Renault Trafic

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Rodic
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2008 09:35

Renault Trafic

Bericht door Rodic »

Hallo, ik heb een carburatorprobleem met mijn Renault Trafic van 1990. Type motor F1N Type carburator Solex 35 SEIA. Het brandstofmengsel is veel te arm. Hij schokt bij het optrekken en ook bij constante snelheid. Alleen als ik de choke een beetje uittrek rijdt hij een beetje redelijk. Hij loopt goed stationair. Ik heb een brandstofverbruik van 1:7 Dat is toch wel een beetje veel voor deze auto? Dit kan natuurlijk door het gebruik van de choke zijn maar hoe kan het dan dat het een te arm mengsel is?

Ik heb de carburator al twee keer schoongemaakt en doorgeblazen. Benzinefilter is vernieuwd. De benzinepomp geeft genoeg benzine. Ook het zeefje van de carburator bij de benzine-inlaat is schoon. Nieuwe bougies van het voorgeschreven type heb ik geplaatst. De elektroden van de bougies zijn na rijden wit van kleur. Deze moeten toch bij een goed mengsel bruin zijn?

Ik kan stellen wat ik wil aan de mengselregelschroef of acceleratiepomp, niets helpt. Ik weet het niet meer. :? Wie kan mij helpen???

Groetjes, Dick.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerrit
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door gerrit »

vaak trekken de voeten van de carburateurs krom, dit kun je controleren door bv remreiniger of id te spuiten of de carburateur eraf halen en dan kijken, je kunt hem gwoon vlak vijlen en met nieuwe pakking weer monteren.
Wel even checken of de asjes van de gaskleppen nog wel vrij draaien.
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rodic
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2008 09:35

Bericht door Rodic »

Ik ben hier inderdaad al mee bezig geweest, met het vijlen. Het kan wel zijn dat de pakkingen misschien nog niet goed genoeg zijn. Maar wat ik nog steeds niet begrijp is de tegenstrijdigheid van een veel te arm mengsel en dan toch zo'n hoog brandstofverbruik. 1:7 is voor zo'n busje toch wel een beetje te hoog toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

easy2
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2007 11:38

Bericht door easy2 »

mensen zeggen inderdaad vaak dat een auto zuiniger rijd als je hem armer zet. Dit klopt volgens mij tot op zekere hoogte, als een auto veel te arm staat, krijg je vermogensverlies, zoals bij jou. dit ga je compenseren door meer gas te geven, met als gevolg een hoger verbruik.

De beste manier om aansluitingen vlak te krijgen is nog steeds met een glasplaat en schuurpapier. plak een stuk fijn (waterproof) schuurpapier op een stuk glas, en schuur dan voorzichtig je carburateur weer vlak. Ook zou je er wat vloeibare pakking bij tussen kunnen smeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Het kan ook dat er een lekkage is tussen de spruitstukken en de cilinderkop.
Dit wil ook heel graag kromtrekken.
Het gietijzeren uitlaat spruitstuk en het aluminium inlaat spruitstuk worden op hetzelfde pasvlak en met dezelfde moeren op hun plaats gehouden en ze zitten ook nog eens aan elkaar vast!
Ditzelfde probleem heb ik al een paar keer opgelost door de spruitstukken te vlakken met een vlakschuurmachine!
Gebruik hiervoor geen muis schuurmachine maar een echte vlakschuurmachine.
Na het nameten met een stalen rei waren de spruitstukken weer echt vlak en na montage liep de motor weer als een zonnetje.
Ook het brandstofverbruik ging weer naar normale waarden en de auto voelde een stuk levendiger aan.

Uiteraard wel nieuwe pakkingen gebruiken bij montage.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rodic
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2008 09:35

Bericht door Rodic »

Ik ga er weer mee aan de slag. Hartsikke bedankt voor de tips.

Groetjes, Dick.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Rodic
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2008 09:35

Bericht door Rodic »

Ik ben ermee aan het werk geweest. Spruitstuk en carburateur enz. gevlakt. Overal nieuwe pakkingen en ja, hij loopt een stuk beter en schokt niet meer als ik optrek. Het brandstofgebruik weet ik nog niet. Maar nu blijft hij nadieselen. Als ik mijn contact uitdraai blijft de motor lopen. En dan stinkt hij erg. Stellen aan de mengselschroef helpt niet. Wat kan dit zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Dit heeft toch iets met de mengselsamenstelling te maken.
De laatste stap is nu goed (laten) afstellen, liefst aan een uitlaatgas meet apparaat.
Hier had ik met mijn 5 GTX ook last van tot ik mijn CO-schroef een paar slagen extra gaf dus het mengsel veel rijker afstelde.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht