Beginnend probleem schakelen, versnelling

Plaats reactie

Topic author
verivendi
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2023 19:00
Actief als: particulier

Beginnend probleem schakelen, versnelling

Bericht door verivendi »

Hee hee!

Ik heb een Megane 1.2 TCE BOSE uitvoering uit 2017, sinds januari. Super tevreden met de auto, rijdt als een zonnetje, helemaal geweldig. Half jaar garantie erop genomen, aangezien ze tegenwoordig een godsvermogen vragen voor al die pakketten die je af kan nemen, geen enkel probleem gehad, nog steeds niet.. maar ik heb wel een vermoeden dat er iets aan begint te komen, ik weet niet wat en mijn vaste monteur kan het gevoel en geluid wat ik heb ook niet goed plaatsen. Vandaar mijn bericht.

Als de auto goed warm is en ik rij een lange afstand, merk ik een dof geluid en gevoel als ik schakel van 1 naar 2 en de koppeling los laat en gas bij geef. naar de andere versnellingen heb ik dit niet. Als ik in die versnelling het gaspedaal ingedrukt heb en een beetje loslaat, zie ik dat mijn pook een beetje op en neer stottert. Ik kan in zijn 2 ook zonder problemen wegrijden, geen slippende koppeling of dergelijke. Maar het lijkt net of er iets op en neer gaat als ik hem in de 2e versnelling zet.

Nou zat mijn monteur aan vliegwielmassa te denken in combinatie met koppeling, maar vindt dit met huidige kilometerstand van 89000 wel erg vroeg...

Iemand toevallig een idee of iets? Wat mij een beetje op weg kan helpen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Beginnend probleem schakelen, versnelling

Bericht door ronny530 »

Het enige wat relevant is betreft de problemen met het schakelen van de eerste naar de tweede versnelling maar terzijde.
Als de versnellingspook mee gaat bewegen en u een dof geluid hoort met schakelen verdenk ik meer een motorsteunrubber die losgekomen is dan de koppeling of versnellingsbak. Tijdens het wegrijden en overschakelen moet de motor alle krachten opvangen en die krachten worden door de motorsteunen opgevangen maar als de auto op snelheid is valt het veel minder op omdat de motor minder kracht hoeft te zetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
verivendi
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2023 19:00
Actief als: particulier

Re: Beginnend probleem schakelen, versnelling

Bericht door verivendi »

Motorsteunrubbers zijn nagekeken, zijn in orde.
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of met de knop "Plaats reactie". Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht