Instellingen niet opgeslagen, gemiste kans of verbetering bij update Onderwerp is opgelost

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
coolNL
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 mei 2017 00:29
Actief als: particulier

Instellingen niet opgeslagen, gemiste kans of verbetering bij update

Bericht door coolNL »

Sinds 2 september rijd ik in mijn Austral. Een heerlijke auto en een flinke verbetering tov mijn Renault Kadjar. Helaas werkt mijn cruise control niet sinds ik hem ophaalde (overigens wel tijdens de proefrit) Hebben meer rijders hier last van gehad? In ieder geval mag hij terug naar een dealer om dit te fixen.
Mijn vraag betreft het NIET opslaan van belangrijke - dagelijks gebruikte - instellingen in mijn profiel. Zoals de rij-modus, die zou ik graag standaard op ECO willen hebben. Maar ook het regeneratie-niveau, dat wil ik niet standaard op stand 1, maar op 3.

Het is toch vreemd dat dit niet onthouden wordt in je eigen profiel?! (net als de stand van je stoelen ed.) Natuurlijk is het handmatig instellen niet veel werk, maar het moet wel elke keer dat je instapt...

Zal er nog enige kans op zijn dat zoiets via een update verbeterd/aangepast wordt? En weten ze dit bij uberhaupt wel bij Renault Nederland? Zijn er Renault medewerkers die meelezen op dit forum en echt naar hun gebruikers luisteren en dit melden?

Het zou de beleving van mijn auto zeker verbeteren!
Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine | Full options | 01-06-2023 | TwoTone Bleu Iron / Noir Eoile | Harman Kardon geluidsysteem | 4control advanced | Head-up display | Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit | Trekhaak | Automatisch openende achterklep | Panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Instellingen niet opgeslagen, gemiste kans of verbetering bij update

Bericht door Marcello »

Stand van de stoelen is heel makkelijk op te slaan. Helaas zijn je andere wensen rijmodus en regeneratie niet mogelijk en zal je die elke dag opnieuw moeten instellen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Austral200user
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 sep 2023 12:44
Actief als: particulier

Re: Instellingen niet opgeslagen, gemiste kans of verbetering bij update

Bericht door Austral200user »

Het niet opslaan van alle instellingen (gebeurd me overigens soms ook met geluidsinstellingen die ineens weg zijn) hoort kennelijk bij de auto. Ik heb na de update aan de desbetreffende monteur gevraagd of het niet opslaan van dergelijke instellingen wel juist is. Volgens Renault kennelijk wel. Ik ben het met CoolNL eens dat dit anders zou moeten. Wellicht bij een volgende update?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Effenberg13
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2023 19:29
Actief als: particulier

Re: Instellingen niet opgeslagen, gemiste kans of verbetering bij update

Bericht door Effenberg13 »

Ja dat van die audio instellingen heb ik ook last van. Auto start op met het eerste standaard profiel (bass en treble etc wel onthouden), maar ik zet hem vaak op Club, maar die vergeet 'ie vaak. Pas als ik dan de radio of spotify aanklik via het hoofdscherm pakt 'ie dat profiel. Komt ook voor dat ik dan nog even in de instellingen het juiste profiel moet selecteren.

Is er ergens een overzicht van die updates? Wanneer ze uitkomen, wat er is aangepast of toegevoegd? Rij mijn auto nu 2 maanden, maar nog 0 updates gezien. Heb wel meer kleine issues waarvan ik verwacht dat een update die wel oplost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Instellingen niet opgeslagen, gemiste kans of verbetering bij update

Bericht door Marcello »

In het menu kun je zien wanneer de laatste update is geweest, maar wijzer wordt je er niet van. Ook de updates via de terugroepactie wordt geen duidelijkheid gegeven. Deze worden opgedragen vanaf de fabriek, zonder uitleg voor wie wat waar. Dit was het antwoord van mijn dealer dat ook zij niet weten waar de updates voor dienen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Effenberg13
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2023 19:29
Actief als: particulier

Re: Instellingen niet opgeslagen, gemiste kans of verbetering bij update

Bericht door Effenberg13 »

Ja dat weet ik, staat 1 update van 1 dag voor aflevering. Maar goed, ik wacht rustig af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Tommy_M
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 aug 2023 02:35
Actief als: particulier

Re: Instellingen niet opgeslagen, gemiste kans of verbetering bij update

Bericht door Tommy_M »

Heb dit ook al gevraagd waarom dit niet in het profiel kan gestoken worden, juist het zelfde dat je kan instellen hoeveel sneller je kan rijden dan de snelheids borden moet je elke keer opnieuw instellen! Waarom de optie dan! Zou wel handig zijn dat je het maar 1 keer naar wens kunt instellen
Renault Austral full hybrid Black

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Austral-130
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jan 2024 15:12
Actief als: particulier

Re: Instellingen niet opgeslagen, gemiste kans of verbetering bij update

Bericht door Austral-130 »

OP mijn vraag aan de dealer betreffende kunnen opstarten in een andere modus, bijvoorbeeld eco, kwam het antwoord dat de auto in de modus comfort is gekeurd, en dan ook zo moet opstarten..
Austral mild hybrid - jan 2024 - packs: look - safety - comfort - around view - adaptive cc - electrische achterklep - verwarmde voorruit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht