Kangoo 2009: dashboard lampen gaan branden, tellers op 0

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
vader_juul
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2023 10:42
Actief als: particulier

Kangoo 2009: dashboard lampen gaan branden, tellers op 0

Bericht door vader_juul »

Dag allemaal,
Ik ben in het bezit van een Kangoo uit 2009, met net geen 80.000km op de teller.
Eind september wilde hij niet meer starten toen ik stil stond voor de overweg.
Geen overslaan van de motor meer, enkel een krakend geluid (hetzelfde als op de video in bijlage).
Depannage gebeld en zij hebben een “startbakje” aan mijn batterij gehangen. Meteen terug kunnen vertrekken.
Dag erna batterij laten nazien en deze is vervangen door (voor wat ik als autoleek ervaar als…) bekwame garagist.
Alles ging terug perfect tot een week later.
De wagen starten gaat steeds goed, maar soms, niet altijd, gaan alle lampjes van mijn dashboard enkele tellen branden, de meters slaan terug op 0. Dit gebeurd enkele keren tot ongeveer een 500 meter ver. Dan is alles terug normaal.
Wat el opvalt is dat hij de km-teller steeds terug op 0 zet als dit is voorgevallen.

Ik heb ook het idee, maar als leek zijnde kan het ook toeval zijn, dat hoe kouder het wordt buiten, hoer erger de storing. De ochtend kwam er ook nog bij dat hij een redelijk lawaaierig geluid produceerde achter het dashboard.

Meteen terug naar de garagist gegaan. Probleem met de computer volgens hem. Voor het rijden kan dit geen kwaad, er kan niets gebeuren. Het moet uiteraard wel opgelost worden, dus hij stelde voor om de computer er uit te halen en op te sturen naar Renault.

Nu twee vraagjes voor jullie:
1. Iemand dit al meegemaakt of een idee wat het zou kunnen zijn, en mogelijks de oplossing…
2. Mijn huidige garagist is geen officieel Renault verdeler meer (heeft niets met zijn talenten en kennis te maken, maar doordat Renault zijn showroom te klein vond). De goede man doet nu enkel nog herstellingen.
Denken jullie dat ik met dit technisch probleem beter te raden ga bij een officiele Renault garage, of zouden deze ook maar de computer opsturen naar Renault?

Ik hoop echt dat hier mensen met kennis me op weg kunnen helpen, want ik rij zo ongelofelijk graag rond met deze wagen, dat het hartzeer zou doen moest hij weg moeten…
Bedankt!
kangoo.mp4
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Veegwagen42
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2023 20:03
Actief als: particulier

Re: Kangoo 2009: dashboard lampen gaan branden, tellers op 0

Bericht door Veegwagen42 »

Hoi , dat is precies waarom ik ook hier bij Forum terecht kom , onze Kangoo uit 2010 doet precies hetzelfde als in het filmpje , moet nog naar garage
helaas kom ik hier ook weinig tegen wat het probleem is .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
vader_juul
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2023 10:42
Actief als: particulier

Re: Kangoo 2009: dashboard lampen gaan branden, tellers op 0

Bericht door vader_juul »

Ben ondertussen naar de garage gereden waar ik hem 2de hands gekocht had een 5 tal jaar geleden. Wegens verhuis ben ik bij hen geen vaste klant meer sinds enkele jaren, maar vroeger altijd goed geholpen daar.
Ze hebben wat tests gedaan en metingen uitgevoerd.
Volgens hen is het een connectie in het dashboard.
Mogelijke oplossing maar geen garantie is de console er uit halen en opsturen om alles opnieuw te laten solderen.
Prijs zou rond de 350 zijn.
Andere optie is nieuw dashboardconsole. Prijs zonder werkuren 800euro.
Ik kreeg het advies om gewoon zo te blijven rondrijden.
Echter hoe kouder het buiten wordt, hoe moeilijker en extremer de storingen zich voordoen. Rijden blijft vlot gaan, maar tegenwoordig begint ook de totale kilometerstand vreemd te doen. Soms telt hij amper op, de keer erna telt hij super snel op...
Eens de auto wat kilometers achter de rug heeft en warm is gedraaid is het probleem vaak over.

Echt gerust rondrijden doe ik niet.
Hopelijk kan jouw garage de fout vinden en kan je me helpen ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Kangoo 2009: dashboard lampen gaan branden, tellers op 0

Bericht door maestro12 »

Kijk eens hier in het eerste topic, dan zie je dat het bij meerdere modellen voorkomt.
Helaas is, voor zover ik het begrijp, Demi gestopt met de reparaties dus zul je iemand anders moeten vinden die dat kan.
reparatie-scenic-ii-of-espace-iv-instru ... 16589.html
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht