Hoe heet dit onderdeel v/d zijruit en hoe vervang ik 'm?

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Fientje
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 76
Lid geworden op: 02 nov 2016 22:43
Actief als: particulier

Hoe heet dit onderdeel v/d zijruit en hoe vervang ik 'm?

Bericht door Fientje »

Het raam rechts voor van mijn Renault (Mégane Break, 1.6 16v, automaat, bj.2002, 603k gelopen) liep vandaag uit de sponning bij het sluiten omdat een kunststof "clipje" wat hem normaal in het raamrubber geleidt volledig was afgebroken. Ik kon 'm nog wel dicht krijgen door 'm met de hand naar rechts te duwen terwijl hij omhoog kwam. Maar ideaal is het niet, graag zou ik het gerepareerd hebben voor mijn vakantie over een week :)

Afbeelding

Ik weet dat er een "clipje" in dat gat hoort, omdat in 2016 dit ook eens bij links voor is gebeurd, alleen toen was alleen 1 v/d vleugels gebroken. Omdat destijds het raammechaniek ook stuk liep en ik toch al bij de sloop eentje haalde, had ik de complete ruit vervangen door 1 v/d sloop.

Maar nu bij rechts voor is het mechaniek nog goed en wil ik graag het "clipje" vervangen. Ik weet echter niet hoe dat onderdeel heet en of het überhaupt los te verkrijgen is en/of zelf te monteren? :think:

Ter indicatie, zo'n "clip" zat er in de ruit links voor (deze is voor de helft gebroken). Zo'n onderdeel moet ik nu dus hebben voor in de ruit rechts voor:
Afbeelding
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Fendy
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 jul 2022 18:26
Actief als: particulier

Re: Hoe heet dit onderdeel v/d zijruit en hoe vervang ik 'm?

Bericht door Fendy »

Als ik goed gezocht heb heet het bij Renault een 'stelplaat'

Het onderdeelnummer zou 7700838242 moeten zijn denk ik. Als dit een pre-facelift model is dan...

Hier is ie te koop, wel een enorme uitgave!
https://www.besteonderdelen.nl/romix-17 ... cCEALw_wcB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Hoe heet dit onderdeel v/d zijruit en hoe vervang ik 'm?

Bericht door mechanic »

Op dr sloop staan vast nog ergens wat megane's van dit type.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Fientje
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 76
Lid geworden op: 02 nov 2016 22:43
Actief als: particulier

Re: Hoe heet dit onderdeel v/d zijruit en hoe vervang ik 'm?

Bericht door Fientje »

Ik had 'm vorige maandag al bij een Renault dealer laten bestellen omdat iemand zij dat hij daar wel te krijgen was, zou net geen €5,- incl BTW kosten per stuk. Helaas was hij vrijdag nog niet geleverd en ben ik nu 2 weken op vakantie met de auto.
Fendy schreef: 27 aug 2023 13:43 Als ik goed gezocht heb heet het bij Renault een 'stelplaat'

Het onderdeelnummer zou 7700838242 moeten zijn denk ik. Als dit een pre-facelift model is dan...

Hier is ie te koop, wel een enorme uitgave!
https://www.besteonderdelen.nl/romix-17 ... cCEALw_wcB
Hij lijkt er wel heel erg op :D Als het na de vakantie nog niet wordt geleverd, zou ik deze bestellen. Mijn '02 is na de facelift. Maar bij het onderdeel staat '95-'04, dus waarschijnlijk is het hetzelfde onderdeel :)
mechanic schreef: 27 aug 2023 18:57 Op dr sloop staan vast nog ergens wat megane's van dit type.
Op de sloop in de buurt stond maar 1 van dit model en hij was gestapeld. Voor mij praktisch niet te doen om dit eruit te halen. Daarvoor zou ik vanaf een ladder (hoogtevrees :oops: ) het deurpaneel en raam moeten demonteren. En het was een elektrisch raam wat volledig dicht zat, voor zover ik weet zou er dan spanning op het motortje moeten worden gezet om 'm naar beneden te krijgen voor demontage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht