Proefrit en aankoop Austral Onderwerp is opgelost


Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Niet zo zeer de wind, maar als het regent lijkt het wel of het water op het raam blijft rondtollen, belemmerd het zicht naar de spiegels. Maar minder erg dan bij de scenic. Daar had ik het opgelost met zijwindschermen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robesc
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2023 14:59
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Robesc »

Ik vind het windgeruis door de bestuurdersruit ook hinderlijk. Het stoort als je van de Harman Kardon wilt genieten. Ik ben dus wel benieuwd hoe de dealer dat heeft opgelost RenMegane. Van rondtollend water nog geen last gehad, maar ga er wel op letten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenMegane
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2018 16:21
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door RenMegane »

Bij de Kadjar heeft de dealer een aanpassing gedaan bij de spiegel. Wat hier exact is gewijzigd, weet ik niet meer. Een dealer zal dit ongetwijfeld kunnen terugvinden aangezien dit een door Renault Nederland voorgeschreven oplossing was.
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of met de knop "Plaats reactie".
Moderator
Renault Austral Techno E-Tech Full Hybride 200. Two-tone, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit, pack safety

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Hallo allen,
Ik overweeg de lease van een Austral in een van de uitvoeringen met Google integratie (dus geen Android Auto via je telefoon, maar Google als geintegreerd systeem).

Hoe zijn de ervaringen hiermee?
En specifieke vraag die ik er over heb: hoeveel telefoons kun je gelijktijdig via Bluetooth aansluiten?

In mijn huidoge Clio V met Easylink kan ik 2 telefoons gelijktijdig aansluiten èn gebruiken (dus ook op beide bereikbaar via de carkit). Dat is ivm een privé- en aparte werktelefoon enorm handig. Kan dat ook bij dit nieuwe systeem in de Austral?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenMegane
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2018 16:21
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door RenMegane »

[mention]Robesc[/mention] ervaar jij het windgeruis nog steeds? Ik ben erg benieuwd aangezien mijn Austral over ca. 4 weken wordt geleverd en ik inmiddels meerdere reviews lees waarin het hinderlijke windgeruis genoemd wordt.
Renault Austral Techno E-Tech Full Hybride 200. Two-tone, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit, pack safety

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robesc
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2023 14:59
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Robesc »

Ja, ik raak er niet aan gewend en blijf het hinderlijk vinden. Ben er nog niet mee naar de dealer geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

HenkRenting schreef: 01 mei 2023 13:29 hoeveel telefoons kun je gelijktijdig via Bluetooth aansluiten?
Iemand? En dan vooral icm met Google Integrated.

[mention]Marcello[/mention], [mention]Matt1980[/mention], [mention]Valkie77[/mention] of [mention]Robesc[/mention] misschien?
Jullie rijden de Austral al, toch? :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Jazeker met heel veel plezier zelfs, ik heb geen idee, je kunt meerdere telefoons aansluiten via BT. Maar uiteindelijk kun je er maar met een tegelijk bellen. Ik heb er maar een aangesloten. Zelf heb ik een iPhone, de ene keer via Apple car play de andere keer gebruik ik Google van de wagen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Maar heb je een Austral met Google integrated systeem? (ik bedoel dus iets anders dan Android Auto of Apple Carplay)

Gaay me er om dat er 2 telefoons tegelijk gekoppelt kunnen zijn en je dus op beide toestellen via de carkit bereikbaar bent/gesprekken kunt aanneemen, etc.
Uiteraard kun je maar op 1 tegelijk een daadwerkelijk gesprek voeren...
Enig idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Jazeker, Google is integrated, daarnaast kan je ook in het menu kiezen of je via Google of Apple via je telefoon gebruikt. Maar je telefoon heb je in de wagen alleen nog nodig om te telefoneren. Ik heb zelf iPhone die gebruik ik alleen om flits master aan te zetten. Je roep ke Google navigeer naar en het systeem werk perfect. Dus geen gedoe op je telefoon meer. Ik hoop dat dat is wat je bedoeld. Wat betreft de telefoons, geen idee heb er maar een gekoppeld.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Dank je wel, zeker handige info.
Maar bedoelde idd wat anders. ;) wel bedankt hoor!
Hopelijk kan een van de anderen aangeven of je 2 telefoons tegelijk kan koppelen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Heb je hier iets aan : openR link - zoals jij het wilt
Het openR link multimediasysteem van Renault stel je precies in zoals jij het wilt, dit doe je gemakkelijk via de gebruiksvriendelijke interface van het systeem.

Google Integratie

openR link is geïntegreerd met Google. Hierdoor wordt het rijden met jouw Renault makkelijker gemaakt en rijd je nóg slimmer (en sneller) naar jouw volgende bestemming.

Zo kun je gebruik maken van Google Voice Control. Door gebruik te maken van je stem, zorg je ervoor dat je je ogen op de weg houdt en daardoor dus veiliger rijdt. Of je nou een nieuwe routebeschrijving aanvraagt, je favoriete nummer wilt horen of je collega wilt bellen; je zegt gewoon "Hey Google!", en openR link staat tot je dienst.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Dank je wel, maar nee.
Dit beantwoord niet of je 2 telefoons gelijktijdig kunt koppelen.
Laten we even afwachten of de anderen iets kunnen melden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Zojuist uitgeprobeerd 2 telefoons zonder problemen te koppelen. Je kunt beide telefoons via de wagen benaderen. Wil je gebruik maken van het telefoonboek van een van de telefoons dan moet je bij de instellingen op het gewenste telefoontje te klikken. Dit wordt dan de hoofdtelefoon op de display van de wagen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Dat klinkt al goed, dank je wel, [mention]Marcello[/mention]!
Ben je dan ook op beide telefoons bereikbaar zodat het belsignaal en het gesprek over de carkit gaat?
Ik zie ik je screenshot nl dat bij 1 gsm "telefoon" geselecteerd is en bij de andere "muziek".
En wat is het 3e symbooltje in het rijtje?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Jazeker op beide telefoons bereikbaar, de telefoon welke geselecteerd is, kan je via de display het telefoonboek bedienen. Maar je kunt beide telefoons aannemen via de zeg maar via de carkit. Aan dit plaatje kun je zien waar het symbool voor is en dat zelfs meer dan 2 telefoons kunnen worden gekoppeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Kun je daadwerkelijk (minimaal) 4 (!) telefoons tegelijkertijd koppelen? Heeft de Austral zoveel bluetooth kanalen?
Dit lijkt op een scherm dat weergeeft welke telefoons “geautoriseerd” zijn om te koppelen.

Heb je geprobeerd of je daadwerkelijk op iPhone van Marcello en iPhone van Nicole bereikbaar bent en dat je dan het geluid ook via de carkit hoort?

Kunnen [mention]Matt1980[/mention], [mention]Valkie77[/mention], [mention]Robesc[/mention] het misschien bevestigen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Hoeveel telefoon wil je wel niet koppelen? Ik heb er maar 2, deze zijn bereikbaar, en poppen op op de display als je deze belt. Dus heb je geluid via de carkit. Als beide telefoon tegelijk gebeld worden heb ik geen idee wat er gebeurt, we zijn met zijn 2 dus maar 2 telefoons. Het boekje van het systeem is trouwens te downloaden, kan je alles wat de auto kan helemaal nalezen, afhankelijk welk type je hebt gekozen natuurlijk.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Klopt, maar dat boekje is niet heel duidelijk hierover.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robesc
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2023 14:59
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Robesc »

Ik heb hier geen ervaring mee. Heb maar 1 telefoon gekoppeld. Omdat het in je huidige Clio goed werkt verwacht ik dat dat ook het geval is met de austral.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Zou je zeggen, maar de Austral heeft Android Automotive in tegenstelling tot Renaults eigen EasyLink in de Clio. Is dus wel een compleet ander systeem.
En Renaults wegen op infotainment gebied zijn ondoorgrondelijk lijkt het.
In tegenstelling tot al mijn vorige auto's vindt Renault het in mijn Clio ook heel normaal dat de navigatie gewoon dwars door een telsfoongesprek heen kletst. Zeker ook bij Renault geldt: ervaringen uit het verleden... 😉

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Waarom probeer je het niet gewoon uit, ga naar een dealer, neem je telefoons mee, vraag om een proefrit te mogen maken.
Parkeer ergens, koppel je telefoons en laat je door iedereen bellen op de verschelende nummers en je hebt je antwoorden.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Dat is een (ietwat omslachtige) optie ja...
Maar dan zouden we deze forums niet meer nodig hebben... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Klopt wat omslachtig, maar je bent niet echt te overtuigen met onze antwoorden, valt mij op. Ik kan je verzekeren zonder reclame te maken voor de Renault. Het klopt de software en de elektronica was de laatste jaren niet over om naar huis te schrijven. Ik rij deze wagen nu een maand en ik moet eerlijk bekennen ze hebben zichzelf deze keer echt overtroffen met dit entertainment systeem. Ik stap dagelijks met een lach op mijn gezicht in deze auto. BTW Flitsmeister kletst ook overal doorheen. Ik heb de stem uitgezet en meldingen aan. Je ziet op 3 manieren waar je heen moet rijden. Dashboard, headup, en je display.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Ik sla een evt discussie over wel/niet te overtuigen even over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Valkie77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:25
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Valkie77 »

Wij hebben 2 telefoons gekoppeld tegelijkertijd en dan ben je op beiden bereikbaar. Meer gebruiken wij niet [mention]HenkRenting[/mention]. Eventueel kan je een 2e rijdersprofiel aanmaken en ook daar telefoons koppelen. 4 telefoons koppelen aan de auto en op alle 4 bereikbaar klinkt, maar das slechts een mening, als iets onnodigs....
Qua infotainment is het geweldig tot nog toe!! Overigens bevalt de hele auto top... en jou [mention]Marcello[/mention] ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Dat is goed nieuws, dank je wel [mention]Valkie77[/mention].
4 is inderdaad ook niet nodig. Maar 2 tegelijkertijd is heel fijn.
Dank voor de bevestiging! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

[mention]Valkie77[/mention] helemaal met je eens. De Harmon Kardon is perfect, trouwens ben heel tevreden over deze wagen. Ik heb al veel Renaults versleten (alle varianten scenic) maar Renault heeft voor de verandering echt moeite gestoken in deze wagen. Lane assist bv de wagen rijdt bijna vanzelf. Als ik toch een puntje zou moeten noemen is dat ik niet echt kan wennen aan de schuine vloer, was gewend tijdens het rijden met ACC mijn benen naar de stoel te zetten, dat is minder prettig. Maar ik ben zo tevreden dat ik soms denk kan ik nog ergens even naar toe rijden, LoL
Heb jij ook de head-up display? Ook zo’n waanzinnige verbetering op het voorruit ipv op zo’n stukje plastic.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Valkie77
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:25
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Valkie77 »

[mention]Marcello[/mention], nee ik heb geen headup display, ik had dat in mn vorige wagen (espace 2020 initiale paris) en vond dat destijds zeer onprettig, dat was idd zo'n plastic ding dat omhoog kwam en het uitzicht belemmerde.. dus heb het nu gelaten.
Ben t met je eens dat dat ding echt top rijdt en wat betreft de benen als de acc aanstaat ook... heb inmiddels werkelijk alle modellen gereden (van 25 tot Talisman en Espace) en dit is de op 2 na meest comfortabele wagen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Klopt heb zo ongeveer het gehele gamma van Renault versleten, van de 25 en de 30 waren ook van die beesten, de 25 met dat stemmetje erin, dat was lachen. alle scenic’s, de Kolelos was minder. Laguna, de 11. Het is een dag en nacht verschil met dat stukje plastic op de heats-up hij projecteert het op het voorruit. Niet hinderlijk en de medepassagier ziet het niet. Maar inderdaad dik en dik tevredenover de Austral tot op heden, er zit lekker zoevend nu 5000 km op.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Vanmiddag een proefrit gemaakt in een Austral Iconic Full Hybrid met OpenR Link / Google integrated.

Het is me niet gelukt om 2 telefoons actief te krijgen. De dealer zelf overigens ook niet. Kon ze wel tegelijkertijd gekoppeld hebben, maar op een vd twee bleven oproepen niet via de carkit lopen, die van de andere telefoon wel. Kon op 1 telefoon ook niet het schuifje bij oproepen op actief setting bij de bluetooth settings (op de telefoon). In de auto staan beide wel actief in het scherm, maar op een van de twee telefoons dus niet.
De dealer zoekt het uit. Mochten jullie nog tips hebben, dan hou ik me van harte aanbevolen.

Wat ik verder nog opmerkte:
- het heads up display is echt een hele fijne toevoeging! Ook mooi dat er “voor” de voorruit geprojecteerd wordt, ipv er “op”. Veel rustiger aan je ogen. Hopelijk leidt het in de avond niet te veel af en is het niet te fel. Hoe zijn jullie bevindingen hiermee in de schemer/het donker?
- het windgeruis bij de voorruit merk ik inderdaad ook. Zou er wel aan wennen denk ik, maar was mss niet nodig geweest.
- Vond dat de adaptive cruise control soms wel erg laat en te stevig afremt op de voorganger (terwijl dat niet nodig was) en in het algemeen wel langzaam optrok. Niet dat ik zo snel bij het stoplicht weg wil, maar zou zelf met meer gas hebben gegeven en beter aangesloten bij mijn voorganger om vlot door te stromen.
- Ook ging adaptive cruise control steeds na enige tijd uit zichzelf uit voor een stoplicht, waardoor je em steeds weer aan moet zetten. Dat zou toch niet nodig hoeven zijn? Heeft dat met veiligheid te maken wellicht?
Ook vervelend als je er vanuit gaat dat je auto vanzelf optrekt als je voorganger dat doet, maar inmiddels is ACC uit zichzelf uit gegaan. Blijf je dus mooi staan… :)
- vond de +/- flippers aan het stuur om de regeneratie in te stellen den beetje overdreven; volgens de dealer zijn ze daarvoor toch? Lijkt me iets dat je eenmaal instelt en er verder niet echt meer naar omkijkt? Of zien jullie dat anders in de praktijk?

Verder zeker heerlijke auto om in te rijden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

De head up display past zichzelf goed aan aan de lichtsterkte van de omgeving, doet hij automatisch daar hoef je niet naar om te kijken, ook is er de mogelijkheid deze handmatig in te stellen.
De ACC is in te stellen op afstand van de wagen voor je, hij zal altijd reageren als er eentje voor je duikt. Ook wanneer het volgen is ingeschakeld, schakelt deze uit wanneer er te lang wordt stilgestaan, veiligheidsdingetje, maar kwestie op de knop met het vierkantje indrukken en hij is weer ingeschakeld.
Helaas maar bij elke nieuwe rit moet je de flippertjes opnieuw instellen, maar dat went erg snel, starten 3 keer flipperen tijdens het wegrijden en klaar.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Dank je wel, top.
Heb inderdaad gespeeld met de afstand tot je voorganger wat betreft de ACC.
Maar als ik die op de kortst mogelijke afstand instel trekt ie toch wel langzaam op en sluit ie noet mooi an bij je voorganger vond ik.
En het sterk en wat te abrupt afremmen was niet alleen als er iemand voor me dook, maar ook bij het naderen van een stoplicht. Die auto die daar al stond had ie wel al lang moeten zien, maar toch had ik de neiging om af en toe in te grijpen.

Misschien nog maar eens een wat langere proefrit maken als de dealer ook antwoord heeft mbt tot het koppelen van 2 telefoons…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Marcello
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 276
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door Marcello »

Het sterke afremmen kan hem ook zitten in de stand van zeg maar de flippertjes, afremmen op de motor om de batterij te laden. Hoogste stand dan remt hij flink af.
Wat betreft de telefoons das blijkbaar echt een dingetje voor je, je kunt er maar op een tegelijk praten wat mij betreft, wat dacht je van een telefoon met dualsimkaart (2 nummers in een telefoon) lost je probleem op. Ikzelf zou de keuze van de auto er niet vanaf laten hangen. Telefoons leid het autorijden alleen maar af, met alle gevolgen van dien.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 15
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Proefrit en aankoop Austral

Bericht door HenkRenting »

Die telefoons is idd een dingetje ja.
Ik moet zowel open prive als een werktelefoon bereikbaar zijn en dan ook op kunnen nemen vai de carkit.
Als eentje niet op de carkit zit en ik wordt gebeld wordt dat nog een veel onveiliger situatie.
En een dualsim is geen optie, aangezien ik mijn werktelefoon thuis wil kunnen laten na werktijd. Ik weet het, dar zijn ook oplossingem voor.

Mijn Clio had het ook en die functionaliteit behoud ik graag idd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Benzinegeur Austral
    door TomD » » in Austral
    37 Reacties
    1821 Weergaves
    Laatste bericht door scarface450
  • Weinig plezier aan Austral
    door Ingrid DsD » » in Austral
    52 Reacties
    6195 Weergaves
    Laatste bericht door LWG
  • Twijfel aanschaf Austral
    door Dekwoje » » in Austral
    6 Reacties
    893 Weergaves
    Laatste bericht door SpaceXp626
  • Terugroep actie Austral via app
    door michielsanders » » in Austral
    31 Reacties
    4013 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user
  • Spookgedrag binnenverlichting Austral
    door Arjandijkstra » » in Austral
    6 Reacties
    887 Weergaves
    Laatste bericht door Arjandijkstra
  • Winterbanden Austral Iconic
    door Frobeltech » » in Austral
    7 Reacties
    949 Weergaves
    Laatste bericht door Frobeltech
  • Met Austral boven de 130 km/uur rijden
    door lsluysve » » in Austral
    7 Reacties
    1660 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello