Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Zoef Zoef
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2021 09:25
Actief als: particulier
Locatie: Zevenhuizen

Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door Zoef Zoef »

Gisteren (11-04-2023) kreeg ik een melding dat er nieuwe software was toen ik de Zoe parkeerde.
De update aangezet maar na een uur stond hij nog steeds op hetzelfde scherm.
IMG_20230411_175423_HDR~2.jpg
Uiteindelijk de auto maar uitgezet.
De volgende dag gaf hij aan dat de update bezig was en 2 seconde later zei hij ineens dat de software up to date was terwijl de versie en datum van installatie niet veranderd is.
IMG_20230411_175333_HDR~2.jpg
Iemand misschien al wel succesvol de update geïnstalleerd?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Al is de Tesla nog zo snel... De Zoe achterhaald hem wel. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door Mastah »

Ik heb ook een paar van deze updates gehad. Dat gebeurde toen er problemen waren met het verlengen van de contracten voor de online diensten (zoals op afstand voorverwarmen). De support dienst in Frankrijk heeft toen e.e.a. op afstand gedaan om het te fixen.
Heb het gevoel dat ze dan een firmware update sturen die niet Easylink zelf update, maar een onderliggend (hardware)systeem. De easylink update-datum blijft namelijk hetzelfde, en alle updates (waren iets van 3 stuks) waren snel geïnstalleerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RvS62
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2022 11:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door RvS62 »

Heb ook zo'n update gehad voor mij Easylink Captur Intens 2020.
Met succes geïnstalleerd, merk/zie geen veranderingen.
Zit waarschijnlijk ergens "onder de motorkap"


download/file.php?mode=view&id=29077
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur II Tce 90 gpf Intens (2020) / Two-tone rouge flamme / noir étoile nnp+gne
Easylink versie: 283C37784R (14.03.2024)
Navigatiemap: 2023-09

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

berkens
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:00

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door berkens »

Waar kan ik aangeven in welk land ik Ben, waar de auto is? Nu klaagt de auto dat de update niet weet in welk land de auto is. Ik zou dat in MYR.RENAULT.NL moeten instellen, maar kan niet zien waar. Iemand een idee?

---

Updates EASY LINK-multimediasysteem
Systeem updates worden draadloos naar je auto verzonden (OTA) of kunnen door je dealer worden uitgevoerd.

Kaart updates worden ook draadloos naar je auto verzonden (OTA) voor jouw ingestelde favoriete land. De volledige kaart van Europa kun je updaten via de Renault Connect Toolbox.
Captur PHEV Intens 2022 - afn. trekhaak - adapt cruise control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door amvih »

Normaal vraagt Easylink bij de eerste keer opstarten of het voorgestelde land klopt qua kaart updates. Soms komt dit pas na enkele dagen, maar de vraag wordt zo heb ik gemerkt altijd in de auto door Easylink gesteld.
Meestal doe ik zelf na een firmware update van Easylink alles even terugzetten naar fabrieksinstellingen, zodat het systeem dan schoon is zeg maar, dan komt ook altijd redelijk snel de vraag of ik de kaartupdates van het land wil ontvangen.
Weet zo even niet meer waar de fabrieksinstelling zit in Easylink, dacht ergens onder info (nu op vakantie, kan dus niet even checken).
Ik bedoel overigens wel de fabrieksinstellingen, niet de soft reset (dus niet de aan uit button net zolang ingedrukt houden tot het scherm zwart wordt en dan na een halve minuut weer tot leven komt).
De Renault Connect Toolbox wordt overigens niet meer gebruikt, er is nu een andere versie, de Alliance Connect Toolbox, lijkt overigens wel erg op elkaar.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

berkens
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 mei 2009 15:00

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door berkens »

Bedankt voor advies, maar iedere keer resetten en alle adressen en instellingen kwijt is niet leuk meer. Dat maar ffff niet.

Heb nu Alliance software gebruikt en voor alle kaarten gekozen. Benieuwd wat het wordt. Hoe lang duurt het downloaden in de auto?

In Alliance zie ik niet welke versie ik van de kaarten download?

Nog een paar dagen (72 uur) wachten of de auto weer verkeersinformatie krijgt na activeren van de Connected Services.

Grtn Ben
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur PHEV Intens 2022 - afn. trekhaak - adapt cruise control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RvS62
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2022 11:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door RvS62 »

Drukte toevalling afgelopen vrijdag op "update software" en er werd weer wat gedownload.
Is geïnstalleerd, geen wijzigingen in software versies, geen merkbare wijzigingen.
wat houden deze "LOT-xxx" wijzigingen eigenlijk in , iemand bekend mee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur II Tce 90 gpf Intens (2020) / Two-tone rouge flamme / noir étoile nnp+gne
Easylink versie: 283C37784R (14.03.2024)
Navigatiemap: 2023-09

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rey_a
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 feb 2021 17:12
Actief als: particulier
Locatie: West Vlaanderen

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door rey_a »

RvS62 schreef: 13 aug 2023 13:18 wat houden deze "LOT-xxx" wijzigingen eigenlijk in , iemand bekend mee?
Ik heb daar toevallig iets over gelezen op een Duitstalig Captur II forum en die hebben het dan weer van een Italiaans Forum....
Of het klopt weet ik niet. En ook op het Duitstalig forum zijn ze nog niet zeker op dit moment...
Maar het verhaal daar is dat Renault zijn vloot verkochte auto's een lotnummer toekent. Elk voertuig krijgt dus een lotnummer toegewezen.
Als er een OTA update ter beschikking is bij Renault, dan wordt die uitgerold (ter beschikking gesteld) lotnummer per lotnummer. Enkel auto's met het overeenkomstig lotnummer zullen die OTA update binnenhalen op het moment van die uitrol. Op die manier kan Renault de downloads spreiden in tijd en een overbelasting van zijn servers vermijden.
Bovendien zou zo'n lotnummer overeenkomen met het weeknummer van vrijgave van de update.
De update in uw foto vermeld lotnr. 30. Mijn Captur heeft die zelfde update een paar weken terug ontvangen met de vermelding van lotnummer 25.

Het lotnummer zou dus niets zeggen over wat in de update vervat zit. Dat zou de tekst 'UCD' van uw foto echter wel doen (nog steeds volgens dat Duitstalig forum). Deze UCD update zou namelijk een update zijn met info over recente GSM toestellen zodat Easylink die nu ook correct zou herkennen en kunnen gebruiken.

mvg
Rudy
Captur TCe 140 EDC, Initiale Paris, Blanc Nacré/Noir Etoilé
Besteld 15/01/21 - Geproduceerd 24/02/21 - Bij dealer 18/03/21 - Afgeleverd 30/03/21
Easylink versie 283C39788R (23/06/2022 OTA), LOT 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RvS62
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2022 11:00
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door RvS62 »

Dank je antwoord rey_a.
Ik had ook zoiets gelezen, wellicht op zelfde Duitse forum, maar echt duidelijke communicatie vanuit Renault is er niet echt.
Update voor gsm's?
Kunnen we straks draadloos Apple Carplayen ? :pray:
Captur II Tce 90 gpf Intens (2020) / Two-tone rouge flamme / noir étoile nnp+gne
Easylink versie: 283C37784R (14.03.2024)
Navigatiemap: 2023-09

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rey_a
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 feb 2021 17:12
Actief als: particulier
Locatie: West Vlaanderen

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door rey_a »

RvS62 schreef: 14 aug 2023 16:51 Kunnen we straks draadloos Apple Carplayen ? :pray:
Ik in elk geval niet, want ik heb een Android telefoon :wink:
Captur TCe 140 EDC, Initiale Paris, Blanc Nacré/Noir Etoilé
Besteld 15/01/21 - Geproduceerd 24/02/21 - Bij dealer 18/03/21 - Afgeleverd 30/03/21
Easylink versie 283C39788R (23/06/2022 OTA), LOT 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



GDuyn
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2022 22:01
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door GDuyn »

Goedenavond,

Ik kreeg vandaag ook een melding van een update. Na het uitzetten van de auto was het systeem nog steeds bezig met updaten maar kan nu nergens terug vinden of de update geslaagd is. Datum laatste update staat nog steeds op 5-2023 (gedaan in de garage). Als ik zoek naar nieuwe updates krijg ik de melding dat alles up to date is. In berichtencentrum is ook niets terug te vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Captur Intens 90 Tce April 2022
Gris Highland / Noire Etoile
Pack Navigation
Parkeer sensoren voor + achter + camera
18” Pasadena

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rey_a
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 feb 2021 17:12
Actief als: particulier
Locatie: West Vlaanderen

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door rey_a »

De datum laatste update zal enkel veranderen als een volledige Easylink update is geïnstalleerd.
Er worden echter ook andere (kleinere) updates uitgerold. Van die soort kun je achteraf niet zien wat/wanneer is bijgewerkt.
Mogelijk hebt U gisteren ook die UCD update binnengekregen die hoger een paar keer is vermeld. Die code (UCD of zo) noteren of een fotootje nemen wanneer je de melding van de update krijgt kan helpen om achteraf op een forum te proberen achterhalen wat de update precies inhield.

mvg
Captur TCe 140 EDC, Initiale Paris, Blanc Nacré/Noir Etoilé
Besteld 15/01/21 - Geproduceerd 24/02/21 - Bij dealer 18/03/21 - Afgeleverd 30/03/21
Easylink versie 283C39788R (23/06/2022 OTA), LOT 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cacho
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jan 2024 19:13
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door Cacho »

Mijn easylink versie is van medio 2022 (283C39788R). Heb een Renault Captur II TCe 140 EDC GPF Intens.
Na veel onderzoek erachter gekomen dat deze versie niet via OTA geupdate kan worden.
Bij mijn garage werkplaats geweest en men weigerde deze versie te updaten naar de laatste versie van dit jaar mrt 2024.
Renault Nederland zegt dat de versie 2022 geupdate kan worden en hebben zelfs contact gehad met mijn garage.
Garage wil nog steeds niet updaten omdat ze niet willen opdraaien voor de kosten als de update niet lukt.

Iemand een suggestie hoe dit aan te pakken?
Overigens zeer tevreden over mijn garage dus ik wil in feite niet van garage veranderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rey_a
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 feb 2021 17:12
Actief als: particulier
Locatie: West Vlaanderen

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door rey_a »

Geen suggestie hoe dit aan te pakken, alleen even mijn ervaring delen ....

Ik had dezelfde Easylink versie, en die was bij mij OTA binnengekomen op 23/06/2022. Daarna geen OTA's meer ontvangen. Had eveneens gelezen op een Duits forum dat deze versie wegens een bug niet OTA kan upgedate worden.
Na contact met Renault raden die mij aan om via een dealer te laten updaten in de garage, maar ze vermelden er bij dat sommige (???) dealers dat zouden aanrekenen ...
Begin dit jaar dan effectief in de garage laten updaten naar de 283C37784R. Dat was voor mij gratis omdat ik een garantie uitbreiding had genomen bij aankoop van de wagen (die eind maart dit jaar 3 jaar oud zal zijn).

Momenteel heb ik wel een probleem met de snelheidslimieten die de auto aangeeft. Soms geeft hij 120 km/u aan in de bebouwde komt, en houdt hij geen rekening met verkeersborden die anders aangeven. Omgekeerd ook al gehad dat hij op autostrade zegt dat ik maar 50km/u mag rijden. Heropstarten van Easylink lost het probleem dan op voor een tijdje .... Geen idee of dit door die softwareversie komt. Voor dit probleem is een dossier aangemaakt bij Renault, maar nog geen respons van hen op dit moment.

Hopelijk heb je hier iets aan.
mvg
Rudy
Captur TCe 140 EDC, Initiale Paris, Blanc Nacré/Noir Etoilé
Besteld 15/01/21 - Geproduceerd 24/02/21 - Bij dealer 18/03/21 - Afgeleverd 30/03/21
Easylink versie 283C39788R (23/06/2022 OTA), LOT 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Cacho
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jan 2024 19:13
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door Cacho »

rey_a schreef: 22 mar 2024 14:34 Geen suggestie hoe dit aan te pakken, alleen even mijn ervaring delen ....
Allereerst bedankt voor de snelle reactie.
De werkplaats chef van mijn garage claimde dat Renault een verbod had gelegd op easylink systeem updates. Updates waren alleen toegestaan als daartoe vanwege een of andere storing aanleiding toe was.
Uiteindelijk wilde men wel updaten maar dan voor een fors bedrag en zonder verantwoordelijkheid voor eventuele fouten achteraf. Mogelijke schade door de update zou dan kosten klant zijn (bijv. een nieuw easylink systeem hard/software ongeveer 1400 euro).

Ga toch maar weer contact opnemen met Renault Nederland.
Die keer dat ik met de klantenservice contact heb gehad was uitstekend te noemen.

PS
Zijn er overigens significante verschillen met de versie van 2022?
Bijvoorbeeld de optie om voor navigatie te kiezen tussen een mannen of vrouwenstem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rey_a
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 feb 2021 17:12
Actief als: particulier
Locatie: West Vlaanderen

Re: Nieuwe Easylink Systeemsoftware

Bericht door rey_a »

Cacho schreef: 22 mar 2024 14:46 Updates waren alleen toegestaan als daartoe vanwege een of andere storing aanleiding toe was.
Ah, maar dat kan kloppen, dat van die aanleiding. Ik had het niet vermeld omdat ik niet dacht dat het van belang was. Ik kreeg namelijk regelmatig de vraag van Easylink of België het land was dat automatisch moest upgedate worden wat kaarten betreft. En dat stoorde mij. En dat was voldoende voor Renault om de update aan te bevelen....

Significante verschillen niet. Dat van die stem weet ik niet, zou ik eens moeten nazien. Meest opvallende voor mij is dat ik vroeger regelmatig de melding kreeg 'opgepast beperkt toegankelijke weg' en dat blijkt nu gelukkig verdwenen te zijn.
Captur TCe 140 EDC, Initiale Paris, Blanc Nacré/Noir Etoilé
Besteld 15/01/21 - Geproduceerd 24/02/21 - Bij dealer 18/03/21 - Afgeleverd 30/03/21
Easylink versie 283C39788R (23/06/2022 OTA), LOT 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht