door de dealer en was een bekend issue.
Renault Austral Techno E-Tech Full Hybride 200. Two-tone, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit, pack safety

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Niet zo zeer de wind, maar als het regent lijkt het wel of het water op het raam blijft rondtollen, belemmerd het zicht naar de spiegels. Maar minder erg dan bij de scenic. Daar had ik het opgelost met zijwindschermen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robesc
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2023 14:59
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Robesc »

Ik vind het windgeruis door de bestuurdersruit ook hinderlijk. Het stoort als je van de Harman Kardon wilt genieten. Ik ben dus wel benieuwd hoe de dealer dat heeft opgelost RenMegane. Van rondtollend water nog geen last gehad, maar ga er wel op letten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenMegane
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2018 16:21
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door RenMegane »

Bij de Kadjar heeft de dealer een aanpassing gedaan bij de spiegel. Wat hier exact is gewijzigd, weet ik niet meer. Een dealer zal dit ongetwijfeld kunnen terugvinden aangezien dit een door Renault Nederland voorgeschreven oplossing was.
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of met de knop "Plaats reactie".
Moderator
Renault Austral Techno E-Tech Full Hybride 200. Two-tone, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit, pack safety

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Hallo allen,
Ik overweeg de lease van een Austral in een van de uitvoeringen met Google integratie (dus geen Android Auto via je telefoon, maar Google als geintegreerd systeem).

Hoe zijn de ervaringen hiermee?
En specifieke vraag die ik er over heb: hoeveel telefoons kun je gelijktijdig via Bluetooth aansluiten?

In mijn huidoge Clio V met Easylink kan ik 2 telefoons gelijktijdig aansluiten èn gebruiken (dus ook op beide bereikbaar via de carkit). Dat is ivm een privé- en aparte werktelefoon enorm handig. Kan dat ook bij dit nieuwe systeem in de Austral?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenMegane
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2018 16:21
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door RenMegane »

[mention]Robesc[/mention] ervaar jij het windgeruis nog steeds? Ik ben erg benieuwd aangezien mijn Austral over ca. 4 weken wordt geleverd en ik inmiddels meerdere reviews lees waarin het hinderlijke windgeruis genoemd wordt.
Renault Austral Techno E-Tech Full Hybride 200. Two-tone, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit, pack safety

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robesc
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2023 14:59
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Robesc »

Ja, ik raak er niet aan gewend en blijf het hinderlijk vinden. Ben er nog niet mee naar de dealer geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

HenkRenting schreef: 01 mei 2023 13:29 hoeveel telefoons kun je gelijktijdig via Bluetooth aansluiten?
Iemand? En dan vooral icm met Google Integrated.

[mention]Marcello[/mention], [mention]Matt1980[/mention], [mention]Valkie77[/mention] of [mention]Robesc[/mention] misschien?
Jullie rijden de Austral al, toch? :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Jazeker met heel veel plezier zelfs, ik heb geen idee, je kunt meerdere telefoons aansluiten via BT. Maar uiteindelijk kun je er maar met een tegelijk bellen. Ik heb er maar een aangesloten. Zelf heb ik een iPhone, de ene keer via Apple car play de andere keer gebruik ik Google van de wagen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Maar heb je een Austral met Google integrated systeem? (ik bedoel dus iets anders dan Android Auto of Apple Carplay)

Gaay me er om dat er 2 telefoons tegelijk gekoppelt kunnen zijn en je dus op beide toestellen via de carkit bereikbaar bent/gesprekken kunt aanneemen, etc.
Uiteraard kun je maar op 1 tegelijk een daadwerkelijk gesprek voeren...
Enig idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Jazeker, Google is integrated, daarnaast kan je ook in het menu kiezen of je via Google of Apple via je telefoon gebruikt. Maar je telefoon heb je in de wagen alleen nog nodig om te telefoneren. Ik heb zelf iPhone die gebruik ik alleen om flits master aan te zetten. Je roep ke Google navigeer naar en het systeem werk perfect. Dus geen gedoe op je telefoon meer. Ik hoop dat dat is wat je bedoeld. Wat betreft de telefoons, geen idee heb er maar een gekoppeld.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Dank je wel, zeker handige info.
Maar bedoelde idd wat anders. ;) wel bedankt hoor!
Hopelijk kan een van de anderen aangeven of je 2 telefoons tegelijk kan koppelen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Benzinegeur Austral
    door TomD » » in Austral
    37 Reacties
    1836 Weergaves
    Laatste bericht door scarface450
  • Weinig plezier aan Austral
    door Ingrid DsD » » in Austral
    52 Reacties
    6199 Weergaves
    Laatste bericht door LWG
  • Twijfel aanschaf Austral
    door Dekwoje » » in Austral
    6 Reacties
    894 Weergaves
    Laatste bericht door SpaceXp626
  • Terugroep actie Austral via app
    door michielsanders » » in Austral
    31 Reacties
    4014 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user
  • Spookgedrag binnenverlichting Austral
    door Arjandijkstra » » in Austral
    6 Reacties
    887 Weergaves
    Laatste bericht door Arjandijkstra
  • Winterbanden Austral Iconic
    door Frobeltech » » in Austral
    7 Reacties
    949 Weergaves
    Laatste bericht door Frobeltech
  • Met Austral boven de 130 km/uur rijden
    door lsluysve » » in Austral
    7 Reacties
    1663 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello